Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak hledáte decision-makery?

Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
6. 1. 2009 15:27:30
Ahoj,
před nějakým časem jsem sledoval podobnou diskuzy na zahraničním serveru a když už sem chodím, tak mě napadlo, že zkusím váš pohled na tuto otázku?
Otázka v nadpisu je dost obecná, takže navrhnu studijní příklad, kterej by snad měl být víceméně shodný pro většinu oborů:
Máte produkt/službu, o kterou by potenciální firma mohla mít zájem. Tohoto potenciálního zákazníka jste našli v googlu vhodně zvoleným klíčovým slovem. Jediné co jste schopni z webových stránek zjistit je obecný email typu info@company.com, stejně nekonkrétní telefonní číslo a adresu sídla společnosti.
1) Co byste nyní udělali, abyste získali kontakt / možnost probrat vaši nabídku s někým, kdo skutečně může rozhodnout, že využijí vašich služeb či nikoliv? V podstatě chcete prodat.
2) Preferujete začít telefonickým hovorem a pokračovat mailem, nebo nejdříve mail a potom tel. hovor nebo rovnou naběhnout do sídla firmy a tam se dovolávat ředitele?
3) Máte k dispozici pouze jeden obecný email, jakým způsobem to zkusíte?
A další možnosti (předpokládejme, že za každou cenu chcete prodat):
4) Jako první jste poslali email, uplynulo 10 dní a nikdo se neozval. Co dál?
5) Jako první jste poslali email a dostali jste odpověď od naprosto nekompetentní osoby, která Vám v podstatě nesmyslně brání v procesu. Co dál?
6) Poslali jste email a nebo jste vytelefonovali kontakt na údajně relevantní osobu a té jste zaslali email, ale ona nereaguje. Co dál?
Už mě další možnost nenapadá, jestli někdo má něco ze zkušenosti, tak klidně to sem přidám.
Budu rád za váš pohled na věc a případné zkušenosti z reálného života.
Prošel jsem si snad už všechny z uvedených možností a právě chci připravit na podobné téma článek, takže rozhodně chci být objektivní a znát jiné pohledy na věc. V neposlední radě to třeba tady na webtrhu někomu pomůže.
----
Ještě edit: Chtěl jsem podotknout, že mě zajímají hlavně tyhle virtuální "oslovování", vynechávám záměrně networkingy, apod. Ale jestli si třeba někdo dohodnete po emailu setkání na nějaké konferenci, apod. a případně s tím máte pozitivní výsledky, tak klidně uveďte.
6. 1. 2009 15:27:30
https://webtrh.cz/diskuse/jak-hledate-decision-makery/#reply199648
František
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
6. 1. 2009 15:48:08
Neviem ake su v CR institucie ale v SR by som si otvoril ORSR (zoznam podnikatelov), nasiel si tam firmu, meno majitela/ov, a adresoval list jednemu z nich doporucene.
6. 1. 2009 15:48:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-hledate-decision-makery/#reply199647
londonboy
verified
rating uzivatele
6. 1. 2009 16:01:00
100% univerzální téma. Za prvé si je třeba uvědomit na kolik je má služba/produkt atraktivní a proč by se s ním měl případný decision maker zabývat. To že služba/produkt z mého pohledu připadá absolutně vhodná pro danou společnost může být pouze můj názor (jaktože to ty "blbci" taky neviděj :-))))......to je třeba si uvědomit. Pokud prodávám piece of shit tak mi nepomůže ani svěcená voda, natož nějaký návod (pomoct samozřejmě může blbec na druhé straně drátu, který to "sežere" ale o tom se asi nechceme bavit.
Obecně se dá použít vlastně cokoliv, jakákoliv technika. Ovšem při zachování obecně platných zákonitostí.
1) Pokud je produkt jen trochu náročnější na vysvětlování tak vzdát snahu cokoliv vysvětlovat po telefonu nebo mailu. Do mailu se dá dát odkaz na popis produktu ale neotravovat s tim.
2) Základem úspěchu je zaujmout, takže by bylo dobré si dopředu udělat určitý research o společnosti (najít konkrétní důvod proč by se dotyčný měl setkat s Vámi - např. Vím že firma již využívá tyto slulžba/produkty třebaže konkurenční tak se rovnou bavit o tomto) nebo o člověku se kterým se chceme setkat (linkedin, facebook, internet) a opět najít něco proč by se s námi měl chtít setkat. Něštourat se v soukromí!!!! ale například budu vědět že dotyčný pán ja vášnivý šachysta tak mu při tel rozhovoru pošlu otázku jestli je z jeho pohledu lepší začínat s bílýma a získat výhodu? Manipulativní ale icebraker....
Ale zpět k zadání - Téměř žádné informace o company a lidech.....
Pokud chce člověk postupovat 100% fér a nikde nemlžit a neobcházet tak pokud narazí na sekretářku co je viceředitelka zeměkoule tak nepomůže nic jinýho než v ní vzbudit pocit že mluví s "těžkou váhou" a že když mě odfiltruje od ředitele tak jí za to nepoděkuje......nic jinýho nefunguje protože jinak bude mít po skončení hovoru blaženej pocit jak to tomu 136mu obchodákovi zase hezky nandala....
Pokud Vás 100% čistota zas tak nebolí, tak v té chvíli moc hranic neni....např. mám jenom telefon na recepci, kterej končí třeba 500....tak budto zkusim vytočit třeba 463 a nechám se přepojit na ředitele nebo si rovnou na recepci řeknu o telefon na obchodní (nikdo nemá problém ho dát) přepojej mě na obchodní a já zeptám jestli mě správně přepojili do marketingu. Ne? a můžete mě přepojit vy? nebo co mám přiště volat abych se zase nedovolal Vám atd.... těch věcí je fakt hodně a fantazii se meze nekladou. otázkou je kdo na to má žaludek a na kolik dokáže fabulovat.....
Já na to žaludek nemám....:-)
Každopádně na závěr shrnutí: neexistuje návod. Ani univerzální řešení. Je to o intuici, telefonní kontakt o charizma a barvě hlasu a osobní kontakt ještě navíc o produktu....:-)
6. 1. 2009 16:01:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-hledate-decision-makery/#reply199646
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
7. 1. 2009 11:22:10
Ahoj,
jako první bych se podíval na justice.cz nebo do ARESu, kde si mohu
zjistit jednatele, statutární orgány apod.
Znát jméno toho s kým chcete jednat je klíčová věc. Při telefonickém
kontaktu je důležité si poznamenat jména všech lidí s kterými mluvíte. Při dalších kontaktech se na ně můžete odkazovat. (pár zajímavostí o tzv. sociálním engineeringu naleznete v díle slavného hackera Kevina Mitnicka
Umění klamu)
Dobrým způsobem jak firmu poznat je dobré se zpočátku projevit jako potenciální zákazník a setkat se s někým z nižší hierachie. Ten většinou ve snaze prodat vám řekne vše potřebné co potřebujete vědět, včetně osobnostní typologie jeho šéfa. :)
Podle typu a velikosti firmy musíte volit i odpovídající sebeprezentaci.
Ideální a ne vždy možné je firmě nějakého zákazníka dohodit.
Potom nadchází nejtěžší úkol - setkání s bossem (což nemusí být decision maker - pozor na to). Jako vždy musíte zaujmout - podle informací co jste se dozvěděli můžete zvolit buď zajímavý direkt mail (např. firma DELL rozesílala šéfům čokoládu ve tvaru a obalu nového notebooku , nebo Microsoft rozesílal basebalovou pálku, obojí sklidilo značný úspěch. ) Po takovém originálním dárku se s vámi většina lidí sejde mnohem ochotněji.
Naní taky od věci uspořádat prezentaci v nějaké lepší restauraci (restauraci vždy předtím vyzkoušejte, otrávená a neochotná obsluha vám může zhatit plány i náladu).
Tímto máte prvních 10% hotovo - potom dochází k tomu nejtěžšímu - dosáhnout uskutečnění prodeje - a to by bylo na další thread.
PS: Určitě bych neposílal email na info@company.cz , to dělají největší zoufalci, kteří mají obavy z přímého kontaktu (způsobené strachem z odmítnutí) a nejdradši by prodali něco jenom po emailu nebo v eshopu.
Hodně štěstí!
Ora
7. 1. 2009 11:22:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-hledate-decision-makery/#reply199645
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit