Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 29 z 29

Kritika loga + rada

  1. Dobrý deň prajem,

    poprosil by som kritiku, dojmy, pocity a rady čo vylepšiť. Rád by som poznal názor grafikov ako aj laikov. Vopred upozorňujem že nie som grafik a ani nikdy nebudem. Potreboval som urobiť logo tak som sa do toho pustil. Čo by ste vylepšili, zmenili? Dlho som váhal nad fontom, nakoniec som vybral tento, hodí sa k logu?

    Logo je pre eshop, zameranie: šperky, náušnice, prstene, prívesky, ...
    Cieľ: jednoduché čísté logo použiteľne na webe aj printe. Text v logu je zatiaľ ilustračný alebo bude mu veľmi podobný.

    Ktorá verzia sa Vám z týchto troch pozdáva najlepšia?


    http://cdisk.eu/img/mockup_1.jpg

    http://cdisk.eu/img/mockup_2.jpg

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. propik

    Když nejsi grafik, proč kreslíš logo?

  4. Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    propik

    Když nejsi grafik, proč kreslíš logo?
    Vždyť to píše, protože ho potřeboval :)

    Jinak mě se jako obyčejnému smrtelníkovi líbí varianta č.2

  5. Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    propik

    Když nejsi grafik, proč kreslíš logo?
    Voľný čas, obmedzený rozpočet. Nedám robiť logo študentovi za 100 EUR s obdobným výsledkom ako keď ho vytvorím ja. Na slušného grafika zatiaľ nie sú financie.

  6. Ten symbol mi moc nepripadá ako šperk treba sa stým viac pohrať

  7. Citace Původně odeslal svorc.com Zobrazit příspěvek
    Ten symbol mi moc nepripadá ako šperk treba sa stým viac pohrať
    áno toho som si vedomí, chcel som sa vyhnuť otrepaným symbolom - diamanty, prstene. Zvolil som niečo obstraknejšie skôr to pripomína prívesok...

  8. propik

    Tak něco ke čtení: http://www.designportal.cz/loga-corp...itni-logo.html.

    A drobná připomínka - ať vyrobíš cokoliv, nikdy to nebude logo, ale jenom nějaká malůvka, která se skutečným logotypem nebude mít nikdy nic společného. Myslíš-li to se svým e-shopem vážně, už teď děláš první chybu - šetříš na nesprávném místě :)

  9. Paradoxně je to lepší, než 95 % grafiků na webtrhu, gratuluju k výsledku.

    Nepřijde mi ale, že by se symbol hodil k textu, spíš naopak a ta modrá je hrozně ponurá a smutná.

    Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    propik
    A drobná připomínka - ať vyrobíš cokoliv, nikdy to nebude logo, ale jenom nějaká malůvka, která se skutečným logotypem nebude mít nikdy nic společného.
    A s tím si dovolím nesouhlasit. I top eshopy u nás začínaly se špatnou značkou vytvořenou na koleni - ten největší ji má doteď :) Jejich úspěch nikdy nepsal obrázek na webu, to je u eshopu jedna z posledních věcí. A pokud půjde o další eshop se šperky, stejně to nikdo, kdo nenabízí něco unikátního nemůže myslet vážně.

  10. určitě modrá varianta je lepší :)

  11. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Paradoxně je to lepší, než 95 % grafiků na webtrhu, gratuluju k výsledku.

    Nepřijde mi ale, že by se symbol hodil k textu, spíš naopak a ta modrá je hrozně ponurá a smutná.
    Ďakujem za príspevok, s farbou a fontom sa ešte pohrám.

  12. Taky se mi líbí ta modrá varianta a nemyslím si že by se to nemohlo použít...



    Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    propik

    Když nejsi grafik, proč kreslíš logo?
    Proč když doma někomu praskne žárovka, tak si jí 99% lidí vymění samo a nezavolá na to elektrikáře?
    Někdy jsou tvé názory neuvěřitelně absurdní a těžko pochopitelné :)

  13. Co Čech to grafik. :-)))

  14. Sergey Brin když zakládal Google , tak si taky udělal logo sám v Gimpu. Pár obarvených písmen byla taky taková malůvka. Až vydělal pár miliónů dolarů, tak mu ho taky profesionální grafik doladil. Logo je často až to poslední co je potřeba v eshopu vylepšovat.

  15. Nemyslel jsem to zle. Aspoň si uvědomuje, že ta práce prostě zadarmo není. Což se o některých klientech říct nedá.

  16. Imho udělal daleko lépe, než kdyby tu vypisoval zakázku na logo za 500. A jak už výše bylo zmíněno, výsledek je překvapivě lepší, než by tu předvedla spousta zdejších "grafiků" :)

  17. Citace Původně odeslal propik Zobrazit příspěvek
    áno toho som si vedomí, chcel som sa vyhnuť otrepaným symbolom - diamanty, prstene. Zvolil som niečo obstraknejšie skôr to pripomína prívesok...
    Mě to připomíná něco jinýho :)

  18. Mně osobně se to líbí. Je to lepší než většina log co tu jindy vidím.

  19. Já se omlouvám, ale aspoň natočené mi to připomělo kondom. Možná by stačilo nechat modrou část a červený vnitřek vytáhnout ven, stejně tučně to vytáhnout, pak to bude mít takový hvězdicový tvar. Ty maličké linky se v malé velikosti stejně ztratí.

    Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    Myslíš-li to se svým e-shopem vážně, už teď děláš první chybu - šetříš na nesprávném místě :)
    Doporučím nedělat další chybu. Brát tuhle radu vážně. Logo má zrovna u e-shopu pramalý vliv na úspěch. Marketing, použitelnost webu, analýzy, reklama? Pche, k čertu s tím, pojďme vrazit prachy do loga! Když už, tak je u e-shopu praktické budovat značku, jako to dělá alza se svým otravným mimozemšťanem, ale to si můžou dovolit už rozjeté obchody. Plaváček se asi rozhodl sabotovat nově vznikající e-shopy, aby redukoval trh.

  20. Tak se mi zdá, že jsem asi na špatném fóru. :)

    Ten dvoubarevný polštářek, nebo co to je, není logo, ale nepříliš podařený clipart. Logotyp (pokud už tedy má existovat), je nedílnou součástí brandu každého obchodníka, a myslím, že by mu měla být věnována stejná pozornost, jako všem ostatním činnostem, které tu Petr Široký vyjmenoval.

    Logotyp je komunikačním nástrojem, kterým firma (nebo podnikatel) promlouvá ke svým zákazníkům. Třeba i deset či dvacet let. Říká bez zbytečných slov - toto je vzkaz ode mě. Bude součástí designu eshopu. Bude na vizitkách. Může být na samolepkách na balících. Lze ho použít na různé propagační předměty nebo drobné dárky stálým zákazníkům. Bude v tištěné reklamě. Bude-li se dařit, třeba i v televizi. Pomocí něj mohou na eshop odkazovat jeho zákazníci (nebo odběratelé). A tak dále. Existuje strašná spousta využití. Tak proč by mělo být ošklivé a nic nevypovídající?

    Netvrdím tady, že se jedná o nejdůležitější součást byznysu, ale pokud hodlám podnikat v delším časovém horizontu, je kvalitní logotyp slušným základem k budování své značky. Jakákoliv pozdější změna je sice možná, ale dost se prodraží.

    Ten příměr se žárovkou je hloupý. Mám lepší: "Nejsem architekt, ani nikdy nebudu. Rozhodl jsem se nakreslit si projekt své nové provozovny. Tady je skica základního kamene. Jak se vám líbí? Má být kulatá nebo hranatá? Modrá nebo černá? Co myslíte?"

    P.S. Od všech, kteří tu vystupují jako skuteční grafici, bych vážně čekal kritičtější pohled. Nebo vysvětlení, jak vlastně logo vzniká. Čím se začíná, na co se nesmí zapomenout, a proč by ho měl stvořit slušný grafik, aby nějaký pátek přežilo a člověk se za něj nemusel stydět.
    Naposledy upravil Plaváček : 21.08.2013 v 12:29

  21. Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    Logotyp je komunikačním nástrojem, kterým firma (nebo podnikatel) promlouvá ke svým zákazníkům.
    Doporučuji ti přednášku Co je to značka, kterou by měli shlédnout všichni, co se domnívají že logo má skutečně takovou mocnou sílu. Logotyp sám o sobě nic není, jen hezká věc, a je na majiteli, zda do ní chce investovat. Tohle co jsi tu vypsal jen vychází z tvých osobních preferencí a toho, že se ti logo nelíbí. A vážně by bylo dobré nedávat rady v něčem, co není tvůj obor.

    Definice klipartu je subjektivní, stejně tak jako co dělá logo hezké. Pokud se majitel nějaké firmy rozhodne, že chce mít kvalitní logo hned od začátku, tak nic proti a držím mu palce. Ale pokud je třeba se rozhodovat co má priority, hezké logo peníze nevydělá. Nehodnotíme zde umění. Rozdíl mezi hezkou malůvkou a dobrou značkou se dá měřit přinejmenším v desítkách tisíc.

  22. Petr Široký

    Proč mi vkládáš do úst slova, která jsem nevyslovil? Nemluvil jsem o žádné mocné síle. Hovořil jsem o budování značky, brandu, dlouhodobém užitku. Dokonce jsem ani neřekl, že na logu stojí svět. Nebude-li, nic se neděje. Když už ale uvažuji, že budu mít grafický symbol, který můj byznys bude identifikovat mezi konkurencí, měl bych mu věnovat dostatečnou péči. Nic víc. Nic méně.

  23. Vážně shlédni tu přednášku, i když jsem ji sdílel já, chápu že to na důvěře nepřidá. Ale otevřít si obzory nikdy neuškodí. To, že tě pouze symbol mezi konkurencí identifikuje, není pravda, a to co je k tomu třeba, aby tomu tak bylo, je dost práce a dost peněz. A ne každý si tohle může dovolit. Tudíž nevidím smysl v popisování co může být (s čímž mimochodem souhlasím), když základním problémem bylo od začátku to, že pokud nejsou peníze, tak se dá vyžít i bez toho.

    V mém ideálním utopickém světě by každý mohl mít dobrou, kvalitní značku, ale smířil jsem se s tím, že ne každý na to dosáhne a ne každý má zázemí, aby to mohl udělat. Nic víc, nic míň.

  24. Petr Široký

    Argumentuješ s myšlenkami, které jsem neřekl. "To, že tě pouze symbol mezi konkurencí identifikuje."

    Kde to, prosím, tvrdím? Řekl jsem toto: "Když už ale uvažuji, že budu mít grafický symbol, který můj byznys bude identifikovat mezi konkurencí, měl bych mu věnovat dostatečnou péči."

    Vzdávám tuto diskusi, nebaví mě bavit se o voze s někým, kdo mluví o koze.

  25. Fajn, ke komu tedy mluvíš? Zakladatel tématu řekl "Potreboval som urobiť logo tak som sa do toho pustil."

    Ty jsi se do toho navezl dotazem, jak si dovoluje sám dělat něco takového. A teď tady rozvíjíš debatu, která se ani neaplikuje na aktuální případ. Takže ano, netuším proč mluvíš o voze. Doufal jsem že se dozvím, co smyslem této diskuze bylo.

  26. Petr Široký

    Inu, smyslem mé otázky bylo upozornit na fakt, že kreslit logo (nebo obecně grafiku) by měl člověk, který řemeslu rozumí. Nebo má alespoň zájem se ho naučit, třeba jako koníčka. A dopřál jsem mu odkaz na článek, který je jako úvod do problematiky slušný.

    Od přítomných profi grafiků, kteří se designem a výrobou logotypů živí, jsem naivně očekával, že zakladatele vlákna zavedou na pravou cestu. A poradí mu třeba, jakým směrem se vydat.

    Místo toho se dozvím, že sabotuji eshopy. :)
    Naposledy upravil Plaváček : 21.08.2013 v 13:44

  27. A ono je to logo opravdu tak špatné? Speciálně se svými zkušenostmi na internetu ti je jistě jasné, že dobrých grafiků není příliš a práce od těch horších může dopadnout o dost hůř než co tady prezentoval. Vadí mi tvar, ale s tím se dá během chvíle něco udělat.

    Voľný čas, obmedzený rozpočet. Nedám robiť logo študentovi za 100 EUR s obdobným výsledkom ako keď ho vytvorím ja. Na slušného grafika zatiaľ nie sú financie.
    Tady to napsal jasně a pochopitelně, na to není co říct.

  28. Petr Široký

    No dobře, ukončíme to. Přeji mu hodně štěstí.

  29. Pořád jsem se nedozvěděl co je na tom tak hrozné. Jedinou relevantní připomínku jsem slyšel od vodičky, jehož slovu popravdě věřím víc, jelikož loga jsou jeho obor.

  30. Trochu mě to bolí psát, ale dnes eshop prostě není o obrázku v hlavičce. Neřeknu maskot (viz alza, kde nikdo nezná logo ani není nijak tlačeno do popředí), barvy (možná červenomodré CZC apod.), to určitě, ale spíš služby a cena. Jen nadržený grafický fanatik bude na eshopu řešit design. Pokud najde vše tam, kde to hledá (což dnes splňuje 99 % průměrných eshopů) a za cenu, kterou si vysnil, pak má vyhráno a víc ho nezajímá.

    Pro eshop jsem značku tvořil možná tak dvakrát za poslední 4 roky a to byly v podstatě poptávky pod cenou. Lidé si zkrátka uvědomují, že značka jejich zboží z Číny neprodá. Trh tvoří konzumní společnost, ne kreativci.

    A jasně, nebavit se o špercích, tak je ten názor trochu mimo, protože originální výrobky a služby dobrou značku a prezentaci do začátku asi potřebují resp. jim může jen přidat (a většinou takové eshopy tvoří oni nadržení grafici a kreativci), ale tady jde o další eshop do řady (nic proti němu konkrétně).

Hostujeme u Server powered by TELE3