Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Stránka 2 z 4 PrvníPrvní 1234 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 31 až 60 z 109

Za tyhle penize je Skicovne :

  1. Podobne zadavanie zakazok je podvodne a netransparentne. Nikde nie je zarucene ze grafikovi neukradnes napad, ktory ti zaslal a nedas to spravit susedovi ktory to s grafikou vie. Na designe ako takom je vzdy najcennejsi napad ta samotna praca na tom je len rutina a trva z celeho procesu najkratsie.
    Preto sa podobnych podvodnych a zavadzajucich poptavok nezucastni ziadny serozny kreativec a dostavas len prvopokusy zacinajucich grafikov ktory podobnym sposobom nahanaju referencie a ziskavaju zakazky. Kvalita takto dodanych log a designov je podpriemerna a vacsinou zodpovedaju tej cene. Ale moze medzi nimi byt ozaj dobry napad ktory po dodatocnom spracovani funguje.
    Tu na webtrhu, ale aj inde (napriklad na zahranicnych forach s podobnym zameranim) je podobnych vykradacov a spekulantov, ktory to potom dokonca predavaju dalej pomerne dost a budu tu vzdy. Kto chce zareaguje, kto nie ignoruje, ale rozculovat sa nad tym nema vyznam, ten trh tu bude a s tym nic neurobime:)
    A Webtrh mimochodom slubil taketo spekulativne sutaze a zakazky bude mazat, ale mam pocit ako keby ich naopak podporoval :D

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Děkuji Plaváčkovi, že to tak hezky shrnul :). K tomu se asi víc říct nedá.

    Podobne zadavanie zakazok je podvodne a netransparentne. Nikde nie je zarucene ze grafikovi neukradnes napad, ktory ti zaslal a nedas to spravit susedovi ktory to s grafikou vie. Na designe ako takom je vzdy najcennejsi napad ta samotna praca na tom je len rutina a trva z celeho procesu najkratsie.
    Preto sa podobnych podvodnych a zavadzajucich poptavok nezucastni ziadny serozny kreativec a dostavas len prvopokusy zacinajucich grafikov ktory podobnym sposobom nahanaju referencie a ziskavaju zakazky. Kvalita takto dodanych log a designov je podpriemerna a vacsinou zodpovedaju tej cene. Ale moze medzi nimi byt ozaj dobry napad ktory po dodatocnom spracovani funguje.
    Tu na webtrhu, ale aj inde (napriklad na zahranicnych forach s podobnym zameranim) je podobnych vykradacov a spekulantov, ktory to potom dokonca predavaju dalej pomerne dost a budu tu vzdy. Kto chce zareaguje, kto nie ignoruje, ale rozculovat sa nad tym nema vyznam, ten trh tu bude a s tym nic neurobime:)
    A Webtrh mimochodom slubil taketo spekulativne sutaze a zakazky bude mazat, ale mam pocit ako keby ich naopak podporoval :D
    Sorry, tohle je úplná blbost a vlastně mě to i uráží, porotože jsi právě napsal, že jsem podovodník (což spousta lidí potvrdí, že nejsem). Nevidím, proč bych měl krást nápad, který nechci využít, to nedává logiku.

    To, že se jich neúčastní žádný solidní kreativec není naštěstí pravda (a to vím z vlastní zkušenosti), to o začínajících graficích je blbost - kolik jsi výběrových řízeních zadával, že to můžeš tvrdit. Stejně tak s tou kvalitou - na jakém základně to můžeš tvrdit?

    Já nic na výběrovém řízení spekulativního nevidím, pokud má jasně daná pravidla. Pokud se jich nechceš účastnit, nedělej to, jsou lidé, kteří jsou chytří a vědí, že jim to může přinést dlouhodobého klienta.

  4. Plavacek to popsal jasne. Osobne se zucastnujeme mnoha vyberovek. Je s tim spousta prace a vysledek nejasny. Tak to proste funguje. Jednou vyhrajes, podruhe ne, ale zkusil jsi to.
    Nedovedete si predstavit, pokud vyberovku porada nadnarodni firma. Podminky jsou striktni, vsechny podklady se davaji ve forme, ktera je predem urcena, svoji nabidku si jedete osobne odprezentovat zpravidla do Prahy. A to porad nevite, jestli uspejete. :D A kdyz uspejete, tak ti podmini odber pokud bude splatnost faktur vice jak 60 dni.
    Vyberovka na grafika pres WT je proti tomu srandicka, nechapu proc se rozcilovat. Je to jednoduche - chci zakazku, musim neco udelat. Nechci, nedelam nic. Proc je kolem toho takove halo?

  5. Citace Původně odeslal Jan Matějka Zobrazit příspěvek
    Děkuji Plaváčkovi, že to tak hezky shrnul :). K tomu se asi víc říct nedá.



    Sorry, tohle je úplná blbost a vlastně mě to i uráží, porotože jsi právě napsal, že jsem podovodník (což spousta lidí potvrdí, že nejsem). Nevidím, proč bych měl krást nápad, který nechci využít, to nedává logiku.

    To, že se jich neúčastní žádný solidní kreativec není naštěstí pravda (a to vím z vlastní zkušenosti), to o začínajících graficích je blbost - kolik jsi výběrových řízeních zadával, že to můžeš tvrdit. Stejně tak s tou kvalitou - na jakém základně to můžeš tvrdit?

    Já nic na výběrovém řízení spekulativního nevidím, pokud má jasně daná pravidla. Pokud se jich nechceš účastnit, nedělej to, jsou lidé, kteří jsou chytří a vědí, že jim to může přinést dlouhodobého klienta.
    Ja som reagoval na topic nie na teba, keby som chcel na teba tak ta citujem, tvoj prispevok, pokial sa v tom vidis kludne sa uraz.
    Riadil som za svoj zivot niekolko vyberovych konani, ale nikdy nie takymto podvodnym sposobom. Respektive za 15 rokov co podnikam som sa nestretol so ziadnou seroznou firmou co by takymto sposobom viedla vyberove konania. Do tvojho sposobu podikania ma vsak nic nie je, ved kazdy to robime ako vieme.
    Co sa tyka kvality tak ak pri zadani vyberoveho konania na dodavku designu, kde odplata za vykonanu pracu pre vitaza je 2000,-CZK, v ktorom chyba akekolvek seriozne a hodnotne zadanie, s nejasnymi pravidlami, nejasnym koncom, kde nic negarantujes, cakas kvalitu tak prepac bud si naivny alebo hlupi pripadne kombinacia tychto dvoch variant.

  6. @Plaváček:
    1) Je to jejich věc, nikdo je do toho přece nenutí.

  7. Ja som reagoval na topic nie na teba, pokial sa v tom vidis kludne sa uraz.
    Riadil som za svoj zivot niekolko vyberovych konani, ale nikdy nie takymto podvodnym sposobom. Respektive za 15 rokov co podnikam som sa nestretol so ziadnou seroznou firmou co by takymto sposobom viedla vyberove konania. Do tvojho sposobu podikania ma vsak nic nie je, ved kazdy to robime ako vieme.
    Co sa tyka kvality tak ak pri zadani vyberoveho konania na dodavku designu, kde odplata za vykonanu pracu pre vitaza je 2000,-CZK, v ktorom chyba akekolvek seriozne a hodnotne zadanie, s nejasnymi pravidlami, nejasnym koncom, kde nic negarantujes, cakas kvalitu tak prepac bud si naivny alebo hlupi pripadne kombinacia tychto dvoch variant.
    Napsal jsi, že zadání poptávky (přes výběrové řízení) je podovné. Vzhledem k tomu, že jsem takto poptávku zadával, tak to samozřejmě vztahuji i na sebe. Takže to není o tom, v čem se já vidím, ale v tom, co ty píšeš.

    Hm, to je zvláštní, zajímalo by mě, jakým způsobem jsi tedy výběrové řízení dělal? To jsi si nenechal předložit žádné nábvrhy? Tomu nerozumím. Já se takových výběrových řízení účastním denně a jsou to firmy velikostně i produktově z celého spektra - prostě je běžné, že udělám nějaký návrh, který ta firma buď chce nebo ne.

    Netuším, co chceš naznačit tím "do tvého způsobu podnikání mi nic není". Nechápu, proč se vždycky najde individuum, které místo toho, aby diskutovalo o tématu začne osobně útočit.

    Co se týče webdesignu za 2000 Kč, tak už jsem výše psal, že o tom ta diskuze vůbec není, ale o nástrojí výběrového řízení obecně (webdesing za 2000 Kč je samozřejmě ze zásady nesmysl).

  8. Prepac, ale pokial ty poptavku na Webtrhu uvedenu v topicu prirovnavas k transparentnemu vyberovemu konaniu spolocnosti tak nema cenu s tebou o tom diskutovat . Okrem toho znovu ti opakujem, ze na nikoho neutocim, reagoval som na topic cize diskutujem k teme a nie s tebou.
    To ze si v tom zbadal seba sice o niecom vypoveda, ale nijak nesuvisi s temou a ako hovoris taketo individua sa vzdy najdu :)

  9. Kdo má momentálně čas a chuť, tak se do podobných poptávek rád a s chutí pustí a zkusí to. Kdo má práce hodně a zná nějakou svou cenu, tak zváží zda se mu to vyplatí. Takže jednou může grafik říci "to se mě nevyplatí" a podruhé zase "mám čas a jdu do toho". ...takže z této stránky to lze chápat. Ale má to i druhou stránku mince ...zkuste popřemýšlet každý sám ;) ...protože tohle je diskuse, která stejně nikam nepovede :)

  10. Jan Matějka... človeče, vy ste blázon :)
    Samozrejme že keď niesú prachy tak sa drží každá koruna. To ale neznamená že podobné "poptávky" patria na webtrh... takéto "poptávky" patria do baru.
    Viete čo ? :) Poďme do politiky a vyhlásime tender na stavbu dialnice za 3 koruny. Som si istý že tender bude vyhlásený riadne a nikto nás nebude mať za imbecilov. Naša politická kariéra bude naceste na výslnie :D
    Proste to nemá úroveň, nejde mi do gebule čomu na tom nerozumiete.

    ---------- Příspěvek doplněn 16.04.2011 v 19:43 ----------

    Takúto "poptávku" na mňa môže kričať na ulici a je to v poriadku :)
    Na trhu sa platí za miesto.. na burze, na tržnici a pod...Na webtrhu sa ale neplatí a práve preto, môže prísť aj bezdomovec a povedať "kúpim web za 1 korunu" ... čo na to povedať ? .. proste ťahaj preč a nesmrď tu.

  11. To, co se poslední dobou navyklo zhusta schovávat za termín "výběrové řízení" nemá ve valné většině případů s výběrovým řízením nic společného. Je to v lepším případě jen vrcholný projev neúcty k práci druhých. Věnovat energii s nejistým výsledkem má pro odborníka ještě smysl tam, kde vítěz získá zakázku za statisíce nebo miliony, ale už z principu se nemůže hlásit do pochybné soutěže, kde jde o pár tisíc, protože konkurovat mu tam nebudou kolegové kvalitou, ale břídilové cenou!

    Jan Matějka: logo slevovka.cz není logo. Je to velmi nevyvedená hobby hříčka. On už dneska každý má doma komp, tak proč si nepřivydělat...

  12. Výběrovky na Webtrhu jsou pro mladého - začínající grafika dobrý start, jak získat nové kontakty. Sám jsem díky výběrovkám získal 1-2 stálé klienty. Pro člověka, co má práce, že neví kam dřív skočit, to není. Naopak někdy se dá vypnout a jen tak ze srandy a pro cvik se zúčastnit. Zadavatelům je většinou jasné, že nezískají práce od nejlepších grafiků a ani od těch nadprůměrných. Ovšem může se stát, že ho někdo překvapí.

    Úspěšná loga (práce) nevznikají výběrovými řízeními, ale přímou zakázkou profesionálovi.

  13. Citace Původně odeslal Michal Feltl Zobrazit příspěvek
    Výběrovky na Webtrhu jsou pro mladého - začínající grafika dobrý start, jak získat nové kontakty. Sám jsem díky výběrovkám získal 1-2 stálé klienty. Pro člověka, co má práce, že neví kam dřív skočit, to není. Naopak někdy se dá vypnout a jen tak ze srandy a pro cvik se zúčastnit. Zadavatelům je většinou jasné, že nezískají práce od nejlepších grafiků a ani od těch nadprůměrných. Ovšem může se stát, že ho někdo překvapí.

    Úspěšná loga (práce) nevznikají výběrovými řízeními, ale přímou zakázkou profesionálovi.
    Tohle jsem v posledním týdnu napsal už do dvou témat, ale stejně se bojím, že se to bude muset ještě stokrát zopakovat, aby to pochopili obě strany - jak grafici, kteří brečí nad poptávkami, tak zadavatelé výběrovek.

  14. Jan Matějka... človeče, vy ste blázon :)
    Samozrejme že keď niesú prachy tak sa drží každá koruna. To ale neznamená že podobné "poptávky" patria na webtrh... takéto "poptávky" patria do baru.
    Viete čo ? :) Poďme do politiky a vyhlásime tender na stavbu dialnice za 3 koruny. Som si istý že tender bude vyhlásený riadne a nikto nás nebude mať za imbecilov. Naša politická kariéra bude naceste na výslnie :D
    Proste to nemá úroveň, nejde mi do gebule čomu na tom nerozumiete.

    ---------- Příspěvek doplněn 16.04.2011 v 19:43 ----------

    Takúto "poptávku" na mňa môže kričať na ulici a je to v poriadku :)
    Na trhu sa platí za miesto.. na burze, na tržnici a pod...Na webtrhu sa ale neplatí a práve preto, môže prísť aj bezdomovec a povedať "kúpim web za 1 korunu" ... čo na to povedať ? .. proste ťahaj preč a nesmrď tu.
    Vůbec nechápu tvojí argumentaci - jednak netuším, proč bych měl být blázen, cítím se duševně zdráv.
    A druhak - jak stále opakuji od začátku - nechápu, proč by zrovna princip toho, že si vyberu nejlepší návrh (ať už grafický nebo jakýkoli jiný) nemohl na Webtrhu fungovat, když funguje kdekoli jinde. V oblasti marketingu a PR jsou na něm postaveny všechny potenciální spolupráce mezi klientem a agenturou.

    Věnovat energii s nejistým výsledkem má pro odborníka ještě smysl tam, kde vítěz získá zakázku za statisíce nebo miliony, ale už z principu se nemůže hlásit do pochybné soutěže, kde jde o pár tisíc, protože konkurovat mu tam nebudou kolegové kvalitou, ale břídilové cenou!
    To ale přece není pravda - cena je daná, takže to není konkurenční výhoda či nevýhoda. Pro mě má cenu se zúčastnit výběrového řízení, když mi to má přinést i tisíce, jinou šanci totiž nemám. Neznám nikoho, kdo by přišel a chtěl ode mě jakoukoli službu, aniž bych mu neudělal návrh mých služeb. Časteji ale dělám návrhy a prezentace do výběrových řízení, které jsou dost často několikakolové, vyžadují osobní prezentaci (i několikrát) a toho času s tím stráveného je poměrně dost. A přesto se považuji za odborníka, i když se výběrových řízení účastním.

    Jan Matějka: logo slevovka.cz není logo. Je to velmi nevyvedená hobby hříčka. On už dneska každý má doma komp, tak proč si nepřivydělat...
    to je samozřejmě tvůj názor, na který máš právo (a jak už jsem psal na začátku, tak u lidí, kteří se sami pasují do role odborníků, jsem ho čekal). Existují, ale i lidé, jijichž názoru si vážím (třeba Plavíček), kterých si skutečně vážím, protože znám a respektuji to, co umé, takže jsem v klidu.

    Výběrovky na Webtrhu jsou pro mladého - začínající grafika dobrý start, jak získat nové kontakty. Sám jsem díky výběrovkám získal 1-2 stálé klienty. Pro člověka, co má práce, že neví kam dřív skočit, to není. Naopak někdy se dá vypnout a jen tak ze srandy a pro cvik se zúčastnit. Zadavatelům je většinou jasné, že nezískají práce od nejlepších grafiků a ani od těch nadprůměrných. Ovšem může se stát, že ho někdo překvapí.

    Úspěšná loga (práce) nevznikají výběrovými řízeními, ale přímou zakázkou profesionálovi.
    S tím mi nezbývá než 100%ně souhlasit, až na tu poslední větu, protože to tak být může, ale nemusí.

  15. Citace Původně odeslal Jan Matějka Zobrazit příspěvek
    S tím mi nezbývá než 100%ně souhlasit, až na tu poslední větu, protože to tak být může, ale nemusí.
    Možná u výběrovek s šesticifernými sumami pro vybraná studia, ale jinak je to tvrzení 99,99%.

  16. To proc jsem to mistil tady, bylo na zamyslenou zda jde udelat rucne kreslenou grafiku, potazmo design webu a dostat za to 2000,- Kč o neni tam ani slovo o nejake dalsi prace za relevantni odmenu. Za kolik hodin se neco kvalitniho da udelat? Kolik potom vyjde treba hodinova sazba za takovou praci? Abych to prirovnal ad absurdum je to jako dum ze solarnim panelem v mramoru a s krytym bazenem za cenu radovky. Chtit casove nejnarocnejsi praci "kreslena grafika" a ne design z obrazku imagebanky, kde jen nakup kvalitnich obrazku muze vyjit take na par stovek a klidne i tisic a nabidnout za to 2000,- Kč = detska prace v Indii:)

    Polemika o tom zda "vyberove rizeni" je nebo normalni zpusob zadani a hledani kdo to realizuje je uz o necem uplne jinem. Skoda ze nebude mozne shlednout designy tohoto "vyberoveho rizeni", myslim ze by musel byt nekdo hodne zoufaly neco podobneho realizovat. A PS: skutecne to neni namotavka ala ukaz se co umis zadarmo = 2000,- Kč a pak budes dostavat adekvatni odmenu kvalite a casove narocnosti realizace.

    ---------- Příspěvek doplněn 16.04.2011 v 22:30 ----------

    Jeste jak si vybrat kvalitniho grafika - k tomu urcite slouzi reference. Ti kdo se za svou praci nestydi nemaji problem zverejnit. A RESPEKT komu to prijde jako vyberove rizeni, me to prijde jako hozena kost s ocekavanim ze se nekdo chytne:)

  17. To ale přece není pravda - cena je daná, takže to není konkurenční výhoda či nevýhoda. Pro mě má cenu se zúčastnit výběrového řízení, když mi to má přinést i tisíce, jinou šanci totiž nemám. Neznám nikoho, kdo by přišel a chtěl ode mě jakoukoli službu, aniž bych mu neudělal návrh mých služeb. Časteji ale dělám návrhy a prezentace do výběrových řízení, které jsou dost často několikakolové, vyžadují osobní prezentaci (i několikrát) a toho času s tím stráveného je poměrně dost. A přesto se považuji za odborníka, i když se výběrových řízení účastním.
    Pleties tu hrusky s jablkami :D Bud teda fakt nechapes argumentaciu a necitas prispevky, alebo jednoducho nechces a krutis sa v jednom kole za svojim vlastnym chvostom. Najprv obhajujes pochybne poptavky na webtrhu ako sancu pre niekoho ziskat zakazky, pripadne si takymto sposobom zaobstarat dodavatelov a "kvalitnych". A teraz tu nariekas, ze ta niekto udajne nepovazuje za odbornika, pretoze sa vyberoviek ucastnis. Utried si trochu myslienky.
    Ja sa tak isto ucastnim vyberoviek, ale nie takych ako uvadza zakladatel topicu (to je tema v ktorej diskutujeme, lebo mam pocit ze slovu topic nerozumies). Povazujem ich za podvodne a spekulativne a sam by som takymto sposobom tretim stranam pracu nezadaval.
    Pripravit prezentaciu projektu, a podklady vratane cenovej ponuky neznamena odovzdat niekomu pracu a cakat ci ti to mozno zaplati, ak nahodou vyhras v sutazi bez pravidiel. Ja prezentujem zakaznikom navrhy rieseni nikdy vsak do sutaze , alebo do jednotlivych kol vyberovych konani neodovzdavame finalny produkt to je predsa smiesne a nikde sa to tak nerobi. V tomto to mas poriadne pomylene.
    Pokial si zavisly na takych vyberovkach o ktorych sa tu diskutuje je mi ta uprimne luto ak nemas nejakeho solventneho sponzora.
    Naposledy upravil Patrik Štefko : 17.04.2011 v 14:20

  18. Hlavně je důležité, že nikoho kvalitního zde nenajdete, grafici opravdu kvalitní nestrácejí čas diskuzemi nebo prohledáváním Poptávek zde, na tom je důležité se zamyslet, že to co je zde, jsou studenti, nebo lidi, kteří chtějí vydělat.

  19. Citace Původně odeslal C4rter Zobrazit příspěvek
    Hlavně je důležité, že nikoho kvalitního zde nenajdete, grafici opravdu kvalitní nestrácejí čas diskuzemi nebo prohledáváním Poptávek zde, na tom je důležité se zamyslet, že to co je zde, jsou studenti, nebo lidi, kteří chtějí vydělat.
    Opravdu kvalitní grafici nechtějí vydělat?

  20. Citace Původně odeslal C4rter Zobrazit příspěvek
    Hlavně je důležité, že nikoho kvalitního zde nenajdete, grafici opravdu kvalitní nestrácejí čas diskuzemi nebo prohledáváním Poptávek zde, na tom je důležité se zamyslet, že to co je zde, jsou studenti, nebo lidi, kteří chtějí vydělat.
    Podla mna cielom kazdeho kto podnikana je zarobit. Studenti tak isto i ked naroky cloveka ktory nema ziadne zavazky mozu byt diametralne odlisne.
    Aj z tych poptavok sa tu da vybrat. Ja mam vdaka webtrhu niekolko dobrych zakaznikov s ktorymi spolupracujeme dodnes.
    Naposledy upravil Patrik Štefko : 17.04.2011 v 12:32

  21. Když už se tu tak rozjíždíte, zkuste alespoň diskutovat slušně. Nevidím důvod proč by Jan Matějka měl být blázen nebo něco dalšího, spíš vidím že někteří si nevidí do huby.

    @C4rter: Ty už se vůbec neozývej, dýchající typografie... proč by se tu kvalitní grafik nemohl zastavit na kus řeči? (Ale asi v jiném tématu, tady to dost vře.)

    @Patrik: Možná je na místě se pozastavit nad tím, zda chyba není u tebe, když má víc lidí problémy chápat tvoje příspěvky. Jen rada.

    Můj pohled na výběrové řízení - kvalita zúčastněných bývá úměrna pravidlům a výši odměny, případně skicovným. Pokud jde o řízení za 2000 kč, pochopitelně se neuloví člověk, který se tím už živí, protože ten nemá něco podobného zapotřebí. Ale nerozumím tomu co je cílem tohoto tématu, zdá se mi že zde jde hlavně o to absolutně zničit zadavatele těchto poptávek - jediná rozumná věc mi přijde osobně takového člověka oslovit, pokud máte zájem, a přemluvit ho ať řízení nedělá (sám jsem tohle už několikrát aplikoval) a ať si vybere vás, protože něco... (záleží na vašich přesvědčovacích schopnostech). Vysmívat se můžete neveřejně, osobně proti tomu nic moc nemám, také mi tyhle zakázky nepřijdou rozumné, ale své místo na trhu mají a nepřeháněl bych to.

  22. Citace Původně odeslal Jan Matějka Zobrazit příspěvek
    ...nechápu, proč by zrovna princip toho, že si vyberu nejlepší návrh (ať už grafický nebo jakýkoli jiný) nemohl na Webtrhu fungovat, když funguje kdekoli jinde. V oblasti marketingu a PR jsou na něm postaveny všechny potenciální spolupráce mezi klientem a agenturou.
    V oblasti marketingu a PR se pohybuju prakticky celý svůj profesní život a tudíž z praxe vím, že výběrové řízení je až ta poslední možnost, kterou rozumný klient volí. Je tam totiž velmi velká pravděpodobnost, že z toho nic dobrého nevzejde a bude s tím jen kupa starostí navíc. U firem a institucí, kde o výsledku rozhodujou lidi bez základní znalosti problematiky ta pravděpodobnost hraničí s jistotou. Viz například naprosto nepoužitelné nové logo mdp

    Citace Původně odeslal Jan Matějka Zobrazit příspěvek
    Neznám nikoho, kdo by přišel a chtěl ode mě jakoukoli službu, aniž bych mu neudělal návrh mých služeb. Časteji ale dělám návrhy a prezentace do výběrových řízení, které jsou dost často několikakolové, vyžadují osobní prezentaci (i několikrát) a toho času s tím stráveného je poměrně dost. A přesto se považuji za odborníka, i když se výběrových řízení účastním.
    Například tiskárny se výběrových řízení na dodavatele grafiky a tisku účastní běžně. Zaměstnají dva tři zručné détépáky a o kvalitě "designů" se tam nikdo s nikým nebaví, protože o to vůbec nejde. Jde jim o zakázky pro drahé stroje a cenu grafiky ani neúčtují. Tam se samozřejmě grafické studio nebo designér nemůže nikdy vejít a proto nemá smysl účast v soutěži, kde je rozhodujícím kritériem nízká cena. Ale ano, účast ve výběrovém řízení je legitimní způsob získávání nových klientů a občas ho podstoupí asi každý, ale o tom tahle diskuse nebyla. Ta byla o směšných rádoby tendrech typu "logo za dva tisíce".

    Citace Původně odeslal Jan Matějka Zobrazit příspěvek
    ...to je samozřejmě tvůj názor, na který máš právo (a jak už jsem psal na začátku, tak u lidí, kteří se sami pasují do role odborníků, jsem ho čekal).
    Bez komentáře.

  23. @Patrik: Možná je na místě se pozastavit nad tím, zda chyba není u tebe, když má víc lidí problémy chápat tvoje příspěvky. Jen rada.
    Viac ludi znamena Jiri Matejka a Ty, ostatni kupodivu chapu bez problemov - len vysvetlenie, inac diki za radu :)

  24. Citace Původně odeslal efendi Zobrazit příspěvek
    V oblasti marketingu a PR se pohybuju prakticky celý svůj profesní život a tudíž z praxe vím, že výběrové řízení je až ta poslední možnost, kterou rozumný klient volí. Je tam totiž velmi velká pravděpodobnost, že z toho nic dobrého nevzejde a bude s tím jen kupa starostí navíc. U firem a institucí, kde o výsledku rozhodujou lidi bez základní znalosti problematiky ta pravděpodobnost hraničí s jistotou. Viz například naprosto nepoužitelné nové logo mdp
    O to horší, když MDP nebyla podle všeho výběrovka…

    Pamatuju si zde poptávky, kdy bylo zvoleno dobré logo. Ceny byly okolo 5 000 Kč. Sám jsem jich pár vyhrál, takže nelze házet všechny zadavatele do jednoho pytle. Někdo má dobrý vkus a při poptávce se dá "vnutit" vlastní návrh jako nejlepší řešení, nachá si poradit.

    Naštěstí ale i takoví lidé (kteří měli výběrovku s kvalitním výsledkem) většinou příště raději půjdou za konkrétním grafikem, který se poptávky buď účastnil, nebo vyhrál a zakázku zadají přímo.

  25. Citace Původně odeslal pa3ick Zobrazit příspěvek
    Viac ludi znamena Jiri Matejka a Ty, ostatni kupodivu chapu bez problemov - len vysvetlenie, inac diki za radu :)
    sorry ani ja občas nechápem tvojím príspevkom (a nemyslím že to bude mnou...)

    napr.:
    Citace Původně odeslal pa3ick Zobrazit příspěvek
    Podobne zadavanie zakazok je podvodne a netransparentne. Nikde nie je zarucene ze grafikovi neukradnes napad, ktory ti zaslal a nedas to spravit susedovi ktory to s grafikou vie. Na designe ako takom je vzdy najcennejsi napad ta samotna praca na tom je len rutina a trva z celeho procesu najkratsie.
    Preto sa podobnych podvodnych a zavadzajucich poptavok nezucastni ziadny serozny kreativec a dostavas len prvopokusy zacinajucich grafikov ktory podobnym sposobom nahanaju referencie a ziskavaju zakazky. Kvalita takto dodanych log a designov je podpriemerna a vacsinou zodpovedaju tej cene. Ale moze medzi nimi byt ozaj dobry napad ktory po dodatocnom spracovani funguje.
    Tu na webtrhu, ale aj inde (napriklad na zahranicnych forach s podobnym zameranim) je podobnych vykradacov a spekulantov, ktory to potom dokonca predavaju dalej pomerne dost a budu tu vzdy. Kto chce zareaguje, kto nie ignoruje, ale rozculovat sa nad tym nema vyznam, ten trh tu bude a s tym nic neurobime:)
    A Webtrh mimochodom slubil taketo spekulativne sutaze a zakazky bude mazat, ale mam pocit ako keby ich naopak podporoval :D
    1. je jasné že práve v SR a ČR nájdeš mnoho takých špekulantov ktorí tvoj nápad ukradnú- ale s tým musíš počítať, pretože nieje každý len zlodej a klamár, nájdu sa aj poctivci.
    2. nemyslím si že nízka cena = zlá kvalita , nájde sa xy ľudí ktorí nemajú momentálne prácu a ponúkaná suma sa im zdá adekvátna (radšej budú sedieť nad projektom a snažiť sa vyhrať, ako sedieť a nič nerobiť - ak nevyhrajú aspoň si to zaradia do referencií - napr: http://www.facebook.com/media/set/fb...5.343500223656 )
    Týmto sa nezastávam ponuky 2000kč za template, ale nevravím ani že je to málo ;) , proste za tých 2000kč sadnem k photoshopu ja, spravím neprofesionálnu prácu za hodinu a pošlem mu to - prečo nie? Ide o to, že zadávateľ má určitý rozpočet a v tomto rozpočte môže očakávať aj kvalitu práce.

  26. No je zrejme ze tento si pochopil, nabuduce staci napisat ja rad vysvetlim...

  27. Citace Původně odeslal efendi Zobrazit příspěvek
    V oblasti marketingu a PR se pohybuju prakticky celý svůj profesní život a tudíž z praxe vím, že výběrové řízení je až ta poslední možnost, kterou rozumný klient volí. Je tam totiž velmi velká pravděpodobnost, že z toho nic dobrého nevzejde a bude s tím jen kupa starostí navíc. U firem a institucí, kde o výsledku rozhodujou lidi bez základní znalosti problematiky ta pravděpodobnost hraničí s jistotou. Viz například naprosto nepoužitelné nové logo mdp

    Například tiskárny se výběrových řízení na dodavatele grafiky a tisku účastní běžně. Zaměstnají dva tři zručné détépáky a o kvalitě "designů" se tam nikdo s nikým nebaví, protože o to vůbec nejde. Jde jim o zakázky pro drahé stroje a cenu grafiky ani neúčtují. Tam se samozřejmě grafické studio nebo designér nemůže nikdy vejít a proto nemá smysl účast v soutěži, kde je rozhodujícím kritériem nízká cena. Ale ano, účast ve výběrovém řízení je legitimní způsob získávání nových klientů a občas ho podstoupí asi každý, ale o tom tahle diskuse nebyla. Ta byla o směšných rádoby tendrech typu "logo za dva tisíce".
    Z tohoto člověka cítím moudrost :) Jednoznačně souhlasím zvlášť v pasáži o výši odměny v soutěži.

    @Jan Matějka: A ty jsi snad odborník? I když některé narážky jsi schytal navíc, tady to co říkáš prakticky nedává smysl (děláš posměšky že se někdo jiný pasuje do role odborníka, přitom narozdíl od tebe má výrazně větší zkušenosti, a následně sám o sobě hovoříš jako o odborníkovi) a tomu co říká efendi bych alespoň naslouchal. Je to střízlivě napsáno a vystihuje situaci.

  28. Poslali jste někdo design za 10táců na herní portál? :D

  29. Nekdy je lepsi precist si tema klidne i vickrat za sebou, pokud smysl unika. Muze to byt take Vami, a ne autorem :). V uvedene nabidce jsem jasne napsal, ze to je prvni nastrel, mala hricka, kterou delame jako rekreaci. Proto naprosto volna ruka, proto "exhumace" starych nepouzitych navrhu. A i tak se nam ozvalo vic nez 10 grafiku. Kolik by jich bylo, kdybychom dali odmenu 50K a 500 jako skicovne? Takto budeme mit na vyber z lidi, ne z navrhu. Rad bych totiz do teamu cloveka, ktery bude makat a ne brecet. Koukam, ze vetsine grafiku na WT bych musel do mailu vkladat rovnou potvrzeni o uhrade za precteni a odpoved, aby vubec zakazku prijali.

  30. to Efendi:
    Nebudu reagovat na ty věci po kouskách spíš jen obecně - já začínám mít pocit, že se asi bavíme každý o trochu něčem jiném (a možná je to moje chyba, že se to, o čem mluvím já v toku té diskuze trochu ztratilo). Já tady celou dobu obhajuji to, že výběrové řízení má právo na Webtrhu na život a že to není nic špatného. O tom konkrétním se nebavím, grafika za 2000 Kč se opravdu asi dělat nedá.

    Obecně se ve světě marketignu a PR pohybuji zřejmě kratší dobu než ty (soudě z tvého profilu), nicméně z mé praxe jasně vyplývá, že každá zakázka, kterou nedostanu ze známosti či kvli dobrým kontkatům je na základě výběrového řízení. Možná tady je jádro pudla - v méme případě se ale nejedná o grafiku, ale o marketing, to znamená, že návrh, který připravuji není o grafice, ale o nějaké strategii, nápadech na komunikaci atd. Což jsem ovšem celou dobu považoval za irelevantní - čas nad tím strávím tak jako tak, nápady do toho také dávám, takže mi nepřijde rozdíl, jestli výsledek je grafika anebo psaný text. A bavíme se tady opravdu o velkých zakázkách, nerad bych jmenoval konkrétní klienty, ale jsou to dost čast klíčoví hráči na trhu (nemyslím jen online).

    Takže možná tady je to základní nedorozumění. Jinak co se týče té odbornosti - omlouvám se, jestli se tě to dotklo, opravdu jsem to nemyslel zle, ale už jsem byl asi z té debaty unaven a koukl jsem se do tvého profilu, kde se na odborníka jednoznačně pasuješ (a teď to opět nemyslím nijak zle). Vzhledem k tomu, že tvou práci neznám, tak mohu napsat jenom to, že jsi někdo, kdo se označuje za odborníka, bez jakéhokoli negativního smyslu slova... Ještě jednou se omlouvám.

    @Jan Matějka: A ty jsi snad odborník? I když některé narážky jsi schytal navíc, tady to co říkáš prakticky nedává smysl (děláš posměšky že se někdo jiný pasuje do role odborníka, přitom narozdíl od tebe má výrazně větší zkušenosti, a následně sám o sobě hovoříš jako o odborníkovi) a tomu co říká efendi bych alespoň naslouchal. Je to střízlivě napsáno a vystihuje situaci.
    Nejprve díky za zastání :). Už jsem to vysvětloval přímo efendimu - já se za odborníka ve svém oboru považuji (resp. doufám, že jím jsem). Kdybych nebyl, těžko bych se tím mohl živit. Jak už jsem říkal, nechci se nikomu vysmívat, spíš asi došlo k nepochopení z hlediska toho, že já nemluvím primárně o grafice.

    Chtěl jsem jen trochu hájit zadavatele, když se do nich všichni hlava nehlava pustili (i když jsem tušil, že z toho bude flame). Jinak to co píšeš o výběrových řízeních, tak je úplná pravda - pokud mě osloví grafik napřímo, že ví co dělá, že mi tu grafiku udělá, ale nechce se zúčastnit řízení, tak si myslím, že to je věc, která funguje (ostatně takhle jsem si jednu zakázku udělat nechal).

  31. A pritom je to tak proste - nabidka x poptavka.

    Pokud mi jako dodavateli sluzby podminky vyberovky nevyhovuji, vadi mi, ze pokud mne nevyberou, nedostanu za straveny cas ani korunu, vadi mi, ze mi mohou ukradnout napad apod. neni nic jednodussiho, nez takovou vyberovku ignorovat a jit do takove, kde mi daji nejake bolestne za to, ze mne nevyberou a podpisi semnou smlouvu o 20ti strankach, kde mi budou garantovat, ze dany napad neukradnou. To same plati o poptavce. Te hrozi maximalne to, ze nedostane to, co si zadala, protoze podminky nebudou nikomu vyhovovat. Ale proc to fnukani nad tim, ze nekdo zvoli nejaka pravidla?

    My delame sem tam vyberovky na vetsi veci. Napr. pamatuji, ze pri navrhu graficke podoby tri tramvaji jsme zadne "skicnove" nedavali. A presto dorazilo cca 20 navrhu, od naprosto tragickych, po spickova dila. A jeden grafik, ktery v dane dobe a myslim i dnes nema jmeno to vyhral a i velka studia ostrouhala. Ale ostatni nedostali nic, vedeli to predem a nikdo je nenutil se ucastnit. Jindy jsme "skicovne" davali u zakazky ktera mela financni plneni snad desetinove a grafik nad tim stravil tak dvacetinu casu.

    Takze zminena poptavka ma jasna pravidla a je na kazdem, zda mu vyhovuje nebo ne.

Hostujeme u Server powered by TELE3