Frontend developer externista
Zobrazují se odpovědi 1 až 23 z 23

Správa PPC přímo od Seznam.cz

  1. Dobrý den všem,

    chci se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti se správou PPC kampaní Sklik přímo od Seznam.cz
    Obchodní zástupce Seznam, mi tuto možnost nabídl. Umí to nebo to spíš vnímáte jako střet zájmů?

    Děkuji všem za případné zkušenosti.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Průměr, úplně to nepomrví ale nečekej něco extra.

  4. Souhlas, já si první kampaně nechal udělat od nich, fungovali, a dál už jsem je nepoužíval, pač jsem od nich okoukal věci které jsem neznal/nepoužíval a pak už jsem se staral sám. Na start to tedy není špatné, když sklik neznáš, tak toho využít. Jen doplním, že já jsem toho využil, protože jsem to měl ke kreditu zdarma, kdybych za to měl platit, tak nevím zda bych do toho šel.

  5. tak, za tu tisícovku nebo kolik za to na měsích chtějí to do začátku stojí - aby vytvořili klíčová slova, nastavili ceny a tak, ale pak si řešit kampaně dále sám, nebo nechat někomu dalšímu.

  6. Zalezi na koho natrafite :)
    Nechat si vytvorit kampane od Seznamu je urcite moznost ako zacat, avsak PPC vytvorenim len zacina a tak je dolezite starat sa o zivotny cyklus PPC kampane.
    Vytvorenie, upravy > zber dat > analyza > rozhodnutie > akcia > vytovrenie, upravy > ...
    Za dalsie je velmi dolezite kolko venuju samotnej priprave kampane a celkovo strukture uctu uz pred spustenim, pretoze napriklad vysledkyKlasifikacnej anlyzy dokazete zuzitkovat na presnejsie zacielenie, stanovenie rpzpoctu a pod...
    Klasifikovat mozno aj vase historicke data ziskane z analytickych nastrojov GA, AW, GWT (SEO, uz beziace kampane a pod..) kde okrem ineho mozete dopyty klasifikovat aj na zaklade vykonu (mira opusteni, konverzny pomer, trzby elektronickeho obchodu, pocet stranok na navstevu a i...).

    Preberal som PPC vytvorene Seznamom, ktore boli vytvorene dobre, ale napriklad za 3mesiace nedoslo v ucte Sklik ani k jedinej uprave (vylucovacia zhoda, rozpocet, zhody klucovych slov, rozsirenie uctu).

  7. Jo jak řekl Patrik, někdy je to ok, ale někdy to stojí za starou belu. Hlavně se jim moc nechce tagovat kampaně:)

  8. Od seznamu již nikdy. jediné co udělali, tak okopírovali naše stávající sestavy, trochu upravili text a popis ale hlavně zdvihli CPC 3-5-ti násobně.
    ti dokázali vyklikat za měsíc co já za půl roku. Měsíčně jsme dávali cca 20 tis, se správou od Seznamu nás to stálo téměř 50 tis.
    bylo to ale v roce 2010, jedině že by se to již naučili.
    Co mě ale sere, to že na Skliku inzeruje na prvním místě zbozi.cz

  9. Můžu přidat recenzi.
    Měl jsem správu ke kreditu zdarma na 3 měsíce.
    Za celou dobu se mi tam vystřídali 3 správci kampaní.
    První, nastavil docela dobře kampaně a od té doby nenapsal email a neudělal nic. Po měsíci ho vystřídal další (dostal jsem email o převzetí) - neudělal vůbec nic. Na poslední měsíc na mě nasadili dívčinu "). Byla milá, nastavila pár nových sestav (na nejvíce konkurenční slova - obecná a nejdražší) Sestavy jsem vypnul nebo upravil.

    Ani jsem neuvažoval o tom, že bych za to zaplatil.

    Ale opravdu záleží na tom, na koho narazíš.

    Ps. Jak píší ostatní, do začátku to není špatné na okoukání. Je ale možné, že chytneš někoho od koho nebude co okoukávat.

  10. Zatím, co jsem se setkal u klientů, tak to bylo rychlé nastavení kampaní, ne moc dobře zacílených, optimalizace a komunikace většinou minimální. Dřív mě to vedlo taky k napsání článku o chybách v PPC, kde některé kampaně od Seznamu na to sedí přesně...

    Je to bohužel na škodu, protože klient pak platí zbytečně moc za nízký užitek a už několikrát jsem slyšel "PPC jsme měli přímo od Seznamu a nic nám to nepřineslo..."

  11. Jestli je to ta kampaň, kterou si myslím, tak navíc přihodili i placený zápis "Prémium" na Firmy.cz za 1 Kč... To také trochu mění situaci.

  12. Správa Skliku od Seznamu je uplná tragedie. Konverzní poměry hrozné. Nastavení úplně proti přirozenosti. Nikdy ani zadarmo !!! Snad jen jako doporučení pro konkurenci :)

  13. Podělím se o aktuální zkušenost se správou kampaně od seznamu. První rozčarování přišlo po tom co jsme se dohodli na ceně kampaně za měsíc a po uhrazení správce PPC sdělil že je tato částka kterou navrhnul obchodní zástupce nedostatečná, aby to mělo nějaký výsledek. Oproti jiným "ověřeným" firmám zabývajícími se PPC je fakt, že seznam komunikuje, kampaň se skutečně snaží upravovat za pochodu a máte pocit, že hledá řešení. Jinde to po zaplacením většinou končilo a aktivita začínala při potřebě uhradit další fakturu. Nicméně výsledky nejsou uspokojivé. Zklamalo mě to jak z hlediska poměrně malého množství přístupů, tak i z hlediska objednávek. Aktuální bilance po dvou měsících je v průměru měsíčně 9000,- Kč náklad na kampaň, hodnota objednávek potom 7000,-. Takže žádný zázrak, ale zklamání.

  14. Citace Původně odeslal trx2010 Zobrazit příspěvek
    Podělím se o aktuální zkušenost se správou kampaně od seznamu. První rozčarování přišlo po tom co jsme se dohodli na ceně kampaně za měsíc a po uhrazení správce PPC sdělil že je tato částka kterou navrhnul obchodní zástupce nedostatečná, aby to mělo nějaký výsledek. Oproti jiným "ověřeným" firmám zabývajícími se PPC je fakt, že seznam komunikuje, kampaň se skutečně snaží upravovat za pochodu a máte pocit, že hledá řešení. Jinde to po zaplacením většinou končilo a aktivita začínala při potřebě uhradit další fakturu. Nicméně výsledky nejsou uspokojivé. Zklamalo mě to jak z hlediska poměrně malého množství přístupů, tak i z hlediska objednávek. Aktuální bilance po dvou měsících je v průměru měsíčně 9000,- Kč náklad na kampaň, hodnota objednávek potom 7000,-. Takže žádný zázrak, ale zklamání.
    Asi bych se vykašlal na správce PPC a udělal si to prosotě sám :-D. Chvílemi jsem uvoažoval, že si na "to" někoho najdu taky. Ale když vidim ty břídili, co vědí a znají max. to, co já, tak si tyhle věci radši dělám sám.

    Speciálně Sklik je celkem jednoduchý, horší už je adwords na Googlu s propojením s Google analytics

    Hledám teď mmnt java programátora a je to ještě obtížnější, než si najít zubaře :-D

  15. SEOguy: Co přesně nezvládáš na propojení AdWords a Analytics? Jsou to cca. 2-3 kliknutí. Vzhledem k nicku bys to měl znát s přehledem.

  16. No ted mam taky spravu PPC od seznamu a zatim zadna slava - aspon teda pridali vylucovaci slova (o ktere jsem ale konkretne pozadal ja). Jinak text inzeratu na vsechny slova stejny, dokonce az tak ze na klicove slovo mikiny tam stejne porad bylo ze nabizime tricka...

  17. Tak ono nečekejte, že jim půjde o nějaký výkon. Spíš chtějí, abyste hodně utratili. :)

  18. Nemá to smysl ani od Googlu, ani od Seznamu. Samozřejmě s tím umí, ale absolutně nestíhají a mají nakázanou co největší útratu klienta.

    Citace Původně odeslal Wolferine Zobrazit příspěvek
    aspon teda pridali vylucovaci slova (o ktere jsem ale konkretne pozadal ja).
    A jsou s diakritikou i bez? Protože když se v Skliku vyloučí "tričko", reklama se vesele ukáže na "tricko"... Stačí celý současný seznam vzít, prohnat skrz http://textmechanic.com/Remove-Letter-Accents.html, vložit a Sklik už si duplicitní řádky sám promaže.

  19. Jediné o budou dokola radit, je navýšení rozpočtu :-) Nejlepší je si na to přijít sám a dělat sám.

  20. Já teda pozoruju, že se mi spadlé weby pomalu zase navrací zpět. Došlo k tomu u více webů. takže se Seznam zřejmě "umoudřuje" (ono to asi ani jinak nejde, pokud nechtějí pouštět nahoru seo-balast). Je ale ptřeba si dát na odkazování pozor a nepřehánět to.

  21. Pokud si budete nechat dělat PPC od Seznamu, tak doporučuji pravidelně sledovat, protože už se mi u klientů stalo, že nechali proklikat za obecné kw několik tisíc. Dokud je na to klient neupozornil, tak to nikdo neřešil. Jenže on sám přišel o nemalé prostředky.

    Taky si dejte pozor, zda se seznam postará o zajištění měření konverzí, protože většinou to neudělají a vy tak střílíte naslepo.

  22. Přesně tohle, o čem mluví ku6in se mi několikrát stalo, naposledy teď na přelomu října a listopadu. Před pár lety se u Seznamu měnili lidi jak na běžícím pásu a vždy docházelo k různým excesům a nedorozuměním, kdy se nový obchodní zástupce vymlouval na svého předchůdce a nikdo nikdy za nic nemohl, ovšem finančně jsem byl bit jenom já.

    Pak jsem vyfasoval nějakou paní, která se tam udržela přes 8 let a postupně jsme spolupráci vyladili na slušnou úroveň. Před pár lety jsem po delší pauze zase zkusil optimalizátora od Seznamu a měl jsem štěstí na šikovného kluka, který mě i s nízkým rozpočtem protlačil na vysoká místa na hlavní klíčová slova. Přímo idylka.

    Bohužel po pár měsících optimalizátor povýšil a s novou optimalizátorkou šla kampaň do kopru, ovšem na spotřebě kreditu se to nijak neprojevilo. Navíc ještě zdražili vedení kampaně a jelikož i za stávající ceny jsem již s kampaní nebyl spokojen, tak jsem nechal předplacenou optimalizaci od Seznamu doběhnout a dále ji neprodlužoval. Před koncem jsem ještě poprosil zapnout starou vánoční kampaň a celé to zkontrolovat. Dobil jsem kredit na 2-3 měsíce a myslel jsem, že do Vánoc budu mít klid a pak začnu hledat nového optimalizátora.

    Jaké bylo mě překvapení, když jsem zjistil, že hned na začátku listopadu je kredit na 2-3 měsíce prakticky pryč, můj obchodní zástupce tam od 1.11. již nepracuje, nová paní o dřívějších domluvách nic neví a optimalizátor tvrdí, že vánoční kampaň měla být nad rámec původně dohodnuté útraty! A když jsem jim poslal předchozí emaily, ve kterých jsme domlouvali dlouhodobý maximální rámcový rozpočet s předchozím obchodním zástupcem i optimalizátorem, tak to podle nich stejně nic nedokazuje a prý je to tvrzení proti tvrzení. Bohužel, nahrávka hovoru s optimalizátorem také prý neexistuje, jelikož mi paní volal z mobilu a ten se prý nezaznamenává. Takže jako obvykle, nikdo nic neví, nikdo za nic nemůže a zaplatí to klient. :-(

  23. Právě proto si kampaně spravujeme sami a do nastavení nikoho ze Seznamu nepouštíme, přestože se snaží a pravidelně otravují.

  24. Whispere: Njn, ale člověk nemůže dělat všechno a najít firmu, která se o to kvalitně postará a nechce za to majlant a rozpočty v řádu desítek tisíc, je jak hledat jehlu v kupce sena.

    Seznam se mi znovu ozval, že to chce nějak řešit (veškerou reklamu přes Seznam jsem zastavil) a nabídl správu kampaně na 2 měsíce zdarma a 500 Kč bonus při dobití 10.000 Kč. Z jedné strany teď správa Skliku stojí 2.000 Kč/měsíčně a původní optimalizátor to fakt vedl slušně a s minimem nákladů, z druhé strany vánoční sezónu již nestihnu a po cca 15.12. je pár týdnu až měsíců dost velký propad prodejů, tak nevím, jestli to má vůbec smysl.

Hostujeme u Server powered by TELE3