Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Investovat do reklamy i když není potřeba?

Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
20. 8. 2013 13:26:23
Na našem webu je v současné době poměrně velký traffic a i dobrý konverzní poměr. Většina příchozích návštěvníků je z vyhledávačů, kde máme dobré pozice.
Přísun zákazníků je tedy zajištěn. Přemýšlím však, zda má smysl jít ještě dál a investovat do bannerové či PPC reklamy.
Moje zkušenosti z provozu eshopu jsou takové, že mnohem větší konverzní poměr je u lidí, kteří vás sami hledají na googlu. U vtíravé PPC kampaně je to procento cca 5x menší.
Jaký je váš pohled na tuto věc? Investovat do reklamy pro možná větší zisk i když zákazníky máte, nebo si nechat peníze na jiné účely?
20. 8. 2013 13:26:23
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935809
Vse je o vasich cilech, pokud vetsi nemate a staci vam co mate, pak neinvestujte, ale...
1. je vas rust vetsi, nez je rust segmentu jako takoveho? Pokud neni stejny, nebo je mensi, pak ztracite trzni podil na ukor konkurence
2. mate dominantni postaveni na trhu? Pokud ne a je zde potencial rustu, pak proc o nej nestat?
Dale proc mit jenom to, co je nejefektivnejsi? Napr. jsou zdroje navstevy, ktere jsou v podstate zdarma. Ty jsou samozrejme nejefektivnejsi. Pak jsou hodne efektivni treba cenove porovnavace. Ale co kdyz jsou PPC taky efektivni. Treba ne tolik, ale pokud si na sebe vydelaji a jsou v plusu, tak proc se tomu branit? Jaky to ma vyznam? nechcete byt vetsi? Nechcete prodavat vice? Divate se i dale, nez na obdobi mesice, roku? Kde chcete byt za 2-3-5 let?
Proste je nesmyslne se branit cemukoli, co prinese konverze. Vzdy budou zdroje konverzi, ktere jsou nejefektivnejsi, pak ty co jsou nejmene efektivni a ostatni jsou mezi nimi. A jen proto, ze jeden je TOP nevypustim ty ostatni. Ono ve finale neni spatne vyuzivat i zdroje, co primo efektivni nejsou a jsou ve ztrate, ale to uz je prace s daty zakazniku, zivotnimi cykly apod.
Takze sice zakazniky mate, ale pokud nerostete alespon jako segment, pak svou situaci na trhu zhorsujete na ukor konkurence a casem se to muze vymstit. A je nesmysl se branit dalsim zakaznikum, kteri prinesou dalsi profit.
20. 8. 2013 13:35:33
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935808
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
20. 8. 2013 13:37:39
Napsal Comanch;988089
Jaký je váš pohled na tuto věc? Investovat do reklamy pro možná větší zisk i když zákazníky máte, nebo si nechat peníze na jiné účely?
Je to investice jako každá jiná. Pokud vám zisky z objednávek přes PPC přinesou alespoň tolik, co do kampaní dáte, tak nevidím důvod, proč ji nemít. A jestli se vám investice vyplatí, to vám nikdo předem jistě neřekne.
Napsal Comanch;988089
Přísun zákazníků je tedy zajištěn.
Ano, možná nyní. To že vás teď najdou lehce přes Google neznamená, že to tak bude navždy. Rozhodně bych se nefixoval na jeden zdroj získávání zákazníků.
20. 8. 2013 13:37:39
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935807
Jakub Pejzl
verified
rating uzivatele
20. 8. 2013 13:42:33
Bannerová a PPC reklama pro mně vždy byla ztrátová a neužitečná. Jediné čeho jsem za ty roky na PPC dosáhl bylo to, že jsem se dostal do podvědomí veřejnosti. Nic víc. Podobně je to i u ostatních reklam televezní spoty atd. Vyjímkou je však virální úsměvný marketing nebo jak se tomu říká. Tzn. že spojí srandu s reklamou a vznikne z toho skvělá reklama viz. případ reklam AirBank.
20. 8. 2013 13:42:33
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935806
Napsal Kubjena;988094
Bannerová a PPC reklama pro mně vždy byla ztrátová a neužitečná. Jediné čeho jsem za ty roky na PPC dosáhl bylo to, že jsem se dostal do podvědomí veřejnosti. Nic víc. Podobně je to i u ostatních reklam televezní spoty atd. Vyjímkou je však virální úsměvný marketing nebo jak se tomu říká. Tzn. že spojí srandu s reklamou a vznikne z toho skvělá reklama viz. případ reklam AirBank.
A v jakém oboru děláte?
20. 8. 2013 13:45:13
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935805
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 8. 2013 13:48:18
Napsal Comanch;988089
U vtíravé PPC kampaně je to procento cca 5x menší.
A co vás vede k domnění, že PPC je vtíravé?
Napsal Kubjena;988094
Bannerová a PPC reklama pro mně vždy byla ztrátová a neužitečná.
To bude na 95 % problém správy.
20. 8. 2013 13:48:18
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935804
Jakub Pejzl
verified
rating uzivatele
20. 8. 2013 13:48:28
bude na 95 % problém správy.
Ano, to určitě ano. Ale když bych si na to najmul člověka tak je to stále nevýhodné.
20. 8. 2013 13:48:28
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935803
Napsal Kubjena;988099
Internetové služby, Hostingové služby + Tvorba kurzů.
tak je mozne, ze v tomto oboru nefunguje, stejne tak PPC moc nefunguji napr. u pradla (nerikam, ze nefunguje, ale ne tak jako u jinych) apod.
20. 8. 2013 13:50:35
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935802
Petr1989
verified
rating uzivatele
(84 hodnocení)
20. 8. 2013 13:50:58
I kdyby jste byl s PPC třeba v mínusu, stále se to může vyplatit, protože už se nepočítá s tím, že si třeba přivedete nějaké zákazníky, které u vás poté budou nakupovat pravidelně. A samozřejmě že i pokud je konverzní poměr malý, tak stále může být výdělečný nebo ne? Já si myslím, že i kdyby jste byl s PPC na nule a nebo trochu v mínusu, že se to určitě vyplatí, protože je tam vysoká šance, že získáte stálé zákazníky, lidi do newsletteru, či se prostě alespoň na Váš web podívají a třeba nakoupí až za nějaký čas. A pokud Vám PPC vydělá i přes nízký konverzní poměr, tak nevidím důvod proč neinvestovat.
20. 8. 2013 13:50:58
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935801
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 8. 2013 13:51:12
Napsal Kubjena;988099
[ bude na 95 % problém správy.
Ano, to určitě ano. Ale když bych si na to najmul člověka tak je to stále nevýhodné.
Napište Patriku Štefkovi tady na WT a po pár měsících budete na PPC koukat jinak ;)
20. 8. 2013 13:51:12
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935800
Jakub Pejzl
verified
rating uzivatele
20. 8. 2013 13:51:48
Je velmi málo oborů kde to funguje. Ale neříkám, že to nefunguje. Říkám své poznatky co za ty roky mám.
20. 8. 2013 13:51:48
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935799
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
20. 8. 2013 13:52:47
Mně právě přijde PPC a bannery jako nepříliš efektivně vynaložené peníze. Ale je pravda, že bych se měl zaměřit na to, urvat co největší podíl na trhu jakoukoliv cestou.
Bohužel asi není způsob, jak změřit konverzi z různých reklamních kanálů. Jedině bych se lidí přímo ptal. Takže spíš pronásledovat lidi na internetu jako to dělá třeba wedos.
Tady se ale právě dostávám k tomu, jestli utrácet za reklamu nebo za peníze vylepšit naše služby. Rozšířit skladové zásoby nebo třeba snížit ceny našim maloobchodním partnerům.
Napsal OndrejDyrka;988098
A co vás vede k domnění, že PPC je vtíravé?
Je to pořád o tom, lidem něco vnucovat a to už nikoho nebaví. Mnohem větší efekt má, když si Vás lidé najdou sami.
20. 8. 2013 13:52:47
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935798
Jakub Pejzl
verified
rating uzivatele
20. 8. 2013 13:54:47
Mně právě přijde PPC a bannery jako nepříliš efektivně vynaložené peníze.
Ano, máte pravdu. Záleží na oboru, a efektivitě reklamy - jejím provedení etc.
lidé najdou sami
To se vyplatí pokud máte již nějakou stabilní flotilu zákazníků, kteří vás doporučí dál.
Takže spíš pronásledovat lidi na webu jako to dělá třeba wedos.
Reklama je reklama :D
20. 8. 2013 13:54:47
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935797
Napsal Comanch;988107
Mně právě přijde PPC a bannery jako nepříliš efektivně vynaložené peníze. Ale je pravda, že bych se měl zaměřit na to, urvat co největší podíl na trhu jakoukoliv cestou.
Bohužel asi není způsob, jak změřit konverzi z různých reklamních kanálů. Jedině bych se lidí přímo ptal. Takže spíš pronásledovat lidi na webu jako to dělá třeba wedos.
Tady se ale právě dostávám k tomu, jestli utrácet za reklamu nebo za peníze vylepšit naše služby. Rozšířit skladové zásoby nebo třeba snížit ceny našim maloobchodním partnerům.
Je to pořád o tom, lidem něco vnucovat a to už nikoho nebaví. Mnohem větší efekt má, když si Vás lidé najdou sami.
Uprimne receno s timto pristupem toho moc nevybudujete. Jednak pro mereni muzete pouzivat napr. google analytics, je zdarma a zmeri vam jednotlive online kanaly.
Jinak ten pristup k reklame apod. a tomu vnucovani je proste mylny. Lidem je treba se stale tlacit do povedomi, jinak si vas najedou ryze nahodne. Pokud prodavate neco, co se prodava i jinak bezne, neni to necim unikatni apod. tak to jinak nejde, aby to nekam smerovalo. Vyhodou PPC je v tom, ze je lze nastavit tak, ze jsou v 99,9 % pripadu efektivni. U banneru je to uz neco jineho, ale nemuzete vse prepocitavat na okamzity efekt. Mit vetsi sklady je fajn.
Proste pripravujete se o hromadu EFEKTIVNIHO obratu tim, ze proste do toho nepujdete. Pokud vam to nevadi, proc ne. Mam jen za to, ze nyni mate nejakou hladinu efektivity a co bude pod tim, to bude spatne, pritom to muze byt samo o sobe efektivni.
Kazdopadne je to vas byznys a vase rozhodnuti.
---------- Příspěvek doplněn 20.08.2013 v 13:57 ----------
Napsal Kubjena;988105
Je velmi málo oborů kde to funguje. Ale neříkám, že to nefunguje. Říkám své poznatky co za ty roky mám.
u eshopu funguji PPC snad u vsech typu, u bank taky, u pojistoven apod. nekde vice a nekde mene. Ale budou obory, kde to nefunguje.
20. 8. 2013 13:56:53
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935796
Jakub Pejzl
verified
rating uzivatele
20. 8. 2013 13:59:29
u eshopu funguji PPC snad u vsech typu, u bank taky, u pojistoven apod. nekde vice a nekde mene. Ale budou obory, kde to nefunguje.
Přesně tak, je potřeba vyzkoušet, analyzovat a rozhodnout se co dál.
20. 8. 2013 13:59:29
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/#reply935795
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit