Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Pirátské praktiky PPC Adwords

lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 8. 2007 20:44:12
Ahoj,
dneska jsem narazil na zajímavý článek na SEW: Playing dirty with PPC.
Píše se v něm, jak využít díry v systému Adwords k okamžitému prospěchu inzerenta.
Autor článku Rob Kerry zmiňuje tři drsné praktiky PPC inzerentů:
  • Nepovolený text či odkaz inzerátu do doby odhalení týmem Adwords
  • Více inzerátů na stejné klíčové slovo
  • Kopírování inzerátů konkurence
První varianta spoléhá na prodlevu mezi prvním zobrazením inzerátu a jeho kontrolou týmem Adwords..
Lze tak zkoušet trpělivost editorů a po odhalení můžeme inzerát nahradit povolenou verzí.
Vyplatit se to může u slov s velkým počtem impresí (pokud nejsou ochrannou známkou) v hodinách kdy lze předpokládat,
že tým kontrolorů spí ;) .
Druhá varianta je náročnější, je třeba mít k dispozici více účtů, resp. kreditních karet a údaje několika existujících společností.
Osobně jí považuju za dost nereálnou, tedy alespoň v ČR. Nebo jsem holt poctivka :)
Třetí možnost mě dost zaujala. Pokud vytvoříte text inzerátu totožný s textem vaší konkurence,
zadáte stejné viditelné URL, ale odlišné landing URL, můžete kromě zachycení zákazníků konkurenta
také úplně vytlačit konkurenční inzerát, stačí nastavit vyšší CPC - google totiž nezobrazuje (vizuálně) duplicitní inzeráty.
Závěrem bych rád podotkl, že tyto praktiky nejsou povolené a pokud je vyzkoušíte, činíte tak na vlastní nebezpečí.
Výsledkem může být zrušený účet a zákaz inzerce v Adwords.
Jaké máte zkušenosti s black-hat PPC?
Zažili jste podobné praktiky od Vaší konkurence?
24. 8. 2007 20:44:12
https://webtrh.cz/diskuse/piratske-praktiky-ppc-adwords/#reply17346
Napsal lupo;10942
Pokud vytvoříte text inzerátu totožný s textem vaší konkurence, zadáte stejné viditelné URL, ale odlišné landing URL, můžete kromě zachycení zákazníků konkurenta...
Tohle taky nefunguje. Tedy do doby kontroly administratorem Google. Neni povolene mit rozdilne viditelne URL a landing page.
24. 8. 2007 21:40:41
https://webtrh.cz/diskuse/piratske-praktiky-ppc-adwords/#reply17345
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 8. 2007 21:47:11
Ano Medvídku, dobrý postřeh :)
Jelikož jde o pirátské metody, je jasné, že obvykle projdou jen do chvíle než je někdo odhalí (konkurent, tým Adwords).
Proto se většinou provádějí "mimo špičku".
Ale stejně se s nimi může někdo potýkat, třeba v rámci konkurenční žabomyší války :-)
Má někdo další zkušenost?
24. 8. 2007 21:47:11
https://webtrh.cz/diskuse/piratske-praktiky-ppc-adwords/#reply17344
Tohle je docela hodně peněz za málo muziky. Vždycky se bude jednat o krátkodobou věc a co se zrpovoznění týká jsou všechny tři možnosti dost náročné. Jak píšeš, je to dobrý tak na ty žabomyší války.
Kromě toho, že to editoři brzo zamítnou mohou také pro opakované porušení zastavit účet.
První případ je poměrně častý u webů, které nejsou family friendly.
Druhý je k vidění ve vysoce konkurenčních prostředích, třeba v incomingu mají firmy buď vícero prakticky stejných webů a táhnou inzerenty na všechny nebo to prostě přesměrovávají na jeden, což se taky nemá. Třeba na Prague hotels domény HolidayInn.com, Intercontinental.com a CrownePlaza.com jsou prakticky totéž. Je tu ale otázka toho, zda se něco takového může inzerentovi vyplatit. Logicky za jednoho uživatele může platit víc prokliků, ale nedostane víc konverzí. Pravděpodobně bude vyšší CTR v součtu webů, ale to nemusí být terno. Pro editory někdy může být problém si toho všimnout, ale zase tu funguje dobře konkurence, která na to upozorní.
Jinak je praktika vícero účtů pro jednu firmu celkem legální (i když se říká, že se to nemůže), většinou to má své logické opodstatnění.
Vytlačování stejným inzerátem už mi přijde úchylné :-) Kdyby se stejné úsilí vložilo do vymyšlení něčeho lepšího, asi by to mělo dlouhodobě lepší výsledky. Roli tu určitě bude hrát i historie inzerátu, takže úplně jednoduché vytlačit konkurenta nebude. A zase je to velmi snadno odhalitelné a napravitelné. Ještě jsem nenarazila na někoho, kdo by to někdo dělal. Zaměření se na konkurentův inzerát místo na svůj vlastní považuju za jednu z nejhorších chyb v PPC, ale lidi jsou asi soutěživí, i když je to pak stojí balík.
24. 8. 2007 22:56:04
https://webtrh.cz/diskuse/piratske-praktiky-ppc-adwords/#reply17343
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 8. 2007 23:41:47
Stránka s vyhledáváním "prague hotels" na Googlu je opravdu drsná, nevím, jestli je to spíš k smíchu nebo k pláči :-D
Návštěvník aby se té modré přeoptimalizované změti skoro bál :-)
25. 8. 2007 23:41:47
https://webtrh.cz/diskuse/piratske-praktiky-ppc-adwords/#reply17342
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit