Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Optimální cena za konverzi u PPC? Ověřená firma na správu PPC?

Monty33
verified
rating uzivatele
3. 1. 2014 09:59:20
Dobrý den,
jsem lajk na PPC a zajímala by mě jaká je optimální cena za konverzi, nebo jaká jsou kritéria tak, aby se dalo lajkovi jednoduše dalo vysvětlit zdali se PPC momentálně vyplatí či nikoli?
Momentálně máme zhruba náklad na PPC měsíční kredit 10.000 (6000 google + 4000 seznam). Kde cena za konverzi je kolem 300 Kč. Celkem prokliky za měs. kolem 4000.
Objednávka průměr kolem 700-800 Kč. A cena za objednávku tedy 300 Kč. To je skoro půlka.
Jak si hlídáte Vy PPC? Díky předem za rady a podměty.
3. 1. 2014 09:59:20
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981380
Optimalni cena je takova, za kterou se vam to vyplati, coz nikdo takto z hlavy nevi. Dam priklad...
prodavate zbozi za 1000 Kc, mate z nej marzi 300 Kc. Naklady na odbaveni objednavky jsou 100 Kc. Zustane vam tedy 200 Kc. Takze na takovem zbozi muze stat konverze 199 Kc a budete stale v plusu.
3. 1. 2014 10:14:09
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981379
Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
3. 1. 2014 10:24:02
Záleží kolik máš z jednoho prodaného kusu čistý zisk, čím menší máš náklady a vyšší zisk tím lepší :-) pokud máš čistý zisk na prodaném kusu 100 Kč, ale objednávka tě přes PPC (apod.) stojí 150 je to zbytečné, jsi v mínusu.
Někde jsem četl že optimální je náklad na reklamu/objednávku 15% ze zisku, ale co je na tom pravdy a vždy záleží na konkrétním produktu, firmě atd. zda-li máš PPC na brand nebo dlouhý ocas atd. atd.
3. 1. 2014 10:24:02
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981378
Monty33
verified
rating uzivatele
3. 1. 2014 10:29:13
a není to náhodou 10% z obratu na reklamu? Každopádně do čeho se tedy vyplatí investovat v online reklamě? SEO nebo PPC, heureku a zboží platíme tam je objednávek dost za málo peněz, ale z toho PPC jsem spíše zklamán, čekal jsem víc objednávek atd.
3. 1. 2014 10:29:13
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981377
Napsal Monty33;1039201
a není to náhodou 10% z obratu na reklamu? Každopádně do čeho se tedy vyplatí investovat v online reklamě? SEO nebo PPC, heureku a zboží platíme tam je objednávek dost za málo peněz, ale z toho PPC jsem spíše zklamán, čekal jsem víc objednávek atd.
zadne procenta toho, co se ma davat do reklamy apod. neexistuji a ani existovat nemohou. Vzdy to zalezi na moznostech a cilech apod. Kdyz budete chtit maximalne rust, tak proste to co vydelate, tak vrazite zpet, takze v podstate 100 %. Kdyz potrebujete napr. nasbirat penize na nejakou vetsi investici, pujdete cestou maximalni efektivity, takze treba 5 % apod.
Co se tyka toho, do ceho se vyplati investovat. Obecne do vseho, co prinese konverze. Pak taky zalezi jak se na to chcete divat. Kdyz budete chtit vzdy okamzity zisk, tzn. vydelat na kazde objedanvce, pak to chce vykonnostni formy - PPC (RTB), porovnavace, affiliate apod. Pokud se na to budete divat dlouhodobe, pak proste muzete vytvaret i konverze se ztratou, protoze znate zivotni cyklus zakaznika a pak vam staci vydelat treba az na pate objednavce, resp. na jeho zivotni cyklus.
Jinak SEO je pekna vec, ale dlouhodoba zalezitost s nejistym vysledkem. Porovnavace zase ovladnete bud hyper cenou, nebo pak tim, ze budete znamy subjekt a pak horsi cena nevadi. PPC je typicky vykonostni prvek, ale nehodi se na vse. Vyborne funguje na porovnatelne zbozi (typicky hodinky, elektronika apod.), o poznani hure na neporovnatelne zbozi (typicky spodni pradlo apod.), takze zalezi co prodavate a jak to mate nastaveno.
3. 1. 2014 10:38:41
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981376
Monty33
verified
rating uzivatele
3. 1. 2014 11:55:04
Radek O. děkuji za odpověď. Prodáváme chovatelské potřeby. Krmiva mizerné provize, potřeby jako takové mají slušné provize. Momentálně tedy řešíme jakým směrem propagace se vydat, osobně mě PPC zklamalo, ale asi jsem čekal, že bude za denní náklady 300 aspoň 30 objednávek a ne do 3.
3. 1. 2014 11:55:04
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981375
Monty: a to jste penize do PPC jen nasypali, nebo s tim pracujete koncepcneji?
3. 1. 2014 12:20:02
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981374
Ja340
verified
rating uzivatele
3. 1. 2014 12:27:27
Ještě je otázka jestli dokážeš identifikovat zákazníky kteří k tobě přišli přes ppc ale nakonec nakoupili přes přímý přístup atd.
Mám také konverzi za 300-400kč ale po započtení těch co nakoupí třeba za půl roku z přímého přístupu je to okolo 150Kč a to už je úplně jiná částka
3. 1. 2014 12:27:27
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981373
Napsal Já;1039257
Ještě je otázka jestli dokážeš identifikovat zákazníky kteří k tobě přišli přes ppc ale nakonec nakoupili přes přímý přístup atd.
Mám také konverzi za 300-400kč ale po započtení těch co nakoupí třeba za půl roku z přímého přístupu je to okolo 150Kč a to už je úplně jiná částka
adwords toto pocita automaticky diky cookies, zaroven tam jdou videt data za "vice kliky" tzn. kdyz klikne na PPC jednou a pak koupi vicekrat.
Nicmene je otazkou, zda lze nakup po pul roce pripocitat tem PPC.
3. 1. 2014 12:32:11
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981372
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
3. 1. 2014 14:10:11
Napsal Monty33;1039239
osobně mě PPC zklamalo, ale asi jsem čekal, že bude za denní náklady 300 aspoň 30 objednávek a ne do 3.
...
A ta očekávání plynula z pečlivé analýzy konkurence, precizně vystavěné struktury kampaní a bezchybného UX na prodejním webu? Nebo jste zavolal kartářce a ta vám je vyveštila?
3. 1. 2014 14:10:11
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981371
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 1. 2014 14:27:11
OndrejDyrka: Nebyl bych tak arogantní! Normálně se laicky zeptal.
3. 1. 2014 14:27:11
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981370
Napsal Monty33;1039239
osobně mě PPC zklamalo, ale asi jsem čekal, že bude za denní náklady 300 aspoň 30 objednávek a ne do 3.
A normální konverzní poměr webu je kolik, že čekáte, že jedna objednávka půjde pořídit za desetikorunu?
Hlavně ale celý ten koncept optimalizace PPC reklamy funguje obráceně. Není to tak, že pustíme reklamu a pak koukáme, za kolik to vyšlo. Naopak, reklamu nastavujeme už s nějakým konkrétním cílem (konverze bude za X Kč, resp. častěji za Y % z obratu), protože od toho se, zvlášť v případě, kdy jsme takhle příšní na lowcost konverze, pak odvíjí i další věci, třeba použitá slova atp. A vě většině případů opravdu nemá smysl řešit paušální cenu za konverzi, ale jen ten podíl nákladů na obratu. Paušální cena konverze má smysl jen když mají všechny konverze stejnou hodnotu. A to u eshopu nemají.
3. 1. 2014 19:21:28
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981369
Napsal Petra;1039427
A normální konverzní poměr webu je kolik, že čekáte, že jedna objednávka půjde pořídit za desetikorunu?
Hlavně ale celý ten koncept optimalizace PPC reklamy funguje obráceně. Není to tak, že pustíme reklamu a pak koukáme, za kolik to vyšlo. Naopak, reklamu nastavujeme už s nějakým konkrétním cílem (konverze bude za X Kč, resp. častěji za Y % z obratu), protože od toho se, zvlášť v případě, kdy jsme takhle příšní na lowcost konverze, pak odvíjí i další věci, třeba použitá slova atp. A vě většině případů opravdu nemá smysl řešit paušální cenu za konverzi, ale jen ten podíl nákladů na obratu. Paušální cena konverze má smysl jen když mají všechny konverze stejnou hodnotu. A to u eshopu nemají.
muzete prece udelat ruzne sestavy s okruhy zbozi, pripadne muzete vychazet z prumerne hodnoty objednavky a prumerne marze a opet muzete jet na pausalni cenu
3. 1. 2014 19:29:47
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981368
Tak můžu, ale průměrná marže bude vždycky méně přesná než reálná marže, tak proč ji nevyužít.
3. 1. 2014 22:36:49
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981367
protoze je to nekdy zbytecna prace, ktera prinese minimalni efekt. Navic jeden nakup muze byt slozen z vice kusu, muze mit hodnotu od X do Y Kc a pak se v tom v podstate nejde orientovat a jen slozite (spise to nejde) to lze nejak nastavit, protoze to, co nakonec zakaznik koupi se dovime az pote, co klikne. vedet to predem, tak se to da samozrejme resit presne, ale takto jsme vzdy krok za ni.
3. 1. 2014 23:43:45
https://webtrh.cz/diskuse/optimalni-cena-za-konverzi-u-ppc-overena-firma-na-spravu-ppc/#reply981366
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit