Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Kritika grafického návrhu eshopu

skraloupak
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
19. 7. 2011 18:57:36
Dobrý den, nedávno jsem dokončil úpravu a rozšíření eshopu co jsem sem dříve postoval. Prosil bych o kritiku , návrhy nebo rady co změnit :) . Návrh zatím nemá uplatnění ale pomalu začínám s rozšíření do více barev. Co si myslíte uplatnění ? Mohl by být o něj vělký zájem ? Například i s vlatním systemem?
Hlavni stranka
hlavni stranka - prihlaseni a menu
Detail kategorie
Detail produktu- komentáře
Detail produktu- parametry
Detail produktu - podobne produkty
uzivatelska cast - vyspis objednavek
uzivatelska cast - zmena udaju
Kosik - 1 krok
Kosik - 2 krok
19. 7. 2011 18:57:36
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657246
Nodon
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 7. 2011 19:27:30
Podivný font na úvodní stránce na tlačítku "Do košíku" a "Detail", použil bych ten který je na tlačítku "Do košíku" na stránce produktu u podobných produktů.
19. 7. 2011 19:27:30
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657245
SilentSight
verified
rating uzivatele
(44 hodnocení)
19. 7. 2011 19:38:52
Mě se to osobně líbí :)
19. 7. 2011 19:38:52
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657244
Lukáš Jágr
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 7. 2011 20:01:23
Hodne povedenej design :) celej pusobi velmi prijemne :)
19. 7. 2011 20:01:23
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657243
Design rozhodně JE přehledný, intuitivní a barvy dobře sladěné... ale tím to končí. Všechno tu už milionkrát bylo originalita nula, nápaditost nula. Chybí tam jakýkoliv silnější element, který by zákazníka zaujal a nějak vyzdvihoval jedinečnost toho konkrétního eshopu. Asi tak, pokud daný eshop klienta zaujme, designem to určitě nebude.
19. 7. 2011 20:10:39
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657242
Jakub B.
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
19. 7. 2011 20:29:53
Některý texty jsou až příliš světle šedé.
19. 7. 2011 20:29:53
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657241
Lukáš Urban
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
19. 7. 2011 20:32:17
Přeplácané, nepřehledné, špatně zarovnané.....
19. 7. 2011 20:32:17
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657240
skraloupak
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
19. 7. 2011 20:53:51
Napsal Lukáš Urban;678983
Přeplácané, nepřehledné, špatně zarovnané.....
Děkuji za kritiku , ale tvuj koment se mě zdá dost zbytečný, to že napíšeš že je to přeplácané, nepřehledné a špatně zarovnané mě v ničem nepomůže, takže jsi nemusel psát nic. Můžeš být prosím konkrétnější co kde je špatně ?
for nodon : díky změněno :)
salab: dobře, zapracuju natom a pokusím se změnit :)
for zdendas: dobře díky, zkusím zapracovat ještě na originalitě hlavně na hlavní stránce:)
19. 7. 2011 20:53:51
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657239
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
19. 7. 2011 21:03:23
Některé věci jsou poměrně líbivé, ale musím říct že je to dost odbyté - detaily úplně a je to hodně nalepené do sebe, celkově. Výrazné 1px rámečky v malém prostoru dopadají špatně. Detail je asi nejhorší svojí naprosto zbytečnou přeplácaností právě těch rámečků - podívej se třeba na http://www.parfums.cz/versace/versace-bright-crystal-tester-90-ml-toaletni-voda/ - tohle není nejnovější, trochu to i prasí obrázek, ale stále je to dokonale přehledné, což se u tvého detailu nedá říct ani omylem.
Pak k tomu napíšu něco víc, abych byl konkrétnější.
// Opakování velmi výrazného menu úplně nahoře je zbytečné plýtvání místa, protože to ani není pořádně vidět. Vyhodit, a ušetřený prostor využít přerozdělením mezi naplácaný obsah.
19. 7. 2011 21:03:23
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657238
Lukáš Urban
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
20. 7. 2011 08:17:10
Máš toho prostě moc na malém prostoru a všechno je velmi výrazné. Konkrétně na homepage k sobě žluté menu, veškerá tlačítka a informace o slevě v každém produktu strhávají zrak, že si skoro nedokážu přečíst popisek. S tím souvisí i přehlednost, které rozhodně moc nepřidá titěrný font. Design nemá žádný řád. V hlavním horizontálním menu je stejně jako v hlavním vertikálním popisek pod geometrickým i optickým středem, zato "Nejnovější produkty" už na středu jsou. Špatné zarovnání ale není jen v těchto detailech. Obsah by měl být tříděn do, na sebe navazujících, optických bloků.
Vzhledem k absenci zarovnání, extrémnímu nedostatku whitespace, malému fontu a nepříliš promyšlené výraznosti jednotlivých prvků se web stává nepřehledným a přeplácaným.
20. 7. 2011 08:17:10
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657237
Myslim, ze tento design som tu uz raz komentoval:) I ked technicky je to prevedene celkom dobre, patri to medzi klasicke sablonove (nepopieram, ze fungujuce designy) vacsych multishopov. A kedze niekto mudry povedal "Odlis sa, alebo zomri !" tu pri dnesnej konkurencii tohoto sortimentu budu ozaj rozhodovat detaily a precizne navrhnute UI a v tomto v detailoch vyrazne zaostavas.
Pravdepodobne nebudem mat silu okomentovat cely design tak sa sksusim zamerat na HP a k zvisku sa skusim vratit neskor:)
HP
Nerozumiem preco maju niektori dizajneri tendenciu "zneuzivat" hlavnu navigaciu na sekundarne informacie. Najdolezitejsim poslanim e-shopu je udrzat pozornost zakaznika a priviest ho k nejakej akcii. V idealnom pripade k nakupu, alebo opatovnej navsteve po provnani cien/sluzieb a naslednemu nakupu.
Hlavne menu je hned po vstupe na ociahc, dokonca si dovolim tvrdit ze je to prve na co navstevnik siahne. Daj tam nejake uzitocnejsie odkazy napr. promo kacie, bestsellery, pripadne dolezite kategorie e-shopu, benefity, namiesto sekundarnych informacii, hlavne ked ich mas zdablovane este aj v hornom menu.
Navstevnici bezne tieto informacie hladaju v paticke, pripadne v nejakom bloku oznacenom ako zakaznicka zona/servis.
Hore pri nakupnom kosiku mas button do kosika, zauzivane je do pokladni kosik zobrazis klikom na nakupny kosik i ked vo vseobecnosti sa jedna o ten isty krok, pretoze nakupny kosik byva vo vacsine pripadov prvy krok nakupneho procesu.
Na HP by ma ako prve zauijimalo, hlavne pri sortimente ktoreho je na nete mraky, pre co si mam vybrat Vas, aku mate pridanu hodnotu oproti ostatnym e-shopom, preco to nemam zavret a hladat napriklad na znamejsich e-shopoch.
Nie som si isty navigaciou na pravej strane, ktora by mala znazornovat kategorie e-shopu. Ako to bude fungovat ? Kedy sa rozbali kategoria na podkategorie ? Na hover ? Alebo na klik ? Ak na klik zostavam na HP ? Pretoze tak to mas znazornene.
Dalsi problem vidim vo filtroch, ktore predpokladam budu fungovat ako odfiltorvanie zvolenej kategorie, alebo pre vsteky produkty ?
Podla toho co je tam znazornene budu mat filtre este dalsie "subfiltre" co nepovazujem za stastne riesenie, pretoze po tolkych klikoch sa v tom navstevnik zacne stracat a po chvili frustrovany opusti stranku. Navigacia a filtrovanie je pri e-shopoch najdolezitejsi prvok a musi byt navrhnuta perfektne s maximalnym ohladom na zakanika.
Obsahova cast tak isto prinasa zopar problemov, ktore moje oko postrehlo hned ako som to otvoril.Vsimni si ze naprike tomu, ze promo akciu v uvode mas relativne vacsiu (relativne pretoze je sirsia) a mala by putat pozornost ako prva, oko hned pritiahnu cervene buttony do kosiku a tu akciu skoro prehliadas. NApriek tomu, ze to ma putat najvacsiu pozornost tym cervenym "krikom" vo vypise produktov to skoro zanika.
Prvky vo vypise produktov by chceli menej "nasilia". Mas to doslava prepchate a prekrikuje sa jeden button cez druhy.
Moj navrh:
Odstranit button detail ako odkaz na detail pouzit hover obrazka, a nazov produktu urobit tiez ako odkaz na detail. Zjemnit button do kosika, pouzit neutranejsiu farbu.Akciove ikonky "sleva", "novinka" pouzit v hornej casti namiesto "novinka", "skaldem" a pouzit viditelnejsiu formu. nejaku pecat alebo nieco podobne. Skladove zasoby znazornovat ako obycajny text niekde pod popisom, alebo pri cene. Vznikne vacsi priestor pre cenu. Predpokladam ze shop je urceny koncovym zakaznikom nie velkoodberatelom a tak je zbytocne uvadzat cenu bez DPH ako hlavnu, len to zbytocne zavadza. Uved jednu koncobu cenu a to s DPH a rozpisuj to az v detaile pripadne v pokladni.
Tymto by si to cele prevzdusnil a odstranil prebytocny sum.
//Tak tolko na uvod skusim vecer este okomentovat vypis produktov a detail ....
20. 7. 2011 09:19:39
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657236
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
21. 7. 2011 08:22:58
White space, white space a ještě jednou white space. Prostor je to, co tento návrh úplně postrádá. Provzdušni to. Vše je na sobě strašně naplácané, chybí ti tam jakékoli mezery a oddělení jednotlivých prvků. Barevně je to takové nevýrazné. Zkus použít klidně méně barev, ale dej jim jasný význam. Pro tlačítka jednu barvu, ne dvě atpod. V patičce pozor na kontrast, text nejde přečíst.
21. 7. 2011 08:22:58
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657235
w3m
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
21. 7. 2011 17:22:28
Klišé, typický design, ale ve velmi hezkém provedení
21. 7. 2011 17:22:28
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657234
skraloupak
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 7. 2011 19:18:54
pa3ick, OV , PŠ, LU : Pánové , moc vám děkuju za tu kritiku, to je to co jsem potřeboval,abych se pohnul o něco dále, už natom dělám a vypadá to mnohem lépe, když to je trošku provzdušněný. Teď když je porovnám, tak je vidět ten rozdíl :) Hlavně pa3ick, že si dal takovou práci a napsal takový sloh, nesmírně si toho cením.
23. 7. 2011 19:18:54
https://webtrh.cz/diskuse/kritika-grafickeho-navrhu-eshopu/#reply657233
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit