Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

N: Zajímavé články o content marketingu

_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 2. 2014 00:25:25
Aleš Miklík na svém blogu nedávno zveřejnil hodně zajímavý článek o content marketingu.
A samozřejmě návody agenturníci sami dělají podle rad, které v nich předávají, se šablonovitostí a prkenností jim vlastní. V návodech na to, jak zvítězit s konkurencí pomocí “content marketingu”, jako je například tahle precizní obludnost, se tak k obsahu přistupuje asi jako medik popisuje sex: technicky. Stanovte si cíle, změřte si výkon, udělejte si plán produkce, publikujte těmito kanály a hlavně proboha nezapomeňte na správné formáty, tagy, call to action a další věci okolo, které vás určitě katapultují ve vyhledávačích nahoru. Technicky funkční, ale čtenářský orgasmus se ve výsledku jaksi nedostavuje.
Na Alešův článek dnes zareagoval Petr Koubský příspěvkem "Content marketing, nebo tvořivé psaní?", ve kterém Alešovi oponuje:
Přečtěte si to rozhodně celé, jestli pracujete v internetovém marketingu! Já s Alešem nesouhlasím. Myslím, že redakční obsah je jedna věc a copywriting druhá, každá má svá pravidla. Nepletl bych to dohromady. Jsou to i dvě profese, profesionální publicisté bývají špatnými copywritery (jeden typický příklad teď datluje tento text) a naopak to většinou platí taky. Odkazovaný návod mi nepřipadá jako obludnost, je praktický a srozumitelný.
Ač s tím, že redakční obsah je jedna věc a copywriting druhá, bych osobně souhlasil, zbytek už je hodně diskutabilní. Pokud Petr například píše "...stránky, jejichž primárním účelem je prodávat, nemohou a nemají vypadat stejně jako stránky, jejichž primárním účelem je nabídnout něco ke čtení...", měl by podle mě rovnou i uvést, proč si to myslí. Skutečnost je totiž taková, že obojí lze vhodným způsobem zkombinovat, což ostatně on sám v posledním odstavci připouští (a v souvislosti s PR na to upozorňuje i Aleš ve své reakci pod článkem).
Úplně nejhorší mi ale přijdou Petrova tvrzení typu "...a mimochodem: naučit se psát není těžké... psát je asi tak těžké jako běhat: vůlí snadno nahradíte talent, nechcete-li vysloveně vyhrávat závody..." - k tomu bych podotknul asi tolik, že mj. záleží na tom, CO přesně chcete psát, protože pokud by mělo jít třeba právě o ty prodejní texty, tak to rozhodně neplatí. Vůbec nemluvě o takovém psaní knih, to by se tím jinak živil každý druhý. Viz, co ve svém článku uvádí Petr a co je realitě o poznání blíž:
Skutečně funkční a dlouhodobé řešení pro obsah, který vám bude vodit zákazniky, bude jiné: naučte se psát. Je to náročné, pokud pro to nemáte předpoklady. Bude to chtít čas a docela dost kvalitního čtení a inspirace z textů, které vás samotné baví číst. Je třeba ovládat tempo a techniky vyprávění a popisu, znát základní stylistické formy a pravidel typografie.
15. 2. 2014 00:25:25
https://webtrh.cz/diskuse/n-zajimave-clanky-o-content-marketingu/#reply996808
Michal Toma
verified
rating uzivatele
15. 2. 2014 03:07:34
No ale napríklad ja mám dve stránky, myslím si že nie som jediný,
1. eshop - tu je primárny cieľ jasný - predať - tomu je prispôsobené všetko
2. blog, na ktorom píšem novinky, testy a tipy a triky z oboru - tu je primárny cieľ odovzdať návštevníkom kvalitné a pútavé informácie, vyriešiť ich problémy a dať im odpovede na ich možné otázky, následne by to malo posilniť dôveru zákazníkov a zvyšovať návštevnosť tým, že kvalitný obsah budú ďalej šíriť, atď atď, tj. predať je v prípade blogu až sekundárny cieľ...
Mimochodom tiež ma unavujú také tie šablónovité kecy o tom "čo by mal dobrý článok obsahovať", niektorých pravidiel sa držím ale rozhodol som sa písať v prvom rade tak, aby to zaujalo návštevníkov obsahom i formou. Jednoznačne medzi marketingovými kecmi typu "daj tam call to action tlačidlo" a napísaním zaujímavého a samozrejme kvalitného článku z hľadiska štylistického aj gramatického vidím priepastný rozdiel.
15. 2. 2014 03:07:34
https://webtrh.cz/diskuse/n-zajimave-clanky-o-content-marketingu/#reply996807
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
15. 2. 2014 11:24:43
mtoma: pokud myslíš kombinaci blogu/magazínu a e-shopu, tak samozřejmě nejsi - takových klientů jsem už pár měl. Možná to Petr myslel trochu jinak, ale v tom případě měl upřesnit jak a proč si to myslí. Obecně mi ta jeho reakce přijde taková "prázdná", plno nicneříkajících výkřiků do tmy ("naučit se psát nění těžké") a argumenty žádné...
15. 2. 2014 11:24:43
https://webtrh.cz/diskuse/n-zajimave-clanky-o-content-marketingu/#reply996806
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit