Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kamenné prodejny a (ne)ochota prodavačů

Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
17. 10. 2013 11:05:16
Zdravím,
stále slyším naříkání všech, kteří mají kamenné prodejny, jak k nim nikdo nechodí, všichni si všechno objednávají přes net atd.
Na druhou stranu moje zkušenost poslední dobou (a zvlášť v Česku) je taková, že mi obvykle prodavač ani neodpoví na pozdrav a kouká na mě, jako kdybych ho svým příchodem strašně obtěžoval. Nemluvě o tom, kdybych si snad dovolil i nějaký dotaz...
Máte z kamenných prodejen taky stejnou zkušenost, nebo se na mě všichni prodavači spikli? :) Samozřejmě záleží jak kde, ale ten trend je podle mě čím dál tím horší. Paradoxně se v mém okolí chovají nejlépe k zákazníkům Číňani v restauracích a potravinách...
17. 10. 2013 11:05:16
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956614
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
17. 10. 2013 11:18:58
Myslím si, že se to hodně zlepšilo. Hlavně u nově vznikajících ještě nezajetých obchodů. Tam si jsou všichni vždycky plně vědomi toho, že je potřeba zákazníkovi vycházet vstříc. Pro mě vzor dokonalé obsluhy je v olomouckym Sklizeno. Tam bych posílal všechny na školení.
17. 10. 2013 11:18:58
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956613
explosion
verified
rating uzivatele
17. 10. 2013 11:26:35
Mám jak kamennou prodejnu tak i e-shop a musím říct, že se pár lidí najde co si jdou věc pouze vyzkoušet. Ale určitě to není takové množství jak se říká, tedy aspoň v naší prodejně. Vyzkoušet zboží a zakoupit přes e-shop dělají spíše mladší, kteří mají čas na hledání zboží. Starší lidé to moc neřeší, vyzkoušejí a pokud věc sedí, kupují v kamenné prodejně i když je to o nějakou kačku dražší.
Hovořím pouze z vlastní zkušenosti a zkušenosti z vlastního kamenného obchodu.
17. 10. 2013 11:26:35
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956612
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
17. 10. 2013 11:31:04
Napsal explosion;1010957
musím říct, že se pár lidí najde co si jdou věc pouze vyzkoušet.
Jasně, toto se děje, ale někteří prodavači jsou prostě neochotní, i když u nich chceš opravdu nakoupit :)
17. 10. 2013 11:31:04
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956611
Ja340
verified
rating uzivatele
17. 10. 2013 11:35:17
Ono je to těžké, v Olomouckém electroworldu je asi 30 zaměstnanců a všichni prodavači (i skladníci se snaží) se usmívají, radí, zdraví a potom přijdeš na kasu kde sedí mračící se stará protivná rašple s blbýma kecama. Nakonec odcházíš z podejny s pocitem že ten personál v obchodě je strašnej.
17. 10. 2013 11:35:17
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956610
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
17. 10. 2013 11:37:38
Napsal explosion;1010957
Mám jak kamennou prodejnu tak i e-shop a musím říct, že se pár lidí najde co si jdou věc pouze vyzkoušet.
Na to je jednoduchá obrana. Vykašlat se na tu "trik" s jinými cenami na prodejně a na eshopu a mít jen jedny ceny. Lidi se pak vykašlou na to jít domů, tam to složitě objednávat, čekat pár dní na doručení a ještě zaplatit poštovné ;-)
Jinak ale souhlasím, to že jsou prodavači k ničemu v "supermarketech" typu Electroworldu beru jako klasiku, ale to že člověka ignorují v malém krámku je neodpustitelné. Je tak jednoduché jít své peníze utratit ke konkurenci...
17. 10. 2013 11:37:38
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956609
Ja340
verified
rating uzivatele
17. 10. 2013 11:37:50
Napsal ramix;1010960
Jasně, toto se děje, ale někteří prodavači jsou prostě neochotní, i když u nich chceš opravdu nakoupit :)
Je totiž bohužel velký rozdím jestli z toho ten prodavač něco má, nebo jen těch 50kč/h jako kdyby stál v rohu schovanej za pračkou:-)
Proto jsem se vždy snažil podřízené(prodavače) motivovat různýma soutěžena, srovnáváním atd.
17. 10. 2013 11:37:50
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956608
Petr Stuchlík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 10. 2013 11:40:02
Myslím si, že každý z nás by se škaredil, kdyby byl 12 hodin na prodejně (nákupní centra) a za měsíc by si odnesl 10-12 tisíc.
Pokud firma/živnostník motivuje prodejce(prodavače), provizemi z prodeje potom je to o něčem jiném a v každém obchodě by člověk potkal jen usměvavé a opravdu ochotné prodavače.
Za to kolik dostávají za svou práci se nedívím někdy jejich reakcím.
S.
17. 10. 2013 11:40:02
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956607
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
17. 10. 2013 11:45:09
Napsal PetrStuchlik;1010972
Myslím si, že každý z nás by se škaredil, kdyby byl 12 hodin na prodejně (nákupní centra) a za měsíc by si odnesl 10-12 tisíc.
Sice chápu, že tam nemají 30k čistého a taky nečekám, že tam pro mě budou mít připravený červený kobereček a kafe, ale třeba odpověď na pozdrav považuji za slušné chování, které by se snad nemělo odvíjet od výše mzdy...
A jinak jsem ani tak nemyslel pokladní v nákupních centrech, to je kapitola sama o sobě, ale spíš malé krámky, kde často prodavač = majitel.
17. 10. 2013 11:45:09
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956606
Petr Stuchlík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 10. 2013 11:49:41
Nakupní centra jsem myslel normální obchody, které mají prodejce.
Samozřejmě souhlasím, že slušnost musí být na prvním místě. Není to jen vizitka obchodu, ale spíše toho člověka, který v daném obchodě pracuje.
Ideální systém je : minimální mzda a dobře propracovaný systém ohodnocení dle tržeb. Sám jsem několik let prodával v obchodech jak v APR iTouch tak i v dalších a hlavní je vytvořit si vztah klient/prodejce a tento vztah budovat.
17. 10. 2013 11:49:41
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956605
rpet
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 10. 2013 11:50:21
kdyz prijedu do CR na dovcu, nejlip se z meho pohledu chovaj vietnamci v jejich malych vecerkach. ceske obchody se pomalu lepsi, i kdyz to porad neni zadna hitparada (jo vy chcete platit kartou, jo? to tak nepude, ja musim platit poplatek a to se mi nevyplati...) a zcela specialni kapitolou je letiste ruzyne - tam bych klidne delal exkurze na tema "jak se spravne s***e na zakaznika".
a z nasich diskusnich for v zahranici vim, ze tohle neni jen muj nazor. pro nas, cechy zijici venku, je navrat do cr neco jako studena sprcha. ve vsech ohledech...
17. 10. 2013 11:50:21
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956604
Ja340
verified
rating uzivatele
17. 10. 2013 12:07:59
Napsal rpet;1010981
kdyz prijedu do CR na dovcu, nejlip se z meho pohledu chovaj vietnamci v jejich malych vecerkach.
U nás na dědině to rozhodně není pravda. Jsou tu 3 větnamský obchody a když tam přijdeš tak tam řve větnamskej film, "prodavač" čumí na facebook , na pozdrav nikdo neodpovídá.
Bohužel jak začali větnaci u nás podnikat tak se přestaly usmívat i prodavačky ve dvou českých obchodech:-(
17. 10. 2013 12:07:59
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956603
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
17. 10. 2013 12:13:44
Napsal Já;1010993
Bohužel jak začali větnaci u nás podnikat tak se přestaly usmívat i prodavačky ve dvou českých obchodech:-(
A já vždycky myslel, že příchod konkurence je pro zákazníky přínos :)
17. 10. 2013 12:13:44
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956602
explosion
verified
rating uzivatele
17. 10. 2013 12:30:07
Napsal Kovboj;1010968
Na to je jednoduchá obrana. Vykašlat se na tu "trik" s jinými cenami na prodejně a na eshopu a mít jen jedny ceny. Lidi se pak vykašlou na to jít domů, tam to složitě objednávat, čekat pár dní na doručení a ještě zaplatit poštovné ;-)
Obrana ale za jaký výsledek?
Buď v kamenné prodejně srazit na ceny e-shopu - v tom případě se ve výsledku sotva zaplatí provoz kamenné prodejny
Nebo v e-shopu navýšit ceny - v tom případě je to zaměření pouze na zákazníky v okruhu kamenné prodejny a nikoli celé čr.
17. 10. 2013 12:30:07
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956601
Celsi
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 10. 2013 12:36:22
Určitě je rozdíl mezi živnostníkem který vlastní obchod a zaměstnancem. Živnostník se snaží aby měl zisky, aby se lidé rádi vraceli. Ale zaměstnanec, tomu je jedno jestli přijde 1 nebo 1000 lidí za den. Svých 10-12k dostane. Pokud nejsou placeni ještě z prodeje ale to je málokde.
17. 10. 2013 12:36:22
https://webtrh.cz/diskuse/kamenne-prodejny-a-neochota-prodavacu/#reply956600
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit