Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vracející se zásilky? Vyřešeno!

Ahojte, myslím, že vracející se zásilky jsou obzvláště pak u české pošty stále více palčivým problémem. Já jsem ho vyřešil. Dle platného zákoníku se nevyzvednutí zboží nebere jako reklamace, nýbrž jako porušení kupní smlouvy a prodejce má právo na kupujícím vymáhat škody takto vzniklé spolu se smluvní pokutou, kterou si sám stanoví.
Takže jsem do obchodních podmínek připsal, že nevyzvednutí si zásilky u přepravce je porušení kupní smlouvy a že budu škodu vymáhat spolu se smluvní pokutou 500 Kč.
Na vymáhání jsem sepsal smlouvu s firmou, která si peníze vymůže, a mě zaplatí 30% z vymáhané částky, což je v tomto případě cca 200 Kč, což bohatě nahradí ztrátu poštovného.
Zboží si samozřejmně necháte pro další prodej. Jediné co vymahací firma chce, je důkaz, že zboží bylo objednáno a že zboží nebylo vyzvednuto - což je výpis s online poštovního sledování zásilek, případě vrácená obálka.
Co na to říkáte ?
27. 6. 2008 00:01:25
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87438
Entik
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
27. 6. 2008 00:14:21
Napsal lukassscze;75959
Ahojte, myslím, že vracející se zásilky jsou obzvláště pak u české pošty stále více palčivým problémem. Já jsem ho vyřešil. Dle platného zákoníku se nevyzvednutí zboží nebere jako reklamace, nýbrž jako porušení kupní smlouvy a prodejce má právo na kupujícím vymáhat škody takto vzniklé spolu se smluvní pokutou, kterou si sám stanoví.
Takže jsem do obchodních podmínek připsal, že nevyzvednutí si zásilky u přepravce je porušení kupní smlouvy a že budu škodu vymáhat spolu se smluvní pokutou 500 Kč.
Na vymáhání jsem sepsal smlouvu s firmou, která si peníze vymůže, a mě zaplatí 30% z vymáhané částky, což je v tomto případě cca 200 Kč, což bohatě nahradí ztrátu poštovného.
Zboží si samozřejmně necháte pro další prodej. Jediné co vymahací firma chce, je důkaz, že zboží bylo objednáno a že zboží nebylo vyzvednuto - což je výpis s online poštovního sledování zásilek, případě vrácená obálka.
Co na to říkáte ?
Pokud tedy nějaký záškodník objedná na cizí jméno(adresu) nějakou věc, chudák obět, která samozřejmě neznámou zásilku nepřevezme, bude muset zaplatit smluvní pokutu?
27. 6. 2008 00:14:21
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87437
Jakse řeší tohle nemám tušení, dost se bojím že by to mělo soudní dohru, těžko říct, každopádně ty vracející se zásilky jsou čim dál častější a nějak se proti tomu bojovat musí.
27. 6. 2008 00:15:46
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87436
Entik
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
27. 6. 2008 00:19:58
Napsal lukassscze;75963
Jakse řeší tohle nemám tušení, dost se bojím že by to mělo soudní dohru, těžko říct, každopádně ty vracející se zásilky jsou čim dál častější a nějak se proti tomu bojovat musí.
Většina lidí raději těch 500Kč,- zaplatí, než to tahat k soudu. Mohlo by ti to ale udělat špatnou reklamu. Určitě by si to nenechali jen pro sebe.
27. 6. 2008 00:19:58
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87435
Přesně to jsem řešil též, že jedna řekne druhý hele tady nenakupuj tam mi dali pokutu a pak to jede - ale já todle nejspíš risknu podstoupit, protiže jak říkám - kdyby to bylo jako dřív že se vrací každej 40 balík tak to beru - ale lidi si z internetového nakupování čím dál méně lámou hlavu a jsou lhostejní a nevyzvedávají čím dál víc - proti tomu se musí bojovat dřív než to přeroste přes hlavu. Alespon tak to vidím :)
27. 6. 2008 00:23:44
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87434
Entik
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
27. 6. 2008 00:35:11
Napsal lukassscze;75968
Přesně to jsem řešil též, že jedna řekne druhý hele tady nenakupuj tam mi dali pokutu a pak to jede - ale já todle nejspíš risknu podstoupit, protiže jak říkám - kdyby to bylo jako dřív že se vrací každej 40 balík tak to beru - ale lidi si z internetového nakupování čím dál méně lámou hlavu a jsou lhostejní a nevyzvedávají čím dál víc - proti tomu se musí bojovat dřív než to přeroste přes hlavu. Alespon tak to vidím :)
"Poslali mi balík, který jsem si neobjednal/a, já ho nevyzvedl/a a teď po mě ještě chtějí prachy." Takový to slogan šířící se davem chtěný určitě není, ale chápu tvoje nucené opatření. Napsal bych tedy alespoň tučným písmem někam při objednávce, že při nevyzvednutí balíku bude účtována pokutu. Obchodní podmínky totiž stejně nikdo nečte. Když si toho lidi všimnou hned, nebudou poté překvapení z pokuty a opadne lhostejnost z nevyzvednutých objednávek.
27. 6. 2008 00:35:11
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87433
Jj to je samozřejmost, ochodní podmínky mají eshopy jen pro kontroly, neznám nikoho kdo by je četl... sprábvnej podvodník by se na takovéhle myšlence uživil.. :) Samozřejmně už při dokončování objednávky na tuhle pokutu tučně upozorním a budu doufat, že toi nezredukuje počet objednávek na polovic :)
27. 6. 2008 00:38:57
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87432
Entik
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
27. 6. 2008 00:45:10
Napsal lukassscze;75971
Jj to je samozřejmost, ochodní podmínky mají eshopy jen pro kontroly, neznám nikoho kdo by je četl... sprábvnej podvodník by se na takovéhle myšlence uživil.. :) Samozřejmně už při dokončování objednávky na tuhle pokutu tučně upozorním a budu doufat, že toi nezredukuje počet objednávek na polovic :)
Pořád lepší o 1/2 méně objednávek, než 1/2 nevyzvednutých balíků :) Musíš zjistit sám, co se ti více vyplatí. Určitě to chce otestovat v praxi a pak uvidíš, jestli u toho zůstat.
27. 6. 2008 00:45:10
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87431
martin1
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 6. 2008 01:02:29
Napsal lukassscze;75959
Ahojte, myslím, že vracející se zásilky jsou obzvláště pak u české pošty stále více palčivým problémem. Já jsem ho vyřešil. Dle platného zákoníku se nevyzvednutí zboží nebere jako reklamace, nýbrž jako porušení kupní smlouvy a prodejce má právo na kupujícím vymáhat škody takto vzniklé spolu se smluvní pokutou, kterou si sám stanoví.
Takže jsem do obchodních podmínek připsal, že nevyzvednutí si zásilky u přepravce je porušení kupní smlouvy a že budu škodu vymáhat spolu se smluvní pokutou 500 Kč.
Na vymáhání jsem sepsal smlouvu s firmou, která si peníze vymůže, a mě zaplatí 30% z vymáhané částky, což je v tomto případě cca 200 Kč, což bohatě nahradí ztrátu poštovného.
Zboží si samozřejmně necháte pro další prodej. Jediné co vymahací firma chce, je důkaz, že zboží bylo objednáno a že zboží nebylo vyzvednuto - což je výpis s online poštovního sledování zásilek, případě vrácená obálka.
Co na to říkáte ?
a vymaha to kdo ? DEREDES ? :-) ... podel se s nami pak o realne zkusenosti pri vymahani
27. 6. 2008 01:02:29
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87430
toshi
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 6. 2008 02:56:00
Směle pochybuju, že je tohle vůbec vymahatelné a já osobně bych tě s tím poslal do končin kam ani slunce nesvítí. Případně bych si ještě dal tu práci a udělal hezké vánoce všem lidem, které nesnáším (ostatně jako to někdo udělal v souvislosti s blíže neurčenou kauzou mně - posílám pozdravy a že pěkně děkuju).
A když už se s tebou lidi nebudou chtít soudit, tak na tebe mile rádi pošlou televizně-investigativní slečnu, která ti udělá takovou reklamu o jaké se ti ani nesnilo. Pět kil je přicijen dost na to, aby si důchodce musel odtrhovat od huby nebo matka neměla čim měnit posraný plínky.
27. 6. 2008 02:56:00
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87429
Napsal toshi;75985
Směle pochybuju, že je tohle vůbec vymahatelné a já osobně bych tě s tím poslal do končin kam ani slunce nesvítí. Případně bych si ještě dal tu práci a udělal hezké vánoce všem lidem, které nesnáším (ostatně jako to někdo udělal v souvislosti s blíže neurčenou kauzou mně - posílám pozdravy a že pěkně děkuju).
A když už se s tebou lidi nebudou chtít soudit, tak na tebe mile rádi pošlou televizně-investigativní slečnu, která ti udělá takovou reklamu o jaké se ti ani nesnilo. Pět kil je přicijen dost na to, aby si důchodce musel odtrhovat od huby nebo matka neměla čim měnit posraný plínky.
mno, podle mě je zase téměř kilo poštovného dost, aby se lidi naučili, že objednávka je závazné uzavření kupní smlouvy a né nějaká atrakce ze které si můžou dělat srandu.
27. 6. 2008 06:02:06
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87428
Martin Hujer
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
27. 6. 2008 06:38:02
Já myslím, že toshi poukazoval na to, že tu objednávku klidně může na toho chudáka důchodce nebo matku udělat kdokoliv...
27. 6. 2008 06:38:02
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87427
Petr456
verified
rating uzivatele
27. 6. 2008 07:02:53
Napsal lukassscze;75959
Ahojte, myslím, že vracející se zásilky jsou obzvláště pak u české pošty stále více palčivým problémem. Já jsem ho vyřešil. Dle platného zákoníku se nevyzvednutí zboží nebere jako reklamace, nýbrž jako porušení kupní smlouvy a prodejce má právo na kupujícím vymáhat škody takto vzniklé spolu se smluvní pokutou, kterou si sám stanoví.
Takže jsem do obchodních podmínek připsal, že nevyzvednutí si zásilky u přepravce je porušení kupní smlouvy a že budu škodu vymáhat spolu se smluvní pokutou 500 Kč.
Na vymáhání jsem sepsal smlouvu s firmou, která si peníze vymůže, a mě zaplatí 30% z vymáhané částky, což je v tomto případě cca 200 Kč, což bohatě nahradí ztrátu poštovného.
Zboží si samozřejmně necháte pro další prodej. Jediné co vymahací firma chce, je důkaz, že zboží bylo objednáno a že zboží nebylo vyzvednuto - což je výpis s online poštovního sledování zásilek, případě vrácená obálka.
Co na to říkáte ?
Že je to nesmysl a porušení českých zákonů. Jednak má klient ze zákona právo na vrácení zboží bez jakékoliv pokuty, druhak nemáš absolutně žádný důkaz kdo objednávku skutečně podal, a za třetí na to kolikát pošta opravdu kašle a s balíkem vůbec nepřijede nebo přijede, ale pokud tě nezastihne tak ani nehodí do schránky lístek.
Takže tuším že tvůj příspěvek je buď reklama na Deredes nebo jsi jen hodně naivní a říkáš si tak o brzké zveřejnění v Černých ovcích/Na vlastní oči a pravděpodobně i na nějaký ten soud nebo pokutu za porušování zákona. Ale dělej jak myslíš :rolleyes:
27. 6. 2008 07:02:53
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87426
Bokuto
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 6. 2008 07:23:06
Dovol abych se zasmál :D :D
Už se těším až mi takový balík příjde... nic jsem si neobjednával, odesílatele neznám, tak ho nepříjmu, balík se ti vrátí, ty uvidíš pouze objednávku na mé jméno a začneš po mě vymáhat 100 korun, já budu tvrdit, že jsem si to neobjednal, ty na to nebudeš dbát, zažaluješ mě, dejme tomu, že se to dostane až před ten soud, nejen, že budu mít drahého právníka, kterého mi zaplatíš, ale ještě zaplatíš soudní výlohy, i když soud bude asi velmi krátký.... a to nemluvím ještě o té mediální stránce věci, kterou zmínil Toshi...
PROSTĚ JE TO BLBOST A NIC TAKOVÉHO UDĚLAT NELZE!!!
Btw, dáš sem odkaz na ten eshop? :)
27. 6. 2008 07:23:06
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87425
jak uvedla vetsina lidi predemnou, uvedena podminka a pravidlo je nesmysl a navic i podle meho nazoru protipravni. Je mi lito.
Spis si rozpocitej, kolik procent zasilek se ti vraci (a vedle toho, ze zapremyslis proc se ti jich tolik vraci) a nastav ceny sveho zbozi, aby naklady na vracene zbozi mohly byt pokryty ze zisku za skutecne prodane zbozi.
27. 6. 2008 07:34:37
https://webtrh.cz/diskuse/vracejici-se-zasilky-vyreseno/#reply87424
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit