Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zkušenosti s PPC

Thomasxx
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 12. 2011 20:55:04
Ahoj, zajímá mě, jaké tu máte zkušenosti s Sklikem, AdWords atd. Stále se totiž setkávám s negativistickými názory na tento způsob reklamy. Takže mne zajímají hlavně negativní zkušenosti a důvod, proč k takovému názoru dojde. Přijde mi, že spousta lidí si myslí, že jde o nějakou díru na peníze, která každému prodělává..
10. 12. 2011 20:55:04
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706354
Sklena
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
10. 12. 2011 21:01:01
To jsou přeci argumenty, které musíš mít v malíku, když nabízíš správu kampaní... ?
10. 12. 2011 21:01:01
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706353
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
10. 12. 2011 21:07:18
Pokud se setkáváš tak často s negativními názory na PPC tak jistě znáš i argumenty, nebo jsi udělal jen nějakou anketu "PPC - ano/ne" ?
Každý kdo ovládá násobilku si může spočítat jestli a případně za kolik se mu PPC vyplatí, podle toho se kampaň sestavuje.
10. 12. 2011 21:07:18
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706352
Martin Mikyšek
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
10. 12. 2011 21:13:53
Ahoj, já mám zkušenosti s Sklikem, používáme cca 2 roky, Adwords jsem zkusil, ale asi špatně, protože mě průměrný proklik stál moc peněz, tak dnes používáme jen sklik. Sklik kampaně si od začátku zpracovám sám a bez problémů. Pokud je někdo nespokojený, doporučuju vyprovokovat seznam.cz, aby mu byl přidělený obchodník, ten umí víc. Nám třeba pomohlo, že došlo k provázání s firemním zápisem na firmy.cz, a taky jak dobíjíme do peněženky. Dřív jsem dobíjel přes mpeníze, dnes přes faktury, které jsou provázány s našim firemním zápisem, a taky s kampaněmi, a zvedá nám to bonitu, která nás dostává na vyšší pozice, včetně našeho zboží na zbozi.cz. Co se týče prodělávání, tak mě to vydělává, vidím to na objednávkách, bez skliku bych je neměl. ale zase to něco stojí :)
10. 12. 2011 21:13:53
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706351
Thomasxx
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 12. 2011 21:20:14
Napsal Sklena;732104
To jsou přeci argumenty, které musíš mít v malíku, když nabízíš správu kampaní... ?
Já se neptám na argumenty, spíš na názory. A hlavně řeším kampaně s lidmi, kteří o ně mají zájem (protže je sami vyhledávají) a tudíž se nějakému přesvědčování vyhnu. Ale argumenty samozřejmě mám, hlavně ukázky z GA, kde je jasně vidět zisk :)
10. 12. 2011 21:20:14
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706350
Martin Bittner
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 12. 2011 22:37:17
1. PPC reklamu si založí někdo, kdo technicky vůbec neví jak na to (přímo majitel, zaměstnanec/kyně, kamarád, IT technik) nebo to odflákne. Výsledky jsou pak často mizerné a díky odfláknutému sledování se na to přijde často až po xxxxx vložených korunách, načež je celá PPC reklama odsouzena jako díra na peníze.
2. Ten, kdo PPC reklamu zakládá a nemá zkušenosti si často jako cíl zvolí spíš nějakou vějičku pro ego (být první na klíčové slovo), než něco, co mu reálně bude přinášet peníze. Pak se nechá strhnout do konkurenčního boje s pár dalšíma podobnýma (často můžeš sledovat, že se rozjede kampaň něčí, vyletí na první místa s inzerátama, které očividně běží na volné shody i na slova, které se jich přímo netýkají a po měsíci, dvou, třech, úplně zmizí). Prostě klidně to mohlo být vytvořené technicky správně, ale nebyly zvoleny ekonomicky udržitelné cíle s přihlédnutím na rozpočet inzerenta a podobně.
3. Najdeš podniky, kterým se PPC reklama opravdu nevyplatí nebo vyplatí čistě okrajově. To může působit řada faktorů, se kterými pokud jsi čistě tvůrce/správce PPC reklamy nehneš. Od sebevražedně nastavených cen, přes mizerný web nebo nefunkční obchodní strategii (předražený eshop, případně třeba vyšší ceny na vlastním webu než u zprostředkovatele, nebo se pokouší prorazit na trhu, na který prostě nejsou vybavení nebo na něm nejsou konkurenceschopní) po nereálný mix očekávání vs investice (brát PPC v rámci rozpočtu na reklamu a nebo prostě jako náklady na prodej?). Klidně to mohou být i různé nepředvídatelné okolnosti, kdy třeba PPC reklama i získá zákazníky, ale inzerent pak není schopný dodat služby - i tehdy je PPC svým způsobem neúspěšná.
Během řekněme 6ti až 7mi let, co se PPC zabývám, jsem potkal desítky klientů, kterým jsem za jejich současného stavu PPC reklamu nedoporučil. A upřímně řečeno i pár takových (naštěstí ne moc a nešlo o nijak výrazné neúspěchy), kterým jsem ji doporučil a z nějakého důvodu, který jsem na počátku přehlédl, nijak zvlášť úspěšná nebyla. Zkrátka PPC je skvělý nástroj, ale má své místo a svá omezení. Není vhodný pro každého a v každé situaci.
10. 12. 2011 22:37:17
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706349
Burak
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 12. 2011 09:46:38
PPC na Sklik přineslo efekt, Heureka byla prodělečná akce...
11. 12. 2011 09:46:38
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706348
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 12. 2011 00:22:16
Plně souhlasím. U velkého množství inzerentů je obrovský problém ta ona ochota investovat do prostředníka marketingu -> reklamy, dřív než nějaký marketing existuje. Bez cesty není cíl, ale jen spousta vyhozených peněz.
Napsal Martin Bittner;732147
1. PPC reklamu si založí někdo, kdo technicky vůbec neví jak na to (přímo majitel, zaměstnanec/kyně, kamarád, IT technik) nebo to odflákne. Výsledky jsou pak často mizerné a díky odfláknutému sledování se na to přijde často až po xxxxx vložených korunách, načež je celá PPC reklama odsouzena jako díra na peníze.
2. Ten, kdo PPC reklamu zakládá a nemá zkušenosti si často jako cíl zvolí spíš nějakou vějičku pro ego (být první na klíčové slovo), než něco, co mu reálně bude přinášet peníze. Pak se nechá strhnout do konkurenčního boje s pár dalšíma podobnýma (často můžeš sledovat, že se rozjede kampaň něčí, vyletí na první místa s inzerátama, které očividně běží na volné shody i na slova, které se jich přímo netýkají a po měsíci, dvou, třech, úplně zmizí). Prostě klidně to mohlo být vytvořené technicky správně, ale nebyly zvoleny ekonomicky udržitelné cíle s přihlédnutím na rozpočet inzerenta a podobně.
3. Najdeš podniky, kterým se PPC reklama opravdu nevyplatí nebo vyplatí čistě okrajově. To může působit řada faktorů, se kterými pokud jsi čistě tvůrce/správce PPC reklamy nehneš. Od sebevražedně nastavených cen, přes mizerný web nebo nefunkční obchodní strategii (předražený eshop, případně třeba vyšší ceny na vlastním webu než u zprostředkovatele, nebo se pokouší prorazit na trhu, na který prostě nejsou vybavení nebo na něm nejsou konkurenceschopní) po nereálný mix očekávání vs investice (brát PPC v rámci rozpočtu na reklamu a nebo prostě jako náklady na prodej?). Klidně to mohou být i různé nepředvídatelné okolnosti, kdy třeba PPC reklama i získá zákazníky, ale inzerent pak není schopný dodat služby - i tehdy je PPC svým způsobem neúspěšná.
Během řekněme 6ti až 7mi let, co se PPC zabývám, jsem potkal desítky klientů, kterým jsem za jejich současného stavu PPC reklamu nedoporučil. A upřímně řečeno i pár takových (naštěstí ne moc a nešlo o nijak výrazné neúspěchy), kterým jsem ji doporučil a z nějakého důvodu, který jsem na počátku přehlédl, nijak zvlášť úspěšná nebyla. Zkrátka PPC je skvělý nástroj, ale má své místo a svá omezení. Není vhodný pro každého a v každé situaci.
12. 12. 2011 00:22:16
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706347
Nadia
verified
rating uzivatele
21. 12. 2011 11:50:25
PPC mám zkušenosti s Sklik a Adwords.
Adwords mi velmi dobře zpropagovalo soukromý blog. Je poměrně jednoduchý, dokáže to udělat možná i sekretářka
Sklik je složitější, je to náročnější na úpravdu a díky velké konkurenci to efekt moc nemělo. A to jsme si to nechali na míru utvořit od ppc profíků z skliku. Poté jsem to zkusila udělat testovací kampaní na soukromý blog a také to nemělo moc velký úspěch.
Možná že to nastavuji asi ne zrovna efektivně, ale Adwords mi z blogu udělal docela slušnou návštěvnost, propagace firmy nikoliv
S etarget zkušenost nemám
21. 12. 2011 11:50:25
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706345
enachod
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 11. 2012 07:29:47
Alternativa k PPC kampaním od společnosti mClick je tu!
Na internetu se objevil nový konkurent služeb společností Seznam, Google a Etarget.
Jedná se o systém s názvem mClick, který spustila Česká společnost Chovanec Media. Tento projekt si dává ambice získat do konce příštího roku pět procent českého trhu a plánu rozšíření na další evropské trhy.
14. 11. 2012 07:29:47
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706344
kovacdus
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
24. 10. 2014 03:06:50
Souhlasím, že založení a správa ppc reklamy nejsou pro začátečníky. Než se to člověk naučí, nechá se na tom utratit docela dost peněz a efektivita je taky daleko nižší. To už je lepší si nechat spravovat ppc kampaně od profesionála. Pokud by někdo chtěl poradit, mrkněte na ppc-reklama.eu
24. 10. 2014 03:06:50
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706343
Ladislav Vitous
verified
rating uzivatele
27. 6. 2018 11:32:33
S křížkem po funuse, nicméně tady menší příspěvek nejen k tomu, jestli se vyplatí PPC jako takové, ale dokonce jestli se vyplatí za ně platit někomu dalšímu!
https://www.vitousladislav.cz/blog/proc-platit-za-spravu-ppc/
27. 6. 2018 11:32:33
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenosti-s-ppc/#reply706342
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit