Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

5 důvodů, které zákazníka odradí od nákupů na vašem eshopu.

Lukáš Židek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
12. 2. 2013 08:43:42
Víte ještě ze zkušeností o dalších důvodech, které vás odradí od nákupu z eshopu?
http://www.eshopie.cz/rady-jak-na-eshop/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu
12. 2. 2013 08:43:42
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865447
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
12. 2. 2013 09:21:16
No, zrovna tyhle důvody se mi moc nezdají.
Neuvedení kontaktů je samozřejmě problém a chyba, ale rozhodně bych ho nedal na první místo.
Hezká doména je fajn, ale BFU který na eshop proklikne z Heuréky nebo Zboží si jí kolikrát ani nevšimne.
Se špatným popisem zboží 100% souhlasím, to je velký problém. Zvlášť za situace když velká většina obchodů prostě jen přebírá data od dodavatele a vlastní popisy vůbec neřeší :-(
Nulová komunikace je problém, ale ten se projeví až pokud se rozhodnu nakoupit. Takže mě těžko může dopředu odradit.
Uloženku a spol beru jako nouzovou náhradu osobního odběru a jako zákazník to nevyužívám. Hlavní výhoda osobního odběru je možnost zeptat se na zboží člověka co tomu rozumí, prohlédnout si ho a třeba si k tomu ještě něco přikoupit. Na to u "odběrných míst" nemám šanci.
Obecně mám pocit, že autor těch článků je hlavně teoretik než že by měl reálné zkušenosti s provozem eshopu...
12. 2. 2013 09:21:16
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865446
Lukáš Židek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
12. 2. 2013 09:25:16
Super, děkuji za první reakci. Mohu tedy vědět, které aspekty jsou pro tebe důležité? Moc mě to zajímá, každý uživatel vnímá něco jiného... děkuji
Napsal Kovboj;908319
No, zrovna tyhle důvody se mi moc nezdají.
Neuvedení kontaktů je samozřejmě problém a chyba, ale rozhodně bych ho nedal na první místo.
Hezká doména je fajn, ale BFU který na eshop proklikne z Heuréky nebo Zboží si jí kolikrát ani nevšimne.
Se špatným popisem zboží 100% souhlasím, to je velký problém. Zvlášť za situace když velká většina obchodů prostě jen přebírá data od dodavatele a vlastní popisy vůbec neřeší :-(
Nulová komunikace je problém, ale ten se projeví až pokud se rozhodnu nakoupit. Takže mě těžko může dopředu odradit.
Uloženku a spol beru jako nouzovou náhradu osobního odběru a jako zákazník to nevyužívám. Hlavní výhoda osobního odběru je možnost zeptat se na zboží člověka co tomu rozumí, prohlédnout si ho a třeba si k tomu ještě něco přikoupit. Na to u "odběrných míst" nemám šanci.
Obecně mám pocit, že autor těch článků je hlavně teoretik než že by měl reálné zkušenosti s provozem eshopu...
12. 2. 2013 09:25:16
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865445
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
12. 2. 2013 09:26:46
Ja teda s Kovbojem naprosto souhlasim, co sem to otevrel si rikam, ze to asi psal clovek co si to nejspis vycucal z prstu...
12. 2. 2013 09:26:46
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865444
kuvik
verified
rating uzivatele
12. 2. 2013 09:39:14
nemam rad genericke fotky, kdy 20 prodejcu pouziva ty same 3 hnusne fotky s minirozlisenim, tj rozkliknu to a vyskonci na me zuby. Taky nemam rad ty same texty, kdyz vsichni prodejci pouziji ten samy text k vyrobku, pac ho proste jenom zkopci od dodavatele. Nemam rad, kdyz je 5 podobnych vyrobku ale text k nim je vice mene ten samy, prodejce neumi vypichnout zadne zasadni pozitivum, proc bych mel koupit spunty do usi o 2 kila drazsi a ne ty levnejsi, i kdyz maji podobne parametry, jenom dizajn je jiny.
Domena tretiho radu by mi nevadila, kdyby byla zarukou kvality eshopu, tj ze by byly paky jak po stiznostech eshop dat do karanteny/na nejaky pomyslny pranyr.
Jinak je to v tech bodech popsany, clovek by se uz jenom opakoval. Nelibi se mi, kdyz tam vyrvavaji, ze Najdete nas i na FB a na FB se nic nedeje, zadny kontakt se zakaznikem. Prezentace na FB ma byt hlavne zabavnym kanalem na upevnovani povedomi o znacce. Trebas cinsky shop, kde jsem si koupil mobil je nuda, jenom tam cpe to same, co ma na webu, nektere jine zahranicni eshopy davaj na fb ruzne vtipne fotky, orientovane na svuj obor a obcas to prolozi konkretni akcni nabidkou, ktera by ale mohla byt pristupna jenom pres link z FB, na eshopu by ji clovek nenasel a to by lidi nutilo cekovat jejich FB, to chce samozrejme lidske zdroje.
Spis by to chtelo napsat, cim eshop vylepsit - fotky majitelu/provozovatelu eshopu, aktivni online kecalek, video prezentace zbozi, sidlo firmy na lepsi adrese, ne ve vesnici v horni dolni, i kdyz tam ten clovek bydli, customizace gui, ze si sam zakliknu, jestli si chci vybirat na eshopu v ruzove barve, nebo obligatne popularni modro bile, nebo mit inverzni texty bile na cernem. Samozrejme jistym shape up ukazovatelem muze byt i slusna mobilni aplikace, kdyz ne ta, tak aspon mobilni web.
Ja rika klasik, prvni dojem napodruhe neudelate!
12. 2. 2013 09:39:14
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865443
Napsal mPoptavka.Cz;908321
Super, děkuji za první reakci. Mohu tedy vědět, které aspekty jsou pro tebe důležité? Moc mě to zajímá, každý uživatel vnímá něco jiného... děkuji
To co uvadite urcite je samozrejme negativni, ale neni to dle meho to, co odradi uzivatele od nakupu, tedy ne to hlavni a prioritni. Sam pisete, ze kazdy to muze vnimat jinak, nekdo si ani nevsimne, ze na shopu nejsou kontaktni udaje, ze tam nejsou obchodni podminky apod. Nekdo popisy vubec neresi, protoze vi, co chce koupit apod. Takze je to pet bodu, ktere v urcitych pripadech mohou vest k rozhodnuti, ze to zkusi jinde. Tech bodu, ktere toto zpusobuji je ale obrovske mnozstvi a jmenovat je by znamenalo napsat ten clanek vyrazne rozsahlejsi.
Pro uzivatele je treba extremne dulezita pouzitelnost a prehlednost webu, aby tam nasel to, co potrebuje, jednoduse a logicky. Aby se dostal vzdy k cili a byl veden k nakupu. Pokud se na webu neorientuje, hledani je slozite apod. tak toto zpusobi daleko vice rozhodnuti odejit nez to, ze na webu neni reklamacni rad.
To same plati pro dopravy a platby. Je dobre mit na vyber jednoho ci dva dopravce, nekdo muze mit spatne zkusenosti s PPL a uz je nechce, to same je dobre mit zakladni typy plateb, ale zase bych to neprehanel. Osobni dobery ve forme co zminujete je to same, jako kdyz ho poslete na postu, vice mene je tam stejny servis apod. Neco jineho jsou pak vlastni osobni odbery.
Pisete o komunikaci po objednani, tam uz prece nakoupil, takze uz se rozhodl nakoupit, jenom spatna komunikace po nakupu povede treba k tomu, ze si nebude jist, zda uz zasilka k nemu putuje a muze ho spise odradit od pristiho nakupu, nez od toho soucasneho.
Proste clanek je o peti bodech, ktere dle meho nejsou zdaleko to nejdulezitejsi, ale jsou to mene dulezite body, ktere utvari celek.
Mne osobne temer ve 100 procentech pripadu od nakupu odradi to, pokud se musim registrovat, ci mi je vytvoren nejaky ucet, aniz to chci. Pak v drtive vetsine pripadu odchazim a jdu jinam a to i za cenu vyssi ceny. A to i tehdy, mam-li to zbozi uz vybrane, v kosiku apod. Pokud na trhu neni alternativa, pak radeji zvednu telefon a objenam tak, nez bych si vytvarel nekde ucet. Ale to hovorim jen za sebe.
12. 2. 2013 09:44:32
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865442
Ja som si isty ze to pisal niekto kto nema s e-commerce ziadne prakticke skusenosti ja nesuhlasim ani s jednym bodom ako extremne problemovym, ale je ich ovela viac ako 5, ktore v urcitom zoskupeni extremne problemove mozu byt. :)
Ono na tom blogu su celkovo perly napriklad http://www.eshopie.cz/rady-jak-na-eshop/269 a mnoho dalsich.
Mozem sa opytat preco na to zakladatel odkazuje ? Linkbuilding ? :)
12. 2. 2013 09:45:43
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865441
SilvieLuisa
verified
rating uzivatele
12. 2. 2013 10:30:21
Mě trochu odrazuje, pokud je povinné pole telefon. Nechci PPL a jejich volání v sedm ráno, nechci telemarketing.
12. 2. 2013 10:30:21
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865440
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
12. 2. 2013 10:38:24
Napsal SilvieLuisa;908358
Mě trochu odrazuje, pokud je povinné pole telefon. Nechci PPL a jejich volání v sedm ráno, nechci telemarketing.
No, ona na ten telefon posílá SMS i pošta, takže třeba my máme ten telefon povinný také. Navíc je telefon nejrychlejší způsob jak zákazníka v případě potřeby kontaktovat, není nic mimořádného že lidi čtou emaily třeba 1x za týden nebo že je v podstatě nečtou vůbec...
12. 2. 2013 10:38:24
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865439
king014
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 2. 2013 10:53:27
Nejvíc mi vadí schování ceny za dopravu až někde v obchodních podmínkách, to je takovej problém dát na homepage ikonku "poštovné" takže kolikrát nestrácím čas hledáním a jdu jinam To samé kontakty a podmínky až kdesi v patičce.
12. 2. 2013 10:53:27
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865438
Pro mě, je třeba kontakt - kompletně sepsané obchodní podmínky/reklamační řád alfou a omegou.
Nebudu nakupovat někde, kde nebude uveden telefonní kontakt/e-mail - dále chci znát též IČ - abych si mohl ověřit, s kým mám tu čest. Samozřejmě, když budu nakupovat v hodnotě pár stovek je mi to relativně jedno, ale v řádech tisíců už tohle vyžaduji.
Dále vyžaduji:
- Jasnost a přehled cen - chci jasně vidět kolik jaká doprava stojí, chci jasně rozlišit ceny S a BEZ DPH
- Všudypřítomný nákupní košík - ten by měl být pořád při ruce, chci neustále vědět kolik mám momentálně "v košíku"
- Rozložení stránky - stránka by měla být pěkná, ale zároveň přehledná a jasná + detailní popis produktu apod.
- Poté nějaké referene – heuréka apod. nejsou na škodu.
12. 2. 2013 11:27:23
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865437
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
12. 2. 2013 11:34:54
Procento lidi kteri ctou obchodni podminky je mizive
IC , DIC jsou dokonce zakonne podminky pro provozovani eshopu
12. 2. 2013 11:34:54
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865436
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
12. 2. 2013 11:49:50
pro mě je nejdůležitější dostupnost, cena dopravy (žádné skryté poplatky, které se člověk dozví až na konci objednávky), filtrování zboží přehlednost... a na výběr pouze jeden dopravce, to je podle mé ho vše co člověka může odradit od nákupu
12. 2. 2013 11:49:50
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865435
Lukáš Židek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
13. 2. 2013 21:52:58
Skvělé, děkuji za názor, ale naprosto k ničemu. Oproti Kovbojovi si této diskuzi ničemu nepomohl. Ptal jsem se na důvody které tě odrazují od nakoupení na eshopu a ne na to kdo článek psal (to se pobav s autorem jenž nejsem). Souhrn -5 bodů pro tebe :)
Děkuji
Napsal Aleš Jiříček;908322
Ja teda s Kovbojem naprosto souhlasim, co sem to otevrel si rikam, ze to asi psal clovek co si to nejspis vycucal z prstu...
---------- Příspěvek doplněn 13.02.2013 v 21:57 ----------
Děkuji "kuvik". Přesně tohle jsem od webtrhu očekával. Pěkně napsáno!!!
- opakující se fotky a texty jsou opravdu zatraceně nepříjemné. Připadá mi to, že majitel eshopu se s tím nechce moc párat a šoupne tam věci od dodavatele a lidi nakupujte jako blázní. Když si majitel nedá práci udělat kvalitní obsah, jakou mám pak záruku že si dá práci se mnou?
- Ano všichni mají plné ústa sociálních síti, ale když přijdu na mnoho FB profilů nestačím se divit, jako jsou vymetené a prázdné. To mi také vcelku vadí. Opět si dělám úsudek, když se nevěnují sociálním sítím, napíšou mi vůbec email když se něco pokazí a objednávka není najednou na skladě?
Skvělé si to napsal i ty rady pro majitelé eshopu jsou příjemné .. děkuji plusové body za tvůj čas a reakci. Velmi konstruktivní. :)
Napsal kuvik;908324
nemam rad genericke fotky, kdy 20 prodejcu pouziva ty same 3 hnusne fotky s minirozlisenim, tj rozkliknu to a vyskonci na me zuby. Taky nemam rad ty same texty, kdyz vsichni prodejci pouziji ten samy text k vyrobku, pac ho proste jenom zkopci od dodavatele. Nemam rad, kdyz je 5 podobnych vyrobku ale text k nim je vice mene ten samy, prodejce neumi vypichnout zadne zasadni pozitivum, proc bych mel koupit spunty do usi o 2 kila drazsi a ne ty levnejsi, i kdyz maji podobne parametry, jenom dizajn je jiny.
Domena tretiho radu by mi nevadila, kdyby byla zarukou kvality eshopu, tj ze by byly paky jak po stiznostech eshop dat do karanteny/na nejaky pomyslny pranyr.
Jinak je to v tech bodech popsany, clovek by se uz jenom opakoval. Nelibi se mi, kdyz tam vyrvavaji, ze Najdete nas i na FB a na FB se nic nedeje, zadny kontakt se zakaznikem. Prezentace na FB ma byt hlavne zabavnym kanalem na upevnovani povedomi o znacce. Trebas cinsky shop, kde jsem si koupil mobil je nuda, jenom tam cpe to same, co ma na webu, nektere jine zahranicni eshopy davaj na fb ruzne vtipne fotky, orientovane na svuj obor a obcas to prolozi konkretni akcni nabidkou, ktera by ale mohla byt pristupna jenom pres link z FB, na eshopu by ji clovek nenasel a to by lidi nutilo cekovat jejich FB, to chce samozrejme lidske zdroje.
Spis by to chtelo napsat, cim eshop vylepsit - fotky majitelu/provozovatelu eshopu, aktivni online kecalek, video prezentace zbozi, sidlo firmy na lepsi adrese, ne ve vesnici v horni dolni, i kdyz tam ten clovek bydli, customizace gui, ze si sam zakliknu, jestli si chci vybirat na eshopu v ruzove barve, nebo obligatne popularni modro bile, nebo mit inverzni texty bile na cernem. Samozrejme jistym shape up ukazovatelem muze byt i slusna mobilni aplikace, kdyz ne ta, tak aspon mobilni web.
Ja rika klasik, prvni dojem napodruhe neudelate!
---------- Příspěvek doplněn 13.02.2013 v 22:00 ----------
Skvělé. Tohle jsem chtěl. Tato odpoveď je také velmi přínosná .... je patrné, že kdybych postavil 100 uživatelů tak budu mít 101 ruzných důvodů, které jsou pro mnohé nepodstatné a zase jiné jsou velmi důležité, ale to jsem tady v tomto vlákně chtěl vyvolat. Diskuzi o všech možných aspektech. Moc děkuji!
Napsal Radek O.;908328
To co uvadite urcite je samozrejme negativni, ale neni to dle meho to, co odradi uzivatele od nakupu, tedy ne to hlavni a prioritni. Sam pisete, ze kazdy to muze vnimat jinak, nekdo si ani nevsimne, ze na shopu nejsou kontaktni udaje, ze tam nejsou obchodni podminky apod. Nekdo popisy vubec neresi, protoze vi, co chce koupit apod. Takze je to pet bodu, ktere v urcitych pripadech mohou vest k rozhodnuti, ze to zkusi jinde. Tech bodu, ktere toto zpusobuji je ale obrovske mnozstvi a jmenovat je by znamenalo napsat ten clanek vyrazne rozsahlejsi.
Pro uzivatele je treba extremne dulezita pouzitelnost a prehlednost webu, aby tam nasel to, co potrebuje, jednoduse a logicky. Aby se dostal vzdy k cili a byl veden k nakupu. Pokud se na webu neorientuje, hledani je slozite apod. tak toto zpusobi daleko vice rozhodnuti odejit nez to, ze na webu neni reklamacni rad.
To same plati pro dopravy a platby. Je dobre mit na vyber jednoho ci dva dopravce, nekdo muze mit spatne zkusenosti s PPL a uz je nechce, to same je dobre mit zakladni typy plateb, ale zase bych to neprehanel. Osobni dobery ve forme co zminujete je to same, jako kdyz ho poslete na postu, vice mene je tam stejny servis apod. Neco jineho jsou pak vlastni osobni odbery.
Pisete o komunikaci po objednani, tam uz prece nakoupil, takze uz se rozhodl nakoupit, jenom spatna komunikace po nakupu povede treba k tomu, ze si nebude jist, zda uz zasilka k nemu putuje a muze ho spise odradit od pristiho nakupu, nez od toho soucasneho.
Proste clanek je o peti bodech, ktere dle meho nejsou zdaleko to nejdulezitejsi, ale jsou to mene dulezite body, ktere utvari celek.
Mne osobne temer ve 100 procentech pripadu od nakupu odradi to, pokud se musim registrovat, ci mi je vytvoren nejaky ucet, aniz to chci. Pak v drtive vetsine pripadu odchazim a jdu jinam a to i za cenu vyssi ceny. A to i tehdy, mam-li to zbozi uz vybrane, v kosiku apod. Pokud na trhu neni alternativa, pak radeji zvednu telefon a objenam tak, nez bych si vytvarel nekde ucet. Ale to hovorim jen za sebe.
---------- Příspěvek doplněn 13.02.2013 v 22:02 ----------
Velmi jednoduchá odpověď. Zajímal mě názor více lidí. Chtěl bych tento článek vylepšit a rozšířit. Autorka Pavla odvedla svou práci a ze svého pohledu napsala 5 důvodů, které jsou pro ní podstatné. Já chtěl slyšet další a díky některým (ne tobě) se mi cíl podařilo splnit. :)
Napsal Patrik Štefko;908331
Ja som si isty ze to pisal niekto kto nema s e-commerce ziadne prakticke skusenosti ja nesuhlasim ani s jednym bodom ako extremne problemovym, ale je ich ovela viac ako 5, ktore v urcitom zoskupeni extremne problemove mozu byt. :)
Ono na tom blogu su celkovo perly napriklad http://www.eshopie.cz/rady-jak-na-eshop/269 a mnoho dalsich.
Mozem sa opytat preco na to zakladatel odkazuje ? Linkbuilding ? :)
---------- Příspěvek doplněn 13.02.2013 v 22:03 ----------
Skvělé. Pro mě osobně reference na heuréce hrají velmi důležitou roli! Souhlas. I košík všude na očích mám rád, víc co si vezu k pokladně :) Také děkuji, dobré názory! plusové body
Napsal Brain32;908404
Pro mě, je třeba kontakt - kompletně sepsané obchodní podmínky/reklamační řád alfou a omegou.
Nebudu nakupovat někde, kde nebude uveden telefonní kontakt/e-mail - dále chci znát též IČ - abych si mohl ověřit, s kým mám tu čest. Samozřejmě, když budu nakupovat v hodnotě pár stovek je mi to relativně jedno, ale v řádech tisíců už tohle vyžaduji.
Dále vyžaduji:
- Jasnost a přehled cen - chci jasně vidět kolik jaká doprava stojí, chci jasně rozlišit ceny S a BEZ DPH
- Všudypřítomný nákupní košík - ten by měl být pořád při ruce, chci neustále vědět kolik mám momentálně "v košíku"
- Rozložení stránky - stránka by měla být pěkná, ale zároveň přehledná a jasná + detailní popis produktu apod.
- Poté nějaké referene – heuréka apod. nejsou na škodu.
---------- Příspěvek doplněn 13.02.2013 v 22:05 ----------
Souhlasím, pokud není produkt skladem, není pro mé oči v eshopu. Raději jdu jinam a koupím jej o 100 dráž než kontrolovat 14 dní prázdnou schránku. Ano to je důvod který mě odradí zcela 100%. Děkuji.
Napsal Macecha;908418
pro mě je nejdůležitější dostupnost, cena dopravy (žádné skryté poplatky, které se člověk dozví až na konci objednávky), filtrování zboží přehlednost... a na výběr pouze jeden dopravce, to je podle mé ho vše co člověka může odradit od nákupu
13. 2. 2013 21:52:58
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865434
Dolphi
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
13. 2. 2013 23:08:02
Vadí mi nemožnost instantní platby. Vadí mi špatné, nebo žádné filtrování zboží - na 2-3 kliky se chci dostat k cíli. Vadí mi používání obskurních přepravních společností.
13. 2. 2013 23:08:02
https://webtrh.cz/diskuse/5-duvodu-ktere-zakaznika-odradi-od-nakupu-na-vasem-eshopu/#reply865433
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit