Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Reklamace a poštovné zpět k zakazníkovi

Ja
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
16. 4. 2013 14:00:53
Zdravím,
když mi zákazník reklamuje zboží já reklamaci vyřeším a odešlu zákazníkovy zpět ale mám právo po něm chtít poštovné zpět k němu?
16. 4. 2013 14:00:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891576
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
16. 4. 2013 14:01:30
pokud byla reklamace opravnena tak zcela jiste nikoliv
16. 4. 2013 14:01:30
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891575
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
16. 4. 2013 14:14:37
(OT): prosím pěkně, k zákazníkovI :-)
16. 4. 2013 14:14:37
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891574
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 4. 2013 14:50:16
ne a dokonce by jsi mu měl proplatit i poštovné za zaslání věci k reklamaci směrem k tobě
16. 4. 2013 14:50:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891573
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
16. 4. 2013 15:09:33
Vy mu prodáte vadné zboží a ještě byste po něm chtěl, aby Vám platil poštovné za to, že mu zpět zašlete to co si koupil? To snad ne. Jak už tu padlo - měl byste mu spíš proplatit poštovné co ho to stálo poslat Vám.
16. 4. 2013 15:09:33
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891572
ASDF
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
16. 4. 2013 15:15:16
A když reklamujete v kamenném obchodě, tak vám taky někdo proplatí cestu autem, vlakem, atd.?
16. 4. 2013 15:15:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891571
Napsal ASDF;938135
A když reklamujete v kamenném obchodě, tak vám taky někdo proplatí cestu autem, vlakem, atd.?
proplatí vám oprávněné náklady na doručení zboží k reklamaci. Takže samozřejmě vám nikdo neproplatí taxi, pokud tam jede MHD apod. Nicméně jsou povinni vám proplatit dané náklady i v obchodě. Takže pokud donesete lístek za MHD, pokud to bude velká věc a bude nutno zaplatit např. odvoz nějakým kurýrem, tak toto, případně poštou apod. Samozřejmě toto platí, pokud je reklamace oprávněná, pokud by bylo odmítnuta, pak na náhradu nákladů nárok nemáte.
V tomto to mají obchodníci v SK horší.
16. 4. 2013 15:19:24
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891570
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 4. 2013 15:26:35
Napsal Radek O.;938137
proplatí vám oprávněné náklady na doručení zboží k reklamaci. Takže samozřejmě vám nikdo neproplatí taxi, pokud tam jede MHD apod. Nicméně jsou povinni vám proplatit dané náklady i v obchodě. Takže pokud donesete lístek za MHD, pokud to bude velká věc a bude nutno zaplatit např. odvoz nějakým kurýrem, tak toto, případně poštou apod. Samozřejmě toto platí, pokud je reklamace oprávněná, pokud by bylo odmítnuta, pak na náhradu nákladů nárok nemáte.
V tomto to mají obchodníci v SK horší.
Souhlasím s Vámi - v zásadě máte pravdu, ale! je třeba říci, že v aktuálním OZ (dle kterého se většina řídí) neexistuje ustanovení (§§), které by tohle nařizovalo. Tento jev přineslo až rozhodnutí evropského soudu, který uznal, že zákazník má právo na náhradu nákladů spojených s reklamací/odstoupením od smlouvy. V případě Anglie, má takový nález stejnou váhu jako zákon, v ČR by to být nemělo. Z toho důvodu je diskutabilní, zde by klient neměl mít právo na proplacení pohonných hmot i za předpokladu, že tam jede MHD. Absolutně mě nenapadá čím by (teď, po 1.1. 2014 bude věc jiná) obchodník argumentoval, nebo o co by se opíral, z čeho vycházel ...
16. 4. 2013 15:26:35
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891569
Napsal saja;938138
Souhlasím s Vámi - v zásadě máte pravdu, ale! je třeba říci, že v aktuálním OZ (dle kterého se většina řídí) neexistuje ustanovení (§§), které by tohle nařizovalo. Tento jev přineslo až rozhodnutí evropského soudu, který uznal, že zákazník má právo na náhradu nákladů spojených s reklamací/odstoupením od smlouvy. V případě Anglie, má takový nález stejnou váhu jako zákon, v ČR by to být nemělo. Z toho důvodu je diskutabilní, zde by klient neměl mít právo na proplacení pohonných hmot i za předpokladu, že tam jede MHD. Absolutně mě nenapadá čím by (teď, po 1.1. 2014 bude věc jiná) obchodník argumentoval, nebo o co by se opíral, z čeho vycházel ...
nejsem pravnik, ale OZ ma toto:
§ 598
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
- z toho mi docela jasne vyplyva, ze ma kupuji pravo na nahradu nutnych nakladu, aby pravo uplatnil, tzn. v tomto pripade, aby dodal vadnou vec k reklamaci.
16. 4. 2013 15:34:00
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891568
Ja340
verified
rating uzivatele
16. 4. 2013 15:44:05
Napsal ASDF;938135
A když reklamujete v kamenném obchodě, tak vám taky někdo proplatí cestu autem, vlakem, atd.?
Ano, nechávám si proplatit cestu a pokud je nutné jim volat tak i náklady na telefon.
16. 4. 2013 15:44:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891567
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
16. 4. 2013 21:55:14
Napsal Radek O.;938143
nejsem pravnik, ale OZ ma toto:
§ 598
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
- z toho mi docela jasne vyplyva, ze ma kupuji pravo na nahradu nutnych nakladu, aby pravo uplatnil, tzn. v tomto pripade, aby dodal vadnou vec k reklamaci.
Dobře nutné náklady ale uvažujme že do nějakého kamenného obchodu jede MHD (zastávka třeba 3 minuty chůze) ale já vzhledem k mému bydlišti nemám k dispozici MHD tak mám nárok i na proplacení taxíku (případně nákladů na své auto). To slovní spojení je dost takové sporné a vše by záleželo až na rozhodnutí soudu. Protože co je nutné pro mně nemusí být nutné pro vás, a naopak
16. 4. 2013 21:55:14
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891566
Napsal pat_seller;938355
Dobře nutné náklady ale uvažujme že do nějakého kamenného obchodu jede MHD (zastávka třeba 3 minuty chůze) ale já vzhledem k mému bydlišti nemám k dispozici MHD tak mám nárok i na proplacení taxíku (případně nákladů na své auto). To slovní spojení je dost takové sporné a vše by záleželo až na rozhodnutí soudu. Protože co je nutné pro mně nemusí být nutné pro vás, a naopak
taxik by vam soud jiste neuznal jajo nutny naklad slo-li danou vec napr. poslat postou. ono proste zalezi na okolnostech. u reklamace napr tekevize je logicke ze ji neponesete v rukou tam by byl naklad na auto primereny. u reklamace napr. mobilu uz asi ne. jinak judikatura a soudni rozhodnuti v tomto zde jiz jsou.
16. 4. 2013 22:47:13
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891565
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
17. 4. 2013 07:41:09
Napsal Radek O.;938377
taxik by vam soud jiste neuznal jajo nutny naklad slo-li danou vec napr. poslat postou. ono proste zalezi na okolnostech. u reklamace napr tekevize je logicke ze ji neponesete v rukou tam by byl naklad na auto primereny. u reklamace napr. mobilu uz asi ne. jinak judikatura a soudni rozhodnuti v tomto zde jiz jsou.
Dobře ale zase nemám u sebe poštu tak se potřebuji na tu poštu dostat, tzn. že zase budu se potřebovat na poštu dopravit, nejede mi mhd, auto nemám volím taxik. a ted už je celkem jedno zda mně taxi veze 10 km na poštu a nebo 15 na prodejnu. Nebavím se o velkých věcech. ale jak říkám nutná věc pro mně nemusí být nutná věc pro vás
17. 4. 2013 07:41:09
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891564
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
17. 4. 2013 08:15:23
Napsal pat_seller;938426
Dobře ale zase nemám u sebe poštu tak se potřebuji na tu poštu dostat, tzn. že zase budu se potřebovat na poštu dopravit, nejede mi mhd, auto nemám volím taxik. a ted už je celkem jedno zda mně taxi veze 10 km na poštu a nebo 15 na prodejnu. Nebavím se o velkých věcech. ale jak říkám nutná věc pro mně nemusí být nutná věc pro vás
U pošty nebo jiného dopravce si můžete objednat svoz přímo z domu. Taxi vám podle mě žádný soud neuzná. Nebo se můžete domluvit s prodávajícím, že vám poškozené zboží sveze svým dopravcem (má určitě výhodnější smlouvy než když vy pošlete jednu zásilku). Tak to děláme třeba my pro naše zákazníky.
17. 4. 2013 08:15:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891563
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
17. 4. 2013 10:50:54
Napsal ramix;938431
U pošty nebo jiného dopravce si můžete objednat svoz přímo z domu. Taxi vám podle mě žádný soud neuzná. Nebo se můžete domluvit s prodávajícím, že vám poškozené zboží sveze svým dopravcem (má určitě výhodnější smlouvy než když vy pošlete jednu zásilku). Tak to děláme třeba my pro naše zákazníky.
No nejsem soudce, ale pokud je prodejce "vyčuránek" a nechce přijmout zboží do reklamace a ještě aby platil svoz tak jednoduše nemám moc možností. Dobře pošty dělají svoz, dejme tomu že bydlím v docela nepřístupné lokalitě a poště se ke mně nechce jezdit takže těžko mi udělají svoz.
Opravdu záleží na případu od případu, ale jak říkám jsou nutné náklady a nutné náklady.
17. 4. 2013 10:50:54
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-postovne-zpet-k-zakaznikovi/#reply891562
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit