Zadejte hledaný výraz...

Zlepšení pozic u PPC reklamy na sKliku

daviddda
verified
rating uzivatele
13. 6. 2012 18:51:10
Dobrý den,
založil jsem si před třemi dny na skliku PPC kampaň ve vyhledávací síti. Zadal jsem do skliku celkem ca. 800 klíčových slov pro 7 kampaňí. V každé kampaňi jsou ca. 2 sestavy po 3 až 4 inzerátech. Cenu za proklik jsem nastavil ca. na 4 Kč pro sestavu. První den měly inzeráty mnoho zobrazení, ale skoro žádné prokliky, utratil jsem pouze 12,5 Kč a limit mám nastaven na 110 Kč/den, druhý den se zhoršila průměrná pozice inzerátů a prokliků bylo ještě méně. Zvedl jsem tedy cenu za proklik o dvě koruny na 6 Kč, třetí den byla situace ale ještě horší - zvedl jsem tedy cenu za proklik u všech sestav opět o 2 Kč, ca. na 8 Kč (průběh je zobrazen níže). Můj dotaz je, jak mám docílit, aby se inzeráty zobrazovaly opět na vyšší průměrné pozici? Mám vymazat všechna klíčová slova, která mají hodně zobrazení a žádný proklik a nadále zkoušet zvyšovat cenu prokliku? Poradí mi prosím někdo nějaké fígle jak kampaně správně optimalizovat, aby se inzeráty zobrazovaly co nejvýše za co nejlepší ceny. Děkuji moc.
první den ca. 12.000 zobrazení - průměrná pozice 4,64 - průměrná CPC 2,54 Kč - prokliky: 5 - celkem utraceno ca 12,5 Kč.
druhý den ca. 5.800 zobrazení - průměrná pozice 7,53 - průměrná CPC 2,2 Kč - prokliky: 4 - celkem utraceno ca 8,8 Kč.
třetí den ca. 3.200 zobrazení - průměrná pozice 8,08 - průměrná CPC 2,23 Kč - prokliky: 3 - celkem utraceno ca 6,7 Kč.
13. 6. 2012 18:51:10
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774774
800 klucovych slov je trochu moc aj pre ozaj velke kmpane. Poculi ste niekedy o volnej, frazovej a presnej zhode ?
Pozicia sa urcuje na zaklade viacerych faktorov ako je max. cenova ponuka za preklik, patri medzi ne relevancia inzeratu k vstupnym strankam, CTR a dalsie aspekty.
Ak nedochadza k preklikom pri velkom pocte zobrazeni, moze to byt z nasledujucich pricin. Inzerujete na nespravne zvolene klucove slova, nespravne cielite reklamne texty, alebo prilis skoro analyzujete beziace kampane.
Bez podrobnejsich udajov vam vsak nikto nepozmoze. Z cisel ktre uvadzate sa nedaju vyvodit ziadne konkretne zavery.
Ked tak PM vysvetlim podrobnejsie.
13. 6. 2012 19:26:20
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774773
Radim Hasalík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 6. 2012 19:33:18
Platí pravidlo - vždy tři klíčová slova (různé typy shody) do samostatné sestavy + odkaz na tematickou stránku. Dále se zaměřte na kvalitu reklamy, zda obsahuje konkrétní benefity pro zákazníka. Pro případnou konzultaci prosím pište na radim@hasalik.cz.
13. 6. 2012 19:33:18
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774772
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
13. 6. 2012 19:57:14
Napsal pa3ick;807657
800 klucovych slov je trochu moc aj pre ozaj velke kmpane.
V adwords mame cez 25.000 klucovych slov (pravda, pre viacero krajin) a CTR tak 13%. Preco sa Vam zda 800 vela?
13. 6. 2012 19:57:14
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774771
daviddda
verified
rating uzivatele
13. 6. 2012 20:18:21
přikládám ještě krátkou ukázku dvou kampaní spolu s klíčovými slovy
13. 6. 2012 20:18:21
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774770
Preco sa Vam zda 800 vela?
Mne sa to nezda to je vela, za predpokladu, ze viete pracovat s volnou a s volnou modifikovanou a vylucujucou zhodou :)
Vychadzam z predpokladu ze nemate e-shop s 10tis polozkami a mate co produkt to zostava.
Ale netvrdim ze je to nemozne, len si to neviem predstavit na konkretnom pripade, alebo som sa este na taky level kampani nedostal.
13. 6. 2012 20:30:20
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774769
daviddda
verified
rating uzivatele
13. 6. 2012 20:43:08
Mám většinu klíčových slov ve volné shodě - tedy skoro všechny. Používal jsem volnou shodu, jelikož jsem se domníval, že se inzerát zobrazí např. na keyword kožené rukavice ve volné shodě, tak proč tento keyword dávat ještě do frázové - "kožené rukavice" - v nápovědě sKliku není popsáno, jestli frázová shoda vylepší pozici inzerátu oproti shodě volné - pokud uživatel opravdu zadá onen výraz: kožené rukavice.
sestavy jsem dělal na kategorie produktů - tedy např. na kategorii - "ochrana sluchu" - pod kterou je např. 10 produktů - všechny názvy těchto produktů + další obecná pojmenování jsem poté zadal jako klíčová slova.
13. 6. 2012 20:43:08
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774768
Pozeral som ten dokument, je to urobene zvlastne, co k tomu dodat. Ani to dynamicke vkladanie klucovych slov nie je pouzite celkom dobre.
Ohladne tych zhod je to trochu zlozitejsie, ale pokial mate frazy vo volnej shode naco ich je preboha tolko ?
Preco mate vylucovacie frazy vo volnej zhode ?
Na nejaku hlbsiu analyzu ohladne inzeratov a klucovych slov to chce minimalne poznat vas biznis a prieskum cieloveho trhu, takto by to boli len dohady.
Mate spustenu spustenu analytiku ? Nevidim znacky pri cielovych URL takze predpokladam, ze to nemate prepojene s Google analytics
13. 6. 2012 20:52:34
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774767
daviddda
verified
rating uzivatele
13. 6. 2012 21:00:12
mám google analytics, tagy odkazů jsem dal z přiloženého dokumentu pryč, jinak v inzerátech jsou.
Vylučovací fráze jsou ve volné shodě, aby se na jakýkoliv dotaz (potažmo i delší) obsahující vylučovací slovo, inzeráty nezobrazovaly - je lepší používat frázovou shodu?
co se Vám v dokumentu - např. na sestavě "ochrana sluchu" zda zvlastne urobene? Budu rád za každý podnět, sestavy mohu předělat podle Vašich rad.
ještě upřesním - u klíčových slov jsem jednotlivě doplňoval URL týkající se přesné podkategorie - tedy např. v kampani fólie je pouze jedna sestava s ca. 30-ti klíčovými slovy - každé klíčové slovo má ale uloženou vlastní URL odkazující např. pouze do podkategorie "bublinková fólie", "stretch fólie".. atd.
Děkuji
13. 6. 2012 21:00:12
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774766
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
13. 6. 2012 21:34:13
Napsal daviddda;807643
první den ca. 12.000 zobrazení - průměrná pozice 4,64 - průměrná CPC 2,54 Kč - prokliky: 5 - celkem utraceno ca 12,5 Kč.
druhý den ca. 5.800 zobrazení - průměrná pozice 7,53 - průměrná CPC 2,2 Kč - prokliky: 4 - celkem utraceno ca 8,8 Kč.
třetí den ca. 3.200 zobrazení - průměrná pozice 8,08 - průměrná CPC 2,23 Kč - prokliky: 3 - celkem utraceno ca 6,7 Kč.
Podívej se ještě na hodnotu průměrné pozice, tvé inzeráty zobrazují někde v bočním pravém pruhu dole, příliš nízko pro proklik. Zkusil bych alespoň pro začátek dát vyšší cenu za proklik, dostat se mezi první trojici, "nachytat" více prokliků a zlepšit si CTR. To by ti pak mohlo pomoci po čase snížit cenu za proklik, díky vyššímu CTR
13. 6. 2012 21:34:13
https://webtrh.cz/diskuse/zlepseni-pozic-u-ppc-reklamy-na-skliku/#reply774765
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit