Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zamítnutí reklamace poraďte

alendra
verified
rating uzivatele
21. 7. 2012 16:02:52
Dobrý den,
prosím o odbornou radu. Začínám s podnikáním a ještě v tom neumím moc chodit. Zatím jsem neměla žádný problém ani s reklamací ani s odstoupením od smlouvy prostě nic. Ale...
Mám zákazníka, který ode mně koupil zboží, měsíc jej užíval a následně mi jej reklamoval. V průvodním listu uvádí, že měsíc stroj bezproblémově fungoval, ale z ničeho nic došlo k poruše. Žádá mne o opravu a nebo vrácení peněz.
Technik ale po prohlédnutí zjistil, že na zboží byl porušen ochranný prvek a je tedy patrné, že se zákazník do stroje díval a neodborně s ním manipuloval. Navíc vada, která ve stroji vznikla je kvůli dlouhodobému běhu stroje na maximum a jeho následné spálení a nefunkčnost je tedy jasná. Reklamace je tedy neoprávněná a já zákazníkovi peníze nevrátím, ale musím mu ¨nabídnout opravu, kterou si ale uhradí sám. Jak by mělo vypadat takové vyjádření a co všechno musí zamítnutí reklamace obsahovat? Hledala jsem v chytrých knihách ale nenašla jsem nic a proto prosím o radu znalejší kolegy, kteří jistě podo¨bnou situaci již řešili.
Děkuji pěkně
21. 7. 2012 16:02:52
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787338
Co třeba něco ve smyslu?
"Vážený zákazníků, Vámi zakoupené a následně vrácení zboží jsme poslali na posouzení, kde bylo zjištěno porušení ochranného prvku, který musí pro nárokování bezúplatné reklamace zůstat neporušen. Bezplatná reklamace Vám tedy nebyla uznána. Nabízíme Vám opravu zboží na Vaše náklady za cenu x.xxx CZK, v případě zájmu nám, prosím, potvrďte obratem cenu opravy. V opačném případě Vám zboží zašleme ve stejném stavu zpět na Vaši adresu. Peníze Vám nemohou být vráceny po uplynutí 14ti denní lhůty. Děkujeme za pochopení."
Co víc mu chcete napsat?
21. 7. 2012 16:23:30
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787337
alendra
verified
rating uzivatele
21. 7. 2012 16:52:19
text jako takový poskládat dokážu jde mi spíše o formu jak dopis napsat vzor co vše na papíře musí být uvedeno. Vzor jako je např. na internetu pro zákazníky - reklamace tak prostě forma pro prodejce - zamítnutí reklamace.
21. 7. 2012 16:52:19
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787336
Přemek
verified
rating uzivatele
21. 7. 2012 17:07:40
Otázkou je, jestli bylo v návodu psáno, že zařízení se nesmí dlouhodobě používat na zvýšený výkon.
21. 7. 2012 17:07:40
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787335
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
21. 7. 2012 17:29:17
To bych ani nezmiňoval, pokud se v tom vrtal tak nemá nárok na reklamaci.
Našel jsem tento vzor http://projekty.sosptu.cz/obk/pdf/odmitnuti_reklamace.pdf
21. 7. 2012 17:29:17
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787334
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 7. 2012 17:31:28
Já bych zákazníkovi stroj vrátil s tím co psal marvin2644. Navíc bych si vyžádal posudek od servisu, pro případný spor.
Jakýkoliv mechanický chod znamená opotřebení. Pokud je opotřebení nadměrné, tak bych si vyžádal posudek od servisu jako argument proti reklamaci.
Ani tiskárnu, která má nadměrně opotřebené mechanické součásti oproti době užívání, ti na reklamaci nepřijmou (přijmou, ale vrátí jako nereklamovatelné). Tedy lze reklamovat jen to co bylo opotřebováváno běžným způsobem a reklamace se nevztahuje obvykle na mechanické části.
21. 7. 2012 17:31:28
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787333
Martin Kohout
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
21. 7. 2012 17:31:38
Jestli porušil body v návodu nebo jej rozpečetil, nemá na náhradu právo. Co mu chceš jiného psát.
21. 7. 2012 17:31:38
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787332
Přemek
verified
rating uzivatele
21. 7. 2012 17:33:56
Napsal jarin001;821735
To bych ani nezmiňoval, pokud se v tom vrtal tak nemá nárok na reklamaci.
Znalecký posudek lehce potvrdí i to, co sami tvrdíte, že poškozením nějaké trapné ochranné nálepky, která nemá ani oporu v zákoně, nedošlo k poškození výrobku. Pokud nemáte v návodu výslovně uvedeno, že výrobek se nesmí dlouhodobě používat na vysoký výkon, jinak dojde k jeho spálení (sami píšete, že k tomu spálení tak došlo), tak prohrajete každý soud, pokud do toho ten člověk půjde.
21. 7. 2012 17:33:56
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787331
Pokud je zakazník fyzicka osoba - nepodnikatel, tak zde však existuje jistá komplikace a to sice Občansky zákoník (§ 616)
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
V praxi ty jako prodejce musíš prokázat, že za vadu může zákazník užíváním v rozporu s návodem či nadměrně. Problém je, že názor servisu jako takového není vždy relavantní. Pokud by to tedy zákazník hnal do extremu, musel by obchodník doložit např posudek soudního znalce, aby měl šanci ve sporu vyhrát.
21. 7. 2012 17:49:24
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787330
alendra
verified
rating uzivatele
21. 7. 2012 19:13:56
V návodu je jasně uvedeno, že stroj může být na maximum v chodu jen omezenou dobu toto ošetřeno je z toho strach nemám. Asi jsem to špatně napsala. Já nemám strach z toho, že bych byla v právu, spíš mi šlo o to, jak dokonale napsat ten průvodní dopis k zamítnutí reklamace, aby to nemohl zákazník napadnou a abych pak nemusela vracet peníze kvůli chybějící prkotině v textu. Ale už jsem se dopátrala ja na to. Jsem v právu - a mimochodem "trapná nálepka" jak zde bylo uvedeno by byla asi na nic - my měli bezpečnostní prvek formou zalití všech spojů a hlavně vše je následně potištěno naší značkou - takže žádná nálepka :-)
Děkuji moc. už jsem našla vzor tak to nějak poskládám a v ponděí odešlu. Stroj vyrábíme my - proto posouzení oprávněné osoby je vlastně moje posouzení a toto si mysím plně stačí...
21. 7. 2012 19:13:56
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787329
Tak v tom případě by neměl být problém :) každopádně je docela štestí, že zákazník tu pečeť porušil, v opačném případě by to totiž bylo horší :)
někteří výrobcí např. bot taky vyrábí šméčka, že nevydrží ani měsíc a rozhodně pak v případnem sporu neni jejich názor relavantní
21. 7. 2012 20:32:38
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787328
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
21. 7. 2012 20:43:02
o jaký produkt se jedná? dovážíš ho? vystavuješ k němu návod, záruční podmínky nebo to dělá výrobce....distributor...
21. 7. 2012 20:43:02
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787327
alendra
verified
rating uzivatele
22. 7. 2012 06:13:40
je to elektro zařízení pro chovatele koňů, vystavujeme návod to je jasné a záruční podmínky jsou jasně dané jak na našich stránkách, tak i u výrobku. Distributory nemáme zboží nabízíme přímo konečným zákazníkům veškerá administrativa a kontakt je pak tedy na nás.
Mytrix - myslím, že dokázat zákazníkovi že nechal zařízení běžet dlouho na největší výkon a to se následně poškodilo by nebyl problém máme tady úplně stejný kus - stejná vada i vzhledově a je to z dob bezpečnostních zkoušek a právě proto to musí mít pouze omezenou dobu provozu. Pokud je to v návodu jde prokazatelně o porušení podmínek pro řásnou reklamaci - nebo myslíš. že by s tím byl problém? Kdyby byla na stroji vada již při koupi vůbec by nefungoval - právě tento díl, který se přehřál následně porušil celé zařízení a přehřát se může pouze při dlouhém chodu. Nevím jestli mít do budoucna strach to bychom pak nemuseli uvádět nic když se o to při následné reklamaci nemůžeme opřít :-(
Děkuji za rady...
22. 7. 2012 06:13:40
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787326
odstraneni nejakeho ochraneho prvku - plomby nemuze vest ke ztrate zaruky, tam by stejne ve finale vstoupil do hry znalec, ktery by hledal realnou pricinu a pokud by odstraneni nejake plomby nemelo souvislost s poruchou, tak by to nehralo roli. Nicmene v reklamacich je to o tom, ze dukazni bremeno nese kupujici, vam staci bez jakehokoli zduvodneni jen reklamaci zamitnout at se soudi. To zda to bezelo dlouho a to byl duvod, nebo je tu uplne jiny to by se pak zjistovalo jinak.
Nicmene je v tom navodu presne specifikovana doba po jakou to tak muze bezet? a i kdyby ano a bylo tam treba 15 minut, tak ono bude v tom posudku zcela jiste problem urcit zda to bezelo 14 minut, 16 minut apod. Takze nechcete-li to uznat, tak to neuznavejte, dokud u nas nebudeme mit slovensky zpusob vyrizovani reklamaci, je to ciste reseni a prenasite bremeno na zakaznika.
---------- Příspěvek doplněn 22.07.2012 v 08:35 ----------
Napsal alendra;821783
Děkuji moc. už jsem našla vzor tak to nějak poskládám a v ponděí odešlu. Stroj vyrábíme my - proto posouzení oprávněné osoby je vlastně moje posouzení a toto si mysím plně stačí...
a vy jste vedena i jako znalec v oboru elektro zarizeni?
22. 7. 2012 08:33:50
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787325
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 7. 2012 10:11:35
Proč vyrábíte přistroj který má nastavení (plný výkon) které ho zničí? Tím jdete dost naproti dalším sporům.
22. 7. 2012 10:11:35
https://webtrh.cz/diskuse/zamitnuti-reklamace-poradte/#reply787324
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit