Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Myšlenka dne: dobrého obchodníka by člověk pohledal

kubri
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 11:55:41
Pořád nemohu nabít dojmu, že je internet čím dál častěji útočištěm, nebo spíše jakýmsi "úkrytem" pro lidi, co sice umí navrhnout hezký e-shop, vymyslet logistiku, expedici apod.. Ale to je tak vše.
Naopak začínám postrádat opravdové obchodníky, kteří si jdou za svým cílem prodat a nejhorší na tom je, že už je těžko najde člověk i ve standardních kamenných prodejnách.
Jako člověk z obchodu sázím na prodejní dovednosti, proto nechápu, proč se lidé dobrovolně přesouvají v takovém hojném počtu spíše na internet, kde si toho zákazníka nemohou "zpracovat".
V tomto bych se chtěl zeptat na Váš názor - pokud například podnikáte skrze E-shop, kamennou prodejnu nebo to kombinujete, jak jste schopni svého zákazníka přesvědčit, aby nakoupil?
17. 3. 2014 11:55:41
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006208
unabombe
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
17. 3. 2014 12:05:02
Nemyslím že je pravda že v eshopu si člověk nemůže zákazníka zpracovat, jen většina obchodníků neví jak na to.
17. 3. 2014 12:05:02
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006207
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 3. 2014 12:07:07
My jsme Česká slevo republika. Tady se spousta obchodníků specializuje na jediný argument a to je "sleva" nebo nejnižší cena.
Bohužel to ještě stačí a na druhou stranu to fakt funguje v konkurenčním boji.
17. 3. 2014 12:07:07
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006206
Pavla M.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 3. 2014 12:12:29
..:-) Hezké. Máte pravdu. Opravdové obchodníky najdete na tržištích. A to nemyslím jenom ty příhraniční prodejce..
I na internetu je možné zákazníka vtáhnout do prodeje, ale u dost eshopů je problém ten, že se díky svým nízkým ziskům dostanou na bod nula.
Pak nejsou finance na investice do systému, který by jim "hru" se zákazníkem umožnil..
Podle mě je vysoké procento provozovatelů eshopů z řad IT programátorů, grafiků atd...
Obchodního ducha zde moc nehledejte. I když se sem tam někdo určitě najde...:-)
A nekamenujte mne obraty v řádech milionů u top eshopů. To je mi šumafuk.. Možná kdejaký kamenný obchůdek v malém městečku má větší zisk..:-)
To jsou ti obchodníci. Dát největší slevu a balit jako drak stovky balíčků a mít z toho minimum to neni až takové umění... :-(
17. 3. 2014 12:12:29
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006205
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 12:17:52
Napsal Kubri;1068327
Naopak začínám postrádat opravdové obchodníky, kteří si jdou za svým cílem prodat a nejhorší na tom je, že už je těžko najde člověk i ve standardních kamenných prodejnách.
Jako člověk z obchodu sázím na prodejní dovednosti, proto nechápu, proč se lidé dobrovolně přesouvají v takovém hojném počtu spíše na internet, kde si toho zákazníka nemohou "zpracovat".
A není to tak, že se na internet přesouvají zákazníci a ve "standardních kamenných prodejnách" není moc koho zpracovávat? S tím souvisí i to, koho v nich lze potkat za pultem. Imo standardní prodejny vzor '90 jsou na vyhynutí a místo je spíš pro firemní showroomy a/nebo "poradenská" prodejní místa customizovatelných produktů na zakázku. Tam se ti "skuteční obchodníci" uplatní, ale na place v Okay poslední zhasne.
17. 3. 2014 12:17:52
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006204
asd
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 12:42:17
Ony jsou podle mě tři druhy typu provozu e-shopu. První a největší, to je přeposílání a dropshipping, těch je nejvíc, stačí si stáhnout nějakou šablonu, přetáhnout tam data nějakého prodejce, který to umožnuje, a pak se jen snažit nějakým způsobem stránky propagovat nebo docílit toho, aby tam (repektive přes) někdo jednou za čas něco objednal. Tohle je většinou takový doplňek pro provozovatele všemožných webů, vydělá to v dobrém případě pár set korun měsíčně, nedá se to brát ani jako vyloženě eshopové podnikání. Opačná varianta jsou velké obchody na rozšířených a konkurenčních trzích, které mají sklady za desítky milionů, prodávají všichni to samé, a přebíjejí se cenami, marketingem, podmínkami, zákaznickým servisem, bonusy ... to je elektronika, parfémy, sport, kosmetika, pneumatiky, atd. atd. Tam je to o nízkých maržích v obrovském objemu a kvantitě objednávek. A pak jsou takové ty střední, kde to dělá většinou nějaký jedinec přes ičo nebo přes s.r.o. na fulltime jako své hlavní podnikání a zdroj obživy, má zainvestováno stovky tisíc až jednotky milionů, a když mu to hodně jde, má i pronajaté nějaké menší skladové prostory nebo najímá dva tři brigádníky. A pokud tihle střední soupeří ve svém oboru s těmi giganty, většinou dříve nebo později krachují, protože se nemají šanci dostat do takových objemů, aby generovali zisk z nízkých marží. Takže u těhle střeďáků bývají úspěšní ti, co jsou více speciaizovaní na něco konkrétního a svým způsobem originálnější, jak formou, tak obsahem. A právě u nich je vidět ta dotazovaná práce se zákazníky. Sám mám několik oblíbených středních a zajímavých eshopů s nějakou specializací a jako zásadní u nich považuju to, že provozovatel má se svým prodejním artiklem většinou něco společného (například bývalý cyklista prodávající věci okolo kol, nebo něco podobného) a na tom obchodě je pak tohle vidět. Je pak rozdíl koupit si (plácnu) výbavu na kolo ve středním shopu u nějakého takového fandy a odborníka, než to samé někde na Mallu (byť i klidně za nižší cenu) ... zainteresovaný prodejce vám má k tématu například co říct, kdežto jedna ze stovky cvičených opic na infolince giganta neví o dané věci nic. Tohle třeba u mě z pozice zákazníka rozhoduje.
17. 3. 2014 12:42:17
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006203
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
17. 3. 2014 13:06:55
Napsal Kubri;1068327
Pořád nemohu nabít dojmu, že je internet čím dál častěji útočištěm, nebo spíše jakýmsi "úkrytem" pro lidi, co sice umí navrhnout hezký e-shop, vymyslet logistiku, expedici apod.. Ale to je tak vše.
Naopak začínám postrádat opravdové obchodníky, kteří si jdou za svým cílem prodat a nejhorší na tom je, že už je těžko najde člověk i ve standardních kamenných prodejnách.
Jako člověk z obchodu sázím na prodejní dovednosti, proto nechápu, proč se lidé dobrovolně přesouvají v takovém hojném počtu spíše na internet, kde si toho zákazníka nemohou "zpracovat".
V tomto bych se chtěl zeptat na Váš názor - pokud například podnikáte skrze E-shop, kamennou prodejnu nebo to kombinujete, jak jste schopni svého zákazníka přesvědčit, aby nakoupil?
I přes velkou konkurenci má internet nejlevnější vstupní bariéru. A i éra fachmanů či kovaných obchodníků tak jak je známe se blíží ke konci. Já mám různé projekty, od tvorby webů až provozování či spoluprovozování různých on/offline aktivit. Jedním z těch projektů je prodej rukodělných výrobků. A protože toto je stále o osobních vztazích (ano, i to existuje v době internetu) tak jsem se nedávno bavil s majitelem jedné dílničky a přestože on nemá příliš rád internetové podnikatele tak já jsem prý ve velikosti odběru třetí největší odběratel a jeden konkurent pátý největší. A zatím co my dva stoupáme tak většina tradičních krámků co obvykle berou, klesá či v lepším případě stagnuje. A to je jeden z důvodů proč jdou kvalitní obchodníci na internet. Spousty krámků stagnuje či klesá a prostě nemohou si dovolit zaplatit kvalitní lidi. Já bych též rád jako zákazník narazil v každém krámě na dobrého obchodníka a ideálně ještě odborníka k tomu, ale je mi to jasné že až na pár oborů to dnes není ekonomicky únosné. Kdyby tu bylo více lidí co nehledají jen nejnižší cenu byla by situace jistě jiná, ale to jsou jen další KDYBY.
17. 3. 2014 13:06:55
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006202
kubri
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 13:49:58
Ono, jak se to vezme. Záleží na regionu. Je mi jasné, že v Praze si bude nějaký obchod těžko navazovat vztahy se zákazníky na osobních pocitech. Naopak bude těžit z velkého počtu lidí, všelijakých lidí, kteří projdou okolo.
Pak jsou ale i regiony, kde lidé spíše zajdou do kamenné prodejny právě kvůli těm vztahům. Pro mě je znak ostříleného obchodníka třeba příklad - vejdu do krámu a spustí:"Tak co? Ten svetr se doma ženě líbil?" .. už projevil nějakou péči a když si ten můj obličej pamatuje napříč dalšími dvěma tisíci, tak už je to důvod se vracet bez ohledu na to, jestli je to pohodlný E-shop nebo kamenná prodejna, kam projedu naftu. E-shop tohle prostě neumí.. ano, dostanete věrnostní program a bonusy s tím spojené.. pořád je to ale jenom nějaká databáze, která Vám nepomůže s výběr a u které jste prostě jenom "Jméno + číslo".
17. 3. 2014 13:49:58
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006201
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 3. 2014 13:50:20
Napsal ndpudo;1068345
A není to tak, že se na internet přesouvají zákazníci a ve "standardních kamenných prodejnách" není moc koho zpracovávat? S tím souvisí i to, koho v nich lze potkat za pultem. Imo standardní prodejny vzor '90 jsou na vyhynutí a místo je spíš pro firemní showroomy a/nebo "poradenská" prodejní místa customizovatelných produktů na zakázku. Tam se ti "skuteční obchodníci" uplatní, ale na place v Okay poslední zhasne.
Ono to celkově neni až zas tak horké. Má to hodně ale ...
Co se týče vymírání kamenných prodejen, tak to je jen cyklus, který se buď obrací nebo zůstává u ideálnějšího prodejního kanálu. Jsou obory, které vyloženě vybily kamenné obchody a pomalu zjistily, že ty výrobky akutně potřebují osobní prezentaci. Reakce na to je zakládání kupy kamenných poboček. Marže je nastavená na internetový prodej a za pár let až porazí poslední zástupce kamenného prodeje, tak jim marže nebude stačit...
Jsou obory, které našly ideální prodejní kanál a nahradili kamenné prodejny.
U internetového prodeje se taky často těží z hlouposti. Na jedné straně z hlouposti prodejců, kteří likvidují sami sebe cenou. Jsou obory, které se již čistí a výsledek je vždy to, že zůstane pár megaprodejců a kupa mrtvého zboží, které zase pomalu povoluje větší marži..
Na druhé straně tu funguje hloupost zákazníků, kteří kupují rozdílné, nevhodné, nesprávné zboží z internetu díky ceně. Tam opět nastoupí to co jsem psal výše a to, že až se díky tomu vybije určité procento obchodů kamenných prodejen, tak budou internetoví prodejci zakládat své prodejny a marže nebude stačit.
17. 3. 2014 13:50:20
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006200
Já naopak považuji efektivní využívání analytických nástrojů (od Google Analytics až po Business intelligence), které tenhle elektronický svět nabízí za mnohem silnější nástroj na "zpracování" zákazníka.
Tedy ano - donutím zákazníka nakoupit, protože mé programy přesně ví, co on chce. A prodá mu to můj server, který to udělá přímočaře a bez špetky soucitu.
17. 3. 2014 14:34:39
https://webtrh.cz/diskuse/myslenka-dne-dobreho-obchodnika-by-clovek-pohledal/#reply1006199
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit