Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Váš názor na mou situaci týkající se nedobrovolného ukončení provozu e-shopu?

Skuru
verified
rating uzivatele
11. 6. 2012 17:54:59
Dobrý den,
rád bych znal názor na mou situaci od lidí, kteří se s něčím podobným setkali, nebo jsou zběhlí v podnikání na internetu.
Dostal jsem se do problému se společností, od které jsem koupil licenci na e-shop. Potřeboval jsem od nich dodatečné úpravy, které se týkaly automatického plnění zbožím od mého dodavatele a jiné aktualizace. Proti původnímu odhadu ceny dodatečných prací byla finální cena 2x vyšší. Následovaly ještě další práce, které zatím nebyly fakturovány a i ty nejsou na 100% funkční. S tím jsem se ještě smířil, nicméně po měsících provozu eshopu a neustálých problémů s aktualizacemi zboží, které měly být již dávno vyřešeny jsem je důrazně žádal o nápravu věcí. Výsledek byl takový, že mi sdělili, že chyby nedokáží (bez dalších větších investic) odstranit, můj shop jim zatěžuje server a rozhodli se, že mi vrátí peníze za dodatečné programátorské práce a e-shop vypnou. To vše po téměř půl roce řešení e-shopu a trvajících problémů.
Kompenzaci v podobě vrácení peněz za dodatečné práce vidím jako nedostatečnou, vzhledem k tomu, že jsem na tom ztratil téměř půl roku, budu mít stále jejich nyní již zbytečný e-shop systém, nehledě na jiné náklady týkající se dosavadního provozu e-shopu.
Nějaká rada, jak k této situaci přistupovat?
11. 6. 2012 17:54:59
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774090
acidclick
verified
rating uzivatele
11. 6. 2012 18:08:47
Jen pro zajimavost jake byly ty ceny vicepraci?
11. 6. 2012 18:08:47
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774089
vmoutvic
verified
rating uzivatele
11. 6. 2012 18:12:39
Přesunout eshop na jiný systém. Vyžadovat jejich podporu pro tuto akci, hlavně co se týká získání dat z jejich eshop sytému. Nevím, jak jste to měli smluvně, ale něco jako ušlý zisk by se tam dalo případně také uplatnit. Nevím jak to máte s doménou, na které eshop běžel, ale tu je třeba taky případně řešit.
11. 6. 2012 18:12:39
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774088
smrtka
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
11. 6. 2012 18:16:53
Rozhodne bych zacal s nekym novym hned a minulost resil az se budete nudit, vse ostatni nevede vpred ale dozadele.. hadky, nadavky, obvineni, soudy = nervy, nic z toho, rakovina ... a jdeme spolu :))
nekde se tu valela domena odchazeni.cz - jestli se to s nima potahne, tak ji kupte a piste tam o tom blog - vydelate vic nez na shopu
11. 6. 2012 18:16:53
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774087
Skuru
verified
rating uzivatele
11. 6. 2012 18:57:21
Původní odhad rozsahu prací týkajících se zautomatizování eshopu v závislosti na XML dodavatele byl cca 10 tis. Finální částka přesáhla 25 tis.
Hlavní důvod, kterým zdůvodňují nastalé problémy, je razantní zvýšení počtu položek i dat v XML, což mi dodavatel následně vyvrátil.
Dodatečné práce byly provedeny bez písemné smlouvy, což je samozřejmě blbost, na kterou jsem přišel až posléze.
Pokud se tato záležitost potáhne, určitě mám v plánu mimo jiné i nějaký pěkný článek, kde bych se této anabázi rozepsal. Pořád ale doufám v nějaké rozumné řešení...přeci jen se nejedná o žádného studenta, který by mi e-shop látal po nocích, ale o poměrně velkou společnost.
11. 6. 2012 18:57:21
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774086
and
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 19:03:38
Můžeš si za to sám. Nikdo na žádné tvoje článečky není zvědavý, to je pomlouvání slušných lidí, kteří dokáží uznat chybu a dokonce ti vrátí i peníze za poloodvedenou práci. Zalez odkud vylezls, nikdo se z tvého problémku za 25k na zadek neposadí.
11. 6. 2012 19:03:38
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774085
pa-rek
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
11. 6. 2012 19:14:32
Já mám pocit, že je to tak 50:50 Ty sis měl dopředu lépe odhadnout jak velké řešení bude potřeba a zda bude dostačující. Oni, pokud viděli, jak velké změny chceš ti měli řešení bud´ rozmluvit nebo ti vrátit peníze s tím, že tak velký shop nejsou ochotni/schopni stavět - hostovat. Pokud tomu dobře rozumím, jedná se o takové to pronajímané řešení nebo jsi prostě u nich měl jen server? At´ tak nebo tak, oboje je problém. Pokud nejsi samostatná jednotka a jsi závislej na nějakejch lidech, kteří ti to "spravují" je to problém. Vezmi si z toho ponaučení, zahod´ stres a zklamání pust´ se do toho znovu a jinak - lépe a důsledněji. Peníze ti vrátili, tak máš na čem stavět. Držím palce.
11. 6. 2012 19:14:32
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774084
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 6. 2012 08:13:01
na shop migruju cca 1200 druhu zbozi. proces cele migrace trva hodinu a jediny problem muze byt v konektivite, kdy se stahuji obrazky a protoze dodavatel ma v XML jenom kratke popisky, tak robot musi precist vsech 1200 stranek produktu od dodavatele a vytahat z nej popisky. Mam to vymazleny tak, ze skript meni kvalitu ukladanych obrazku a prevadi vsechny do jpegu, protoze od dodavatelky mel nejvetsi obrazek snad 400kb a duplikuje vsechny obrazky do zvlastni slozky a ty opatruje vodoznakem. Proces udrzovani, kdy ten samy vytvoreny skript projde vsechny polozky, podiva se, zda-li zbozi jiz neni v obchode, srovna ceny a dostupnost a kdyz ne, tak pak teprve neco stahuje, konvertuje, pridava zbozi, tak toto trva cca 5 minut a da se delat v ruznych casech.
Server mam take vlastni, na kterem provozuji ruzne statistiky munin, ntop atd. Zaverem: pri cele migraci, kterou jsem ted provadel o vikendu, protoze dodavatelka toho hodne zmenila a ja chtel mit jistotu aktualizace vseho, tak zkratka jednodussi bylo smazat vsechny zbozi z databaze a projet to znovu( takovy restart eshopu jednou za rok) stoupl prichozi trafic o cca 0,5 Mb/s, lehce stouplo zatizeni serveru a teplota vzrostla o 10stupnu, virtualni pamet nenarostla vubec. Nic, co by extra zatezovalo server. Petiminutova dodatecna synchronizace, kdy se zmeni realne kazdy den tak 5polozek server nezatizi skoro vubec.
Zaverem spatne napsany skript, ktery pri kazde synchronizaci dela upravy vsech polozek v XML. Coz mi ale nejde dohromady s cenou, protoze napr. na drupal jsem delal skript za 2000 a jakztakz to bylo casove srovnatelne, protoze XML nebyl klasicky pro katalogy , ale muselo se pouzit DOM, coz ale na vykon nema vliv. Eshop reseni mam take vlastni a stoji ani ne cenu toho skriptu, ale nekterym vice detailu tady muze vadit.
Dovedu si jiste predstavit problemy pri robotickem prohledavani zbozi na strankach dodavatele, kdy XML nemate a musi se prochazet vsechno porad, ale vy ho mate.
Mozna bych jeste dodal, ze tu bylo nekolik poptavek na import skripty, kde si nekteri rekli o 500,- tak se pak nedivim, ze je to bez dalsiho premysleni.
Jestli mate licenci koupenou, tak navrhuju,aby jste shop dal nekam na hosting a s novym skriptem Vam pomuzu.
12. 6. 2012 08:13:01
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774083
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
12. 6. 2012 09:14:46
Napsal Skuru;806840
Hlavní důvod, kterým zdůvodňují nastalé problémy, je razantní zvýšení počtu položek i dat v XML, což mi dodavatel následně vyvrátil.
Nechápu souvislost mezi cenou a počtem položek v XML :-)
Na druhou stranu jsou ale některé XML výstupy natolik "šílené" a komplikované, že může dojít k razantnímu nárůstu pracnosti naprogramování oproti původnímu zadání - při prvotním posouzení nemusí být zřejmé všechny záludnosti.
12. 6. 2012 09:14:46
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774082
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 6. 2012 10:03:48
No jestli to hraješ na to že bys po nich chtěl penízky za ušlé zisky tak to těžko něco radit....vem si talíř a zeptej se právníka který tohle dělá. Dle mě ovšem bez šance. Teď bys měl asi najít jiný místo na provoz a neřešit že ti tady lítaj ve vzduchu ušlé imaginární zisky potažmo že někdo zkurvil práci za 25tis.
12. 6. 2012 10:03:48
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774081
Václav Mach
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
12. 6. 2012 12:28:23
ono kombinovat XML feedy více dodavatelů není až tak jednoduché, nicméně 25k mi připadá jako dostatečná částka - tedy pokud tam někde nejsou požadavky typu "když je to růžové tak přičti k ceně korunu"
jinak soudit se jen nesmysl pokud nebyla podrobná smlouva s definovaným penále
PS: pokud byste měl zájem, mám zkušenosti s Prestashopem - i hodně velké feedy
12. 6. 2012 12:28:23
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774080
Skuru
verified
rating uzivatele
12. 6. 2012 13:13:40
25tis. je částka pouze za provedené práce nutné k zprovoznění XML dodavatele.
Podotýkám, že XML byla bez nějaký komplikací, včetně popisů, vzorů i podpory programátora ze strany dodavatele.
Údajné problémy s neočekávaným nárůstem počtu položek v XML a přetížení serveru, jsou hlavním zdůvodněním ukončení eshopu na stávajícím systému.
Ukončením e-shopu za současného stavu vznikne ztráta téměř 100tis. bez započítání času, který jsem do toho vložil.
Soudit se samozřejmě nechci a hledám vstřícnější řešení.
12. 6. 2012 13:13:40
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774079
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
12. 6. 2012 13:42:56
o jaký jde systém, kdyžtak PM, děkuji
12. 6. 2012 13:42:56
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774078
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
12. 6. 2012 13:53:42
Hledat vstřícné řešení by měla spíš druhá strana. Za šlendrián se nesmíš jít bát do konfliktu- tj. najal bych právníka, spočítal škody a podal žalobu a pak bych se bavil o tom, jestli chtějí přistoupit na vstřícnější řešení.
12. 6. 2012 13:53:42
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774077
Václav Mach
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
12. 6. 2012 16:20:56
Napsal Skuru;807081
25tis. je částka pouze za provedené práce nutné k zprovoznění XML dodavatele.
Podotýkám, že XML byla bez nějaký komplikací, včetně popisů, vzorů i podpory programátora ze strany dodavatele.
Údajné problémy s neočekávaným nárůstem počtu položek v XML a přetížení serveru, jsou hlavním zdůvodněním ukončení eshopu na stávajícím systému.
spíš nepřišli na to jak to udělat správně, i pokud by v těch feedech byly desítky tisíc položek a dělaly se denní aktualizace, server si toho skoro nevšimne - pokud je program dobře napsaný
12. 6. 2012 16:20:56
https://webtrh.cz/diskuse/vas-nazor-na-mou-situaci-tykajici-se-nedobrovolneho-ukonceni-provozu-e-shopu/#reply774076
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit