Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Web VýbornáKáva.cz nefunguje tak, jak bych chtěl

Lukáš
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
20. 8. 2014 07:38:58
Pěkný den všem,
už 4 roky bojuji s webem VýbornáKáva.cz (www.vybornakava.cz).
Během této doby web prošel několika totálními facelifty, nicméně - bez úspěchu (úspěch vidím v tom, že se zvedne doba, kterou návštěvník na webu stráví, resp. že si jej projde a něco si přečte).
Myslel jsem, že všichni odcházejí díky tomu, že webové stránky nebyly přehledné. To jsem (myslím) vyřešil posledním faceliftem. K mému velkému překvapení se doba na stránce nezvýšila.
Bavíme se o okamžité míře opuštění u 80% lidí!
Jako další možný důvod jsem viděl to, že web nebyl responzivní - toto jsem také vyřešil. Opět - k mému překvapení míra opuštění neklesla.
Zaměřil jsem se tedy na obsah a hledal, proč tomu tak je. Obsah mě (v porovnání s konkurenčními weby) nepřijde nezajímavý a absolutně nechápu, že např. na klíčová slova "zelená káva podvod", kde je naprosto jasné, co se hledá, dostane u mě na webu článek http://www.vybornakava.cz/2014/je-zelena-kava-podvod/ který se přesně tomuto tématu věnuje. Míra opuštění je nicméně 93,38 %!!!
To samé je u klíčového slova "cibetková káva", kde můj článek poskytuje kvalitní informace - http://www.vybornakava.cz/2011/kava_z_cibetek/ a opět - 90,91%. A tak bych mohl pokračovat.
Jsem už z toho lehce zoufalý, protože se s tím opravdu piplám ve svém volném čase a snažím se. Výsledky jsou ovšem žalostné.
Nevidí někdo něco, co já ne? Připadá mi, že i kdyby byly články špatně napsané, nebo by neposkytovaly informace, stejně by je četl alespoň někdo, třeba 50% lidí. 80% míra opuštění je opravdu příšerně velké číslo.
Díky moc za Váš čas
20. 8. 2014 07:38:58
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049010
Martin P
verified
rating uzivatele
20. 8. 2014 07:53:28
Neni nahodou vysoky bouncrate u clanku zapricinen tim, ze kdyz clovek prijde primo na clanek, precte si ho a odejde z webu, tak Google Analytics nezaznamenaji navstevu, ale bounc?
20. 8. 2014 07:53:28
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049009
GraphicSite
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
20. 8. 2014 07:53:39
A co je účelem toho webu? Je zde jen povídání o kávě nic víc.
20. 8. 2014 07:53:39
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049008
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
20. 8. 2014 07:54:03
Napsal Lukáš Jakubíček;1116963
např. na klíčová slova "zelená káva podvod", kde je naprosto jasné, co se hledá, dostane u mě na webu článek http://www.vybornakava.cz/2014/je-zelena-kava-podvod/ který se přesně tomuto tématu věnuje. Míra opuštění je nicméně 93,38 %!!!
A dáváte tomuto návštěvníkovi přesně to, co chce slyšet, nebo máte pouze obecný článek o daném produktu? Zkuste se zaměřit právě na kvalitu textů. Pokud někdo přijde pod tímto KW, měla by ho upoutat věta, že to podvod opravdu je, a důvody, proč tomu tak je a proč tento produkt nebrat.
Pokud někdo hledá podvod, měl byste mu ten podvod naservírovat, aby našel to, co hledá. Vy hned v druhém řádku zmíníte, že tato káva má prospěšné složky. V odstavci o podvodu zmíníte, že to žádný podvod vlastně není.
Napsal Lukáš Jakubíček;1116963
To samé je u klíčového slova "cibetková káva", kde můj článek poskytuje kvalitní informace - http://www.vybornakava.cz/2011/kava_z_cibetek/ a opět - 90,91%. A tak bych mohl pokračovat.
Pod KW cibetková káva se může skrývat mnoho. Někdo může hledat cenu, jiný obchody kde ji koupit, další postup výroby, další chuť atd... Ve vašem článku najde od všeho něco, takže si maximálně přečte pár řádků, a mizí.
20. 8. 2014 07:54:03
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049007
Adam
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
20. 8. 2014 07:58:58
Pozor - míra okamžitého opuštění znamená, že x% lidí opustilo web po zobrazení té stránky. Neznamená to, že článek nečetli. Důležitá je doba trvání návštěvy. Návštěvníci mohou v článku najít všechny podstatné informace a nic je nenutí postupovat na jiné články.
20. 8. 2014 07:58:58
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049006
Do okamžité míry opuštění se přidávám i já. Vždyť to nemá co nabídnout. Na první pohled to vypadá jako magazín o kávě, kdo by si o tom chtěl číst? Lidé chtějí kávu pít a nakupovat. Magazín nemá smysl, ale hezky postavený eshop na této doméně dle mého názoru smysl má.
20. 8. 2014 08:00:27
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049005
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
20. 8. 2014 08:02:15
Já bych taky řekl, že spousta lidí na téhle doméně hledá eshop s kávou.
20. 8. 2014 08:02:15
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049004
Adam
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
20. 8. 2014 08:15:13
Já bych řekl, že se tady pletou jabka s hruškama :-) Návštěvníci prostě nemají důvod brouzdat po webu, když se jim pod článkem nezobrazí relevantní informace. Přečtou s článek, ve kterém (ne)najdou, co hledali a utečou. Pokud někoho zajímá, jestli je zelená káva podvod, proč by měl pokračovat na "Ledová káva – osvěžení, které dobije baterky" nebo na "Grindripper – ruční mlýnek a překapávač v jednom" (zobrazuje se v Mohlo by vás zajímat). To samé k nejčtenějším článkům v pravém sidebaru - jsou tam články, které se zelenou kávou nesouvisí. V každém případě ta míra opuštění znamená jen to, že lidé nepokračovali dále, nicméně článek si třeba přečetli (jaká je doba strávená na stránce?).
20. 8. 2014 08:15:13
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049003
Lukáš
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
20. 8. 2014 08:21:15
Díky za podněty:
malymarty: průměrná doba na stránce je 0,46 vteřin :( 1,5 navštívené stránky
GraphicSite: Právě! Povídání o kávě bez e-shopu. Chtěl jsem vytvořit zájmový web, který by nebyl "postižen" nějakým e-shopem. Káva je boom poslední 4 roky.
hampl.david: Rozumím a beru - zkusím to nějak překopat a v dalších článcích se na to zaměřím.
365solutions: viz odpověď pro malymarty
Frajerlada, Fido123: Rozumím, e-shop jsem plánoval, ale až by se trochu rozhýbala návštěvnost. Což se nestalo :(
20. 8. 2014 08:21:15
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049002
Nehledají spíše e-shop???
---------- Příspěvek doplněn 20.08.2014 v 08:23 ----------
A jaká je vlastně děnní návštěvnost?
20. 8. 2014 08:23:19
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049001
Lukáš
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
20. 8. 2014 08:26:58
Napsal hrncal.junior;1116975
Nehledají spíše e-shop???
---------- Příspěvek doplněn 20.08.2014 v 08:23 ----------
A jaká je vlastně děnní návštěvnost?
Mno e-shop asi nehledají přes slova "zelená káva podvod" :) Ale uznávám, že např. u "cibetkové kávy" taková možnost je. Ale i tam jim dole nabízím odkaz na e-shop, kde mohou kávu zakoupit.
Denně tak cca 100 lidí, ale k ničemu to není, protože hned mizí :)
20. 8. 2014 08:26:58
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1049000
Adam
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
20. 8. 2014 08:28:37
Počkej, není to 46 sekund? Sleduješ to v GA? Tam jsou hodiny:minuty:sekundy. Plus - i kdyby to bylo jen 0,46 sekund, podívej se na procento nových návštěv. Jestli je příliš nízké, znamená to, že se na web vrátili lidé, kteří již článek četli. Je tedy pravděpodobnější, že ho okamžitě opustí a tím se sníží i doba strávená na stránce.
20. 8. 2014 08:28:37
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1048999
Lukáš
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
20. 8. 2014 08:29:51
Napsal 365solutions;1116978
Počkej, není to 46 sekund? Sleduješ to v GA? Tam jsou hodiny:minuty:sekundy. Plus - i kdyby to bylo jen 0,46 sekund, podívej se na procento nových návštěv. Jestli je příliš nízké, znamená to, že se na web vrátili lidé, kteří již článek četli. Je tedy pravděpodobnější, že ho okamžitě opustí a tím se sníží i doba strávená na stránce.
Ano, jedná se o sekundy - sleduji v GA. Procento nových návštěv je právě velké - 93%.
20. 8. 2014 08:29:51
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1048998
David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
20. 8. 2014 08:33:31
Za 0.46 tu stránku nestihnu ani zavřít, takže skutečně jsou to celé sekundy :-)
Jinak ten web je udělaný moc pěkně. Zkusil bych tam procpat fakt eshop, nebo to zmonetizovat i jinou cestou. Dokážu si to představit.
20. 8. 2014 08:33:31
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1048997
Přesně tak. E-shop by se při 100 lidech už možná i vyplatil...
20. 8. 2014 08:41:52
https://webtrh.cz/diskuse/web-vybornakava-cz-nefunguje-tak-jak-bych-chtel/#reply1048996
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit