Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

jeden kodér varuje před druhým

viktormt
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 11. 2008 15:53:42
Pred niekoľkými mesiacmi som upozornil Marnina Chrenka, že jeho služby a kvalita stránky nezodpovedajú tomu, čo píše na svojej stránke. web kodujeme.sk je typickým príkladom toho, ako niektorí ľudia klamú.
Kodujeme.sk sa hrá na rýchlo sa rozvýjajúci tím s webdesignom v krvy. Pravda je taká, že kodujeme.sk robí jeden človek, ktorý webdesign v krvy nemá, html a css ovláda na základnej úrovni. Pochybujem o schopnosti využiť niektore CSS selektory, atd.
Kodujeme.sk má zle napísaný kód, použitie tagov ako BR, B, zlý kontrast (modrá, zelená), atd. Skúsenejší kóderi píšu CSS kód štruktúrovanejšie, používajú komentáre a CSS reset.
Autor webu nevie efektívne používať html a nerozumie kaskádovym štylom, to nie je garancia kvality. Všimnite si rozdiel medzi firefoxom a Internet Explorerom 7. Text nad kontaktným formulárom balancuje. Je to preto, lebo autor použil nejakú neštandardnú konštrukciu, v opačnom prípade nie je možne urobiť taký skokový rozdiel. Prave v takýchto veciach spočíva kúzlo profesionality.
viac na http://vc.podstromami.com/pozor-na-amaterov-kodujeme-sk.htm
15. 11. 2008 15:53:42
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160503
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
15. 11. 2008 16:21:09
myslis tohoto chalana, ktery pracuje na ZL mamky ?
http://matejchrenko.blog.sme.sk/
:skleb:
15. 11. 2008 16:21:09
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160502
Pee
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 11. 2008 16:33:58
a ty jsi jeho nespokojeny zakaznik nebo jde jen o vyssi level konkurencniho boje?
15. 11. 2008 16:33:58
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160501
viktormt
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 11. 2008 16:35:33
nie, vobec sa nejedna o konkurenciu, ani nic podobne, len na to upozornujem..
15. 11. 2008 16:35:33
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160500
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
15. 11. 2008 16:36:35
jeeee, takovejhle firem je.
15. 11. 2008 16:36:35
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160499
viktormt
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 11. 2008 16:40:05
ale ja to urcite nemyslim v zlom.. len ako informaciu. horsie je to, ze autor radikalne popiera vsetky moje tvrdenia.
15. 11. 2008 16:40:05
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160498
Vojta
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
15. 11. 2008 19:41:28
Napsal viktormt;147324
ale ja to urcite nemyslim v zlom.. len ako informaciu. horsie je to, ze autor radikalne popiera vsetky moje tvrdenia.
Tak stačí se kouknout do zdrojáků a je jasno: sdružené vlastnosti neznáme, písmo v px, chybí základní rodina písma a display:inline a float:left v jedne definici má zřejmě hlubší význam :)
15. 11. 2008 19:41:28
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160497
Mgr. Ivo Toman
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 11. 2008 20:05:54
Zkušení kodéři vědí, že třeba zrovna display:inline a float:left význam má, protože tím přechčí double margin bug :)
15. 11. 2008 20:05:54
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160496
Nějak nechápu kde je problém. Je to docela nadprůměrný web jakéhosi nadějného mladého člověka. Zkuste si někdy tímto způsobem zlustrovat některé weby české smetánky - asociace.biz a to se značně zlepšily.
15. 11. 2008 20:16:44
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160495
Vojta
verified
rating uzivatele
(41 hodnocení)
15. 11. 2008 21:02:37
Napsal Ivorius;147421
Zkušení kodéři vědí, že třeba zrovna display:inline a float:left význam má, protože tím přechčí double margin bug :)
Máš pravdu, beru zpět. Snad se mi někdy poštěstí :)
15. 11. 2008 21:02:37
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160494
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
15. 11. 2008 21:02:53
Kodujeme.sk sice nepůsobí zrovna profesionálním dojmem, tím však nepůsobí ani tvůj příspěvek. Já v něm vidím pouze snahu o pošpinění konkurence, navíc pomocí rádoby argumentů:
Napsal viktormt;147293
Kodujeme.sk sa hrá na rýchlo sa rozvýjajúci tím s webdesignom v krvy.
Já nemohu vědět, s kým dalším spolupracuje a ani mně to nezajímá. Každopádně se prezentuje svým vlastním jménem. A to, že fakturuje prostřednictvím své matky je možná úsměvné, ale aspoň to neskrývá.
Napsal viktormt;147293
Kodujeme.sk má zle napísaný kód, použitie tagov ako BR, B,
Může mi někdo vysvětlit, co konkrétně je tak špatné na
případně ?
Napsal viktormt;147293
zlý kontrast (modrá, zelená)
Nabízí kódování. To nemá nic společného s nedostatečným kontrastem. Ale pokud bych měl jít do důsledků, tak to nesplňuje ani tvůj web (ani podle českých pravidel, ani podle WCAG).
Napsal viktormt;147293
Skúsenejší kóderi píšu CSS kód štruktúrovanejšie, používajú komentáre a CSS reset.
Toto je subjektivní dojem, nikoliv argument.
Napsal viktormt;147293
Autor webu nevie efektívne používať html a nerozumie kaskádovym štylom, to nie je garancia kvality. Všimnite si rozdiel medzi firefoxom a Internet Explorerom 7. Text nad kontaktným formulárom balancuje. Je to preto, lebo autor použil nejakú neštandardnú konštrukciu, v opačnom prípade nie je možne urobiť taký skokový rozdiel. Prave v takýchto veciach spočíva kúzlo profesionality.
Toto je jediná věc, ve které s tebou souhlasím. Jen mi to přijde trochu pokrytecké od člověka, který má v patičce napsáno „Tento web nie je upravovaný pre IE6“
15. 11. 2008 21:02:53
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160493
viktormt
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 11. 2008 21:44:35
"Může mi někdo vysvětlit, co konkrétně je tak špatné na
případně ?"
tag BR je na mieste, no nie tam, kde sa da pouzit clear.. autor nezvladol kod, nevedel si pomoct, ako dotycny blok odstanit POD.. tak pouzil br. myslim, ze semanticke je pouzit strong, nie B.
"zlý kontrast (modrá, zelená)
Nabízí kódování. To nemá nic společného s nedostatečným kontrastem. Ale pokud bych měl jít do důsledků, tak to nesplňuje ani tvůj web (ani podle českých pravidel, ani podle WCAG)."
kodovanie html v sebe zahrnuje seo, pristupnost, pouzitelnost, atd. preto je to dolezite. ten kontrast.. proste je to cudne, taky odtien modrej a taky odtien zelenej.
"Skúsenejší kóderi píšu CSS kód štruktúrovanejšie, používajú komentáre a CSS reset.
Toto je subjektivní dojem, nikoliv argument."
povedal by som, ze argument, no nevyvraciam.
Autor webu nevie efektívne používať html a nerozumie kaskádovym štylom, to nie je garancia kvality. Všimnite si rozdiel medzi firefoxom a Internet Explorerom 7. Text nad kontaktným formulárom balancuje. Je to preto, lebo autor použil nejakú neštandardnú konštrukciu, v opačnom prípade nie je možne urobiť taký skokový rozdiel. Prave v takýchto veciach spočíva kúzlo profesionality.
Toto je jediná věc, ve které s tebou souhlasím. Jen mi to přijde trochu pokrytecké od člověka, který má v patičce napsáno „Tento web nie je upravovaný pre IE6“
ano, je tam ta informacia, ale len preto, lebo vyuzivam niektore css selektory.. neni dovod neaktualizovat na vyssi prehliadac.
15. 11. 2008 21:44:35
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160492
kiwwisk
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 11. 2008 21:56:46
mensi offtopic: nezda se vam diskuze kolem semantickeho webu jako zabomysi valka typu emacs vs. vim?
V prvnim rade by mel byt uzivatel, a kdyz uzivate pouziva ie6, ktery nepodporuje korektne css tak se holt neda svitit a pouzije se to co FUNGUJE
15. 11. 2008 21:56:46
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160491
shaggy
verified
rating uzivatele
15. 11. 2008 22:24:30
Pred niekoľkými týždňami som upozornil Viktora Čecha na to, že jeho služby a kvalita jeho prác nezodpovedá tomu, čo píše na svojej stránke. Jeho argumenty, že dobrý koder používa css reset a venuje sa kódovaniu minimálne 6 rokov (presne toľko ako Viktor Čech), sú detinské, neobjektívne a nezakladajú sa na pravde.
Viktor Čech sa hrá na kodera, ktorý berie minimálne 10 tisíc za prácu. Pravda je taká, že na väčšine diskusných fór, kde sa združujú ľudia ktorí do veci trochu vidia, mu boli jeho argumenty vždy vyvrátené. Pochybujem o tom, že mu klienti platia za jednoduché práce 10 tisíc a viac.
Jeho stránka vc.podstromami.com má zle napísaný kód. Ide o nevalídny html kód maskovaný za xhtml. Skúsenejší koderi vedia, že musia optimalizovať aj pre iné prehliadače (ako napr. IE6), Viktor Čech ich ignoruje, najčastejšie práve používaním rôznych CSS vlastností.
Autor nevie efektívne využívať jazyk CSS, kaskádové štýly chápe iba ako možnosť preukázania svojej nadradenosti. Jeho stránky sa často zobrazujú inak v rozličných prehliadačoch. Rovnako má problémy s dodržiavaním základných pravidiel prístupnosti, má problém napríklad s kontrastom na stránke. Práve v takýchto veciach spočíva kúzlo profesionality.
(dal by som aj stránku, kde sa dozviete viac, ale nechcem robiť reklamu)
15. 11. 2008 22:24:30
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160490
viktormt
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 11. 2008 08:23:08
ano, kamarat si zavolal kamarata, aby tu napisal nezmysel. shaggy, aspon keby si nepisal nezmysly:))
ake moje stranky? ukaz mi..
myslim si, ze akykolvek layout je mozne urobit bez stylov pre ie6, 7 a bez toho, aby bol web posunuty co len o par pixelov..
16. 11. 2008 08:23:08
https://webtrh.cz/diskuse/jeden-koder-varuje-pred-druhym/#reply160489
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit