Zadejte hledaný výraz...

Slevomaty, jak to funguje ?

iBetbook
verified
rating uzivatele
3. 1. 2011 12:28:43
Pozoruju obrovskej přísun slevomatů, ruzných agregátoru a podobně, ale jelikož se o tom moc nevím, tak mě zajimají odpovědi na par mých otázek, předem děkuji za zodpovězení.
1/ Jakým zpusobem vydělávají pravé slevomaty (provize ?, kolik přibližně? )
2/ Na čem profitují slevové agregátory (affil ?, kolik přibližně)
3/ Jakým zpusobem získat pro vlastní slevomat, dané slevy a jakým zpusobem nabídnout tuhle službu firmě (o kolik si říct atd.)
4/ Kolik by přibližně stal udělat webový systém takového slevomatu (nikoli agregátoru)
Všiml sem si totiž, že spoustu menších měst tyhle slevomaty nepokrývají, a přemýšlím udělat takový slevomat pro jedno menší město. Tak snad dostanu odpovědi, které chci, a doufá, že se zapojí více lidí.
Předem Děkuji
3. 1. 2011 12:28:43
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596053
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 1. 2011 12:36:38
1) provize - nemam zakulisni info ale myslim ze to bude v radu jednotek procent, maximum bych videl k 10tio procentum, ale treba se mylim a ty provize jsou vetsi, zavisi to nejspis nabidku od nabidky a schopnosti vyjednavat
2) nemohu odpovedet, nemam prehled
3) toto vse zavisi na tobe a na tve sikovnosti a shcopnosti vypocitatsi co se ti vyplati a co ne, podle me kazdy slevomat nabizi jine podminky a ke kazde nabidce se stavi individualne - obecna odpoved je abys sis rekl tolik aby se ti to vyplatilo
4) takovy system muze byt velmi jendoduchy a nebo taky velmi slozity (zavisi od fcnosti) daji se poridit klony za 100 dolaru a nebo si muzes nechat udelat profi reseni za 30 000 - opet nelze odpovedet presne opkud neuvedes presne svoje pozadavky
---------- Příspěvek doplněn 03.01.2011 v 12:47 ----------
btw jeste dodatek - ono ma svuj duvod ze slevomaty nepokryvaji mensi mesta, jde o to ze tam bude tak malo potencionalnich klientu, ze se nejspis provoz, sjednavani smluv a nasledne i probehla akce nevyplati zadne ze stran - ani vam, ani firme ktera bude chtit neco propagovat... jediny kdo vydela je tech par zaklazniku ktere mozna sezenete ... vemte si ze v praze kde zije milion lidi a jeste jich je shcopnych dejme tomu 200 000 dojet ciste jen kvuli sleve, vyletu atd... si jednu nabidku v prumeru koupi 5000 lidi - to je 0,42% (a to je jeste s masivni reklamni kampani, zadne ponechani nahode) - pokud byste tedy udelal to same ve meste s 10 000 obyvateli, jednu nabidku by koupilo 42 lidi a to se financne nemuze vyplatit nikomu (za to jednani a starosti to proste vubec nestoji, nehlede na to ze by vam to nezaplatilo ani naklady na reklamu bez ktere by to nefungovalo vubec) :)
edit: ted koukam ze to neni ani tech 5000 tedy 0,42% ale jeste o polovinu mene... tim horsi pro vas
3. 1. 2011 12:36:38
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596052
1 - tedy vezmu-li nabídky co nám chodí, pak chtějí provizi 20% z obratu
2-3 - neutším
3. 1. 2011 13:07:28
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596051
Hynek
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 1. 2011 13:24:34
1) 10 - 30% ze slevnene ceny (tedy pokud cena je 1000 a sleva cini 50% = 500,- a z toho si berou provizi 10 - 30%)
2) Affil v prumeru 8% + cena za klik (radove desitky haleru, nekde jsem cetl 1,-/klik)
3) Obchodni zastupci ale nejspis v tvem pripade ty sam (v zacatcich) - toto je nejspis nejvetsi know how danych slevovych webu
4) cca 10 - 30tis ... student/kamarad samozrejme o 30 - 50% min
Osobne bych uz do tohoto kseftu nesel. Konkurentu je cca 150 (tech co pokryvaji vetsi mesta) a dalsich par desitek bude tech lokalnich co pokryvaji mala mesta. Agregatoru je cca 70.
Dodal bych k tomu snad toto:
Behem pul roku po spusteni Grouponu v USA vzniklo cca 80 jeho konkurentu. Behem 10 mesicu od vzniku slevomatu v CR vzniklo cca 150 jeho konkurentu a cca 75 jejich agregatoru ... CR je ocividne vetsi trh nez USA :)
3. 1. 2011 13:24:34
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596050
Loki: obecne je v CR naprosto prewebovano v jakemkoli oboru. Ani bych se nedivil, kdybychom meli ve vsech oborech nejvice eshopu na pocet obyvatel na svete apod.
3. 1. 2011 13:40:25
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596049
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 1. 2011 13:45:06
v cr totiz lide misto vymysleni novych veci jen kopiruji a snazi se utrhnout ten malicky kousek zbyleho mista na trhu pro sebe :) na jednu stranu je to hezke ze se alespon snazi neoc delat na stranu druhou tu je pak celkove v kazdem oboru absolutne precpano :))
3. 1. 2011 13:45:06
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596048
LejdyTerr
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 1. 2011 13:48:05
Tak k tvé třetí otázce - některé firmy sami vyhledávají a nabízejí služby, dělala jsem to tak i já, že jsem je nabídla;-)
Ale já bych do toho nešla, je toho tady už strašně moc:-/ Je to teď taková vlna a já doufám, že brzy opadne....
3. 1. 2011 13:48:05
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596047
iBetbook
verified
rating uzivatele
3. 1. 2011 14:16:27
Samozřejmě vím, že toho je to moc...až to bije do očí. Ale v případě, že bych uvažoval, to udělat, tak bych nepotřeboval konkurovat těm největším slevomatum.
Právě tahle idea me jen napadla, že za celou dobu těchto slevomatu, neni žádna nabídka z mého města. Ale co vím, tak spoustu známých z města tuhle službu znají a určitě by ji přivítali.
V případě realizace bych se zaměřil jen na tohle město.
Hodně mě ale zajimá ten obchodní model s tou firmou. To znamená, jakým zpusobem se tvoří nabidka, nevím jak to funguje s platby, ale ta firma dostane zaplaceno za ty zákazníky defakto mnohem dříve, než všichni si stačí službu vyzvednout.
Doufám, že se někdo najde kdo mi více objasní otazku č.3
3. 1. 2011 14:16:27
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596046
jakym zpusobem? no jednoduychm. oslovite firmu s nabidkou, ze jim privedete zakazniky apod. ale za urcitych podminek. je treba jim vysvetlit, co tim ziskaji, ze sice produkt/sluzbu A prodaji za naklady, mozna i pod ne, ale zase vydelaji na prodeji doplnkoveho sortimentu. typicky - kdyz si da nekdo levnou pizzu, tak si da i neco k piti apod. proste udelat nabidku, tu poslat, dodat, objasnit a kdyz se toho nekdo chytne pak proc ne.
jeste k tem mensim mestum - je treba si uvedomit, ze firem co do toho pujde neni nekonecny pocet. male mesto ma mene firem a uzivit ten projekt nabidkami neni jen tak. nevim o jak velke mesto jde, ale taky pozor na to, aby bylo za mesic co nabizet. kdyz vezmeme, ze mortalita nabidek bude obrovska, zakazniku z melaho mesta taky extra moc nebude (ono i u slevomatu jde nekdy o desitky/stovky lidi max) tak aby ty nabidky zase mel kdo kupovat. ono vy a par znamych ten byznys neuzivi.
3. 1. 2011 14:21:35
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596045
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
3. 1. 2011 14:21:48
Napsal iBetbook;610602
... přemýšlím udělat takový slevomat pro jedno menší město....
Je takový problém si to sám spočítat? Je to otázka ani ne 10 minut. Vzal jsem 13 nejúspěšnějších pražských nabídek Slevomatu. Průměrná jejich cena byla 260Kč. Průměrný počet kupujících byl 3860lidí/nabídka, což je 0,386% pražských obyvatel.
Menší město jsem vzal Zlín (77 080 obyvatel). Podle použitých výpočtů ti tvoje NEJLEPŠÍ nabídky v ceně 260Kč průměrně koupí 297lidí. Tedy žádná sláva...
3. 1. 2011 14:21:48
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596044
iBetbook
verified
rating uzivatele
3. 1. 2011 14:27:42
btw jeste dodatek - ono ma svuj duvod ze slevomaty nepokryvaji mensi mesta, jde o to ze tam bude tak malo potencionalnich klientu, ze se nejspis provoz, sjednavani smluv a nasledne i probehla akce nevyplati zadne ze stran - ani vam, ani firme ktera bude chtit neco propagovat... jediny kdo vydela je tech par zaklazniku ktere mozna sezenete ... vemte si ze v praze kde zije milion lidi a jeste jich je shcopnych dejme tomu 200 000 dojet ciste jen kvuli sleve, vyletu atd... si jednu nabidku v prumeru koupi 5000 lidi - to je 0,42% (a to je jeste s masivni reklamni kampani, zadne ponechani nahode) - pokud byste tedy udelal to same ve meste s 10 000 obyvateli, jednu nabidku by koupilo 42 lidi a to se financne nemuze vyplatit nikomu (za to jednani a starosti to proste vubec nestoji, nehlede na to ze by vam to nezaplatilo ani naklady na reklamu bez ktere by to nefungovalo vubec) :)
edit: ted koukam ze to neni ani tech 5000 tedy 0,42% ale jeste o polovinu mene... tim horsi pro vas
Nevím teda máš zvláštní počty, přece nemůžeš brát poměr počtu obyvatel ku koupeným obejdnávkám. Spíš bys měl počítat pruměrnou denní návštěvnost ku koupené momentální denní nabídce. Odhadem má Slevomat cca 45.000-50.000 návštevníku denně a jak ty říkáš pruměrně 5000 objednávek za den, tak to je potom cca 10%. Což je dost slušný číslo. (Možná ted pěkne breptám)
3. 1. 2011 14:27:42
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596043
iBet: je treba pocitat i s kupni silou regionu a internetovou populaci jako takovou. v praze je na pocet obyvatel vetsi pocet internetove populace, vetsi pocet tech co nakupuji na internetu apod. tedy ze stejneho poctu obyvatel lze v praze ziskat vice, nez treba v ostrave apod.
3. 1. 2011 14:33:21
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596042
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
3. 1. 2011 16:08:42
1. Groupon si zapytal 50% (z ceny po zlave) :)
3. 1. 2011 16:08:42
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596041
Michal
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
3. 1. 2011 17:20:08
Napsal iBetbook;610643
Nevím teda máš zvláštní počty, přece nemůžeš brát poměr počtu obyvatel ku koupeným obejdnávkám. Spíš bys měl počítat pruměrnou denní návštěvnost ku koupené momentální denní nabídce. Odhadem má Slevomat cca 45.000-50.000 návštevníku denně a jak ty říkáš pruměrně 5000 objednávek za den, tak to je potom cca 10%. Což je dost slušný číslo. (Možná ted pěkne breptám)
Jak psal Aleš - myslím, že je v první řade vzít v úvahu potenciální zákazníky. Težko ti kvůli slevě v hodnotě stokorun někdo pojede napříč republikou. A druhá věc, která je potřeba zvážit jsou internetově aktivní obyvatelé v dojezdné vzdálenosti (dejme tomu 30km kolem města). Určitě ti to nehodí taková čísla jako v praze, kde je pokrytí velmi solidní a infrastruktura pro dojez lidí na músto také perfektní.
A třetí aspekt: Myslím si, že slevomatů je v poslední době ažaž a že už pomalu pomalu dosahují stropu. Je to jen chvíle a "ta číše začne přetýkat". Jen zde na webtrhu vzniká týdně alespoň několik slevomatů. Šance na úspěch? Velmi nízké. Spíš bych se zaméřil na nějaký jiný projekt. Na něco originálního co tu ještě není.
3. 1. 2011 17:20:08
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596040
iBetbook
verified
rating uzivatele
4. 1. 2011 07:54:03
Napsal Mythic;610707
Jak psal Aleš - myslím, že je v první řade vzít v úvahu potenciální zákazníky. Težko ti kvůli slevě v hodnotě stokorun někdo pojede napříč republikou. A druhá věc, která je potřeba zvážit jsou internetově aktivní obyvatelé v dojezdné vzdálenosti (dejme tomu 30km kolem města). Určitě ti to nehodí taková čísla jako v praze, kde je pokrytí velmi solidní a infrastruktura pro dojez lidí na músto také perfektní.
A třetí aspekt: Myslím si, že slevomatů je v poslední době ažaž a že už pomalu pomalu dosahují stropu. Je to jen chvíle a "ta číše začne přetýkat". Jen zde na webtrhu vzniká týdně alespoň několik slevomatů. Šance na úspěch? Velmi nízké. Spíš bych se zaméřil na nějaký jiný projekt. Na něco originálního co tu ještě není.
Ne že bych se chtěl přesvědčovat, ale když si vemu, že 60.000 město + jeji region neni slevomaty pokryto, tak je to celkem slušná základna. Jak už jsem říkal, spoustu lidi slevomaty znají, ví už jak fungují, ale nemají pokryto své město v nabídce.
ANO, je jich absolutně přebytek těch webů, tak jako aukčních webů na přihazovaní jako je bonus atd.
Ale proč nepokrýt poptávku ve městě, která není tímto pokryta?
Jinak ještě jedna myšlenka. Praha má sice několikanásobné vyšší pokrytí potencialních zákazníků, ale když si vemu, že je tam nabídka například levné kávy v dané kavarně. Tak pro tak velkou rozlohu je přece iracionální, že budou zákazníci z celé Prahy.Přece vetšina , která ten podnik zná, a je je nablízku si ten produkt/službu objedná, neobjedná si to kvuli slevě a následně přece nebude cestovat na příč celou Prahou kvuli slěvě 50Kč na jendom šálku kávy.Proto je tak malý poměr procenta nákupu vuči kupní síle.
To v menších městech je podle mého vetší šance, protože to město je menší, a ty podniky osobně znají a i navštěvují obecně více podniků, než ten jeden samotný v nějáké části Prahy. Tady ten poměr bude logicky vyšší...
..Nebo se snad mýlím ?
4. 1. 2011 07:54:03
https://webtrh.cz/diskuse/slevomaty-jak-to-funguje/#reply596039
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit