Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kritika PR článku

Jiri Knop
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
19. 3. 2012 18:27:13
Napsal jsem PR článek. Nejsem příznivcem bezobsažných PR vychvalování. Snažím se o článek, který může být publikován třeba v odborném tisku. Zadavatel mi dal klíčová slova (hry pro nejmenší online,barbie hry zdarma, závodní auta hry) a článekjsem zhotovil. Od té doby se neozval, možná nemá zájem. Prosím o kritiku článku.
Hry pro nejmenší
Děti, které si hrají, nezlobí. A nejen nezlobí, ale dokonce se vzdělávají a rozvíjejí svoje schopnosti. Naše hry pro nejmenší prokazují online služby, díky kterým se dítě naučí pružně myslet, rychle reagovat a kreativně vytvářet vlastní prostředí. Nejmenší děti jsou vedeny k samostatnému uvažování a musejí se soustředit, aby splnily zadání. Ani rodiče nedokáží tolik zaujmout dítě, jako například barbie hry zdarma nebo hry se závodními auty. Hry pro nejmenší, které je možné hrát bez instalace online, již dávno nejsou koncipovány pouze pro postřeh nebo jako odraz módních trendů.
I nejmenší děti se učí systematicky postupovat a řešit úkoly, které jim připraví online hra a to zábavnou formou. Kromě toho si děti vzájemně vyměňují zkušenost s těmito hrami a získávají tak nové vztahy nebo utužují stávající.
Naše webové stránky nabízejí hry pro nejmenší online a čas strávený hrou pomáhá dětem zvyšovat rychlost postřehu, jsou schopny sledovat a pozorovat více věcí najednou nebo řešit situace, které nastanou i v reálném životě. Děti se učí samostatnosti v rozhodování a umí se správně ohodnotit. Zábavnou formou se konfrontují s konkurencí, protože barbie hry zdarma obsahují hodnocení dosažených úrovní a postup do dalších kol je závislý na splnění sofistikovaných úkolů.
Hry se závodními auty také již dávno nejsou pouze honičkou na dráze. Závodní auta musejí nejmenší děti kreativně sestavovat, opravovat a sledovat jejich stav. Tím se hry - závodní auta blíží budoucí praxi řidiče.
Hry pro nejmenší online také vyhodnocují všechny hráče, kteří se her zúčastňují. Děti vidí, kolik dosáhly bodů a jaké úrovně ovládání. Tím se zvyšuje přirozená soutěživost, kterou budou nepochybně potřebovat i v životě. Online hry rozvíjejí návyky dětí k jejich přirozenému prospěchu jako knihy, výuka hudby nebo sport.
Prospěšnost her je prokázána vědci z Rochesterské univerzity, kteří zkoumali vliv her na rozvoj osobnosti dítěte. Proto nechte děti hrát, ať již barbie hry zdarma pro dívky nebo závodní auta pro chlapce. Stačí pouze usměrňovat jejich chování a dát jim možnost projevit svoje schopnosti. Online hry je potom budou vychovávat a učit za Vás!
19. 3. 2012 18:27:13
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745020
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 3. 2012 18:45:53
Můj subjektivní názor: Pracuji ve smyslu myšlenky - "první věta/odstavec musí zaujmout; každá/ý další pak pozornost udržet".
Navíc mám zkušenosti s tím, že nejlépe fungují PR články takové, které jsou v běžném tisku k nerozeznání od opravdové zprávy, že má čtenář dojem, jakoby byl součástí zpravodajské rubriky(samozřejmě pokud jde o reklamní katalog nebo specializované médium, je to jiné). Proto někteří novináři vydělávají zajímavé částky za psaní PR článků. Vědí, jak psát skutečnou zprávu a podobně vyzní i promotext.
Naneštěstí, Tvůj článek ve mě nevzbudil pozornost a ani nesplňuje principy, jak by měla vypadat zpráva v tisku(odlišuj "zpráva v tisku" od termínu "tisková zpráva"), a proto bych jako zákazník takový PR článek koupit nechtěl.
To ovšem ani za mák neomlouvá nekomunikativnost Tvého zákazníka. Připomínky nebo celkově záporný postoj by měl být klientem dán najevo. A to upřímně a neprodleně.
---------- Příspěvek doplněn 19.03.2012 v 18:50 ----------
To nehovořím o tom, jak uměle na mě působí vložení klíčových slov do textu.
"Naše hry pro nejmenší prokazují online služby, díky kterým se dítě naučí pružně myslet, rychle reagovat a kreativně vytvářet vlastní prostředí."
"Ani rodiče nedokáží tolik zaujmout dítě, jako například barbie hry zdarma nebo hry se závodními auty."
a mnoho dalších
Pro mě postrádají podobné věty informační hodotu. PR článek nerovná se "klíčová slova psaná v odstavcích", ale text, který prodává(vybízí k akci). Ten Tvůj to neumí.
19. 3. 2012 18:45:53
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745019
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
19. 3. 2012 18:53:45
Napsal Jiří Knop;773828
Nejsem příznivcem bezobsažných PR vychvalování.
A přesně tak ten článek působí. Kromě toho ty klíčová slova jsou do článku zasazeny úplně špatně. Asi jako kdybych popisoval auto, a napsal jsem: "Nejvíce vás zaujme automobil Škoda červená"
//Edit: Poslední věta nasadila celému článku korunu.
19. 3. 2012 18:53:45
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745018
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 3. 2012 18:56:21
Učili mě, že první věta/odstavec musí zaujmout, každá/ý další pozornost udržet. Navíc mám zkušenosti, že nejlépe fungují PR články nerozeznatelné od běžného zpravodajství(právě proto si hezky přivydělávají novináři psaním PR článků).
Naneštěstí, Tvůj článek mou pozornost neupoutal, ani nesplňuje náležitosti jak má zpráva v tisku vypadat. Nemluvě o tom, že složení Tvých vět postrádá informační hodnotu. Klíčová slova jsi umístil do textu až příliš uměle. Po přečtení PR článku bych měl mít konat konkrétní akci, to se neděje.
Ovšem to neomlouvá nekomunikativnost Tvého zákazníka. Připomínky nebo svůj záporný postoj k článku celkově by měl dát najevo upřímně a bezodkladně.
19. 3. 2012 18:56:21
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745017
Jiri Knop
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
19. 3. 2012 19:06:17
Napsal hampl.david;773844
A přesně tak ten článek působí. Kromě toho ty klíčová slova jsou do článku zasazeny úplně špatně. Asi jako kdybych popisoval auto, a napsal jsem: "Nejvíce vás zaujme automobil Škoda červená"
//Edit: Poslední věta nasadila celému článku korunu.
Uznávám ta klíčová slova, ale nechtěl jsem měnit jejich pády kvůli zadání.Předpokládal jsem, že takto je zadavatel našel ve vyhledávačích. Nepochopil jsem tu poslední větu.
Děkuji za kritiku. Budu se tím řídit.
---------- Příspěvek doplněn 19.03.2012 v 19:12 ----------
Napsal polakpet;773847
Učili mě, že první věta/odstavec musí zaujmout, každá/ý další pozornost udržet. Navíc mám zkušenosti, že nejlépe fungují PR články nerozeznatelné od běžného zpravodajství(právě proto si hezky přivydělávají novináři psaním PR článků).
Naneštěstí, Tvůj článek mou pozornost neupoutal, ani nesplňuje náležitosti jak má zpráva v tisku vypadat. Nemluvě o tom, že složení Tvých vět postrádá informační hodnotu. Klíčová slova jsi umístil do textu až příliš uměle. Po přečtení PR článku bych měl mít konat konkrétní akci, to se neděje.
Ovšem to neomlouvá nekomunikativnost Tvého zákazníka. Připomínky nebo svůj záporný postoj k článku celkově by měl dát najevo upřímně a bezodkladně.
Souhasím s tím, že klíčová slova jsou uměle zasazená.Snažil jsem se neměnit jejich pád, aby byla podle požadavku. Dobrou radou je shoda se zpravodajskými články. Toho se budu držet. Problém byl a je, že jsem nedostal k propagaci původní web.Takže jsem psal pouze podle klíčových slov.A nevědděl jsem, zda je článek směřován k dětem, odborné veřejnosti nebo běžná propagace (a kde bude umístěn). V každém případě děkuji!
19. 3. 2012 19:06:17
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745016
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
19. 3. 2012 19:19:48
Kdy už se konečně zavede pojem Robots relations? (RR)
Tohle fakt není článek určený pro utužení vztahu s lidmi, ale pouze pro utužení vztahu s roboty.
Já skončil se čtením asi v polovině prvního odstavce.
Jediný, kdo je tohle schopný dobrovolně přelouskat celé je fakt asi jen robot vyhledávačů. (plus pár zdejších masochistů, kteří si to přečtou jen kvůli tomu, aby to mohli zhodnotit)
Kdybych si objednal článek, který má web nějak reprezentovat a někdo mi poslal tohle, tak bych asi taky neodpovídal a vyřadil autora z databáze copywriterů.
19. 3. 2012 19:19:48
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745015
Jiri Knop
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
19. 3. 2012 19:49:12
Napsal Petr Jeník;773855
Kdy už se konečně zavede pojem Robots relations? (RR)
Tohle fakt není článek určený pro utužení vztahu s lidmi, ale pouze pro utužení vztahu s roboty.
Já skončil se čtením asi v polovině prvního odstavce.
Jediný, kdo je tohle schopný dobrovolně přelouskat celé je fakt asi jen robot vyhledávačů. (plus pár zdejších masochistů, kteří si to přečtou jen kvůli tomu, aby to mohli zhodnotit)
Kdybych si objednal článek, který má web nějak reprezentovat a někdo mi poslal tohle, tak bych asi taky neodpovídal a vyřadil autora z databáze copywriterů.
Tak Vám odpovím v duchu, ve kterém píšere svoje stránky, které jsem si zčásti přečetl
1) PR článek je primárně určen pro roboty. V tom se shodneme.
2)Záleží na zadání. Jak napíšete PR článek z 9 slov, která jsou zadáním?
3)Četl jsem Vaši kritiku pisálků.Vážně si myslíte, že žena z domácnosti napíše dobrý PR článek? Otázkou je, kam ho umísťujete. Jestli na PR weby, pak je zcela lhostejné, zda ho píše žena v domácnosti nebo muž mimo domácnost.Ten článek má splňovat potřeby vyhledávačů. Proto je levný a obsahuje klíčová slova. Ten článek nemá být klasickou reklamou nebo příspěvkem do fóra.
To jsou jiné kategorie reklamy.
4)Samozřejmě, když Vás bude někdo propagovat na FB sám o sobě, tak získáte body. Ale to není účel a smysl pisálka.
A hlavně co vidím za problém. Četl jsem články mamin o ženských problémech. Nejvíc mne zaujal chlap, který napsal, že vydrží na tom fóru dvacet vteřin. Takže je potřeba si ujasnit, komu jsou články určeny. Jestli pro maminy, tak si je píší maminy samy. I počítače si obsluhují stejní lidé a vykašlou se na obecné PR články. Ale Vy přece nepíšete propagaci pro maminy a odborníky!! Píšete ji pro laickou veřejnost, kterou chcete dostat na svoje stránky! To nechápete?Vy chcete v reklamě v TV slyšet, z čeho je složen acylpyrin? Latinsky? Potom reklama ztrácí smysl a stává se jen odbornou záležitostí.
A jenom poznamenávám - víte proč nechodím na weby, které píší maminy? Protože to píší maminy.
19. 3. 2012 19:49:12
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745014
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
19. 3. 2012 20:07:46
Grrr - nějak jsem to nepobral
Snažím se o článek, který může být publikován třeba v odborném tisku.
vs.
PR článek je primárně určen pro roboty. V tom se shodneme.
?????
Zbytek jsem ani nečetl, protože to bude nejspíš jen další snůška blbostí. Sorry, ale takhle fakt ne
19. 3. 2012 20:07:46
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745013
Jiri Knop
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
19. 3. 2012 20:21:17
Napsal Petr Jeník;773875
Grrr - nějak jsem to nepobral
vs.
?????
Zbytek jsem ani nečetl, protože to bude nejspíš jen další snůška blbostí. Sorry, ale takhle fakt ne
Ani se nedivím, že jste to nepobral. Primární, znamená určené především. V tom se snad shodneme. Stejně tak se nevylučuje, aby článek měl zároveň odbornou úroveň. A pokud se týká snůšky blbostí, pak obsah byl vytvořen na základě vědeckých zkoumání. Ale pro Vás to je snůška...Jinak Vás nikdo na fóru nic číst nenutí.To je Vaše věc, co čtete nebo ne.Já také nečtu fóra maminek. Což zase já považuji za snůšku blbostí...
Článek není propagací webu.Ten jsem neměl k dispozici.
Pouze jsem obdržel 9 klíčových slov a napsal PR článek. Jinak bych web uvedl pro porovnání.
19. 3. 2012 20:21:17
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745012
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 3. 2012 20:29:18
Je mi líto, přesto i mě se zdá, že si na několika místech ve vlákně protiřečíte. Jednotlivé argumenty by mohly mít logiku, dohromady jsou nekonzistentní.
Můžete, prosím, jmenovat konkrétní vědecká zkoumání, která zmiňujete?
19. 3. 2012 20:29:18
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745011
Jiri Knop
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
19. 3. 2012 20:37:26
Napsal polakpet;773887
Je mi líto, přesto i mě se zdá, že si na několika místech ve vlákně protiřečíte. Jednotlivé argumenty by mohly mít logiku, dohromady jsou nekonzistentní.
Můžete, prosím, jmenovat konkrétní vědecká zkoumání, která zmiňujete?
Vycházel jsem z tohoto článku:
http://www.vg247.com/2012/03/07/report-intense-gaming-linked-to-improved-mental-performance/
19. 3. 2012 20:37:26
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745010
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 3. 2012 21:01:21
To je přímo úžasný odkaz na zdroj informací. Z toho by se dal udělat parádnější článek, než jen směs vět pro roboty. Samozřejmě je však rozdíl, kde to máte publikovat. Pro mě je ale taková otázka bezpředmětná, pro roboty bych nepsal.
19. 3. 2012 21:01:21
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745009
Ten clanek nema s PR (public relations = vztah s verejnosti) nic spolecneho.
19. 3. 2012 21:01:58
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745008
Jiří Knop
Problém byl a je, že jsem nedostal k propagaci původní web.Takže jsem psal pouze podle klíčových slov.A nevěděl jsem, zda je článek směřován k dětem, odborné veřejnosti nebo běžná propagace (a kde bude umístěn).
Pak zbývá otázka, proč jste ten "článek" vlastně psal? Respektive - jak můžete napsat hodnotný PR článek, když neznáte ani cílovou skupinu? To, co jste vytvořil, není PR článek. On to není ani článek. Je to, a odpusťte mi to slovo, slint bez obsahu a formy, který není nikomu k ničemu. Ani čtenáři, ani zadavateli a koneckonců ani vám, protože si neumím představit, že byste se podobnou referencí chlubil.
20. 3. 2012 11:12:27
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745007
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
20. 3. 2012 13:34:56
Jiří Knop: "1) PR článek je primárně určen pro roboty. V tom se shodneme." - v tom se tedy neshodneme, protoze takto obecne formulovano je to s prominutim naprosty blabol. :(
K tem kw, to snad ani nema smysl komentovat - jak a proc pouzivat ruzna synonyma, gramaticke tvary.. to jsou prece uplne zaklady... co treba lateralni slova, to ti neco rika? Nebo budes muset pouzit Google, abys zjistil co to znamena?
Ach jo... tohle je presne to, o cem tu porad mluvim. Nekdo nabizi "copywriting" a pritom nezna ani zakladni veci, o kterych se mluvi v podstate na kazdem skoleni na toto tema...
20. 3. 2012 13:34:56
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-pr-clanku-2/#reply745006
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit