Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak se zije fulltime copywriterum? Aneb pokorne hledam zkusenosti starsich :)

Marek Fišer
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
21. 11. 2011 23:52:43
Vazeni, VS je za zdarne za mnou, moc me sice teda nebrala, ale nejaky ten titul mam. Nicmene jak muj region, tak primo muj obor je z hlediska trhu prace mrdka neskutecna. Logicky se tak poohlizim po alternativnich moznostech, konkretne o copywritingu na ZL jako OSVC. Cemuz jsem se - snad vyjma SEO - docela bezproblemove venoval po cas studii, nicmene nikoli soustavne, ale spise "jak se panovi chtelo".
Zajima me vas nazor, zdali je na trhu stale dost mista pro nove CW, sice s referencemi a zkusenostmi, jenze prizivit se vs. uzivit se, to je neco docela jineho. Necekam jasne dane zavery ani magic pill, zajimaji me uvahy, nazory, zkusenosti.
Je mi jasne, ze TOP copywriteri zpravidla operuji mimo WebTrh, kde poptavky typu "hledame pisalky (kopiky) do 60 kc/ns, rozhoduje cena" bohuzel patri mezi ty frekventovanejsi. Osobne si myslim, ze od detstvi splnuji vsechny prime predpoklady pro tuhle praci, ale zase se nepovazuji za cloveka, ktery by mel lokty na to prodat se lepe, nez ostatni.
Zaroven jsem tuze zvedavy, jestli sem nejaky uspesny CW dokaze s nadhledem prispet troskou ze sveho know-how. Treba s know-how ze zacatku, spradanim si site klientu, jestli zpocatku vyzil, atd. Predem diky za podnetne prispevky (budou-li).
Asi by bylo nanejvys vhodne predstavit svou praci, takze - pisi zhruba takhle.
http://games.tiscali.cz/preview/mafia-2-51681
http://games.tiscali.cz/preview/aliens-colonial-marines-51525
http://www.dreamlife.cz/magazin-luxusu/auto-moto/americka-automobilova-tovarna-na-sny/article.html?id=1353
http://www.tudorovci.cz/sezona-4/sezona-4-dil-desaty-–-opona-pada-tudorovci-odchazeji-na-vrcholu/
http://madbrahmin.cz/index.php?dir=ruzne/rozhovory/prispevky&id=memories
http://motylarium.wordpress.com/2011/07/28/kam-kracis-ohnivacku/
http://www.csfd.cz/uzivatel/55302-jesterak/oblibene-filmy/
Pokud se da verit lidem kolem me, mam takovy prazvlastni, unikatni styl psani, ktery nebude po vuni kazdemu. To asi nebude daleko od pravdy, nejvice ze sebe jsem vydal pri kreativnim psani pro jisty nikdy nevydany projekt. To uz, spolecne s nekterymi dalsimi zazitky v zivote, nehodlam dobrovolne opakovat..
J.
21. 11. 2011 23:52:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699998
Slanecek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2011 00:12:29
Pokud se da verit lidem kolem me, mam takovy prazvlastni, unikatni styl psani, ktery nebude po vuni kazdemu.
Máš pravdu, těžko se čteš. Zkus psát kratší souvětí :-)
22. 11. 2011 00:12:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699997
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2011 08:09:06
Slanecek: S. King pise take dlouha souveti a rozhodne se mi tezko necte. :) Takze jen v tom to byt nemusi...
Jester: prekopiruj sem schvalne co si o tvem psani mysli velky JD, urcite nejaky jeho komentar mas. :))
22. 11. 2011 08:09:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699996
Slanecek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2011 08:50:13
Napsal _Nightmare_;725656
Slanecek: S. King pise take dlouha souveti a rozhodne se mi tezko necte. :) Takze jen v tom to byt nemusi...
Jester: prekopiruj sem schvalne co si o tvem psani mysli velky JD, urcite nejaky jeho komentar mas. :))
Zrovna Stephen King v knize „O psaní“ radí, abyste psali krátce a výstižně :)
22. 11. 2011 08:50:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699995
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2011 09:07:15
Slanecek: a jinde zase pripousti, ze je opakovane obvinovan z toho, ze jeho textovy editor trpi prujmem...
K tomu "O psani" - snad si vazne nemyslis, ze bude radit sve mozne budouci konkurenci a delit se o sva tajemstvi uspechu? :-) Lepsi udusit ji uz v zarodku... :-))
22. 11. 2011 09:07:15
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699994
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
22. 11. 2011 10:30:18
Napsal Slanecek;725616
Máš pravdu, těžko se čteš. Zkus psát kratší souvětí :-)
Četl jsem toho ohniváčka ("profesionální deformace", pořád hledáme nové redaktory na Přírodu ;-) ) a musím potvrdit že ta souvětí jsou šíleně dlouhá a komplikovaná. Fakt se to špatně čte, a to i přesto že obecně vzato psát rozhodně umíš.
22. 11. 2011 10:30:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699993
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2011 10:49:54
Kovboj: toz kdyz mi das tech 300-400 Kc/NS, tak ti clanky pro Prirodu klidne psat budu. :)
22. 11. 2011 10:49:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699992
ojnaroskemil
verified
rating uzivatele
22. 11. 2011 11:02:14
uggugg sale
ugg outletugg clearance
ugg storeCheap UGG Classic Tall BootsKid UGG Boot CheapKid UGG Boot On SaleUGG GlovesBuy UGG Classic Cardy Boots
---------- Příspěvek doplněn 22.11.2011 v 11:02 ----------

canadagoose
canada goose canada goose parka canada goose jackets goose down canada goose chilliwack yorkville parka snow mantra canada goose
canada goose jacket chilliwack canada goose parkas
---------- Příspěvek doplněn 22.11.2011 v 11:02 ----------
uggs saleugg boots on saleugg store
ugg australiaugg boots sale
Buy Cheap UGG Boots
Cheap UGG Shoes
Kid UGG Boot ClearanceUGG Sundance 5325UGG Classic Paisley Boots
---------- Příspěvek doplněn 22.11.2011 v 11:02 ----------
canadagoose
canada goose
canada goose online
canada goose sale
goose down
parka women
canada goose chilliwack women
coats for kids yorkville canada goose snow mantra
---------- Příspěvek doplněn 22.11.2011 v 11:02 ----------
Nike Shox
cheap nike shoxnike shox clearancenike
nike shox outletMens Nike Air Max 91 Cheap
Mens Nike Shox R2 Cheapdiscount womens nike shox r4Nike Air Max 90
Cheap Nike Free
---------- Příspěvek doplněn 22.11.2011 v 11:06 ----------

uggugg bootsugg boots australia
ugg boots clearanceugg boots onlineCheap UGG Classic Short Boots
UGG Classic Tall Boots
cheap UGG Tassel BootsUGG Classic Short Bootsdiacount UGG Classic Mini Boots
22. 11. 2011 11:02:14
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699991
Martin Bugner
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2011 11:08:10
Copywriting je především o psaní pro web, a tam platí jiná "pravidla" než pro psaní románů, povídek a podobně. Takže zapomeňte na Kinga, a pište stručně, jasně a hlavně česky. Zjišťuji, že angličtina často proniká do písemného vyjadřování i se svým odlišným slovosledem - pořadí sloves, podmětů a přísudků, a to se vážně nedá číst. Chrlit písmenka umí každý ;-)
22. 11. 2011 11:08:10
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699990
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2011 11:35:35
VldýŠek: tenhle argument jsem samozrejme cekal, ale co se teto diskuse tyce, tak neni az tak uplne na miste. Neresilo se (resp. minimalne ja to neresil), zda dlouha souveti pouzivat/nepouzivat - resilo se, zda se vysledek cte dobre/spatne. Ciste v tomhle smeru je rozdil v "pravidlech" irelevantni, proste bud se to cte dobre (i kdyz dlouha souveti pouzijes) nebo spatne. S tvrzenim typu "dlouha souveti se ctou vzdy a kazdemu spatne" jak doufam nikdo neprijde, takze netreba to rozebirat. Jak kdosi spravne poznamenal, dlouha souveti se krome typicky "knizniho" popisu krajiny velmi dobre hodi napr. i pro vyjadreni dojmu, coz je zrovna v recenzich/preview pomerne pouzitelne. :)
22. 11. 2011 11:35:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699989
Marek Fišer
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
22. 11. 2011 14:05:18
Nightmare: nic moc konkretniho nemam, to by bylo asi na dlouhy prohrabavani se konverzacemi. Nicmene muj vztah s Jaydeem byl docela OK. Snad krome toho, ze opravdu nenavidel univerzum Fallouta, a ja ho miloval. On zase miloval souboje s konkurenci, coz bylo pro zmenu volne mi:)
Ale okamzite a pravidelne jsem pro nej psal hry s nejvetsim brandem, vyjma rec., na ty jsem myslim nemel kompl, dostaval pravidelne info leaky kolem Mafie 2, atd. Takze tam nejaka duvera & dobre mineni evidentne bylo.
Samozrejme, X krat jsem neco prepisoval od hlavy k pate. Kdyz bylo venku hezky, nebo davali neco moc fajn v bedne, a ja mel psat nejake polopreview madarsky adventury za honorar obycejne novinky, kterou si koupi asi 20 lidi, tak me to zase az tak nebralo. Coz casto skoncilo klasickym dusevnim vypraskem:) Obcas by se vsak mel najit nekdo, kdo ti pripomene, ze jsi byl dnes kokot a lempl, spravne?
Paradoxne posledni komentar, ktery jsem vyhrabal, zni:
To bylo naposled, co jsem pro nej neco psal. Posledni preview pred vydanim druhy Mafie, takova mala velka slohova onanie. Odevzdano za pet dvanact, delkou tezce pres limit, s mirne hrabalovskym uvodem a spoustou zasitych metafor a nadbytecnych slovnich klicek obecne. Tretina ctenaru si text v komentech strasne vychvalovala, zbyle dve tretiny si myslely, ze si z nich delam prdel. Skoda, ze jsou komenty z puvodniho webu v tahu, byla to vazne moc fajn smes idolizace a klistyru:)
Brzy nato cekaly Tiscali "mensi zmeny".
Kovboj: to je dost mozne, je to takovy suplikovy clanek, ktery patrne necetlo ani vic, nez 10 lidi, nevznikala zde potreba odbornejsiho feedbacku. Ja mam ty ohnivacky asi 1 km od baraku, proste jednoho dne v lete prselo a...
Navic jsou tam asi 1 nebo 2 fakticke chyby, na ktere sice prijde v CR asi jen par lepidopterologu, nicmene - jsou tam:)
Chtel jsem spis poukazat, ze muj zaber je ponekud sirsi, nez jen "videoherni strilecky, kde je fakt hafo mutantu, krve a slizu". Web mas povedeny, nejakou budouci uzsi spolupraci bych si dovedl predstavit, paklize platis:) K nekterym tematum mam i vlastni fota, psanou formu by nemel byt neprekonatelny problem trochu "znormalnit", odlehcit.
All: predstavoval jsem si spise diskusi na tema "co se zacatky", "jak to tenkrat bylo se mnou", apod. Patrne naivne - asi se kazdy o takove know-how podvedome boji.
Oproti tomu reakce na me psani sbiram nekolik poslednich let kazdy tyden, v tomto ohledu nemam moc, co bych resil. Nejak pisu, mam svy mouchy, ale drtive vetsine se to zamlouva. Nic lepe patrne neumim. Zajima me opravdu spis ten prechod mezi "dospele" copywritery s denni praxi. Treba i formou soukrome zpravy, je-li to choulostive.
22. 11. 2011 14:05:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699988
Martin Bugner
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2011 14:40:08
Napsal _Nightmare_;725757
VldýŠek: tenhle argument jsem samozrejme cekal, ale co se teto diskuse tyce, tak neni az tak uplne na miste. Neresilo se (resp. minimalne ja to neresil), zda dlouha souveti pouzivat/nepouzivat - resilo se, zda se vysledek cte dobre/spatne. Ciste v tomhle smeru je rozdil v "pravidlech" irelevantni, proste bud se to cte dobre (i kdyz dlouha souveti pouzijes) nebo spatne. S tvrzenim typu "dlouha souveti se ctou vzdy a kazdemu spatne" jak doufam nikdo neprijde, takze netreba to rozebirat. Jak kdosi spravne poznamenal, dlouha souveti se krome typicky "knizniho" popisu krajiny velmi dobre hodi napr. i pro vyjadreni dojmu, coz je zrovna v recenzich/preview pomerne pouzitelne. :)
Jaký argument? Já jsem snad žádný nenapsal :-O
Je řeč o copywritingu. Napsal jsem sice obecnou, ale důležitou poučku. Při psaní pro web je třeba hledat inspiraci u dobrých copywriterů (ne pisálků) a uvědomit si CO a ZA JAkÝM ÚČELEM píšu.
BTW: Dlouhé věty (souvětí), přesněji ještě "dlouhé řádky", se na obrazovce opravdu špatně čtou. Samozřejmě, že i souvětí může mít své opodstatnění pokud jde o text popisný. Ale nic se nemá přehánět. Texty ala Hrabal na webové stránky zkrátka nepatří, byť se mi jinak líbí.
Text pro web se jinak člení i z jiných důvodů. Někdy je dobré kvůli "sirotkovi" na konci řádku pozměnit celou větu (vím, že existuje tzv. nezalomitelná mezera ' '), apod. To jsou techniky, které získám praxí a ze zkušeností jiných. Čtení teoretických knížek jen napomůže vývoji k lepšímu.
Doporučuji navštívit nějaký kurs, např. kamarád Marek Prokop (www.prokopsw.cz) pořádá užitečné přednášky.
22. 11. 2011 14:40:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699987
Dála Musil
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
22. 11. 2011 15:20:28
->Ještěr: Zajímá tě tedy copywriting nebo žurnalistická tvorba? On je to totiž dost podstatný rozdíl jak v samotné tvorbě, tak ve shánění klientů apod.
22. 11. 2011 15:20:28
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699986
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
22. 11. 2011 15:42:49
VldýŠek: ano, rec je primarne o copywritingu - nicmene v tom "portfoliu" ke kteremu se tu lide vyjadruji ja osobne moc "copywritingu" nevidim. Ne kazdy clanek je "copywriting" jen kvuli tomu, ze vyjde v internetovem a nikoliv tistenem magazinu. Zrovna ty recenze pocitacovych her jsou ukazkovym prikladem clanku, kdy ctenare (predevsim pak ty co stejne jako ja pamatuji zlatou eru velkeho Andrewa a ICEho) nejaka "pravidla copywritingu" opravdu moc nezajimaji... K tvemu ... dlouhé věty (souvětí), přesněji ještě "dlouhé řádky", se na obrazovce opravdu špatně čtou... - takhle obecne napsano (obrazovka - jaka obrazovka?) nic nez tvuj subjektivni nazor/pocit. V opacnem pripade by tato skutecnost napriklad mela "zabit" e-booky, coz jak vime se nedeje. A to cela rada lidi cte (nejen) Hrabala na PC, notebooku i obrazovkach se sestipalcovou uhloprickou. :)
22. 11. 2011 15:42:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699985
Marek Fišer
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
22. 11. 2011 15:56:37
Dalax: spravna vytka:) Myslim, ze by slo kombinovat oboji.
Samozrejme mam za sebou X popisku pro eshopy (naposled napr. Radek O., Parfums.cz), travel weby, PR texty, aby sly o Vanocich na dracku produkty XYZ... To jsem tu ani nelinkoval. Jednak na tech textech nevidim nic zajimaveho, jednak z vetsiny ani nevim, kde/jestli jsou furt online.
Nikomu jsem treba nikdy nedelal kompletni textovou webprezentaci, kde CW peclive vazi kazdy slovo (nebo jen vyjimecne a uz si nepamatuji). V cemz, predpokladam, u "velkych ryb" lezi hodne penez.
Obecne jsem si - ocima profiku - neuctoval veru moc, tak 125-250 kc/ns (vyjma Tiscali, tam to bylo na beton vic, ale zase jsem si to nehlidal), vetsina lezela u spodni hranice, prachy dokonce mely "historicky" lehce sestupnou tendenci. Jestli to bylo vzhledem k odvedene praci malo, nevim/nehodnotim. Obavam se, ze to neumim porovnat. Nemam nikoho, s kym bych dane veci konzultoval. V tomhle vlakne je to IMO jasne videt.
Pokracovat v nastolenem trendu, urcite bych se (slusne) neuzivil. Nikdy jsem ani nemel valny ambice rikat si "copywriter":)
22. 11. 2011 15:56:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-se-zije-fulltime-copywriterum-aneb-pokorne-hledam-zkusenosti-starsich/#reply699984
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit