Dobrý den, tato docela ožehavá otázka se na internetu hodně často řeší, avšak poněkud bezvýsledně, proto se zkusím zeptat zde.
Provozuji internetový obchod a mám docela problém s velkým množstvím nevyzvednutých zásilek, které byly zaslány prostřednictvím České pošty na dobírku. Chtěl bych jen vědět, zda-li je možno tyto případy porušení podmínek kupní smlouvy nějak řešit, popř. požadovat náhradu nákladů s tím spojených a také jakým způsobem, popř. které podklady ze strany obchodníka jsou pro řešení nezbytné.
Ve svých obchodních podmínkách mám výslovně uvedeno, že pokud si zákazník neodebere bez předchozího zrušení objednávky zboží, nese ke své tíži náklady spojené s jejím vyřízením a doručením. Je mi jasné, že řešení každého případu jednotlivě je z hlediska finančních nákladů zcela nerentabilní.
Existuje tedy nějaká možnost, jak se proti porušení obchodních podmínek bránit tak, aby to mělo pro obchodníka z hlediska vynaložených nákladů a následných výsledků smysl?
Děkuji
25. 5. 2009 23:16:06