Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Proč po přejmenování tlačítka "Koupit" na "Do košíku" klesl konverzní poměr o 50%?

Dá se říct že jsem v eshopu nedělal téměř žádné změny, jen jsem přejmenoval tlačítko z "koupit" na "do košíku" propad v objednávkách je při stejné návštěvnosti cca o polovinu. Pochybuji že by to bylo tím tlačítkem. Je tam něco jiného špatně, co nevidím ? dopenezenky.cz
5. 9. 2014 15:45:25
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052621
za mě je eshop-rychle.cz zlo...
ale na tvoji otázku ti asi nejlépe odpoví GA.. tady budeme věštit z křišťálové koule a to nemá nic společného s nějakým přínosem pro tebe..
5. 9. 2014 15:55:02
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052620
Napsal Pavel Horelica;1121385
za mě je eshop-rychle.cz zlo... - Kvůli nějakým funkčnostem?
ale na tvoji otázku ti asi nejlépe odpoví GA.. tady budeme věštit z křišťálové koule a to nemá nic společného s nějakým přínosem pro tebe..
- v GA se akorát zmenšila konverze a i to že by se někdo dostal do košíku, jinak nějak nevím co tam více zjistit?
5. 9. 2014 15:58:56
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052619
SEmilk
verified
rating uzivatele
5. 9. 2014 16:17:42
přejmenoval tlačítko z "koupit" na "do košíku" propad v objednávkách je při stejné návštěvnosti cca o polovinu
takže jsi zjistil, že to tlačítko u tebe v shopu dělá hodně a rychle ho přejmenuj zpět
5. 9. 2014 16:17:42
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052618
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
5. 9. 2014 16:22:25
Přitom dle přednášek pana Kvasničky by to mělo býz zcela naopak :)))))
5. 9. 2014 16:22:25
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052617
Snadne: nasad a/b testovani a uvidis, jaka varianta vic konvertuje.
5. 9. 2014 16:25:22
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052616
Napsal dkoudela;1121394
Přitom dle přednášek pana Kvasničky by to mělo býz zcela naopak :)))))
Přesně tak, mělo by to být zcela naopak. To mi nějak nesedí :)
5. 9. 2014 16:25:29
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052615
Polud mas tedy alespon nejaky rozumny pocet objednavek, ze zkusenosti do 29 objednavek denne nelze o nejake statistice vubec mluvit. Staci aby bylo venku destivo a muze tu to hnout klidne o tech 50% kterymkoli smerem. (Obvykle nahoru:))
5. 9. 2014 16:26:54
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052614
Michal Majgot
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
5. 9. 2014 17:16:04
Obecně by měl fungovat líp ten nápis, který evokuje, co návštěvník kliknutím získává. Z "koupit" na "do košíku" by tedy mělo být zhoršení, jak píšete. Nevím, co Honza přednášel, ale jestli říkal něco ve smyslu, že "koupit" je blbej a zastaralej nápis a měli byste být originálnější, tak měl pravdu. To ale neznamená, že nejde nahradit horším. Situaci zlepšíte, když budete nápisem evokovat získanou hodnotu. Například: "Získat XY", "Pošli mi XY", "Stáhnout XY" atd.
5. 9. 2014 17:16:04
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052613
Jak jsem říkal, informační hodnota vlákna je nula.. jelikoz nejsou k dispozici žádná data, která jsou v GA.. jaký je vzorek, odkud jsou lidi, odkud přicházejí, co na webu delaji, kolik lidí bylo v košíku apod. apod. Každý ti řekne svoji verzi, ničím nepodloženou, a suma sumárum víš co? Houby.
5. 9. 2014 18:01:00
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052612
"Do košíku" - Jak vás to vůbec mohlo napadnout?
5. 9. 2014 18:15:09
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052611
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
5. 9. 2014 18:19:50
Napsal Affilak.cz;1121412
Obecně by měl fungovat líp ten nápis, který evokuje, co návštěvník kliknutím získává. Z "koupit" na "do košíku" by tedy mělo být zhoršení, jak píšete. Nevím, co Honza přednášel, ale jestli říkal něco ve smyslu, že "koupit" je blbej a zastaralej nápis a měli byste být originálnější, tak měl pravdu. To ale neznamená, že nejde nahradit horším. Situaci zlepšíte, když budete nápisem evokovat získanou hodnotu. Například: "Získat XY", "Pošli mi XY", "Stáhnout XY" atd.
Ne ukazoval statistiky a vysloveně tvrdil že nejúspěšnější je do košíku... a nejhorší koupit... klidně tu přednášku dohledám :) I to zdůvodnil.
5. 9. 2014 18:19:50
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052610
To je tak, když posloucháte chytráky a nedáte na vlastní rozum. Kdo nic neumí, ten učí.
5. 9. 2014 19:02:27
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052609
Michal Majgot
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
5. 9. 2014 19:04:05
Napadá mě jen jedno:
Dává mi smysl, že by se prokliky zvýšily a on tak nápis doporučoval, protože "do košíku" ještě není tak závazné jako "koupit", takže člověk klikne bez obav a bez rozmýšlení, ale logicky to musí mít horší konverzi do dokončeného nákupu a to je měřítko, které zmiňujete vy. Záleží, co sledoval.
Jestli ale taky sledoval počet prodejů, pak už na to moje fantazie nestačí...
5. 9. 2014 19:04:05
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052608
Nejprve jsem nechtěl reagovat, ale jelikož mi to psalo několik lidí, tak nakonec zareaguji.
Každý eshop je individuální a je nutné si otestovat, co v rámci tvé cílové skupiny bude fungovat. Na přednášce jsem nikdy neřekl, že "do košíku" je nejlepší, ale že z mých testů mi nejlépe vychází fráze "Přidat do košíku", případně "Vložit do košíku".
Doporučuji ti vyzkoušet si https://vwo.com/ a otestovat si to, je tam 30 dní zdarma, nebo https://en.abtasty.com/, kde je také 30 dní zdarma.
5. 9. 2014 19:19:26
https://webtrh.cz/diskuse/proc-po-prejmenovani-tlacitka-koupit-na-do-kosiku-klesl-konverzni-pomer-o-50/#reply1052607
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit