Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vracení poštovného

Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
4. 10. 2011 20:28:15
Ve zprávách TV Nova proběhla informace o nově zavedené povinnosti zaplatit poštovné zákazníkovi, pakliže se rozhodne zboží vrátit. Údajně je to dle EU. Reportáž byla značně povrchní a nekonkrétní a tak člověk pořádně nic neví. Nemá k tomu někdo nějaké další info?
díky
Mirek
4. 10. 2011 20:28:15
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683664
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
4. 10. 2011 20:33:11
ano, eshopy maji nove povinnost vracet i zaplacene postovne v pripade vraceni do 14ti dni, nevztahuje se to an postovne ktere zakaznik zaplati za odeslani zbozi zpet (tedy vracite pouze postovne a balne ktere zaplatil vam)... je to dalsi naklad pro eshopy navic, ale zrejme zanedbatelny...
4. 10. 2011 20:33:11
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683663
Aleš: Zanedbatelný, pro začínající e-shopy určitě přítěž, ale nic co by se nedalo zvládnout.
4. 10. 2011 20:35:14
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683662
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
4. 10. 2011 20:36:34
Napsal Fokky;708321
Aleš: Zanedbatelný, pro začínající e-shopy určitě přítěž ...
procento vracenych zasilek do 14ti dni je vetsinou samo o sobe zanedbatelne, postovne a balne uz yb v tom nemelo hrat velkou roli... Pokud hraje, je neco spatne (vetsinou vyska marze na zbozi)
4. 10. 2011 20:36:34
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683661
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
4. 10. 2011 20:37:49
A odkaz na nějakou legislativu někdo nemá?
4. 10. 2011 20:37:49
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683660
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 20:39:40
http://www.podnikatel.cz/clanky/nova-smernice-eu-o-pravech-spotrebitelu/
4. 10. 2011 20:39:40
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683659
Už tu byl případ, kdy si člověk pořídil navigaci a po pár dnech ji vrátil, to by nebylo nic tak k usměvu ale na této navigaci v paměti byla naplánovaná trasa po celém řeckém ostrově. Teďka už si to člověk tedy může půjčit skoro zadarmo ;)
4. 10. 2011 20:40:30
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683658
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
4. 10. 2011 20:41:25
Napsal Šklíba;708324
http://www.podnikatel.cz/clanky/nova-smernice-eu-o-pravech-spotrebitelu/
díky
4. 10. 2011 20:41:25
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683657
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
4. 10. 2011 21:10:16
A ví někdo jak je to v případě, že zákazník vrátí např. 1 věc z 5-ti ?
A další dotaz : Co když má zákazník poštovné zdarma nebo se slevou. Tak nevracím nic nebo snížené poštovné ?
Díky
4. 10. 2011 21:10:16
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683656
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
4. 10. 2011 21:12:39
kejli druha otazka je jasna, pokud mel postovne zdrama, vracis mu tolik kolik za nej zaplatil, tedy nic... t same plati pro zlevnene - tedy zaplatil jsem 40 i rpesto ze normlani je 100, vratis 40, zalezi co je na fakture, to ej rozhodujici... Prvni pripad bych asi resil vracenim penez pouze za zbozi, nebot nevratil celou zasilku, nevim jetsli ej to ale v souladu se smernici a naslednym zakonem co u nas podle toho vznikl...
4. 10. 2011 21:12:39
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683655
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 21:21:22
To není zas až tak pravda. Pokud poštovné bylo zdarma a ty zboží vracíš, má prodejce možnost si skutečně vynaložené poštovné strhnout. Bohužel nemám teď po ruce žádný konkrétní paragraf, kterým bych to podložila, každopádně tuším řešila to i ČOI a podobně se vyjádřilo i nějaké spotřebitelské sdružení.
4. 10. 2011 21:21:22
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683654
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
4. 10. 2011 21:22:50
Napsal Šklíba;708343
To není zas až tak pravda. Pokud poštovné bylo zdarma a ty zboží vracíš, má prodejce možnost si skutečně vynaložené poštovné strhnout. Bohužel nemám teď po ruce žádný konkrétní paragraf, kterým bych to podložila, každopádně tuším řešila to i ČOI a podobně se vyjádřilo i nějaké spotřebitelské sdružení.
jenze ne ted, ted uzs e postovne vraci taky = nelatil jsem postovne, nic navic mi nevrati, ale ani si nic nesthnou, nesmi :) procti si jeste jednou tema ;)
4. 10. 2011 21:22:50
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683653
boogey
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 21:25:55
Ono už to platí? Podle Novy jo, podle ostatních webů to bude platit až to členský státy zarhnou do zákonů.
A hlavně jak to vůbec je? Tady píšou, že se vrací poštovný, co si účtuju já, tady zase to, který se platí při cestě zpátky a pro změnu tam, kde by měly bejt informace nejpřesnější, jsou starý.
4. 10. 2011 21:25:55
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683652
Skliba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2011 21:26:26
Ale ta nová směrnice řeší poštovné, které platí zákazník za vrácení zboží do obchodu. Dotaz se týkal poštovného vynaloženého prodejcem za zaslání zboží. To si prodejce strhnout může. Na základě §53 odst. 10.
(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
edit po chvíli: koukám, že se to tu už řešilo:
http://webtrh.cz/114743-neuctovane-postovne-vraceni-zbozi-dnu
4. 10. 2011 21:26:26
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683651
DarkMan
verified
rating uzivatele
4. 10. 2011 21:26:42
Je nekde presne zneni te smernice, ten odkaz z podnikatel.cz je z cervence a jeste nebyla schvalena finalni smernice...
4. 10. 2011 21:26:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-postovneho/#reply683650
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit