Zadejte hledaný výraz...

Jak řešíte etiku u PPC kampaní svých zákazníků?

Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 13:06:28
Každý dodavatel správy PPC kampaní (a nejen u PPC) musí čas od času řešit problém etiky, kdy se mu sejdou dva zákazníci, kteří prodávají stejný produkt. Jak řešíte tento střet zájmů v případě, že nový zákazník v daném oboru hodlá utrácet více, než ten stávající zákazník? Z principu podnikání je jasné, že vám mozek bude velet maximalizovat užitek, avšak co uděláte se stávajícím zákazníkem?
1. Budete obsluhovat oba současně. Je jasné, že nejlepší strategii vymyslíte jen jednu. Budete to řešit tak, že dáte přednost tomu kdo více platí (stávající, nový)?
2. Stávajícího, méně výnosného, opustíte. Jak mu oznámíte, že přišel lukrativní business od nového zákazníka a musíte se rozloučit?
3. Nového odmítnete a stávajícího pobídnete k větším obratům. Co když stávající zákazník nebude chtít více utrácet a vy jste tak přišli o lukrativního zákazníka, protože jste se snažili zachovat eticky?
11. 6. 2012 13:06:28
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773970
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2012 13:10:22
Copak se dva zákazníci se stejným zbožím nevejdou na jeden sklik, adwords ?
11. 6. 2012 13:10:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773969
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 13:12:37
Napsal rouballik;806679
Copak se dva zákazníci se stejným zbožím nevejdou na jeden sklik, adwords ?
vejdou, ale první může být jen jeden a děláte to s vědomím, že jednoho z nich budete brzdit. navíc soutěžíte cenu mezi dvěma konkurenty, které sám řídíte.
11. 6. 2012 13:12:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773968
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
11. 6. 2012 13:38:11
Na cenu v PPC má vliv mnoho dalších faktorů, jako znění inzerátu, jméno eshopu (ve smyslu značky ) atd. Strategii přece můžete uplatňovat stejnou pro oba - není důvod upřednostňovat jednoho před druhým.
11. 6. 2012 13:38:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773967
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 13:53:11
Napsal ora;806683
Na cenu v PPC má vliv mnoho dalších faktorů, jako znění inzerátu, jméno eshopu (ve smyslu značky ) atd. Strategii přece můžete uplatňovat stejnou pro oba - není důvod upřednostňovat jednoho před druhým.
co píšete, tak všechno platí, ale neřeší to problém. stále to znamená, že budete v rámci svých znalostí (text inzerátu, kvalita klíčových slov, CTR, kvalita vstupní stránky) muset udělat u jednoho zákazníka ústupek. za běžných okolností by jste změnil strategii u svého zákazníka. pokud máte však dva zákazníky, na tentýž produkt, u kterého změníte strategii a zvýhodníte jej?
11. 6. 2012 13:53:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773966
Napsal Bedříšek;806688
co píšete, tak všechno platí, ale neřeší to problém. stále to znamená, že budete v rámci svých znalostí (text inzerátu, kvalita klíčových slov, CTR, kvalita vstupní stránky) muset udělat u jednoho zákazníka ústupek. za běžných okolností by jste změnil strategii u svého zákazníka. pokud máte však dva zákazníky, na tentýž produkt, u kterého změníte strategii a zvýhodníte jej?
ještě je velmi důležité, jaké mají oba cíle. Pokud budou mít oba cíle být první, pak to problém bude. Pokud budu mít cíle např. cenu za CPA tak už je to o něco jednodušší. Nícméně chtě nechtě to není dobrý stav protože se pak mohou využívat informace z jednoho účtu/firmy u druhého a opačně. Text inzerátů také tvoří většinou agentura. Osobně bych u některých typů služeb nesnesl, aby daná společnost spravovala služby konkurenci. U PPC se prostě jedná o to, že chtě-nechtě agentura biduje vůči druhému z týmu. Do jaké míry to je již individuální.
11. 6. 2012 14:01:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773965
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 14:24:57
Napsal Radek O.;806691
ještě je velmi důležité, jaké mají oba cíle. Pokud budou mít oba cíle být první, pak to problém bude. Pokud budu mít cíle např. cenu za CPA tak už je to o něco jednodušší. Nícméně chtě nechtě to není dobrý stav protože se pak mohou využívat informace z jednoho účtu/firmy u druhého a opačně. Text inzerátů také tvoří většinou agentura. Osobně bych u některých typů služeb nesnesl, aby daná společnost spravovala služby konkurenci. U PPC se prostě jedná o to, že chtě-nechtě agentura biduje vůči druhému z týmu. Do jaké míry to je již individuální.
Takže to znamená, že bys vzal zakázku od dvou konkurentů, pokud by měli rozdílné cíle? Myslíš, že zákazníci, kteří si objednávají tvoje služby, znají jaké jsou možnosti, aby operativní cíle v PPC stanovili objektivně? EDIT: myšleno bez pejorativního podtextu.
11. 6. 2012 14:24:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773964
ja jsem vzdy na strane zadavatele, takze nevim jak bych se v realu choval, ale proste dle meho je to spatne a pokud by oba sledovali jine cile, tak bych s privrenim oci toto dokazal akceptovat. ale je zase pravda, ze neni realne, aby takove ataxo melo z kazdeho oboru jen jednoho.
11. 6. 2012 14:38:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773963
Řeším to podobné, klient má ode mě shop ale jeho konkurent si ho ode mě objednal taky. A co teď? Klient mně něco málo platí každý měsíc, ale již ne natolik, aby si s tím mohl vyskakovat, abych nedělal pro konkurenci. Nejsem v situaci, že bych zakázky mohl odmítat. Kdyby mě platil královsky, tak mám důvod nedělat i pro konkurenci. Ale takto je mi to fuk. Jestli dělám pro konkurenci. Díval bych se na to v ppc stejně, zde je ještě jednodušší zamaskovat, že konkurence je i u tebe.
11. 6. 2012 14:40:38
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773962
Robert
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
11. 6. 2012 14:52:14
Jelikož píšeš, že druhý zákazník má mít větší obraty, předpokládám, že odměna je formou procent z těchto obratů. Jestli je to tak, nemá cenu řešit etiku dále...
11. 6. 2012 14:52:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773961
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 14:56:22
Napsal Radek O.;806706
ja jsem vzdy na strane zadavatele, takze nevim jak bych se v realu choval, ale proste dle meho je to spatne a pokud by oba sledovali jine cile, tak bych s privrenim oci toto dokazal akceptovat. ale je zase pravda, ze neni realne, aby takove ataxo melo z kazdeho oboru jen jednoho.
ataxo mě sice nenapadlo, ale asi tušíš kam tím mířím ;o) je to problém většiny větších firem, pokud jim skutečně záleží na zákazníkovi, ale myslím, že se problém může stát klidně i malé firmě.
a jako zadavateli by ti vadilo, kdybych ti sdělil, že již v tomto oboru nabízím služby někomu jinému, ale vhodným zaměřením na rozdílné zboží bychom dosáhli spokojenosti pro všechny tři strany? Tedy předpokladem by bylo, že každý nabízíte sadu produktů, nikoliv jen jeden.
---------- Příspěvek doplněn 11.06.2012 v 15:12 ----------
Napsal RSKR;806711
Jelikož píšeš, že druhý zákazník má mít větší obraty, předpokládám, že odměna je formou procent z těchto obratů. Jestli je to tak, nemá cenu řešit etiku dále...
Beru si peníze za práci - správu, analytiku kampaní, konkurentů, produktů, návrh změn v prezentaci produktu. Ne za obraty.
Mraky firem tady nabízí systém odměna z obratů. Jak kvalitní bude strategie, když zákazník chce na počátku utrácet 3000 Kč/měs. a já si z toho vezmu měsíčně 25%? Na začátku je potřeba udělat mnoho práce a ta cena se nedá rozpouštět do X měsíců. Pokud jste měl na mysl rychlovku - inzerát, mraky klíčových slov, tak to nedělám.
11. 6. 2012 14:56:22
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773960
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 6. 2012 15:30:40
Pokud nemáš s jedním smlouvu na výhradní zastoupení a dovolí ti to svědomí, tak bych to neřešil.
Odměna z obratu je trochu něco jiného, než odměna z investované částky:) 3000 zainvestuje, vydělá mu to 50000 a z toho třeba 25 %. To je už lepší číslo ne?:)
11. 6. 2012 15:30:40
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773959
Napsal Naweb;806707
Díval bych se na to v ppc stejně, zde je ještě jednodušší zamaskovat, že konkurence je i u tebe.
ale toto moc "eticke" nebude.
---------- Příspěvek doplněn 11.06.2012 v 15:44 ----------
Napsal Bedříšek;806715
ataxo mě sice nenapadlo, ale asi tušíš kam tím mířím ;o) je to problém většiny větších firem, pokud jim skutečně záleží na zákazníkovi, ale myslím, že se problém může stát klidně i malé firmě.
a jako zadavateli by ti vadilo, kdybych ti sdělil, že již v tomto oboru nabízím služby někomu jinému, ale vhodným zaměřením na rozdílné zboží bychom dosáhli spokojenosti pro všechny tři strany? Tedy předpokladem by bylo, že každý nabízíte sadu produktů, nikoliv jen jeden.
ja bych si nasel jineho dodavatele, ale zaroven proste musim dodat, ze to neni uplne realne, pro kazdou firmu. Jen je to takovy konflikt zajmu. ale asi kazdy to bere jinak.
11. 6. 2012 15:43:28
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773958
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2012 15:47:21
Napsal rawon;806735
Pokud nemáš s jedním smlouvu na výhradní zastoupení a dovolí ti to svědomí, tak bych to neřešil.
Odměna z obratu je trochu něco jiného, než odměna z investované částky:) 3000 zainvestuje, vydělá mu to 50000 a z toho třeba 25 %. To je už lepší číslo ne?:)
předpokládám, že jsme všichni mysleli obrat investiční do propagace na webu. obrat obchodní může být zavádějící, protože může být ovlivněn komunikační politikou na webu, kterou nemusí jít operativně ovlivnit např. šablonové systémy bez přístupu ke kódu, nedostatek informací, neochota zákazníka dělat změny, pomalu prováděné změny zákazníkem. takže ano jde to, ale zatím jsem to neaplikoval. nicméně opět to neřeší problém etiky dvou zákazníků se stejným produktem u jednoho správce ;o)
11. 6. 2012 15:47:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773957
Napsal Bedříšek;806715
Beru si peníze za práci - správu, analytiku kampaní, konkurentů, produktů, návrh změn v prezentaci produktu. Ne za obraty.
To je z mého pohled férový obchod, protože ...
Napsal rawon;806735
Odměna z obratu je trochu něco jiného, než odměna z investované částky:) 3000 zainvestuje, vydělá mu to 50000 a z toho třeba 25 %. To je už lepší číslo ne?:)
.. to ano, ale může to vést k pocitu, že odměna je buď nízká nebo vysoká. Na začátku je hodně práce s vyladěním kampaní, ale malý obrat, později naopak. Když se zákazník nechová férově, tak buď nepřizná obrat jaký je, nebo po doladění kampaní spolupráci přeruší.
Zpátky k otázce: pokud bych měl pocit, že dochází ke střetu zájmů dvou klientů, tak bych spolupráci s jedním přerušil nebo ukončil. Se kterým? To je individuální ale musí to být jednoznačné kritérium a volba, abych se nedostal do situace, kdy si oba klienti budou myslet, že se na nich snažím získat nějakou výhodu (třeba uměle zvýšit cenu).
11. 6. 2012 15:47:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-etiku-u-ppc-kampani-svych-zakazniku/#reply773956
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit