Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zkušenost zákazníka: WEDOS aneb jak ztratit drahocenný čas

astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 10. 2013 11:12:29
Zdravím,
rád bych se podělil se zkušeností při registraci domén s firmou WEDOS. S mojí první a také poslední zkušeností s nimi.
Inzerují hromadnou reg. domén po zaslání zálohové platby. Ostatně kvůli tomu jsem si je vybral, času není nazbyt. Nechtělo se mi regovat 5 domén po sobě a řešit 5 faktur. Teprve následně lze registrovat objednávat, až jim přijde platba. Platbu vypočítají oni, má se zadat adekvátní částka bez DPH, že si zbytek dopočtou. Tedy 5 domén * 125 = vyšla jim suma 756Kč, tu jsem poslal. ( zaokrouhlili si to dolu)
Při registraci ovšem jejich systém napsal, že chybí právě zmíněných pár desítek haléřů, co si předtím zaokrouhlili. A registrovat jsem nemohl.
Tedy jsem strávil na chatu s operátory cca 14 minut s výsledkem, že si prý mám zkusit znovu registrovat jen 4 domény hromadně, pátou separátně a u té páté že to ručně opraví o ty haléře.
Tedy když to shrnu, strávil jsem nad tím přibližně celkem kolem 30 minut s nulovým výsledkem a platbou na účtu WEDOSu. Tomu říkám geniální systém a úspora času při hromadné registraci.
Závěr recenze - požaduji okamžité vrácení peněz, po této zkušenosti si to regnu jinde. Tak jsem zvědavý, kdy peníze dorazí. Dále se určitě nemůže jednat o první podobný problém a divím se, že si Wedos není schopen tuto marginální chybu opravit. Na to, jak tu na webtrrhu tlačí reklamu na svoje kvalitní služby, to považuji za krásnou cestu, jak přijít o potencionální zákazníky. Včetně mě :)
24. 10. 2013 11:12:29
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958944
Děkujeme za příspěvek. Můžete napsat přes PM nějaké detaily - stačí kontakt a my si vše najdeme?
Zatím tedy obecné shrnutí a vysvětlení.
Celý problém spočívá v tom, že cena domén se při použití zálohového účtu, počítá z ceny bez DPH.
Takže pokud registrujete přes zálohový účet, tak to potom například vychází takhle:
- CZ doména = 125 bez DPH, tj. 151,25 včetně DPH.
Pokud chcete registrovat 5 domén .CZ, tak musíte mít na zálohovém účtě 5 x 151,25 = 756,25 korun.
To, že jste zaplatil 755 je však špatně, protože cena při platbě bez zálohového účtu je zaokrouhlená a my na ni proděláváme, protože nechceme, aby lidé na poště posílali 151,25 apod... (i takové příběhy jsou).
Věřím, že toto vysvětlení je srozumitelné. V případě, že se jedná o první případ konkrétního zákazníka, tak kolegové v takovém případě vyjdou vstříc a udělají u poslední domény zaokrouhlení (a my na tom proděláme). Předpokládám, že i to kolegové navrhli, ale to jinak nejde provést. Je nutné zaregistrovat 4 domény a tu 5. až následně po našem zásahu. Nemůžeme upravit vklad na zálohový účet, protože to by byl z naší strany dar.
24. 10. 2013 11:23:32
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958943
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 10. 2013 11:40:13
To je sice pěkné vysvětlení, ale primárně byste měli řešit to, že máte špatně jak návod, tak systém. Dělal jsem to přesně podle pokynů, které admin wedosu nabízí. A přesně jsem tento problém očekával. Tedy za 1) jsem platil na základě zálohového účtu, za 2) přímo vyžadujete zadat částku bez dph a DPH vypočítáte sami a pak to zaokrouhlíte - já jsem platil pouze to, co jste poslali do mailu jako vyžadovanou zálohu.
Tudíž místo vysvětlení byste měli opravit návod a systém, nebo to nenabízet :)
Takže by bylo fajn, kdyby Vaše vysvětlení nevypadalo, že jsem udělal něco špatně já, když je chyba jasně na Vaší straně ,)
Co se týče úpravy o cca dvacet haléřů, považuji za směšné, že tu vykládáte něco o daru. Platby se běžně v účetnictví zaokrouhlují i o koruny a o žádné dary se samozřejmě nejedná. Tedy když už nemáte v pořádku systém, měli byste být schopni to řešit co nejlépe operativně a nikoliv to ještě zesložiťovat ,)
A k vašemu výpočtu:
Takže pokud registrujete přes zálohový účet, tak to potom například vychází takhle:
- CZ doména = 125 bez DPH, tj. 151,25 včetně DPH.
Pokud chcete registrovat 5 domén .CZ, tak musíte mít na zálohovém účtě 5 x 151,25 = 756,25 korun.
Potud to je správně. Akorát že Váš admin to pak zaokrouhlil na 756, což jsem zaplatil. Mám to na emailu. Ovšem znovu Váš admin mě pak napsal, že chybí oněch 25 haléřů :D
24. 10. 2013 11:40:13
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958942
Netvrdíme, že někde je nebo není chyba. Neřešíme na čí straně je chyba. Jen jsme vysvětlili celou situaci. Neberte to tak, prosím. Tady nejde o hledání viníka, ale o vysvětlení situace.
My si nějak svévolně nezaokrouhlujeme. Zaplatil jste 756 korun včetně DPH, což je 624,79 bez DPH, což Vám bylo připsáno na zálohový účet.
756 včetně DPH nestačí na 5 domén, když každá stojí 151,25 = 756,25. Takže tam těch pár haléřů stále chybí.
Máte pravdu, že s tím zaokrouhlováním výsledných částek je tam problém v tom, že tam zase dojde k zaokrouhlení.
V administraci na to upozorňujeme:
https://client.wedos.com/invoicing/acc-wint-requests.html
"Uvádějte částku bez DPH! Zadaná částka může být ještě upravena o zaokrouhlení."
Kolegyně Vám navrhla řešení. Objednejte hromadně 4 domény, uhradíte je ze zálohového účtu. Poslední objednejte samostatně, kolegyně upraví cenu, aby registrace prošla a platbu uděláte ze zálohového účtu také. Tím to mohlo být vyřízené.
Omlouváme se za komplikace.
Co se týká zaokrouhlování, tak to také děláme - u běžných výzev pro koncové zákazníky, protože neumějí platit přesně na haléře. U zálohového účtu ne. A ta naše poznámka s darem se týkala toho, že nemůžeme na Váš zálohový účet připsat platbu, protože by to účetně nesedělo. Takže se to musí udělat jedině tak, jak to napsala kolegyně.
Váš vklad na zálohový účet byl stornován, což Vám napsala kolegyně a bude vrácen. Je nám to líto, že došlo k této situaci.
24. 10. 2013 12:20:12
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958941
sh
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 10. 2013 12:26:07
k zakladateli: na 5 domen hromadnou registraci kvuli uspore casu a pak tady fnukat na foru?
oni maj i takovou vymozenost presne pro pripady jako ty, jmenuje se tusim rychla registrace, kde clovek zada nazev domeny, odklikne, odklikne a je jeho. napise dalsi, odklikne, odklikne a je zase jeho. dobry ne? ;)
24. 10. 2013 12:26:07
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958940
Genezis.eu
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
24. 10. 2013 12:30:12
divny system. predpokladam, ze kazda objednavka na zalohovu platbu NIE JE spracovana, lebo ten BUG to stale bude brzdit kedze bude chybat par "haleru".
staci nastavit zalohova platba + 1kc a uz by to slapalo, nie?
24. 10. 2013 12:30:12
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958939
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
24. 10. 2013 12:35:39
sh - upřímně řečeno, jak nakládám se svým časem je čistě moje věc. pokud ho nechci trávit řešením při registraci domén, ale rýpáním v nosu, tak je ti do toho houby. Navíc by Ti možná mohlo dojít, že stejný problém bude i u hromadné registrace 200 domén. Jinak pokud považuješ sdělení problému za fňukání, pak je to Tvůj názor, který Ti rozhodně neberu. Ovšem na rozdíl od Tebe se domnívám, že místo aby byl operátor rád, že se ukáže nějaký problém - a mohli vylepšit systém pro zákazníky, tak Ti napíše, že jediné co ho napadá je registrovat znova čtyři a jednu extra, aby to mohl opravit. Což ostatně potvrzuje i Wedos zde na webtrhu. No a můj příspěvek byl hlavně o tom, že bych čekal, že se pokusí chybu opravit v adminu :) a taky o tom, aby se případně i někdo další vyhnul podobnýmu opruzu ať již jakkoliv. Ale i v otmto případě chápu, že některým podobné zbytečnosti, co zdržují a otravují, naopak vyhovují a rádi je řeší. Potom bych rozuměl tomu Tvému pohledu o fnukání ,)
24. 10. 2013 12:35:39
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958938
Problém je v tom, že výzvy jsou zaokrouhlované na celé koruny (nahoru nebo dolů - čistě matematicky). Je to z důvodu, že část lidí neumí platit haléře (někdy neumí, jindy neví že to lze a jindy to nejde). Tak se to zaokrouhluje.
Naopak na zálohovém účtě se pracuje s přesnou částkou. Shodou náhod u domén .CZ je to zaokrouhlování takhle nepříjemné. Shodou další náhody to u 5 kusů domén .CZ vyjde takhle nepříjemně. U jiného počtu kusů (například 3 nebo 7...) by to naopak bylo jinak a pár haléřů by tam přebývalo.
Je to bohužel matematický problém, který vznikne zaokrouhlením vkladu a nejde to ovlivnit. Je tam i to upozornění a navíc děláme tu ruční úpravu výzvy, když se s tímhle klient setká poprvé.
24. 10. 2013 12:36:41
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958937
MS
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 10. 2013 12:50:37
Napsal astrolog;1013600
sh - upřímně řečeno, jak nakládám se svým časem je čistě moje věc. pokud ho nechci trávit řešením při registraci domén, ale rýpáním v nosu, tak je ti do toho houby. Navíc by Ti možná mohlo dojít, že stejný problém bude i u hromadné registrace 200 domén. Jinak pokud považuješ sdělení problému za fňukání, pak je to Tvůj názor, který Ti rozhodně neberu. Ovšem na rozdíl od Tebe se domnívám, že místo aby byl operátor rád, že se ukáže nějaký problém - a mohli vylepšit systém pro zákazníky, tak Ti napíše, že jediné co ho napadá je registrovat znova čtyři a jednu extra, aby to mohl opravit. Což ostatně potvrzuje i Wedos zde na webtrhu. No a můj příspěvek byl hlavně o tom, že bych čekal, že se pokusí chybu opravit v adminu :) a taky o tom, aby se případně i někdo další vyhnul podobnýmu opruzu ať již jakkoliv. Ale i v otmto případě chápu, že některým podobné zbytečnosti, co zdržují a otravují, naopak vyhovují a rádi je řeší. Potom bych rozuměl tomu Tvému pohledu o fnukání ,)
Nefnukaj tu, neurazaj tu, nenavazaj sa do ludi a ked nemas cas tak aspon poriadne citaj a svojou hlavou aby si nezamestnaval ludi naviac lebo panko ma pocit ze je boh ktory potrebuje kazdu sekundu vyuzit podla toho ako si piskne.
Takze sa skludni, daj nohy do tepla a necitaj moc tie knizky o organizacii casu, GTD lebo ti to leze na mozog.
24. 10. 2013 12:50:37
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958936
James.pond
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
24. 10. 2013 12:57:23
astrolog - mě to přijde, že sis špatně poslal částku a teď si stěžuješ sám na sebe. Akorát si ten problém nepochopil a bohužel vinu přehazuješ na někoho jiného.
24. 10. 2013 12:57:23
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958935
bormi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 10. 2013 13:01:53
máte rovnou zákazníkovi poslat částku, kterou má skutečně zaplatit a nějakou přibližnou, která se může zaokrouhlováním ještě změnit... měli by jste o tom vážně přemýšlet a né se jen vymlouvat...
24. 10. 2013 13:01:53
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958934
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
24. 10. 2013 13:04:55
Napsal astrolog;1013570
... Dělal jsem to přesně podle pokynů, které admin wedosu nabízí. A přesně jsem tento problém očekával....
Potom nechápu, na co si zde vlastně stěžuješ? Ano, toto zaokrouhlování je zkrátka ze strany Wedosu určitě problém, a pokud by se ti to stalo zcela neočekávaně, tak bych kritiku ještě pochopil. Z tvé strany mi ale celá akce přijde jako záměr - najít chybu a postěžovat si. Pokud bys chtěl domény skutečně zaregistrovat a počítal bys s podobným problémem, neříkej mi, že bys korunu navíc nepřihodil.
24. 10. 2013 13:04:55
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958933
Se zakladatelem vlákna to řešíme a ať to dopadne, tak jak to dopadne..., tak se to nějak vysvětlí.
Bohužel je to neúprosná matematika a zaokrouhlování. Nic víc a nic méně. Nelze dopředu nic vědět, protože někdo si na zálohový účet pošle přesnou částku, někdo tam nechá rezervu. A potom se z toho platí služby, které mají různé ceny a všechny se různě zaokrouhlují (něco nahoru a něco dolů). Omlouváme se za komplikace. Pokusíme se zamyslet nad nějakým jiným řešením nebo nějakým upozorněním, kde bude i příklad. Děkujeme za pochopení.
24. 10. 2013 13:05:26
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958932
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 10. 2013 13:06:30
Pokud to dobře chápu, tak si poslal přesnou částku, která ti došla, abys uhradil,jo?
24. 10. 2013 13:06:30
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958931
bormi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 10. 2013 13:08:55
Napsal Tomve;1013614
Pokud to dobře chápu, tak si poslal přesnou částku, která ti došla, abys uhradil,jo?
přišla mu částka bez DPH, tu si částku dopočítal, ale zaokrohlil ji jinak než na wedosu a problém byl na světě...
24. 10. 2013 13:08:55
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-zakaznika-wedos-aneb-jak-ztratit-drahocenny-cas/#reply958930
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit