Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Našli jste levněji? Nabídneme také.

avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
4. 9. 2012 14:28:50
Ahoj,
chci se zeptat na Váš názor na různé výzvy typu "Našli jste někde levněji, napište nám my slevníme". Dlouhodobě se snažím držet při prodeji sportovních potřeb doporučených cen a nabízet přidanou hodnotu mimo jiné v detailnějších informacích, zařazováním různým praktickcýh tipů, videí atd. Daří se mi držet již řadu let na předním pozicích vyhledávačů ,ale čas od času mi dojde trpělivost (a to je teď) ,když se dozvím, že zákazníci po načerpání info nakupuji jinde levněji.
Ceny snížit plošně nechci, ve zlepšování služeb budu dále pokračovat.
Ale přemýšlel jsem nad zařazení ke každému produkut výzvy...našli jste levněji, napište, cenu snížíme... máte zkušenosti? osloví tato výzva někoho? nebo na ty co hledají přes cenová srovnávače to nemá vliv (výzvu ani neuvidí) akorát to pobídne ty ostatní o by u nás stejně koupili k tlaku na snížení ceny? Kde by případně taková výzva měla být nejlépe umístěna? (HP, boční banner, kategorie,detail produktu)
Budu rád za sdílení vašich zkušeností a dalších tipů.
4. 9. 2012 14:28:50
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804256
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 9. 2012 14:43:12
Pokud někde najdu produkt levnější, tak si ho rovnou koupím a nebudu se zdržovat žádáním někoho třetího, aby mi to taky slevil. Tahle akce je prostě jen naoko a nemá reálnej smysl.
4. 9. 2012 14:43:12
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804255
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 9. 2012 14:45:47
No to je těžké, bude to individuální, reálně hrozí, že zákazník co by u Vás normálně nakoupil, protože mu třeba příjdete důvěryhodnější Vám nakonec pošle nabídku ze shopu na webnote kde bude cena o 30 % menší, nebo z aukra a to se můžeš jít rovnou oběsit :)
4. 9. 2012 14:45:47
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804254
Tomáš
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 9. 2012 14:47:54
Vždycky mě zajímalo, jak jsou podobné akce chráněné proti výkukovi, co věnuje chvilku nainstalování Presty, naházení pár produktů a pak to pošle skutečnému shopu. Samozřejmě se mi to při nákupu ponožek nevyplatí, ale u nějaké elektroniky už to za ten čas stojí, nemyslíte?
4. 9. 2012 14:47:54
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804253
držet již řadu let na předním pozicích vyhledávačů ,ale čas od času mi dojde trpělivost (a to je teď) ,když se dozvím, že zákazníci po načerpání info nakupuji jinde levněji.
Nenechaj sa tym odradit a vytrvaj vo svojom standarde. Je to uplne bezny jav, zakaznik si pzorie perefektnu prezentaciu, popis a potom uteka na heureku hladat najnizsiu cenu.
Su zakaznici ktori sa orientuju na ceny a zakaznici ktori maju ine priority. Pokial zabezpecujes kvalitny servis a sluzby urcite nechod po cene, lebo logicky budes musiet skrtit naklady na niecom inom a to vacsinou byvaju sluzby.
Co da viac zabrat predat 10 produktov s 20% marzou, alebo 100 s 2% a v tom druhom rppade este hrozi ze nabuduce budu nakupovat u konkurencie lebo ta ma len 1,7%.
Pokus sa pracovat so zakanikmi aj po nakupe, priprav atraktivne backendove ponuky, nepusti ich. Ty sa na to pozeras ako presvedciit novu navstevu z vyhladavania, ale to je omyl, preotze nakupom by mal tvoj biznis, ktory nie je zalozeny na cenach len zacat. Buduj si siet spokojnych zkaznikov ktory nakupia opakovane a radi.
Zacat zrovnavat ceny "lacnejsej" konkurencie je najlepsia cesta ako svoj biznis casom pochovat.
4. 9. 2012 14:49:01
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804252
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 9. 2012 14:56:45
Jaký má na tebe vliv, že je konkurence levnější? Začaly ti ubývat zakázky?
Před dvěma roky jsme pracovali pro jednoho zákazníka, který měl stejné dilema. Co s cenokaziči? Nakonec jsme propočítali, že cenokaziči mají z produktů méně peněz, a to tak málo, že jim nezbývá tolik na reklamu. Náš zákazník začal peníze masivně tlačit do propagace (nárůst o 300% předchozího rozpočtu), což se projevilo ve zvyšování počtu objednávek. Někteří konkurenti odpadli. Někteří bohužel zůstali. Nicméně výsledek byl ten, že náš zákazník si polepšil.
Ne každý hledá nejlevnější produkt viz. demografie na heureka.cz
4. 9. 2012 14:56:45
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804251
K tomu "našli jste levněji" na jednom eshopu to máme již 4 měsícem a nikdo nenapsal. Je ale pravda že konkurence moc není. Budem to odstraňovat. Jít nízkou cenou se nevyplatí, nejsou pak na nic peníze jen víc práce.
4. 9. 2012 15:01:17
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804250
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
4. 9. 2012 15:07:50
Stačí udělat rychlý test - rapidně snížit ceny v celém eshopu , popř. v jednom segmentu na ceny "levné konkurence" a analyzovat zda to zvýšený počet objednávek vykompenzuje nižší marži. Pokud ano je to důvod pro nižší ceny,l pokud ne držte si svůj standard.
Výzvy typu našli jste levněji slouží hlavně k nenáročnému shánění informací o cenách konkurence, ale na eshopu je potřeba všechno pořád testovat. Udělejte
si A/B testování a máte jasný výsledek. Otázka je taky jaká je lifetime hodnota zákazníka - zda zákazníci nakupují u Vás opakovaně či ne atd.
Pravda je, že se velká část zákazníků orientuje na co nejlevnější ceny a na internetu to jde snadno. Je potřeba rovněž zvážit úspory z rozsahu - při velkých objemech
lze získat lepší nákupní ceny, levnější dopravu atd.
Nejchytřejší obchodníci to řeší tak, že mají založeny 2 různé firmy - jedna jede jako total diskount bez přidaných služeb, bez možnosti osobního vyzvednutí s minimálním servisem zákazníkům atd a druhá se orientuje se zvýšenými cenami orientují na bonitnější zákazníky , nabízí více služeb, popisků atd.
Pokud odpověď je co k čemu, tak jí obodujte. Díky!
4. 9. 2012 15:07:50
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804249
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
4. 9. 2012 15:12:24
Napsal Bedříšek;840383
Jaký má na tebe vliv, že je konkurence levnější? Začaly ti ubývat zakázky?
...je to směs informací jako snížení objednávek, při zhrubé stejném počtu návštěv, reakce zájemců i stálých zákazníků, paradoxně i info od jednoho dodavatele (u něhož držím doporučené ceny) a jejich obchodník nás upozorňoval na nižší konkurenci, které zvedá odběry
---------- Příspěvek doplněn 04.09.2012 v 15:15 ----------
Napsal ora;840387
Stačí udělat rychlý test - rapidně snížit ceny v celém eshopu , popř. v jednom segmentu na ceny "levné konkurence" a analyzovat zda to zvýšený počet objednávek vykompenzuje nižší marži.
díky, celý e-shop snižovat nechci, ale možná zkusím vybrat nějakou kategorii
4. 9. 2012 15:12:24
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804248
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 9. 2012 15:17:31
Když snížíš cenu o 20 % nestačí nárůst o 20 % ale aspoň o 40 abys se ti to vyplatilo, páč chodit na poštu, balit zásilky a skákat kolem zákazníků je taky práce navíc :) Postupně začínám zjíšťovat, že cena opravdu není vše - hlavně co se týká mody a doplňků -- prim hraje jak se to líbí a jak to zákazníkům vyhovuje
Příklad - prodávám kravaty a přestože jsou jednobarevné Avantgardy nejméně kvalitní a přitom nejdrahší (obyč. polyester) tak tvoří 30 % prodeje, takže je nahradíme vlastní kolekcí za stejné ceny. A přestože máme některé kravaty sadě od 99 korun stejně se o nic více neprodávají.
Z toho plyne že cena NENÍ vše. Lépe pracovat méně, než hodně, ale za stejně peněz.
4. 9. 2012 15:17:31
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804247
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
4. 9. 2012 15:41:09
Je to otázka a určitě by to s výškou cen chtělo otestovat. Vyšší cena pro mě znamená že:
1. Moji zákazníci mi budou věrní. Pokud se o ně samozřejmě dokážu postarat svým servisem.
2. Rozhodně se míň nadřu.
3. Menší šance reklamace, protože toho prodám na kusy míň než bych prodal při nízké ceně.
4. Mám víc času na každého zákazníka a takový zákazník ti potom udělá ve svém okolí opravdu dobrou reklamu k nezaplacení. Někdy mi připadá, že se spokojený zákazník mění v našeho obchoďáka, který ale nebere žádný plat :).
Jak psal Patrik. Prvním nákupem to u nás teprve začíná. A je to i větší radost než se honit s milionem objednávek na kterých je pár procent marže.
4. 9. 2012 15:41:09
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804246
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 9. 2012 15:43:08
Přesně, jet na pár % marži se vyplatí čínským výrobcům co prodávají miliony KS zboží ročně :) ale ne nám na tak malém trhu jako je Čr :)
4. 9. 2012 15:43:08
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804245
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
4. 9. 2012 16:39:29
....tak nějak se to zase otočilo k tomu, že nesnižovat ceny/kvalita/servis je to právé, to bych mohl hned přidat další důvody, vždyť to taky dělám, napsal jsem to na začátku............chtěl jsem ovšem zkusit odchytit pár % zákazníků typu"srovnávač cen" přes upozornění na možnost snížení ceny, ale vidím, že to nebude nic moc přínosného, žádné pozitivní ohlasy nejsou
4. 9. 2012 16:39:29
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804244
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 9. 2012 16:46:34
Napsal avensis;840388
...je to směs informací jako snížení objednávek, při zhrubé stejném počtu návštěv, reakce zájemců i stálých zákazníků, paradoxně i info od jednoho dodavatele (u něhož držím doporučené ceny) a jejich obchodník nás upozorňoval na nižší konkurenci, které zvedá odběry
To co píšeš jsou zatím indicie. Ano směřuje to ke konkurentovi, ale než začneš nuceně zlevňovat, tak bych prověřil všechny možnosti. Ten nejjednodušší (a asi bude i nejlevnější) způsob prověření popsal ora.
Máš stejnou návštěvnost a méně objednávek. V kterém okamžiku zákazníci opustí web? Souvisí to skutečně s cenou? Co když má konkurent přímější cestu k produktům? Jde o to jak to vidí zákazníci. Podle mě je tam příliš mnoho "ale". Určitě bych provedl detailní analýzu GA, určitě bych důkladně prozkoumal výhody i slabiny konkurečního shopu, dále bych udělal průzkum mezi stávajícími zákazníky, zjišťující motivaci ke koupi u tebe. Pokud tě zajímá jestli a kteří zákazníci reagují na cenu, bylo by možné provést průzkum cenové elasticity. Ten by ti mohl odpovědět na jaké zákazníky se máš zaměřit, kde budeš mít menší konkurenci a také kam zaměřit propagaci, protože je pravděpodobné, že lidé, kteří mají podobné cenové preference, budou mít více splečných prvků. Určitě není od věci pracovat se stávajícími zákazníky jak psal Patrik Štefko, kteří jsou levnější než noví zákazníci. Metod je opravdu mnoho od věrnostní slevy přes dárky až po soutěže pro stávající zákazníky.
Reakce zájemců a stálých zákazníků - to znamená kolik procent? je to opravdu názor celé skupiny nebo jednotlivci?
Dodavatel a zvyšující obraty konkurence - když máš tak nadstandardní styky s dodavatelem, nešlo by z něj vytáhnout o jaké produkty se jedná a zkusit to co uvedl ora?
4. 9. 2012 16:46:34
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804243
anetach
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
4. 9. 2012 19:18:06
"Našli jste někde levněji, napište nám my slevníme" ať to jen zbytečně nepošle zákazníky hledat jinam.
4. 9. 2012 19:18:06
https://webtrh.cz/diskuse/nasli-jste-levneji-nabidneme-take/#reply804242
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit