Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vratky balíků – statistika

Belial
verified
rating uzivatele
6. 11. 2013 15:40:12
Z toho co jsem vyčetl zde na fóru se dá udělat pěkný závěr a posléze i opatření na webu. Statistika ale bude zajímavější. Zkusme nějakou udělat!
Dotazník zabere minutu, výsledky zveřejním zde.
Vyplnit dotazník
6. 11. 2013 15:40:12
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963026
Petr
verified
rating uzivatele
(47 hodnocení)
6. 11. 2013 17:03:37
Nejspolehlivější opatření je nic nikomu neposílat. =)
Co můžeš dělat, jen informovat zákazníky o zásilkách, nic víc.
6. 11. 2013 17:03:37
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963025
Belial
verified
rating uzivatele
6. 11. 2013 18:21:57
Napsal ptime;1018429
Nejspolehlivější opatření je nic nikomu neposílat. =)
Co můžeš dělat, jen informovat zákazníky o zásilkách, nic víc.
Tak zatím se podle většiny korespondentů vrací jen balíky České pošty, na dobírku, v hodnotě 500-1000 Kč.
Co můžeš udělat? Mnoho:
- nejtvrdší řešení: neumožnit dopravu Českou poštou
- restriktivně vyžadovat u České pošty platbu předem nebo pomocí payu, gopay, paypal, .. a na web napsat zdůvodnění
- dělit dopravu a dobírku, přičemž dobírka bude tvořit podstatnou část celkového dopravného, za platbu předem dáš výraznou slevu - ani jeden respondent neuedl, že by se mu vracely balíky, které byly již zaplacené.
Počkáme do zítra. To tam bude dost dat. Udělám graf a šoupnu to sem.
P.S. pokud to někdo nechcete vyplňovat, nevyplňujte a tiše ignorujte. Psát tam nesmysly nemá cenu a jen mi to přidělává práci !!!
6. 11. 2013 18:21:57
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963024
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 11. 2013 18:30:41
dík za iniciativu, mě to moc zajímá
6. 11. 2013 18:30:41
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963023
globalpartner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 11. 2013 18:42:29
Napsal Belial;1018466
Tak zatím se podle většiny korespondentů vrací jen balíky České pošty, na dobírku, v hodnotě 500-1000 Kč.
Co můžeš udělat? Mnoho:
- nejtvrdší řešení: neumožnit dopravu Českou poštou
- restriktivně vyžadovat u České pošty platbu předem nebo pomocí payu, gopay, paypal, .. a na web napsat zdůvodnění
- dělit dopravu a dobírku, přičemž dobírka bude tvořit podstatnou část celkového dopravného, za platbu předem dáš výraznou slevu - ani jeden respondent neuedl, že by se mu vracely balíky, které byly již zaplacené.
Počkáme do zítra. To tam bude dost dat. Udělám graf a šoupnu to sem.
P.S. pokud to někdo nechcete vyplňovat, nevyplňujte a tiše ignorujte. Psát tam nesmysly nemá cenu a jen mi to přidělává práci !!!
Najviac sa mi osvedčilo cena dopravy vopred na účet a zbytok ceny tovaru pri doručení, Musel som spraviť tento kompromis keďže argumentovali , že bez dobierky nekupujú- lebo nechcú prísť o peniaze . darmo v naších končinách má ešte stále dobierka veľkú moc a zbytočne sa všetko predražuje.
6. 11. 2013 18:42:29
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963022
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2013 19:02:31
Napsal Belial;1018388
Z toho co jsem vyčetl zde na fóru se dá udělat pěkný závěr a posléze i opatření na webu. Statistika ale bude zajímavější. Zkusme nějakou udělat!
Dotazník zabere minutu, výsledky zveřejním zde.
Vyplnit dotazník
Chybí mi tam něco na vlastní doplnění, upřesnění. Také by to chtělo vzít v úvahu počet nevyzvednutých či přibližné procento.. atd, ale jako hodně orientační dotazník dobrý. :-)
6. 11. 2013 19:02:31
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963021
HonzaD
verified
rating uzivatele
7. 11. 2013 07:17:51
Zajímavé vlákno. Naštěstí těch nepřevzatých zásilek máme v řádu maximálně jednotek kusů měsíčně K tomu bych doplnil dva naše postřehy:
1. Významné procento nepřevzatých zásilek u nás je těch, kde adresa je napsána bez diakritiky nebo s gramatickými chybami (velká a malá písmena, apod.). Jen tak mimochodem, je docela zajímavé kolik lidí není schopno správně napsat svoje jméno, příjmení, adresu, telefon a e-mail.
2. Drtivá většina těchto zásilek je posílaných Českou poštou. Řekl bych že to je hlavně tím, že lidé co nepřebírají dobírky jsou taky tak trochu zbabělci a kurýr ve dveřích se odmítá hůře, než když balíček zkrátka nechají ležet na poště. Myslím, že kdyby pošta doručovala v odpoledních hodinách osobně, tak těchto zásilek by také ubylo.
7. 11. 2013 07:17:51
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963020
Belial
verified
rating uzivatele
7. 11. 2013 17:19:47
Tak se mrkněte na výsledky. Vzhledem k počtu a stylu otázek je to orientační, ale i tak z toho jde načerpat toto:
- volání zákazníkovi na nevyzvednutý balík nikam nevede, proto většina eshopů objednávku rovnou stornuje
- nejvíce se vrací balíky České pošty. Je to tím, že zákazník má prostě dobu na rozmyšlenou a mezitím si vybere a koupí něco jiného nebo prostě utratí peníze. Důvod taky můžou být špatné služby České pošty, ale vzhledem k tomu, že většina z vás před dodáním posílá email i SMS, tak je to nepravděpodobné.
- balík za vyšší částky si zákaznici většinou přeberou
- nikomu se ve velké míře nestává, že by si někdo nepřevzal již zaplacený balík
Kdo jaké si z tohoto veme ponaučení je na každém z vás.
Mně osobně se líbí volba rozdělení dopravy na: doprava / dobírka .... u České pošty zavedu odedneška pouze platbu předem, protože i u nás se jedná pouze o vratky z České pošty.
7. 11. 2013 17:19:47
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963019
Abyste dokázal říct, že se nejvíc vrací balíky dodávané Českou poštou, musíte znát celkový počet zásilek dodávaných každým dopravcem.
Vyvozovat cokoliv pouze z absolutního počtu vrácených balíků bude chybné a nepřesné.
12. 11. 2013 12:01:04
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963018
Belial
verified
rating uzivatele
12. 11. 2013 12:16:42
Je jasné, že pokud obchodník, který se v dotazníku vyjadřoval posílá balíky pouze Českou poštou, tak že má vratky jen z ní. To ale v dnešní konkurenční době nepředpokládám. Navíc toto není vědecký výzkum, ale pouze orientační výsledky, orientačního dotazníku. Ve skutečnosti by otázek muselo být výrazně více a pracovat bychom s nima museli úplně jinak. Chybné to rozhodně není, nepřesné ano, pro orientaci při plánování logistiky minimálně zajímavé.
12. 11. 2013 12:16:42
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963017
Podle dotazníku tvoří ČP 65% nevyzvednutých balíků. Pokud se ale ČP odešle víc než 65% všech zásilek, pak je ČP výhodnější než průměrná přepravní služba, ne nevýhodnější.
Dokud neznáte celkové zastoupení přepravních služeb na všech odeslaných zásilkách, nemůžete z toho nic odvozovat.
12. 11. 2013 12:35:32
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963016
Ja340
verified
rating uzivatele
12. 11. 2013 20:22:57
Napsal Belial;1020493
Chybné to rozhodně není, nepřesné ano.
hmm opravdu je to naprostý nesmysl.
12. 11. 2013 20:22:57
https://webtrh.cz/diskuse/vratky-baliku-statistika/#reply963015
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit