Vyladění Wordpressu (rychlost, bezpečnost, SEO) + vánoční bonus
Zobrazují se odpovědi 1 až 18 z 18

Jak na vnější obrys obrázku v Corel Draw?

  1. Mám vektorovej obrázek, je to jakoby obrys, ale hodně tučnej, takže když vložím obrys, udělá se jakoby 2x (vnější a vnitřní)...no prostě klasickej obrys.

    Já ale potřebuji jen ten tvar v obrysu, čili udělat jen vnější obrys objektu. Např. budu mít obrázek člověka (vektorovej) a chci si udělat jen modrej obrys pro vystřihnutí, ale když udělám klasickej obrys (pravým tlač.) tak se mi vybarví i různý části toho obrázku jakoby uvnitř.

    Napadlo mě převést obrázek do bitmapy, vyplnit barvou, převést zpět a udělat obrys, ale to je dost nepraktické a komplikované, navíc pokud by uvnitř by to byl komplikovanej obrázek ještě s nějakými tvary (třeba oko, objekty pro tričko atd. atd.) uvnitř tak to plechovkou nevybarvím a musel bych to ručně vymalovat štětcem, což je totálně nepraktický.

    Je na vnější obrys nějaký fígl?

    Díky

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Kontura?

  4. No když přidám konturu tak se vyřeší problém u toho složitého obrázku (tedy teoreticky by měl), nicméně vnější kontura mi udělá v mém případě to samé co obrys. Já potřebuji vnější konturu v tom smyslu aby byla jen kolem objektu jako takového, čili když mám čtverec, aby byla kolem čtverce a nikoli kolem "objektu", tedy vevnitř i vně čtverce. Navíc mi jde jen o ten obrys (vnější), jde to potom nějak oddělit od sebe a starý čverec smazat?

    // třeba takhle: www.gta-v.cz/ccccc.jpg

  5. Překreslit obrys do křivek

  6. Filipmachi

    Obrys ve křivkách je a to je právě ten problém, asi jsi chtěl napsat do bitmapy, ne?

    Nějaké elegantnější řešení neexistuje?

  7. Jestli jsem pochopil co chceš, tak by mělo fungovat:

    1. Označit komplet
    2. Změnit -> Tvarovat -> Sloučit
    3. Efekty -> Kontura
    4. Změnit -> Rozdělit

    Nebo mi to pošli, vyzkouším a napíšu postup.

  8. Jak píše lucky.man.

    Uděláš vnější konturu požadované barvy a šířky, a pak, dle verze Corelu: Uspořádat > Rozdělit (skupina s konturou). Nebo také Ctrl + K. Hotovo.

  9. Ano, myslím že se k tomu tak nějak blížíme, ale pořád to není úplně ono, kontura je totiž jakoby na pozadí celého tvaru, takže pokud ji dám 0.025mm širokou a rozdělím přes CTRL + K (mám verzi X6) tak mi vznikne v podstatě ten samý objekt o 0.025mm širší a já potřebuji jen ten vlasový obrys a to jen z vnější strany, kontura mi to vytvoří i z vnitřní strany objektu.

    Takže potřebuji z obrázku homera jen jeho obrys, viz. www.gta-v.cz/ccccc.jpg, zdroj zde.

    A aktuálně se peru s tímto, potřebuji jakoby to samé, jen v tloušťce vlasového obrysu, čili úplně stejně jako u homera, jen mám obrázek ve křivkách.

    // aha, teď koukám že u rastru (homera) ta kontura ani nejde...

    // Jedna grafička mi ještě poradila odsazenou cestu z ilustratoru - nebude to řešení mého problému? Jen nic takového v corelu není..

  10. Postup:

    1. Rastr převedeš na křivky, z tohoto obrázku to jde slušně
    2. Zvolíš nástroj Kontura - vybereš Vnější kontura a Zaoblené rohy
    3. Rozdělíš výsledný obrázek - CTRL + K
    4. Přes vlastnosti objektu si doupravíš výplň a obrys.

    A dostaneš přesně to, co chceš. :)

    Viz: http://klient.plavacek.net/homer.png

  11. Pokud chceš vnější obrys, tak musíš mít uzavřený objekt. Pokud ti to dělá i vnitřní, tak to znamená že je to někde "otevřené".
    To si snadno ověříš třeba tak, že objekt vyplníš nějakou barvou - pokud je otevřený tak se to neprojeví a jediné na co to bude reagovat je změna barvy obrysu.

  12. Kovboj

    Nemusí být uzavřený, stačí jednotlivé křivky sloučit.

  13. Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    Kovboj

    Nemusí být uzavřený, stačí jednotlivé křivky sloučit.
    Teď asi nerozumím. Pokud mu tracer udělá několik samostatných křivek a on je sloučí dohromady, tak přece získá uzavřený objekt. Pokud objekt uzavřený nebude, tak nejde rozlišit co je vnitřní a vnější strana a bude docházet k tomu, co Hitman popisuje.

    ---------- Příspěvek doplněn 18.04.2014 v 14:03 ----------

    Jinak ještě existuje jedna metoda, ale je to celkem "prasárna" vhodná jen pokud jde třeba o extrémně složité objekty kde Corel už neumí udělat konturu a navíc tam nezáleží na 100% přesnosti:

    1 - vektorizovat zdrojový obrázek
    2 - smazat případé pozadí, všem objektům dát černou barvu výplně a černý obrys.
    3 - pomocí tloušťky obrysu udělat i náležitě tlustou konturu
    4 - obrázek vyexportovat ve vysokém rozlišení jako bitmapu
    5 - získanou bitmapu znovu vektorizovat :-)
    6 - takto získanou konturu spojit s původním vektorizovaným obrázkem z bodu 1

  14. Hrome, proč takové ofuky? :) Viz obrázek http://klient.plavacek.net/homer.png. Klidně dodám v Corelu v křivkách. Vždyť je to snadné.

    Doplnění: Ke stažení Corel X6: http://klient.plavacek.net/homer.cdr

  15. Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    Hrome, proč takové ofuky? :)
    Psal jsem to jako metodu pro složité obrázky, rozhodně ne pro Homera. To je tak jednoduchý obrázek, že by se ta kontura dala za minutu nakreslit ručně ;-)

  16. Nezáleží přeci na tom, jak moc je obrázek složitý. Sloučíš ho, vyrobíš z něj tak jeden objekt a na jeho vnější okraje aplikuješ konturu. Fakt nevím, co ještě dále řešíte. :)

  17. Tak to je vážně zvláštní. Když to udělám podle plaváčkova návodu, po bodu 3. mi vznikne silueta obrázku. Nevím proč ale při tvorbě kontury mi vůbec nefunguje (nebo jsem evidentně nepochopil jak funguje) barva obrysu v sekci "Barevný přechod", pouze se mi vytvoří silueta barvou která je v plechovce (barva výplně). Nicméně v tomto případě by to šlo tak že kliknu na siluetu, dám ji transparentní barvou a vytvořím okraj - pokud je toto myšleno čtyřkou potom je to v pořádku. Ale u toho druhého typu mi nepomůže ani to, protože ten objekt je čára z obou stran, myslím že je úplně irelevantní jestli je obrazec uzavřený, či nikoliv, prostě je to objekt kolem něhož se vytvoří kontura kolem celé čáry (tedy zevnitř i vně). Pokud potom vytvořím obrys tak se vytvoří opět kolem celé kontury. Fungovalo by to asi jen v případě že bych nějakým způsobem vyplnil celý vnitřek. (nechci dosáhnout tohoto , ale jen jednoho obrysu)

    // A ještě se mi vyskytl druhý problém. Je možné nějakým způsobem ztenčit obrys? Mám tuto mapu: http://gta-v.cz/mapa.svg , když kliknu pravým tlačítkem třeba na zelenou, vytvoří se mi obrys, ale příliš široký. Potřeboval bych 0.025mm, tedy vlasový obrys. Nemám ale nahoře v liště možnost obrysu. Pokud u mapy rozdělím skupiny a jednotlivě budu ztenčovat obrysy zemí tak to jde, ale je to příliš zdlouhavé. Nevím jak je to možné, ale když obrys smažu (dám jej transparentní) a pak znova přidám, skoro se mi povede můj záměr - obrys už je vlasový, ale zase pro každý stát zvlášť, takže bych musel vždy jednu ze sousedních stran odmazat, aby to bylo dokonalé, je možné použít průnik nebo něco podobného, aby se vždy ta jedna strana automaticky smazala?

    Ve skratce: Je to totiž vytvořený jako objekty - Česko je obejkt a Německo druhý a jsou u sebe, čili hranice mezi Českem a Německem je dvojitě, potřeboval bych aby se ta spojnice sloučila jen v jednu - je to možné?

    Díky moc kluci...
    Naposledy upravil Hitman1 : 18.04.2014 v 23:20

  18. Ano, jde to jednoduše:

    1) Oba objekty označíš (klik myškou na objekt se stisknutou klávesou SHIFT, třeba)
    2) V horní liště se ti objeví takové zajímavé ikonky, z nichž jedna, když nad ní podržíš kurzor, hlásá buď Oříznout, nebo hned vedle Zjednodušit. Uvidíš, co ti bude víc vyhovovat.

  19. A co se týče toho prvního problému, tam asi jedině jednu z těch čar ručně odmazat, že?

    Co se týče druhého - to mě také napadlo, ale bohužel u obou ikon mi corel spadne..(tedy v případě té mapy, jinde ne..)

Hostujeme u Server powered by TELE3