Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Backlink.cz – vaše názory, dotazy a zkušenosti

Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 5. 2013 15:09:06
Dobrý den,
rád všem webtržníkům představil inovaný systém www.backlink.cz a nabídnul vám jeho služby. Systém slouží k nákupu a prodeji zpětných odkazů. Možná jste o nás dosud neslyšeli, každopádně fungujeme již šestým rokem, pouze jsme se orientovali především na agenturní klientelu. V závislosti na vývoji trhu jsme se rozhodli systém začít aktivně nabízet širší skupině zákazníků a to i z řad drobných inzerentů.
Pokud byste měli nějaké dotazy, rád je v tomto vlákně nebo formou PM zodpovím. Abych ušetřil čas vám i sobě, dovolím si předem zodpovědět na otázky, která řadu z vás možná napadnou:
Podobných systémů je už několik, proč bych měl odkazy kupovat zrovna u vás? V čem jste jiní ve srovnání s konkurencí?
Výborná otázka, tak trochu jsem ji čekal :-). Po technické stránce se od konkurence nějak závratně nelišíme, ostatně ono se toho až tak moc vymyslet nedá. Možná máme přehlednější správu kampaní a možná sledujeme více metrik, které pomohou lépe analyzovat weby zapojené do systému. Jde však o subjektivní hodnocení a někdo jiný by to mohl vidět jinak.
V čem se ale lišíme určitě, je naše portfolio webů. Zde jdeme spíše cestou kvality než kvantity. V nabídce je aktuálně necelých šest desítek webů, toto číslo se průběžně mění. Stránky zapojené do systému mají určitou historii a především svůj vlastní obsah. Nebyly stvořeny primárně za účelem prodeje odkazů a další reklamy. Mají solidní obsah, ranky a často i velmi vysokou návštěvnost.
Kolik u vás stojí odkaz?
Jestli jsem předchozí otázku označil za výbornou, tak tohle je otázka opravdu blbá :-). Ceny jsou samozřejmě různé a odvíjejí se podle kvality webu a také podle poptávky. Nehledě na to, že ceny většinou určují majitelé webů, které jsou do systému zapojeny.
Všeobecně lze pouze říci, že nejlevnější odkaz stojí 50 kreditů a nejdražší 800 kreditů (základní cena 1 kredit = 1 Kč bez DPH). Záleží také na tom, zda si koupíte odkaz sitewide, nebo třeba jen na úvodu nebo v kategoriích.
Provozuju webové stránky. Mohu se stát členem vašeho systému?
Ano, partnerské weby přijímáme, ale z nabídek si vybíráme. Nemáme zájem o nekvalitní MFA weby, nepřijímáme ani pornostránky (ne, proboha, nic proti pornu nemáme, prostě se na něm odkazy jen blbě prodávají), obrázkové galerie, stránky s nízkým rankem apod. Prostě nenabízejte nám stránky, na kterých byste si vy sami odkaz nekoupili :-). Nové weby přijímáme také v závislosti na počtu inzerentů.
Z výše uvedeného vyplývá, že registrace není automatická. Všechny partnerské weby si nejdřív zanalyzujeme a pokud projdou sítem drastické vstupní kontroly, uspořádáme megapárty se spoustou chlastu, ženských a jiných podobných náležitostí, na které je majitel slavnostně pasován na partnera.
Dvě čistě technické poznámky:
1/ Náš systém je kompatibilní pouze stránkami běžícími na platformě PHP (linux).
2/ Partnerem se může stát pouze firma/živnostník. Nemáte-li ŽL, máte peška :-(.
Kolik si jako partner vydělám?
Vyděláte si 70% z ceny prodaných odkazů, cenu odkazu si určujete vy. To vám ale asi moc nepomohlo, spíš vás zajímá nějaká částka, co? Tak to fakt nevím. Záleží mimo jiné na tom, jaké je téma vašeho webu, ranky atd. Ale hlavně na tom, jaký o váš web projeví inzerenti zájem. V současné době máme v systému weby, které mají vymezený prostor obsazený na 100%, ale i nemalé množství webů, kde není prodaný ani jeden odkaz.
A máte vůbec nějaké inzerenty?
Jasně, že máme, ale klidně by jich mohlo být i víc :-). Průměrný měsíční obrat z prodaných odkazů se pohybuje v řádu několika desítek tisíc korun, v těch silnějších měsících se blíží ke 100 KKč.
A nehrozí mi za zobrazování placených odkazů penalizace?
To si pište, že hrozí! Umístěním placených odkazů porušujete několik federálních zákonů Spojených států amerických, 6 směrnic Evropské unie a při obratném výkladu zákona policií i tuzemská pravidla silničního provozu (a nepomůže vám ani odvolání na osobu blízkou).
Google údajně vypsal odměnu 1000000 kreditů do Adwords za informace, které povedou k dopadení odkazových pirátů. Seznam.cz pak údajně všechny prodejce odkazů fyzicky likviduje! Pokud se stanete naším partnerem, doporučoval bych minimálně pokaždé, než vyjedete autem, zkontrolovat brzdy. Preventivně pak projeďte váš byt detektorem na odposlechy, raději nepoužívejte mobil ani internet.
Máte-li další dotazy, rád je zodpovím, sem s nimi. Nebo můžete kouknout na www.backlink.cz a tam si přečíst další info pro partnery i inzerenty.
29. 5. 2013 15:09:06
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906594
McFly
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 5. 2013 15:21:19
Jaké weby NEchceme?
weby s velmi nízkým nebo dokonce nulovým Srankem či GTPR
Obávám se, že nasazením Vašich reklam dojde ke ztrátě GTPR docela zaručeně. :-)
29. 5. 2013 15:21:19
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906593
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
29. 5. 2013 15:24:44
Tady uvádíte, že fungujete už šestým rokem, na stránkách hned v úvodu máte, že na trhu zpětných odkazů působíte bezmála 10 let. Ano, 4 - 5 let z 10 je skutečně málo ;)
29. 5. 2013 15:24:44
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906592
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 5. 2013 15:40:28
Stránka nepůsobí vůbec věrohodně, jako bloger čekat na 2000kč mi příjde dost, když si dám dohromady 1+1 viděl bych to na tunel, kdy to po roce zabalíte a nikomu nepošlete nic. Tak to na mě působí.
29. 5. 2013 15:40:28
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906591
Lydie Pehalova
verified
rating uzivatele
29. 5. 2013 15:48:34
Na můj vkus máte na weby mnoho požadavků.
Co Vám například vadí na statických stránkách?
Dále na Vašem webu píšete, že nestojíte o weby s velmi nízkým nebo dokonce nulovým Srankem či GTPR, přitom jsem v nabídce odkazů našla dva weby s nulovým PR rankem, a jeden web s PR rankem 1, což je podle mě nízký rank.
Docela by mě zajímalo, jak, vzhledem k tomu, co jsem napsala výše, vybíráte partnerské webové stránky.
29. 5. 2013 15:48:34
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906590
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
29. 5. 2013 15:59:49
Humur mám velmi rád, ale takto by se asi odpovídat nemělo.
nicméně k věci.
Píšete že kontrolu děláte subjektivně, ok může být. Nicméně jak často zpětně kontrolujete již přijaté weby? Dovedu si velmi živě představit že již jednou přijatý web může ztratit ranky či se na něm začne objevovat balast.
Proč si přidělávate práci a nedáte tam tvrdý technický limit? Např. pr3 a srank 60...
29. 5. 2013 15:59:49
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906589
pokud služba nemá přínos pro inzerenta, tedy pro toho, kdo ji má živit, dlouho to nevydrží.
29. 5. 2013 16:07:37
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906588
Je to celé nesmysl.
29. 5. 2013 16:18:09
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906587
Jiří Paťava
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
29. 5. 2013 16:46:15
rádoby vtipné, do diskuse podle mě reklama nepatří
29. 5. 2013 16:46:15
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906586
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
29. 5. 2013 16:52:12
A nehrozí mi za zobrazování placených odkazů penalizace?
Místo té trapné odpovědi byste mohli odkývat, že veřejné nabízení prodeje odkazů je vždy nebezpečné, ale to vy možná nevíte, protože jste doposud běželi pouze lokálně.
29. 5. 2013 16:52:12
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906585
FAKAM
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
29. 5. 2013 17:33:24
Ak mám nejaký navštevovaný web s dobrým obsahom, prečo na ňom predávať odkazy, ak môžem predávať reklamy, čo je lepšie riešenie a nemusím sa triasť že prídem o rank.
Predaj odkazov by mal byť už out.
29. 5. 2013 17:33:24
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906584
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 5. 2013 20:27:06
Napsal McFly;955076
Obávám se, že nasazením Vašich reklam dojde ke ztrátě GTPR docela zaručeně. :-)
Vaše obavy jsou liché a dost se pletete. Pokud byste se za to zaručil, asi byste o svoji záruku přišel :-). Jen dva weby z bezmála šedesáti má GTPR 0. Drtivá většina webů je přitom v systému zapojena déle než půl roku. V systému je více než 60% webů, které mají dlouhodobě GTPR 3 a vyšší.
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 20:31 ----------
Napsal Caesar;955077
Tady uvádíte, že fungujete už šestým rokem, na stránkách hned v úvodu máte, že na trhu zpětných odkazů působíte bezmála 10 let. Ano, 4 - 5 let z 10 je skutečně málo ;)
Celá věta na webu zní: Na trhu se zpětnými odkazy působíme již bezmála 10 let, systém prodeje zpětných odkazů pod hlavičkou Backlink.cz pak provozujeme již od roku 2007.
Protože u spuštění nového systému širší veřejnosti jsem čekal nedůvěru (a bohužel jsem se nemýlil), tak jsem nechtěl uvádět, že působíme deset let, když doména byla registrovaná v lednu 2007. To by mohlo vypadat nevěrohodně. Je vidět, že jsem si nevybral.
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 20:37 ----------
Napsal dkoudela;955085
Stránka nepůsobí vůbec věrohodně, jako bloger čekat na 2000kč mi příjde dost, když si dám dohromady 1+1 viděl bych to na tunel, kdy to po roce zabalíte a nikomu nepošlete nic. Tak to na mě působí.
dobrý den, to mě mrzí, že to tak vypadá. Jen nevím, jak to mohu změnit. Pokud chcete reference publisherů (hned několik jich je zde z WT), mohu Vám je napsat přes PM. Doufám, že si je ověříte a pak se napíšete, že jste si to ověřil a že nejsem podvodník :-).
Jediné, co mě těší, je fakt, že se nám backlink.cz dařilo tajit opravdu důsledně. Neskončili jsme tudíž jako Directo Global (v nenávratnu) ani jako Mlink (nepíšu z vazby :-)
Jinak 2000 Kč je opravdu vysoká částka a prvních pět měsíců zkušebního provozu nového partnerského programu ukazuje, že většina publisherů, ze si na to nesáhne dříve než za 4 měsíce. Zvažujeme, že tu sumu snížíme na 1000 Kč.
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 20:41 ----------
Napsal Jiří Šubr;955120
A nehrozí mi za zobrazování placených odkazů penalizace?
Místo té trapné odpovědi byste mohli odkývat, že veřejné nabízení prodeje odkazů je vždy nebezpečné, ale to vy možná nevíte, protože jste doposud běželi pouze lokálně.
Dobrý den,
systém neběží lokálně, běží celorepublikově od svého počátku.
Odpověď je možná trapná. Připouštím, že někdy se snažím být vtipný víc než je zdrávo. Každopádně za celou dobu aktivity systému, všech pand apod jsem zaznamenal u webu zapojeného do našeho systému jeden jediný ban a to nebylo naším systémem, ale bylo to spíš tím, že se majitel nabyl dojmu, že prodej odkazů nemá strop a přehnal to (měl bezmála stovku odchozích odkazů včetně pokeru, kasína atd).
Jiný český web, který dostal penalizaci za prodej odkazů, neznám. Pokud vy ano, rád se seznámím s podrobnostmi. To nepíšu proto, že bych chtěl jít do konfliktu, ale proto, že mě to opravdu zajímá. Těch webů s banem v ČR nebude až tak moc...
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 20:47 ----------
Napsal FAKAM;955144
Ak mám nejaký navštevovaný web s dobrým obsahom, prečo na ňom predávať odkazy, ak môžem predávať reklamy, čo je lepšie riešenie a nemusím sa triasť že prídem o rank.
Predaj odkazov by mal byť už out.
Ano, v prvním bodě máte pravdu. Pokud ty reklamy prodáte, tak je příjem jistě vyšší. Problém je v tom, že řada lidí to prodat neumí.
A v druhém bodě máte také pravdu, protože jste použil kondicionál. Také jsem si myslel, že by měl být out, ale není. Samozřejmě si nebudeme nalhávat, že prodané odkazy mají stejnou efektivitu jako před třemi lety. Ale pořád ještě fungují.
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 21:05 ----------
Joj, koukám, že jsem to tu nechtěně zaspamoval. Ze mně neznámého důvodu se s každou další odpovědí načetly i předchozí. Velmi se omlouvám, snad to půjde pročistit:
odpověď pro Lydii:
odkazy jsou obsluhovány vzdáleně přes systém a tudíž by nebylo možné je na statické stránky vzdáleně nahrát zautomatizovaně.
dva weby v systému s nulovým rankem opravdu jsou (+ jeden s rankem 1). Oba jsou v systému již velmi dlouhou dobu. Jeden má poměrně dobrý obsah na cílení na jeden segment a druhý má poměrně vysoký Srank. Proto tam jsou. Připouštím ale, že bych je nyní nevzal. Poslední zmiňovaný web má pagerank jedna a Srank 2 a jakmile mu vyprší platnost posledního placeného odkazu, ze systému odchází.
Odpověď pro Mirka: ranky samozřejmě aktualizujeme a kontrolujeme. Chodí nám upozornění s každou další aktualizací. S obsahem webu je to už horší, tam je kontrola spíš namátková. Zjistil jsem napříkald nedávno, že jeden poměrně dobrý web za posledních 5 měsíců neudělal jedinou aktualizaci. Největším kontrolorem jsou ale zákazníci, kteří nás na případné nedostatky vždy rádi upozorní :-)
Tvrdší limit dávat nechceme, protože to není jen o rancích, ale také o obsahu. Bude-li dobrý web s vhodným tématem, které se bude dobře prodávat (například motorismus), byli bychom sami proti sobě, kdybychom jej nevzali.
Odpověď pro Martina: ano, nedá se než souhlasit
Odpověď pro Plaváčka: jiná než tato reakce by mě docela zaskočila :-). Řešili jsme to už několikrát a naše názory se v této oblasti liší. Každopádně je dobře, že Váš názor jako názor respektovaného člena fóra tu zazněl.
Odpověď pro jpatavu: zvažoval jsem založení tohoto vlákna a pokud ho admini smažou, budu ho respektovat. Protože jsem ale v minulosti zaznamenal řadu jiných podobných vláken, tak jsem to sem dal. Navíc kdyby to měla být jen reklama, tak to sem vložím a dál budu mlčet a nebudu reagovat.
29. 5. 2013 20:27:06
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906583
Ok. Jinak: kolik mate inzerentu. Protoze kdyz jsem asi pred tremi lety vznesl nejaky na vas system dotaz, odpovedi jsem se nedockal, co si vzpominam...
29. 5. 2013 21:07:47
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906582
Jarda F.
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 5. 2013 21:14:15
Napsal Michal Kubíček;955243
Ok. Jinak: kolik mate inzerentu. Protoze kdyz jsem asi pred tremi lety vznesl nejaky na vas system dotaz, odpovedi jsem se nedockal, co si vzpominam...
na telefonát si vzpomínám, ale obsah byl trochu jiný a myslím, že jsme řešili úplně něco jiného :-)
aktivních inzerentů je 15, z toho jsou tři agenturní, kteří zastupují dalších cca 15 inzerentů. Někteří inzerenti kupují odkazy nárazově, někteří inzerují stále už několik let.
29. 5. 2013 21:14:15
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906581
Tak telefonat si zase nepamatuji ja. Asi proto, ze mam spis vizualni nez audio pamet:)
---------- Příspěvek doplněn 29.05.2013 v 21:24 ----------
Btw proc mi pri registraci system rika:
Musíte napsat Nejsem robot!
Kam to mam napsat? Do jmena?
29. 5. 2013 21:21:31
https://webtrh.cz/diskuse/backlink-cz-vase-nazory-dotazy-a-zkusenosti/#reply906580
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit