Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kritika obchodu www.isexshop.sk

andischo
verified
rating uzivatele
15. 11. 2013 11:00:35
Ahojte,
urobili sme pomerne zasadne zmeny na nasom obchode, chcel by som sa spytat na Vas nazor.
Budem rad za kazdu konstruktivnu kritiku pripadne navrhy na zlepsenie.
Jedna sa o adult shop www.isexshop.sk
Dakujem
15. 11. 2013 11:00:35
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-obchodu-www-isexshop-sk/#reply965727
matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
15. 11. 2013 16:00:32
Tam musí byť radosť nakupovať.
Všetko prehľadné, jednoduché... Fakt nevidím nič čo by som vytkol...
Z estetického hľadiska to síce nieje moja šálka kávy, ale to je detail, ktorý je nepodstatný.
Pekná práca, nech sa darí :)
15. 11. 2013 16:00:32
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-obchodu-www-isexshop-sk/#reply965726
Jaroslav Bereza
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 11. 2013 21:32:34
Ať se snažím jak se snažím nedaří se mi najít žádné závažné chyby. Zdá se, že tomu věnujete nejvyšší možnou péči a vše se snažíte dotáhnout k dokonalosti.
Mám jen několik malých postřehů, jejichž nalezení mi dalo dost práce.
1) Občas může být písmo hůře čitelné. Např. v hlavičce doprava zdarma. Nebo to motto pod logem. Ale nejsou to moc důležité informace a tím jak je to tmavé, tak snižuje šum na stránce, což je moc fajn. Potom v tom tmavém boxu "O sexshope" ...není tam sice 100% černá, ale je to stále dost kontrastní na to, aby to stěžovalo čtení. A to červené písmo mi zase příjde málo kontrastní. Nicméně se to může monitor od monitoru trochu lišit. Na pravém monitoru se mi to zdá dostatečně kontrastní. Červený text u kroků v košíku se nedá číst.
2) Vyhledávání je trochu nevýrazné, ale tenhle web se mi zdá přehledný, tak asi není moc potřeba.
3) U toho progressbaru doprava zdarma mi chvilku trvalo než jsem si uvědomil, že je to progressbar.
4) U některého zboží (např. kondomy) by nemuselo být marné mít možnost zvolit množství kolik se má do košíku přidat. Ale koukám, že to máte v košíku.
5) Když si rozkliknu to vodorovné menu se zbožím, tak nevidím jaká položka je aktivní
6) Jsem zvyklý, že přihlásit a registrace je poblíž košíku, ale tohle myslím není problém. Snižuje to na stránce šum a lidi se stejně nebudou přihlašovat a registrovat pokud to nebude nevyhnutelně nutné.
7) U těch důvodů, proč si vybrat váš e-shop mě trochu ruší ta zelená fajka. Protože odvádí pozornost od původní ikony a snižuje rozpoznatelnost toho objektu. Ale pokud tam zase nebude, tak nebude na první pohled jasné, že to jsou důvody proč zvolit vás. ...možná kdyby se to udělalo, aby se to nějak nepřekrývalo. Nevím...
8) Zákaznické reference ve mě podvědomě evokují "google adwords" a podvědomě je ignoruji.
9) Odkazy na facebookový a instagramový profil ve mě neevokuje pocit, že se dostanu na facebookový a instagramový profil. Možná bych tam napsal něco jako: "Najdete nás na facebooku" aby bylo trochu víc jasné o co jde a proč tam ten banner je.
10) Přemýšlím jestli by šlo tlačítko "vložit do košíku" udělat atraktivnějším. Zkoušeli jste třeba A/B testování jestli je lepší červená nebo zelená... s ikonou košíku nebo bez?
No a jinak je to naprosto perfektní. Nic dalšího se mi nepodařilo najít. Kdybych měl napsat, co všechno je tam dobře a co se mi líbí tak tam najdu 100+ věcí :-) Mám pocit, že web by měl fungovat výborně. Nebo proč chcete kritiku? Máte dostatečný konverzní poměr návštěvník->nákup?
15. 11. 2013 21:32:34
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-obchodu-www-isexshop-sk/#reply965725
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
16. 11. 2013 16:11:49
Promyšlené, zpracované s citem, přehledné (skutečně přehledné, ne "přehledné", jako sem často někteří lidé píšou, protože tomu nerozumí) velmi dobré. Některé připomínky už zmínil Jaroslav nade mnou, například špatně čitelné písmo v hlavičce, špatně viditelné vyhledávání a chybějící aktivní položky.
Určitě to ještě vylaďte, protože jde o časově velmi nenáročné věci, které se mohou jednoduše vyladit - popravdě nevím jak k tomu vůbec došlo, jsou to přehmaty, kterých si člověk z oboru všimne hned, obávám se že se u toho cílilo spíš na líbivost než na účelnost, naštěstí u většiny webu to tak není. A osobně mi příliš nesedí rozdílné tónování červené v hlavičce, přijde mi, e je tam těch odstínů až moc. Jinak super.
16. 11. 2013 16:11:49
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-obchodu-www-isexshop-sk/#reply965724
andischo
verified
rating uzivatele
17. 11. 2013 18:46:32
Dakujem za pochvalu aj konstruktivnu kritiku a napady, ktore urcite zapracujeme.
Preco som sa pytal na kritiku?
Predovsetkym preto, pretoze mame pravidelne od zakaznikov ohlasy, ze obchod je neprehladny. Za vsetko hovori hodnotenie na heureke, ktore celkovo vychadza dobre, ale ako najvacsiu slabinu vidia zakaznici v (ne)prehladnosti obchodu. Ak sa nasledne zakaznika spytame, v com je obchod neprehladny, nevie poskytnut relevantnu odpoved. Chapem, ze nie vsetkym zakaznikom/navstevnikom vyhovieme, ale problem niekde byt musi.
17. 11. 2013 18:46:32
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-obchodu-www-isexshop-sk/#reply965723
Jaroslav Bereza
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 11. 2013 21:16:04
1) Ty ohlasy na nepřehlednost se týkají nového nebo starého designu?
2) Jak hodnotí lidé přehlednost konkurenčních webu, které se vám přibližují sortimentem nebo jeho množstvím? Ono je možné, že přehlednost je vlastnost, která u větších webů může mít vždy trochu horší hodnocení než ostatní vlastnosti. Když se letmo podívám na czc.cz, alzu, a třeba lekarna.cz a sexshopik.cz, erosstar, zopik.cz, 7rano.cz ...tak všechny tyhle které jsem namátkou vybral mají nejméně bodů za přehlednost... často se to pohybuje kolem 4.5 ale ostatní vlastnosti mají vždycky víc než přehlednost.
3) Google analytics umožňuje sledovat, tok návštěvníků na podstránkách... ze které na kterou kolik návštěvníků chodí.
No a nějaké nápady ke zpřehlednění a navigaci...
a) vodorovné rozbalovací menu se sortimentem - máte tam font, který je zhuštěný... písmena jsou úzká. Zhoršuje to čitelnost -> lidi se ani nesnaží to přečíst -> neví k čemu to je a nepoužíjí ten navigační prvek. Kdybyste tam dali nějaké ikonky jako u těch důvodů proč nakupovat u vás, tak by to víc zaujalo. Můžete si nějak změřit jak moc vám na to lidi klikají?
b) Seznam v kategoriích... sloupec nalevo má hodně položek. Lidi nemají rádi dlouhé seznamy. Pokud víc jak 6-7 položek, tak je obtěžuje to celý pročítat. Řeší se to tak, že se to rozdělí do tématický uspořádaných skupin... ale tak max 6-7. Rozdělení, které třeba mě napadá je určení jestli to je pro muže nebo pro ženy. Pokud bych tam vlezl a vím, že chci třeba něco pro ženy, tak automaticky vím, že cca polovina seznamu mě vůbec nemusí zajímat. Pokud chci něco pro může, zase je to druhá polovina seznamu. Potom jsou tu univerzální věci a ty byly bud v obou kategoriích nebo zvlášť.
Vodorovné menu je dobře rozdělené na kategorie, ikdyž by se dalo udělat nějaké rozdělení i uvnitř. Jsou všechny položky ve vodorovném menu nalezitelné i ve svislém menu kategorií? Např. oblečení?
c) Jméno produktu vypadá jako popis produktu. -> Podvědomě hledám jméno, který sice vidím, ale myslím si stále že je to popis a furt hledám jméno. Nevím proč, ale u mě to tak funguje. Možná bych jméno dal tučně a možná nad ten obrázek... nejsem si jist.
d) možná ty hvězdičky trochu ruší... je tam taková agresivní barva
e) nápis u košíku např: "1 položka v hodnote 13,90 €" bych udělal jako odkaz do košíku.
f) přemýšlím jestli je dobré schovávat sloupec kategorií, když jsem v detailu produktu
g) v patičce jak jsou články & blog... místo toho kalendáře bych možná dal obrázek jako u poradny... protože ten kalendář je výrazný, koukám na, ale nemá to pro mě žádnou informační hodnotu. Obrázek je atraktivnější. Nadruhou stranu to ta ikona odlišuje od odkazů z poradny a dá se z toho vyvodit, že sloupec napravo je o něčem jiném než nalevo.
h) zdá se mi, že ten banner pod hlavičkou přebíjí to vodorovné menu, které může někomu sloužit jako hlavní navigační prvek.
Ale stejně si myslím, že se můžete na hlavu stavět a na heurece bude mít přehlednost obchodu vždy nejslabší hodnocení. :-)
17. 11. 2013 21:16:04
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-obchodu-www-isexshop-sk/#reply965722
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
18. 11. 2013 01:58:35
Napsal andischo;1022424
Predovsetkym preto, pretoze mame pravidelne od zakaznikov ohlasy, ze obchod je neprehladny. Za vsetko hovori hodnotenie na heureke, ktore celkovo vychadza dobre, ale ako najvacsiu slabinu vidia zakaznici v (ne)prehladnosti obchodu. Ak sa nasledne zakaznika spytame, v com je obchod neprehladny, nevie poskytnut relevantnu odpoved. Chapem, ze nie vsetkym zakaznikom/navstevnikom vyhovieme, ale problem niekde byt musi.
S tím mám zkušenosti - zákazníci tohle často píšou, aniž by tušili co přehlednost obchodu znamená v oboru. Laik si pod tím většinou nepředstaví čitelnost nebo to, že se dá jednoduše skenovat obsah.
Co jsem při několika analýzách, které jsem pro e-shopy dělal, zjistil, byl překvapivý fakt, že podobné stížnosti jsou v naprosté většině případů spojené čistě s obsahem, konkrétně nepřesnými údaji o stavu zboží. Pokud se ukázalo, že zboží nebylo skladem, nebo byly problémy s dodáním (opozdilo se až o pár týdnů), vždy to bylo zohledněno konkrétně malým hodnocením přehlednosti obchodu. Neměl jsem možnost to konzultovat přímo s lidmi, co ta hodnocení dávali, ale jednoduchou selekcí, kdy nebyli spokojeni s jednou věcí a dávali nízké hodnocení hlavně u přehlednosti a ne u jiných věcí, jsem došel k závěru, že je to pro ně nejbližší věc k obsahu a proto to vypadá, že si stěžují na přehlednost.
Tedy fakticky ve všech případech šlo o stížnost k obsahu - buď lidé něco nemohli najít, nebo šlo o problémy s dostupností zboží. Jsem si téměř jistý, že zjistíte že u vás jde o to samé. Tím bych to uzavřel a dál přehlednost designu neřešil, protože tam očividně problém není.
Ještě jeden poznatek: Nemá smysl se laiků ptát, co by na obchodě zlepšili. Speciálně u lidí, kteří se v tom co děláte absolutně nevyznají, nemůžete čekat jasné odpovědi na to, s čím mají problémy. Relevantní a průkazné informace můžete získat až z testování. Sebelepší dotazníky obvykle nedopadají dobře - člověk ty informace musí z lidí dostat jinak.
18. 11. 2013 01:58:35
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-obchodu-www-isexshop-sk/#reply965721
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit