Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Reklamace množství v zásilce po převzetí od ČP

Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2013 18:44:56
ahoj,
poradíte někdo, prosím, jak postupovat -
Zákazník si objednal 2ks totožného zboží a nyní poslal reklamaci, že mu dorazil pouze 1 ks.
Nám dle stavu skladu vše souhlasí, na podacím archu je váha také +/- v pořádku.
Má zákazník povinnost zkontrolovat obsah zásilky při převzetí přímo na poště a tam popř. reklamovat, nebo je to nesmysl?
Jedná se o položku v řádu stokorun, ale nechci naletět nějakému vyčůránkovi…
Jak já ale prokáži, že jsem poslal vše jak bylo objednáno a naopak jak on, že jsem mu poslal jen půl?
Díky všem za komentář!
22. 11. 2013 18:44:56
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968854
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 11. 2013 18:58:17
Dobrý den,
zabýval bych se čistě vahou, v okamžiku měření váhy je balík už na straně české pošty, takže zabalit jeden ks do obálky (krabice) a na poštu, to samé se dvěma ks.
Pak bych napsal, že na základě šetření bylo zjištěno, že váha odpovídá xy ks.
Svého času jsem na to měl nastavení fotoaparát na konstrukci a fotil jsem balíky před zabalením, ale je to pracné:-)
R.
22. 11. 2013 18:58:17
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968853
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2013 19:04:43
Napsal mn;1024725
Dobrý den,
zabýval bych se čistě vahou, v okamžiku měření váhy je balík už na straně české pošty, takže zabalit jeden ks do obálky (krabice) a na poštu, to samé se dvěma ks.
Pak bych napsal, že na základě šetření bylo zjištěno, že váha odpovídá xy ks.
Svého času jsem na to měl nastavení fotoaparát na konstrukci a fotil jsem balíky před zabalením, ale je to pracné:-)
R.
Dobrý den,
díky za zprávu…! už mám balík připraven a dnes to na poště zkusím…
Já jsem to vážil doma na kuchyňské a ty hodnoty nebyly 100% přesné ani u jedné varianty, ikdyž se to spíše blížilo 2 ks, takže uvidíme co na to váha poštovní
Focení by byl asi nápor :-)
Ale stejně by mě zajímalo, jak je to zcela správně dle zákona…
díky
JR
22. 11. 2013 19:04:43
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968852
Mates
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 11. 2013 19:19:00
no, ale pokud se jedná o výrobek s malou hmotností, tak stačí větší krabice a více lepenky, folie a čísla jsou tatam.. jak těžký je výrobek?
Já jsem to vážil doma na kuchyňské a ty hodnoty nebyly 100% přesné ani u jedné varianty, ikdyž se to spíše blížilo 2 ks, takže uvidíme co na to váha poštovní
22. 11. 2013 19:19:00
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968851
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2013 19:49:36
Napsal pokryvkm;1024735
no, ale pokud se jedná o výrobek s malou hmotností, tak stačí větší krabice a více lepenky, folie a čísla jsou tatam.. jak těžký je výrobek?
No právě to je ta sranda. Teď jsem to ověřoval na poště...
Na podacím lístku je váha 320g (oboje v bubl. obálce…)
Když jsme to teď vážili, tak celková váha byla:
389g při dvou výrobcích
274g při jednom
(váha samotného jednoho kusu je 115g, ale posílali jsme ještě příslušenství…)
takže je to tak nějak uprostřed :-)
asi mu to pošlu znovu, nechci riskovat, že by měl pravdu, to by mi přišlo hodně kruté ho okrást :-(
ale jak jsem psal, mimo té váhy nám sedí i sklad, nemáme ks navíc a i si tu objednávku pamatujeme, že se na 90% balila při dvou kusech...
22. 11. 2013 19:49:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968850
Ja340
verified
rating uzivatele
27. 11. 2013 19:34:15
tak jak to dopadlo?
27. 11. 2013 19:34:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968849
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 11. 2013 09:24:47
Napsal Já;1026789
tak jak to dopadlo?
Poslal jsem mu zboží znovu. Škoda, že to následné kontrolní vážení na poště nic neprokázalo... jsou to malé hmotnosti a jak psal Pokryvkm, člověk to trošku jinak omotá strečkou a váha je jinde....
Prostě závěr je ten, že jsem se moc neměl o co opřít - kromě počtu na skladě, ale to by mi samozřejmě nemusel věřit - tak jsem raději ustoupil, ikdyž si stojíme za tím, že jsme to poslali správně - kolegyně co to balila si ještě pamatoval, že měla radost, že se jí to ve dvou kusech vešlo do jedné malé obálky a šlo to poslat jako RR... :-/
Spíš by mě do budoucna zajímalo to, jaký je správný postup ze strany zákazníka. Že pokud to nerozporuje přímo na poště nebo doručovateli, jestli např. množství může úspěšně reklamovat později. Jak mi to naopak prokáže on, že to bylo chybně posláno?
díky
28. 11. 2013 09:24:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968848
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 11. 2013 10:19:38
Spíš by mě do budoucna zajímalo to, jaký je správný postup ze strany zákazníka. Že pokud to nerozporuje přímo na poště nebo doručovateli, jestli např. množství může úspěšně reklamovat později. Jak mi to naopak prokáže on, že to bylo chybně posláno?
Rozpor s kupní smlouvou - jesli mě paměť neklame, tak do konce roku musí zákazník dokázat, že ten rozpor existuje. Od účinnosti nového OZ naopak budete muset vy prokázat, že rozpor nenastal.
---------- Příspěvek doplněn 28.11.2013 v 10:21 ----------
tak chyba... už i teď platí, že důkazní břemeno je na straně obchodníka...
---------- Příspěvek doplněn 28.11.2013 v 10:23 ----------
ještě doplním zdroje:
laicky: http://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/jake-jsou-me-naroky-pri-rozporu-s-kupni-smlouvou/22
zákon: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h2.aspx#par616
28. 11. 2013 10:19:38
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968847
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 11. 2013 10:37:23
Napsal inet-creative;1027017
Rozpor s kupní smlouvou - jesli mě paměť neklame, tak do konce roku musí zákazník dokázat, že ten rozpor existuje. Od účinnosti nového OZ naopak budete muset vy prokázat, že rozpor nenastal.
---------- Příspěvek doplněn 28.11.2013 v 10:21 ----------
tak chyba... už i teď platí, že důkazní břemeno je na straně obchodníka...
---------- Příspěvek doplněn 28.11.2013 v 10:23 ----------
ještě doplním zdroje:
laicky: http://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/jake-jsou-me-naroky-pri-rozporu-s-kupni-smlouvou/22
zákon: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h2.aspx#par616
díky za informace!
takže až zákazník za 5 měsíců zboží poškodí a rozhodne se, že by raději nové, tak to uvede jako rozpor, že mu to na začátku přišlo poškozené z dopravy a já budu dokazovat opak, fajn :-) ten můj příklad je samozřejmě trošku přitažený za vlasy, ale jako jsou prodejci se "spornou kvalitou", tak ono to platí i u zákazníků...
28. 11. 2013 10:37:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968846
Jiří Rambousek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 11. 2013 10:46:59
No ono pak jsou znalecké posudky, tvrzení, že poškození přepravou (zrovna v tvém příkladu) zjistil až po 5ti měsících bude mít také nějakou váhu v tvůj prospěch atd. atd. A za vady ostatní zodpovídáš 2 roky stejně (ona klasická reklamace - odpovědnost za vady - je defacto taky rozpor s kupní smlouvou, jen se řeší dle jiného paragrafu).
Každopádně oser to může být to jo.
---------- Příspěvek doplněn 28.11.2013 v 10:51 ----------
ideálně třeba ip kameru nad balící místo a ukládat záznamy.... při dnešních cenách téhle techniky už to není tak obrovská investice - i když samozřejmě v poměru k "vysíracím" zákazníkům a v poměru k ceně zboží se to i tak nemusí vyplatit (ale nezohledňuju tvůj čas strávený s případným problémem - ten si oceň sám).
A navíc - stále platí, že i když se občas objeví někdo vychcanej, tak drtivá většina zákazníků chce prostě jen dobře nakoupit, a používat nakoupené zboží. Takže bych z toho asi opravdu nedělal úplnou vědu ;-) - i když to pak naštve - člověk se snaží, vychází vstříc atd. a takovej vykuk mu pak minimálně zkazí den....
28. 11. 2013 10:46:59
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968845
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 11. 2013 10:54:15
Napsal inet-creative;1027034
No ono pak jsou znalecké posudky, tvrzení, že poškození přepravou (zrovna v tvém příkladu) zjistil až po 5ti měsících bude mít také nějakou váhu v tvůj prospěch atd. atd. A za vady ostatní zodpovídáš 2 roky stejně (ona klasická reklamace - odpovědnost za vady - je defacto taky rozpor s kupní smlouvou, jen se řeší dle jiného paragrafu).
Každopádně oser to může být to jo.
ono naštěstí jsem podobné řešil poprvné (a samozřejmě, prostě tu ta možnost je, že jsme to poslali blbě, stát se může cokoliv - souhra několika okolností a třeba jsme měli i na skladě o kus víc..nevim, no, takže abych tu jen nekydal hnůj na lidi kolem) takže to není zase takový problém. Pokud bych podobné akce musel s lidma řešit denně, tak to by pak byl problém :-)
ikdyž samozřejmě občas z jednání lidí lze cítit něco jako "já jsem váš zákazník, tak s váma budu vorat jak se mi zachce a buďte ještě rádi, že mi můžete něco možná prodat a ještě bych to chtěl nejlíp zadarmo" ale to je zase jiná písnička :-)
28. 11. 2013 10:54:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-mnozstvi-v-zasilce-po-prevzeti-od-cp/#reply968844
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit