Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Je možné, že ČNB devalvovala korunu, aby pomohla Kellnerovi při nákupu O2?

enzo
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
22. 11. 2013 09:13:56
Dneska jsme zachytil u jednoho uživatele fb toto(možná to je i jinde):
5.11. podepsal Kellner dohodu se Španěly o koupi O2 za 64 miliard Kč,-
platba měla proběhnout v Kč, Španělé jí dali přednost před Eurem pro její
stabilitu.
7.11. devalvovala ČNB Kč o 5 %,
8.11. proběhla směna Kellnerových Eur na Kč, dostal za ně o 5% víc- zisk
3,6 miliard se dělí na 2,5 miliardy pro Kellnera a miliarda pro členy rady
ČNB, co hlasovali pro oslabení koruny.
Víc v tom není, další kroky ČNB budou následovat, až bude zase probíhat
podobný obchod desetiletí…..
Nebyla ta platba nakonec uskutečněna však v eur?
22. 11. 2013 09:13:56
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968473
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2013 09:17:13
však o tom se mluvilo skoro hned, co čnb tohle udělala ... navíc pokud si někdo myslí, že čnb je nazávislá, tak je naivka
22. 11. 2013 09:17:13
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968472
Martis Pacovsky
verified
rating uzivatele
(51 hodnocení)
22. 11. 2013 09:17:20
Neverim, ze by clenove rady dostali tolik. Ale my se to stejne nikdy nedozvime.
22. 11. 2013 09:17:20
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968471
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
22. 11. 2013 09:19:25
Dobrý den,
již v minulosti ČNB fungovala jako filtr při nákupu ČEZu v Bulharsku za strašný ranec. takže za mne, ano možné to je :-)
Podle mého je krok ČNB blbost a jsem rád, že v podstatě veškeré prostředky mám v zahraničí.
22. 11. 2013 09:19:25
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968470
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2013 09:22:10
+ komentáře
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=663156417042610&id=113481595343431
22. 11. 2013 09:22:10
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968469
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
22. 11. 2013 09:25:05
Těch důvodů, proč se to někomu hodilo, najdeš daleko víc. Třeba byla akorát ukočena emise státních dluhopisů a lidem tak v podstatě vzhledem k inflaci vymazala úrok, který dostanou.
22. 11. 2013 09:25:05
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968468
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2013 09:28:31
Napsal ramix;1024466
Těch důvodů, proč se to někomu hodilo, najdeš daleko víc. Třeba byla akorát ukočena emise státních dluhopisů a lidem tak v podstatě vzhledem k inflaci vymazala úrok, který dostanou.
najdeš, ale nenajdeš ani jeden, který by nějak víc prospěl české ekonomice jako celku
22. 11. 2013 09:28:31
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968467
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
22. 11. 2013 09:32:32
Napsal Tomve;1024469
najdeš, ale nenajdeš ani jeden, který by nějak víc prospěl české ekonomice jako celku
S tím já souhlasím. A o to víc to nahrává myšlence, že to bylo na něčí konkrétní objednávku.
Už jsme něco řešili ve vláknu tady.
22. 11. 2013 09:32:32
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968466
Zdeněk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
22. 11. 2013 11:46:20
To enzo: pokud se nepletu tak 2/3 si bude PK brat na uver od zahranicnich bank
22. 11. 2013 11:46:20
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968465
enzo
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
22. 11. 2013 11:50:18
Napsal Z.Jurak;1024521
To enzo: pokud se nepletu tak 2/3 si bude PK brat na uver od zahranicnich bank
http://ppf.cz/cz/centrum-pro-media/tiskove-zpravy/skupina-ppf-kupuje-vetsinovy-podil-v-telefonica-czech-republic.html
22. 11. 2013 11:50:18
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968464
Je hodně zajímavý jak to hnulo nejen se samotným kurzem ve směnárně, ale hlavně, jak hluboce se propadl rozdíl mezi nákupem a prodejem eura / dolaru. Nedávno jsem kupoval za 25,90 Kč / euro a měnil zpátky za 25,50 ... Teď tam jde vyměnit za skoro 28 Kč / euro, ale zpátky vykupujou za 25,50 :) vůbec je to taková pračka na peníze, směnárny bez poplatků.
22. 11. 2013 12:03:22
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968463
Ja vcelku pravidelně měním jednou mesicne eura na koruny, ve smenarne se to dlouho drželo 25,20-25,50 ted je ve smenarně co jem menil naposledy toto pondeli tak u nas byl kurz v tescu 26,60 u znameho ve smenarne kde ma vzdy nejl.kurzy v okolí 26,95 s tim ze mi dava cca 30-50hal na euro navíc. tedy jsem menil eura za 27,30kč
Znamy prodal byt na slovensku, obdrzel 55tis. euro, 4tis.e vymenil jeste za stary kurz 25,50kč aby mel na aktualni vydaje(dokoncuje stavbu srubu) tim ze to nevymenil cele a ceka tak tech zbyvajicich muze nyni akualne vymenit za cca 27,30kč +- tedy 51tis.x 1,80rozdil=91 800,- rozdil oproti smene pred 14dny. Samozrejme pokud by menil s nekym kdo ty eura potebuje napr.jede do zahr.kupovat vuz tak mu da jeste vic(střed)
22. 11. 2013 12:12:49
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968462
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2013 12:33:16
http://ekonomika.idnes.cz/trestni-oznameni-na-cnb-kvuli-intervencim-fis-/ekonomika.aspx?c=A131122_2002988_ekonomika_spi
22. 11. 2013 12:33:16
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968461
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
24. 12. 2013 10:06:50
http://www.petice24.com/petice_na_odvolani_guvernera_nb_miroslava_singera
Petice na odvolání guvernéra ČNB Miroslava Singera
S ohledem na velmi riskantní krok intervence české měny za účelem oslabení měňového kurzu české koruny s výhledem na zlepšení hospodářského růstu a další makroekonomických ukazatelů, využívá své možnosti a po dlouhých 11 letech využila ČNB intervence. To však nutně vede k inflaci, zdražení importovaného zboží a tím dalšímu už tak nepříjemnému zatížení občanů ČR vyššími cenami a to uměle. Nesouhlasím s jejich odhady, že to povede k oživení a většímu utrácení, podle mne to bude mít Jojo efekt, lidé možná něco nakoupí nárazově, ale poté koruna opět klesne a zase vzroste a tento stav spíše povede k chaosu a obavám z nákupu importovaného zboží, které bude měnit výrazně cenu a člověk bude spíše nákupy odkládat. Většina firem navíc žije z importu a poklesnou jim tak tržby a marže, neb dražšího zboží se prodá méně, lidé budou více šetřit a nákupy spíše odkládat. Nyní se kurz měnil stabilně a zboží jak zlevňovalo, tak zdražovalo, což byl přirozený vývoj a pozvolný, tyto skokovité intervence však vedou k prudkým změnám cen, které vnáší do všeho nejistotu, nervozitu a neklid a nákupy tak budou více nárazové a nepravidelné, což mnoho podniků může přivést ke krachu. Navíc vliv na export to bude mít minimální, neb většina firem má oba typy obchodů (exportní i importní nebo rovnou nakupuje pouze v cizích měnách a též prodává). Intervence navíc stojí nemalé peníze stát a celková návratnost a rizika spojené s tímto krokem jsou mnohem vyšší než možná pozitiva, která jsou však málo pravděpodobná. Kdo je pro odvolání současné nezodpovědné a riskující bankovní rady (guvernéra) ČNB nechť se připojí k petici. Také bych chtěl upozornit na to, že hospodářský růst není přirozený a zemi spíše škodí, je to jako bublina, když se moc rychle nafoukne, pak o to snáze splasne. Ekonomice nejvíc prospívá fluktuální rovnováha a malé kolísání kurzu měny bez větších umělých zásahů řízená trhem. Spekulace málokdy vedly k úspěchu a většinou byly nevýhodné.
24. 12. 2013 10:06:50
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968460
Nevím jestli podobné petice nepetice mají smysl, osobně jsem zatím žádnou petici, která měla nějaký dopad neviděla. Dle mého ztráta času a sběrna údajů. :-(
24. 12. 2013 10:47:50
https://webtrh.cz/diskuse/je-mozne-ze-cnb-devalvovala-korunu-aby-pomohla-kellnerovi-pri-nakupu-o2/#reply968459
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit