Cloud VPS až na 2 měsíce zdarma
Stránka 5 z 6 PrvníPrvní 123456 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 121 až 150 z 169

Značný propad pozic na Googlu

  1. Většina webů, které aktivně spravujeme z hlediska linkbuildingu, zaznamenala 24.4. nárůst. Dva z klientů, kteří k nám přišli v posledních dnech přišli právě kvůli náhlému poklesu, který zaznamenali v podobných dnech. Ano, nějaká změna se podle všeho u Google udála. Zda k horšímu či lepšímu je ale velmi subjektivní měřítko.

    Mj. odkazy téměř neměníme (podílově v promilích a obvykle na výslovnou žádost majitelů), katalogy nepoužíváme již několik let. Odkazy získáváme jak follow, tak nofollow, z různých zdrojů. Snažíme se, aby na weby lidé odkazovali i sami, přirozeně.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?

  3. Antispam Panda Framer, aneb padám a nevím kam :)

  4. Jsem naprostý laik, seo optimalizaci jsme páchali doma na koleně. Pozice stránek byly dobré, většinou 1. nebo 2. stránka na google. V minulém týdnu jsem zaznamenala pokles, resp. na klíčová slova jsem web nenašla. Můžete prosím někdo kouknout na web: www.selskydvur.cz. Kde je chyba? Proč? Žádné duplicity snad nemám. V katalozích cca 250 záznamů, bez PR článků. Díky

  5. Dobrý den, jsou již nějaké ucelené informace, zda současný stav je konečný nebo se bude dít něco dál?

    Byli jsme taky velmi postiženi google pandou nebo updatem, či co to proběhlo. Pokles návštěvnosti z organic google spadl na 1/3. Proč jsme byli odstřeleni netuším. Nebudu lhát, když v té spoustě odkazů jsou i placené odkazy. Za co se ale dnes neplatí? V podstatě 90% odkazů se nějak zaplatit musí - buď druhé straně za uveřejnění PR článku nebo platbě zaměstnance za registrací do katalogů a podobně.

    Otázka co dál? Na seznamu jsou pozice v pořádku a v podstatě odpovídají realitě, konkurenci a podobně. Stav na google - nepochopitelný. Některá slova sestřelena někam nevím kam, některá překvapivě zůstala na stejných pozicích. Jaký z toho udělat závěr, když i těch málo slov, které zůstaly byly optimalizovány způsobem jako ty, které byly odsunuty do neznáma. Nebo opačně, slova na které se nijak neoptimalizovalo, byly také posunuty dozadu. Co tedy teď, když pozice na seznamu jsou ok? Jsme penalizováni nebo jen je nový algoritmus? Vůbec nerozumím současnému stavu :(

    Děkuji za Váš názor

  6. tommm

    Nemůžeme mít žádný názor, protože nevíme, o jakém webu se bavíme. Netušíme, jakým způsobem děláte SEO (či linkbuilding) a tak dále a tak podobně. Můžeme odpovědět obecně - pokud jste zaznamenali i pokles návštěvnosti způsobený ztrátou pozic napříč klíčovými frázemi, je nutné provést komplexnější analýzu a z ní pak vyvodit závěry pro další činnost.

  7. Vcelku rozumný článek k tématu s podnětnými odkazy na další informace vyšel na SEOmozu - http://www.seomoz.org/blog/penguins-...nic-at-the-zoo

    Osobně bych doporučil vyčkat, až si změna "sedne" a řídit se stejnými pravidly, kterými se bylo vhodné řídit doposud:
    - soustředit se na to, aby lidé ani roboti nečelili technickým překážkám při používání webu
    - prezentovat pokud možno jedinečný, přínosný, dobře strukturovaný a přehledný obsah
    - získávat odkazy z kvalitních a relevantních webů
    - praktikovat chytrý marketing, stavět mosty mezi vámi a cílovou skupinou a motivovat ji ke sdílení vašeho obsahu

  8. Uvedu tedy trošku nesmyslné příklady. Jedná se o eshop www.luxusnipradlo.cz

    Například výraz sportovní podprsenky: http://www.google.cz/#hl=cs&gs_nf=1&...w=1920&bih=979

    Odkazuje to na http://www.luxusnipradlo.cz/sportovni-pradlo/

    A pro změnu výsledek na sportovní prádlo, když to odkázalo na solidní pozici při hledání sportovní podprsenky: http://www.google.cz/#q=sportovn%C3%...w=1920&bih=979 Opět zajímavý výsledek, třetí strana vyhledávání a odkazuje na tuto sekci: http://www.luxusnipradlo.cz/sportovni-podprsenky-anita/

    Další podobné nesmysly: podprsenky triola a výsledek směřuje na http://www.luxusnipradlo.cz/triola/?...erId=&pageId:5

  9. tommm

    Nemám čas ani sílu se dloubat ve vašem e-shopu, ale z pohledu uživatele bych řekl, že Google vrátil vcelku relevantní výsledky odpovídající dotazu. Pokud chcete získat lepší landing page, musíte zapracovat na obsahu kategorií.

  10. Plaváček

    Pokud přijde relevantní výsledek na výraz na sportovní podprsenky, že neskončí tady: http://www.luxusnipradlo.cz/sportovni-podprsenky/ ale zde: http://www.luxusnipradlo.cz/sportovni-pradlo/ a pro změnu, když už to má dobře zaindexovanou stránku http://www.luxusnipradlo.cz/sportovni-pradlo/ ale na výraz sportovní prádlo to hodí na stránku se sportovními podprsenkami anita: http://www.luxusnipradlo.cz/sportovni-podprsenky-anita/ tak si nemyslím, že je něco v pořádku. Samozřejmě, že před pandou, bylo vše v pořádku. Toto je jen ukázka co nastalo PO.
    Nevím v čem je třeba zapracovat na zlepšení landing page, když seznam.cz toto odkazuje správně. Hlavní kategorie mají title, description, keywords, atd.
    Přidávám ještě odkazy na srovnání u seznamu:
    http://search.seznam.cz/?aq=0&oq=spo...%AD+podprsenka
    http://search.seznam.cz/?q=sportovn%...ceid=top&thru=
    http://search.seznam.cz/?q=podprsenk...d=top&thru=sug

  11. tommm

    Upřímně, váš e-shop je informačně-architektonický zmatek - i jako člověk mám problém se v něm vůbec zorientovat, natožpak hloupý robot :)

    Nicméně stále trvám na tom, že z pohledu vyhledávače nejde o velký problém, protože z toho zmatku v rámci možností vydoloval poměrně relevantní stránky (s ohledem na dotaz).
    Naposledy upravil Plaváček : 03.05.2012 v 14:59

  12. Nechtěl jsem zabřednout do hodnocení eshopu.
    Poukazuji na nesmyslné výsledky nového algoritmu a srovnávám seznam vs. google. Porovnání klíčových slov a výsledků 2 vyhledávačů.
    Čekal jsem, že se doberu informace, proč google nenabídne stejnou stránku vyhledávání jako seznam? Přitom před změnou nabídl ve výsledcích stejné odkazy jako seznam. Tímto chci poukázat, že něco není v pořádku.

  13. tommm

    Já nechci hodnotit eshop. Jedná se o dva různé vyhledávače pracující každý s jiným algoritmem. Je tedy logické, že každý z nich bude nabízet jiné výsledky. Důvody, proč Google vybral stránky jiné, tkví především v obsahové a informační části vašeho webu. Stránka "Podprsenky Anita" (minimálně s ohledem na hustotu klíčových slov) je pro něj prostě relevantnější. Meta keywords Google nečte a meta description nevstupuje do procesu řazení výsledků. Zbývá vám TITLE a obsah stránky. Když se podíváte střízlivě a nezaujatě, zjistíte, že Google odpověděl správně. Ostatně - Seznam také, byť mírně jinak :)

    Ať tak či onak, dle mého soudu rozdíl spočívá právě v nepříliš dobře zvládnuté architektuře eshopu. Ale ten jste hodnotil nechtěl.
    Naposledy upravil Plaváček : 03.05.2012 v 15:24

  14. Citace Původně odeslal tommm Zobrazit příspěvek
    Dobrý den, jsou již nějaké ucelené informace, zda současný stav je konečný nebo se bude dít něco dál?

    Byli jsme taky velmi postiženi google pandou nebo updatem, či co to proběhlo. Pokles návštěvnosti z organic google spadl na 1/3. Proč jsme byli odstřeleni netuším.

    Otázka co dál? Na seznamu jsou pozice v pořádku a v podstatě odpovídají realitě, konkurenci a podobně. Stav na google - nepochopitelný. Některá slova sestřelena někam nevím kam, některá překvapivě zůstala na stejných pozicích.
    Já můžu říct jen tolik, že pozoruji to samé na hlavni fráze se pozice nehnula stále 2-3 místo, ale propad navštěvnosti z vyhledávaní google je brutální také to bude akorát tak sotva 1/3 přišel jsem o hromadu kw přes která lidé přicházeli, naprosto nepochpitelně protože to byly fráze na které návštěvník dostal na stránkách to co hledal. Samozřejmě v google webmaster tools žádná chyba či hlášený problém...

  15. Trošku dotaz mimo, ale nechce se mi zakládat vlastní topic. Nepřidává náhodou Google do výsledků vyhledávání v title slova navíc dle libosti? Vždy se nadpis výsledku ve fulltextu řídil dle title, ale ted u velkého množství podstránek jsou tam přidána slova navíc.
    Nepřímým příkladem je třeba podstránka, kde je title Pera, ale zobrazí se: Pera psací pomůcky Pera (přitom má daná stránka title jen Pera).

  16. Jiří Šubr

    Ano, Google si občas TITLE upravuje či dokonce vymyslí vlastní. Není to jeho chyba, ale vlastnost :)

  17. Plaváček: Docela blbá vlasnost, protože to někdy vymýšlí totálně paskvily, na což bych já jako zákazník ani nekliknul.

  18. Proběhl GTPR update, což se určitě váže na nový algoritmus.

  19. jedna tematicka... vidite hajzlika, jak se povysene diva?

    http://instagr.am/p/KN1Fsxl5J0/

  20. Citace Původně odeslal Michal Kubíček Zobrazit příspěvek
    jedna tematicka... vidite hajzlika, jak se povysene diva?

    http://instagr.am/p/KN1Fsxl5J0/
    ktorý? ten napravo či nalavo? :-)

  21. Po shlédnutí tohodle tweetu mě napadá otázka zda zde diskutující už měli někdy problém se sestřelením webu (sandbox, minus fifty apod.) Já totiž už x-let žiju v přesvědčení že je to normální reakce Google na nečistej linkbuilding, akorát se jí každej rok v PR dává jinej název.

  22. Ovocák, zkušenosti s různými reakcemi Google jsem měl. Ale vždy bylo od začátku jasné zač. Nyní tuto jistotu nemám. I když narazil jsem na pár zajímavostí, které nyní testuji. A rozhodně ty zajímavosti nemají nic společného se spamem, jako spíše s pokopaným algoritmem - presněji ideou co je spam, ale nerozlišením co jím skutečně je. Nejvíc to totiž u mně odskákal web, který byl na tolik kvalitní, že je okopírovaný tak 50x :) Což by z idey google mělo znamenat, že jde o super věc a jak na to koukám, tak jde o spam :)

  23. Něco podobnýho se mi tenkrát bohužel taky stalo, akorát těch kopií by se dalo spočítat na prstech jedné ruky (a po zpětné analýze jsem zjistil že jsem si za to mohl sám, sehnal jsem "moc" nekvalitních odkazů z komentářů, katalogů, vlastního portfolia).
    Obecně se mi při boji s kopírovači i správci vyhledávačů osvědčila metoda "uštvání" :D Web stále rozšiřovat a zkvalitňovat, kopírovači neudrží tempo a vyhledávače poznají že dodáváte kvalitní obsah.
    Každopádně doporučuju si položit otázku proč web nezískal dostatek přirozených odkazů když je tak kvalitní (u nějakých témat to samozřejmě nejde, ale při budování kvalitního obsahu je dobré myslet i na linkbaiting)

  24. Přirozených odkazů mám celkem dost, ale já netrpím agregátory. Ale blogy které prostě obšlehávaly kompletně celé články. A protože šlo hlavně o hold mé práci, tak mně za boha nenapadlo to řešit - taky proč protestovat proti něčemu dokazujícímu, že dělám práci dobře. Někomu se zalíbil můj článek a jebung šlehnul ho k sobě na plno - a to např. včetně vnořených odkazů, které jsem tam logicky na svém webu pro své návštěvníky měl.
    A už je vše jasné. Kopírovaný obsah, místo přirozeného linkování v rámci jedné domény jsou online desítky kopií s anchor textem jedoucím na mou doménu a já brečím protože jsem to nemohl ovlivnit a google má fajn algoritmus :)
    Faktem je, že nemůžu s tím moc dělat. Jde opravdu o desítky stránek, příjmy z postiženého zas nejsou tak velké a navíc google prostě je i s centrama a pod. tak třetina návštěvnosti z vyhledávačů pro cz web. Beru to jen jako jistou raritku a určité upozornění na fakt, že zas tak moudré to google nebude :)

  25. Doufejme, že je Google natolik propracovaný, a pozná, že se jedná o kvalitně vnořený odkaz do diskuze bez vnějšího úmyslu. Pokud by přínosný odkaz penalizoval, asi to může zabalit. Bude to také škoda pro lidi, co na svých webech opravdu a usilovně pracují!

  26. Citace Původně odeslal medmic Zobrazit příspěvek
    Přirozených odkazů mám celkem dost, ale já netrpím agregátory. Ale blogy které prostě obšlehávaly kompletně celé články. A protože šlo hlavně o hold mé práci, tak mně za boha nenapadlo to řešit - taky proč protestovat proti něčemu dokazujícímu, že dělám práci dobře. Někomu se zalíbil můj článek a jebung šlehnul ho k sobě na plno - a to např. včetně vnořených odkazů, které jsem tam logicky na svém webu pro své návštěvníky měl.
    A už je vše jasné. Kopírovaný obsah, místo přirozeného linkování v rámci jedné domény jsou online desítky kopií s anchor textem jedoucím na mou doménu a já brečím protože jsem to nemohl ovlivnit a google má fajn algoritmus :)
    Faktem je, že nemůžu s tím moc dělat. Jde opravdu o desítky stránek, příjmy z postiženého zas nejsou tak velké a navíc google prostě je i s centrama a pod. tak třetina návštěvnosti z vyhledávačů pro cz web. Beru to jen jako jistou raritku a určité upozornění na fakt, že zas tak moudré to google nebude :)
    Můžeš zkusit adresy stránek, které mají tvůj obsah, reportovat jako web spam (http://www.google.com/webmasters/too...portform?hl=en)

  27. Vtip je v tom, že jde převážně o nějaké osobní blogy, kde nikdo neměl zájem cokoliv spamovat. Prostě se jim jen to co jsem udělal líbilo. Nějak bych měl blbej pocit je za to honit - stejně tak bych mohl žádat o odstranění obsahu jejich providera (jsou to blogy nebo nějaký jiný estránky), ale v tom fakt nevidím problém. Spíš si říkám, že by google měl brát jasně nejstarší originál a na zbytek mít ignore. Uvidíme jak se jejich algoritmus bude vyvíjet dál, zatím schválně nedělám nic a jen pozoruji.

  28. Citace Původně odeslal medmic Zobrazit příspěvek
    Vtip je v tom, že jde převážně o nějaké osobní blogy, kde nikdo neměl zájem cokoliv spamovat. Prostě se jim jen to co jsem udělal líbilo. Nějak bych měl blbej pocit je za to honit - stejně tak bych mohl žádat o odstranění obsahu jejich providera (jsou to blogy nebo nějaký jiný estránky), ale v tom fakt nevidím problém. Spíš si říkám, že by google měl brát jasně nejstarší originál a na zbytek mít ignore. Uvidíme jak se jejich algoritmus bude vyvíjet dál, zatím schválně nedělám nic a jen pozoruji.
    Je to otázka definice web spamu, jak jej vidíš ty a co za web spam označuje Google. Ale naprosto souhlasím, že by Google měl být schopný odlišit originál od všech kopíí.

  29. Myslim že se Mr. Big G snaží ty kopie rozlišovat, jenže do toho hodnocení vstupuje hromada dalších faktorů, takže to ve výsledku není až tak jednoznačné. Stejně jako v offline světě často berou zlato právě kopie (technika, umění), dobrá kopie může být lepší než originál. Právě proto se chce zaměřit na weby které za to stojí a ty dále budovat rozšiřovat.

    Ti kterým se podařilo udělat úspěšné "mfa" jistě vědí o čem mluvím. Uděláte mfa jehož obsah bude tráva je zelená a nebe modrý. Dobrý, mfa začne vydělávat 5 kč/den. Ale po měsíci po analýze návštěvnosti zjistíte že lidi chodí na kw bílý čáry na nebi. Dobrý, buď zvýšim informační hodnotu toho mfa tím že zpracuju téma a přidám obsah, nebo seženu odkazy s kw bílý čáry na nebi a budu se snažit lovit lidi na kw ke kterým nemám pořádnej obsah, nebo koupim .info doménu, zaplatim pisálka a udělám další nesmyslný mfa.
    Správný řešení je samozřejmě to přidání obsahu které bude v kombinaci s několika málo odkazy to nejlepší seo. Když něco podobnýho udělám několikrát do roka a přinesu zajímavý/užitečný informace (ne z cs.wiki nebo článku na idnes) tak to vyhledávač ocení. Chce to prostě vyváženě kombinovat offpage (odkazy z článků na tématickejch blozích) tak onpage (neladit jen háčka, ale hledat např. v zahraničí užitečný a nový informace).

    Výše uvedené se samozřejmě nejlépe aplikuje na mfa->minisite->tématický portál. Ale myslím že je to základní pricip "přirozeného sea" (nepřirozené je ten bruteforce nákup odkazů) a při jeho aplikaci např. na eshop záleží především na majitelových znalostech a celosvětovém přehledu v oboru.

  30. par najdolezitejsich veci vytiahli chalani z Pizzaseo v blogposte http://blog.pizzaseo.com/sk/pinguin-a-panda/

Hostujeme u Server powered by TELE3