Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vrácení platby za zboží.

Tomáš Flegl
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 3. 2014 00:40:24
Ahoj všem. Nevím jestli zde mohu založit nové vlákno, tak snad jsem neudělal špatně, ale moc bych Vás zkušené zde chtěl poprosit o radu.
Zákazník si u nás objednal zboží na objednávku. Přesně sadu spoilerů na auto a to kompletní set. Po objednání zboží, jsem ho jako každého zákazníka kontaktoval pro ověření objednávky, kontroly modelu aby vše pasovalo a zeptal se, zdali má někoho kdo mu toto namontuje. Upozornil jsem zákazníka na to, že se jedná o zboží na objednání přímo na daný typ vozu a že vyžaduji zálohu na zboží nebo platbu předem. Zákazník souhlasil se vším a odeslal nám zálohu na zboží které jsem následně objednal a během 5 dnů poslal zákazníkovi navíc s poštovným zdarma ve výši 500 Kč. Po týdnu nám zákazník poslal spoilery zpátky s tím, že odstupuje od smlouvy, že myslel, že se jedná o něco jiného (nikdy nic podobného neviděl a myslel jsi, že budou zřejmě již v barvě auta a přicvaknou se cvokama na auto) a samozřejmě požaduje celou částku zpátky. Toto mi oznámil pouze po tel a na email, stím, že se snámi více nehodlá bavit a hned samozřejmě vyhrožuje právníkem. Upozornil jsem ho na to, že spoilery nemůžeme vracet jelikož se jedná o zboží na objednávku což máme v Obchodních podmínkách se kterými při odeslání obj. souhlasil. Řekl, že jej to nezajímá, ať si máme v OP co chceme, že zákon hovoří nad ně. Pak se tedy ptám, k čemu vlastně jsou OP a musí s nimi zákazník souhlasit, když nám pak řekne toto. Nabídli jsme mu i montáž u nás, což odmítl. Díky dobrým vztahům s výrobcem, mám možnost je vrátit, ale odečtou nám 35% dolu z ceny, jelikož vše musí dát zpátky do nového stavu, zákazník je zkoušel na auto. Bohužel částka o kterou díky němu přijdeme včetně drahé pošty z Německa je téměř 6000 Kč.
Prosím o radu jak by jste postupovali vy, vratili celou platbu a přišli o 6 tis, nebo odečetli nějakou částku na což máme prý právo a holt vše předali právníkovi. K čemu jsou tedy nějaké OP na webu ? Musí odeslat pokud chce odstoupit od smlouvy vyplněný formulář, který máme ke stáhnutí na webu, nebo to stačí napsat do emailu jak to udělal.
Děkuji za Vaše rady a názory..
26. 3. 2014 00:40:24
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009651
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
26. 3. 2014 01:14:59
Naúčtuj si náklady spjaté s vrácením zboží a na výhružky nereaguj to je taková klasika...každý trouba má hned právníka. Nenech ze sebe dělat vola .) hodně štěstí.
26. 3. 2014 01:14:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009650
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 3. 2014 02:14:25
Jsou skutecne viditelne pouzite, zaspinene, apod? To je jako musel prilozit k autu, aby zjistil, ze nejsou v laku? Boze, ti lidi jsou .... :-)
26. 3. 2014 02:14:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009649
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 3. 2014 05:55:34
Len tak na okraj. Predpokladám, že ten spoiler nebol vyrábaný presne na jeho auto a na druhé auto rovnakého typu sa nedá použiť. Pokiaľ by bol ten spoiler robený presne na mieru jeho auta a nedá sa nikde inde použiť alebo bol urobený presne podľa jeho požiadaviek tak v tom prípade by ho nemal právo vrátiť. Pokiaľ ho máte v eshope a dodávate ho bez úprav, tak má právo ho vrátiť. Tovar na objednávku neznamená, že zákazník ho nemá právo vrátiť. Má pravdu, že ten tovar môže vrátiť a zákon je postavený nad obchodné podmienky.
26. 3. 2014 05:55:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009648
Ja340
verified
rating uzivatele
26. 3. 2014 06:35:54
nechápu proč se cukáš. On má naprostou pravdu. Zboží nebylo upravováno na zakázku ale pouze objednáno pro něho takže právo na vrácení má. Pokud bylo poškozeno, částečne spotřebováno nebo opotřebováno máš právo na odečtení odpovídající částky (kterou musíš dokázat ) aby bylo zboží v původním stavu. Pošta a podobné věci jsou také tvůj problém. Takže nech si to poslat zpět a uvidíš v jakém stavu to je.
26. 3. 2014 06:35:54
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009647
Ottovon
verified
rating uzivatele
(32 hodnocení)
26. 3. 2014 07:13:42
Napsal qwertr;1072123
Len tak na okraj. Predpokladám, že ten spoiler nebol vyrábaný presne na jeho auto a na druhé auto rovnakého typu sa nedá použiť. Pokiaľ by bol ten spoiler robený presne na mieru jeho auta a nedá sa nikde inde použiť alebo bol urobený presne podľa jeho požiadaviek tak v tom prípade by ho nemal právo vrátiť. Pokiaľ ho máte v eshope a dodávate ho bez úprav, tak má právo ho vrátiť. Tovar na objednávku neznamená, že zákazník ho nemá právo vrátiť. Má pravdu, že ten tovar môže vrátiť a zákon je postavený nad obchodné podmienky.
Jo tohle je pravda.
26. 3. 2014 07:13:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009646
lrs
verified
rating uzivatele
26. 3. 2014 08:10:24
Řekl bych, že odstoupit může. Jestli je zboží skladem, nebo na objednávku, je úplně jedno (z hlediska možnosti vrácení zboží). Není to zboží individuálně upraveno dle přání spotřebitele. Prodávající má naopak nárok na započtení prokazatelných nákladů na uvedení věci do původního stavu.
OP nesmí jít nad zákon, to by si do nich každý napsal například, že zboží nelze vrátit do 14 dní, ale do jednoho dne a podobné nesmysly. OP jsou defacto zjednodušený výklad zákonů.
Podobné téma zde:
Navrácení zboží zákazníkem - výroba na míru
26. 3. 2014 08:10:24
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009645
Tomáš Flegl
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 3. 2014 09:03:53
Děkuji všem za reakci a názor. Spoilery jsou objednány u výrobce samozřejmě na přesný typ vozu, na jiný typ je nelze dát. (nejedná se o žádný univerzál). Nemám problém s vrácením, spíše řeším jestli si právě mohu odečíst nějakou částku za vrácení. Jinak nám zboží bylo posláno, ještě dříve než zákazníkovo vyjádření. Informoval nás o tom pouze emailem, i když k tomuto máme na webu formulář k odstoupení.
V OP se píše : Cenu můžete snížit o hodnotu, kterou zboží ztratilo jinak než běžným používáním, pokud jste jako prodávající poučil zákazníka o možnosti odstoupení od smlouvy. Tato možnost se dostala do zákona kvůli podvodníkům, kteří e-shopy využívali jako půjčovny. -
Nás to vrácení výrobci a celá záležitost bude stát 6000 Kč, je jasné, že to můžeme těžko celé požadovat, ale vůbec nevím jak to vypočítat. V případě, že mu vrátíme celou částku budeme mít sice klid, ale takto už to nelze dělat. Děkuji.
26. 3. 2014 09:03:53
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009644
Jen pro upřesnění, to, že je to na přesný typ vozu stále nic neznamená. Aby platilo, že nelze zboží vrátit, pak by to muselo být některá z těchto možností:
a) Ty spoilery by nesměly existovat jako hotový výrobek. Tzn. na daný typ auta neexistují a někdo si je objedná. Následně dodavatel tento produkt vyrobí na základě přesné poptávky.
b) Zákazník by požadoval speciální úpravu již hotového. Například pokud bys nabízel lakování a zákazník řekl, že je chce nalakovat na červenou, pak již nemá rovněž nárok odstoupit.
Co se týče té částky, kterou můžeš požadovat, tak to ti nikdo neporadí, protože zákon používá jen výrazy jako přiměřená a kdyby došlo k nejhoršímu, tak by o této částce stejně musel rozhodovat soud. Takže naúčtovat si můžeš kolik chceš, ale musí ta částka být přiměřená.
26. 3. 2014 09:17:07
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009643
Tomáš Flegl
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 3. 2014 09:24:14
Děkuji za vysvětlení. Spoilery výrobce má hotové, ale např. přední díl neměli a museli jej nechat vyrobit což bych ale neřešil. Spíše tedy jestli např. částka 2000 Kč je přiměřená či nikoliv, když je cena zboží přes 15tis. Jen to poštovné z DE a zpátky je šílený, to si ale zřejmě účtovat nemohu.
26. 3. 2014 09:24:14
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009642
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
26. 3. 2014 09:31:13
Napsal F2Tuning;1072155
Děkuji za vysvětlení. Spoilery výrobce má hotové, ale např. přední díl neměli a museli jej nechat vyrobit což bych ale neřešil. Spíše tedy jestli např. částka 2000 Kč je přiměřená či nikoliv, když je cena zboží přes 15tis. Jen to poštovné z DE a zpátky je šílený, to si ale zřejmě účtovat nemohu.
Tady nejde o to, jaké náklady máš se zbožím ty, ale co je skutečně poškozeno, a kolik by náprava mohla stát. Kdyby přišlo naprosto v pořádku, nemůžeš si naúčtovat ani korunu, i kdyby tě ta vratka stála 10 000 Kč.
A jinak takový dotaz, když na tom budeš 6 000 tratit při vrácení, není lepší to nabídnout ve slevě, dejme tomu o 3 - 4 tisíce levněji?
26. 3. 2014 09:31:13
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009641
Ja340
verified
rating uzivatele
26. 3. 2014 09:35:20
Napsal F2Tuning;1072155
Děkuji za vysvětlení. Spoilery výrobce má hotové, ale např. přední díl neměli a museli jej nechat vyrobit což bych ale neřešil. Spíše tedy jestli např. částka 2000 Kč je přiměřená či nikoliv, když je cena zboží přes 15tis. Jen to poštovné z DE a zpátky je šílený, to si ale zřejmě účtovat nemohu.
A za co mu chceš účtovat ty 2000? Pokud není zboží podřené nebo jinak poškozené (navrtané díry atd) tak si můžeš naúčtovat mac novej igelit, pokud by to v něm bylo zabalené.
Teda jinak naúčtovat si můžeš co chceš ale pokud zákazník není sráč tak pěkně narazíš.
26. 3. 2014 09:35:20
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009640
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 3. 2014 09:37:29
Poviem takto, ty mozes po zakaznikovi chciet len to co dokazes vydokladovat. Ten tovar moze ostat u teba na sklade a mozes ho predat dalsiemu zakaznikovi. Takze podla mna maz narok len na to, co potrebujes urobit aby si ho mohol predat dalsiemu zakaznikovi. Ak bol tovar zaspineny, tak po zakaznikovi mozes chciet naklady na umytie. Ak ti ho poskrabal, tak mozes po zakaznikovi chciet naklady na prelakovanie. Maz externu uctovnicku a ta chce za storno vystavenej faktury napr 10Kc. To tiez mozes chciet po zakaznikovi. Len tak z brucha nanho vytiahnut 2000 Kc tak to asi dost tazko prejde.
Tak isto nemozes preniest na zakaznika to, ze si sa ten tovar rozhodol vratit dodavatelovi a ten ma nejake storno poplatky a popripade naklady na dopravu od teba k dodavatelovi.
26. 3. 2014 09:37:29
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009639
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
26. 3. 2014 09:48:14
Primárně mícháte několik věci najednou, jak už bylo zmíněno:
stěžujete si na to, že nemáte vlastní sklad. Až těchto nákladů budete mít víc, tak se plácnete přes kapsu a prodávej primárně to, co je skladem. Pak odpadá celé tohle téma, protože nic krom dopravy z DE a zpět neřešíte.
Díl podle všeho je jen "na objednávku", ale nikoliv "upravený na míru", takže tam pochybení zákazníka nevidím. Ano, rozmyslel si to, koupil třeba pračku, ale tak je to zařízené, ať prodáváte parfémy, disky, CD, trička a nebo spojlery.
Všichni máme stejné podmínky, takže nebrečte a směle do práce, ať rychle vyděláte 7t :)
26. 3. 2014 09:48:14
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009638
Tomáš Flegl
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 3. 2014 10:04:12
Děkuji všem za radu a názor. Holt si z nás všichni budou dělat bezplatné půjčovny dál. Makam od rána do noci každý den bez volna, jen aby měli všichni všechno co nejdříve, místo toho abych si večer odpočinul, řešim emaily do půlnoci, ale takoví a jim podobní mě fakt berou chuť se o něco snažit. Pro mě vydělat např při našem zboží 6 tis znamená opravdu hodně práce..Nejhorší je, že přijde další vykuk a jemu podobní a bude to stále dokola..Každopádně díky a přeji ať se Vám daří..
26. 3. 2014 10:04:12
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-platby-za-zbozi/#reply1009637
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit