logo
27.01.2014 08:49
1
Zdravím všechny!

Ve firmě začínáme vytvářet případové studie. Máme jednu, je ve formě jakési infografiky. Ale dostali jsme negativní reakce, a proto se chceme zlepšit, než se pustíme do dalších a než to začneme zpracovávat na firemních stránkách. Tuto formu zastává více firem, ale některé případovky zpracovávají i jinak - třeba jen klasicky do článku.

Článek ale mně osobně přijde trochu nevhodný. Zákazník se chce podívat a hned vidět data. Na to je infografika jako dělaná, článek si musí přečíst, což zabere delší dobu a ne každý se do toho vůbec dá.

Existují i jiné formy, ale mě by zajímalo, která se líbí vám. Jak by podle vás měla vypadat dobře zpracovaná případová studie? Jsou nějaké, které vás zaujaly?

Edit: Abych to ujasnil... To, že máme naši případovku špatně, víme (málo dat, špatné zpracování atd. - jinak bych to sem nedával). Chceme to zlepšit a příště udělat lépe. A proto mě zajímá, jaká forma je pro vás nejlepší a co od případovek obecně očekáváte. Díky moc za jasné a věcné odpovědi! :-)

Co se právě děje na Webtrhu?

27.01.2014 09:23
2
Původně odeslal Atsor
Zákazník se chce podívat a hned vidět data.
No a prave to vo vasej infografike chyba, vypada to skor ako letak, nez infografika.
Jedine "polodata" su tam kolko utratil a kolko asi priblizne zaukruhlene zarobil a zvysok su len reklamne zvasty
27.01.2014 09:25
3
Původně odeslal matto
No a prave to vo vasej infografike chyba, vypada to skor ako letak, nez infografika.
Jedine "polodata" su tam kolko utratil a kolko asi priblizne zaukruhlene zarobil a zvysok su len reklamne zvasty
Jasně, díky. Jak jsem psal výše, negativní kritiku už máme, proto se ptám, jaké formy případových studií se vám líbí více. Ne, co se vám nelíbí na té mojí. :-)
27.01.2014 09:30
4
Ja bych udelal tu pripadovou studii zaroven s tim "jak nase texty vydelaly klientovi 150 000 Kc" a z druhe strany bych udelal pripadovou studii "a u tohoto klienta nase texty neudelaly nic". Pripadovych studii je na kazdem rohu milion. Veskrze oslavne ody uspechu, ale chybi jim realny odraz toho, ze toto je spicka ledovce a ten zbyly ledovec, co videt nejde uz tak uspesny neni.
Takze nelibi se mi formy pripadove studie, ktere zapominaji na ten zbytek. Na mne osobne pripadove studie pusobi silne negativne a pokud ji nekdo posle, tak po nem vyzaduji i poslani pripadu, kdy se to proste nepovedlo. Jelikoz se nepokladam za hlupaka, tak je mi jasne, ze i takove pripady jsou a chci videt kde se to nepovedlo a proc, abych se mohl v pripade zajmu o spolupraci napr. vyhnout tomu, co zpusobilo neuspech. A pokud nekdo bude tvrdit, ze ma jen uspech, je pro mne neverohodny.

Jinak tato konkretni je moc preplacana a prilis nahustena. Mozna bych to o neco vice protahl, ale vice provzdusnil.
27.01.2014 09:31
5
Původně odeslal Radek O.
Ja bych udelal tu pripadovou studii zaroven s tim "jak nase texty vydelaly klientovi 150 000 Kc" a z druhe strany bych udelal pripadovou studii "a u tohoto klienta nase texty neudelaly nic". Pripadovych studii je na kazdem rohu milion. Veskrze oslavne ody uspechu, ale chybi jim realny odraz toho, ze toto je spicka ledovce a ten zbyly ledovec, co videt nejde uz tak uspesny neni.
Takze nelibi se mi formy pripadove studie, ktere zapominaji na ten zbytek. Na mne osobne pripadove studie pusobi silne negativne a pokud ji nekdo posle, tak po nem vyzaduji i poslani pripadu, kdy se to proste nepovedlo. Jelikoz se nepokladam za hlupaka, tak je mi jasne, ze i takove pripady jsou a chci videt kde se to nepovedlo a proc, abych se mohl v pripade zajmu o spolupraci napr. vyhnout tomu, co zpusobilo neuspech. A pokud nekdo bude tvrdit, ze ma jen uspech, je pro mne neverohodny.
Zajímavá myšlenka. Díky za ni!
27.01.2014 09:32
6
No mna by napr. zaujimali tie spomenute data, pretoze o sebe moze napisat kazdy ze je najlepsi a najkvalitnejsi (nemyslim nijak v zlom).

Pisete ze ste zvysili navstevnost z vyhladavocov - o kolko, za ake obdobie? Ako sa na tom podielali dodane texty?
"Z takto nabytych navstevniku se stali zakaznici" - z ostatnych sa nestavali? Alebo to zvysilo konverzny pomer? O kolko?
V com sa lisili vase texty od povodnych? Kludne mozu byt aj konkretne ukazky...
27.01.2014 09:34
7
Původně odeslal matto
No mna by napr. zaujimali tie spomenute data, pretoze o sebe moze napisat kazdy ze je najlepsi a najkvalitnejsi (nemyslim nijak v zlom).

Pisete ze ste zvysili navstevnost z vyhladavocov - o kolko, za ake obdobie? Ako sa na tom podielali dodane texty?
"Z takto nabytych navstevniku se stali zakaznici" - z ostatnych sa nestavali? Alebo to zvysilo konverzny pomer? O kolko?
V com sa lisili vase texty od povodnych? Kludne mozu byt aj konkretne ukazky...
Povrchní data - víme, litujeme, napravíme. Díky!

Ptám se ale na formu. Je lepší článek, podobná "infografika, něco jiného?
27.01.2014 09:40
8
infografika je fajn pro prvotni demo, ale infografika nikdy nemuze dodat opravdu kvalitni a podrobne informace. Co to spojit, udelat to delsi. Na pocatku inforgrafiku, ktera by mela cil zaujmout. Ta odfiltruje ty, ktere to nezajima vubec a za tim proste udealt podrobnejsi case study s informacemi konkretnimi a podrobnejsimi.
27.01.2014 09:42
9
Původně odeslal Radek O.
infografika je fajn pro prvotni demo, ale infografika nikdy nemuze dodat opravdu kvalitni a podrobne informace. Co to spojit, udelat to delsi. Na pocatku inforgrafiku, ktera by mela cil zaujmout. Ta odfiltruje ty, ktere to nezajima vubec a za tim proste udealt podrobnejsi case study s informacemi konkretnimi a podrobnejsimi.
Skvělé!

Pracuji s myšlenkou udělat jakousi "interaktivní infografiku" přímo na webu, kde by si čtenář mohl jednotlivá data rozkliknout a dozvědět se o nich více. Dalo by se to doplnit konkrétními odkazy, případně klidně i videem a podobně. Bylo by to trochu složitější na zpracování, ale to nevadí. :-)
27.01.2014 09:42
10
Forma - podla mna to moze byt prehladny strukturovany clanok doplneny relevantnymi grafmi (pouzivat odrazkovane zoznamy, tabulky, nadpisy, mat dopre vyriesenu typografiu aby sa to dalo jednoducho preskenovat ocami a zastavit sa len na tom co ma zaujima). Ani obrazok nie je zly, ale idealne by bolo ak by zapadol do stranky - tzn taka velkost, aby bol citatelny bez rozklikavania, to mna ako navstevnika webu otravuje.
27.01.2014 09:43
11
Původně odeslal matto
Forma - podla mna to moze byt prehladny strukturovany clanok doplneny relevantnymi grafmi (pouzivat odrazkovane zoznamy, tabulky, nadpisy, mat dopre vyriesenu typografiu aby sa to dalo jednoducho preskenovat ocami a zastavit sa len na tom co ma zaujima). Ani obrazok nie je zly, ale idealne by bolo ak by zapadol do stranky - tzn taka velkost, aby bol citatelny bez rozklikavania, to mna ako navstevnika webu otravuje.
Díky!
27.01.2014 10:18
12
Co třeba případovku úspěšného copywritingu napsat jako článek, ze kterého se prostě čtenáři p*serou. Stejně tak případovku na grafiku udělat jako infografiku a graficky tak, že čtenáři budou olizovat monitory. Prostě i tímto dokázat, že je to všecko pravda.

Když se podívám na toto, tak jako graficky žádnej odvar, ani nemusí být, ale ty texty. Chlubíte se úžasným copywritingem pod nadpisem Komunikace pokračuje text "Komunikaciju s vaším tímom...". To samé u Kvality práce pokračuje text "Texty sú velmi kvalitné...".

Nevím, na případovku o copywritingu bych doporučil najmout si copywritera a poladit texty. No a pak samozřejmě data, data, data (to, že někomu něco vydělalo 150k je krásné). Bez dat nemá cenu dělat nic takového, protože to působí jako oslavná óda než jako seriózní studie.

BTW: Nemyslím to nijak zle, ale doporučoval bych i nějakou lepší fotku klienta, ty tam máš Jirko docela povedenou fotku a pan klient tam vypadá jak masový vrah. :-)
27.01.2014 10:21
13
Prosím vás co to je ten copywritting?
27.01.2014 10:26
14
Sorry bro, před chvílou jsem vstal. :-)
27.01.2014 10:28
15
:))
27.01.2014 10:34
16
Původně odeslal Jakub Hamala
Co třeba případovku úspěšného copywritingu napsat jako článek, ze kterého se prostě čtenáři p*serou. Stejně tak případovku na grafiku udělat jako infografiku a graficky tak, že čtenáři budou olizovat monitory. Prostě i tímto dokázat, že je to všecko pravda.

Když se podívám na toto, tak jako graficky žádnej odvar, ani nemusí být, ale ty texty. Chlubíte se úžasným copywritingem pod nadpisem Komunikace pokračuje text "Komunikaciju s vaším tímom...". To samé u Kvality práce pokračuje text "Texty sú velmi kvalitné...".

Nevím, na případovku o copywritingu bych doporučil najmout si copywritera a poladit texty. No a pak samozřejmě data, data, data (to, že někomu něco vydělalo 150k je krásné). Bez dat nemá cenu dělat nic takového, protože to působí jako oslavná óda než jako seriózní studie.

BTW: Nemyslím to nijak zle, ale doporučoval bych i nějakou lepší fotku klienta, ty tam máš Jirko docela povedenou fotku a pan klient tam vypadá jak masový vrah. :-)
Díky za rozumný feedback. Texty psal klient (ty slovenské). Můžeme na to nasadit naše copywritery, ale tím tomu vezmeme autenticitu, což nechci. :-) Nemyslím si, že by případová studie měla být ukázkou copywriterského umění. Nicméně přesto díky za další originální pohled. Zkusíme se nad tím zamyslet!

K datům jsem už psal, o tom víme a příště zpracujeme lépe. Máme připravených více studií, u nichž sbíráme data. Setkáváme se ale s tím, že ne vždy je klient schopen poskytnout dostatek dat, aby to problém řešilo.

Fotka... uff. To je zase na klientovi, co pošle. Měl jen tuto. Příště se tedy zamyslíme, zda tam fotku raději nedávat.

---------- Příspěvek doplněn 27.01.2014 v 10:34 ----------

Původně odeslal INVENIO Media, s.r.o.
Prosím vás co to je ten copywritting?
Myslím, že bych pochopil i bez toho. :-)
27.01.2014 10:39
17
Jo, taky si to nemyslím, že je to nějaké pravidlo, aby případovka copywritingu byla prezentací jeho umění. Je to jen nápad. :-) Tak jako tak, slabé to taky být nemusí.
27.01.2014 10:43
18
Původně odeslal Jakub Hamala
Jo, taky si to nemyslím, že je to nějaké pravidlo, aby případovka copywritingu byla prezentací jeho umění. Je to jen nápad. :-) Tak jako tak, slabé to taky být nemusí.
Jo, máte pravdu. Já bych tam popravdě nejradši nepsal vůbec. Moje vize byla, že všechny texty napíše klient (on je ten, kdo něco sděluje/hodnotí) + my tam dáme nějaký závěr, abychom to okomentovali a uvedli, jak mimořádný výsledek to je, případně doplňující informace z naší strany (max. dohromady 1 odstavec). Přišlo mi to tak rozumné, a právě klient není copywriter.

Ale od této vize tak nějak opouštím a vidím, že budu muset změnit i svoje smýšlení o případovkách obecně. Takže díky za popostrčení!
29.01.2014 12:59
19
Kvalitní případovka by měla obsahovat:
1) popis výchozí situace - problém
2) stanovené cíle
3) navržené řešení
4) náklady na řešení
5) realizace řešení
6) dosažené výsledky
7) srovnání výsledků se stanovenými cíli

Výsledný obsah jde pak převést do těch grafů, infografiky, nebo článku. To už je jedno. Důležité je, aby jasné co se dělalo, proč a s jakým výsledkem.